Mare Nostrum: Empires - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 181 times

Mare Nostrum: Empires - pytania i wątpliwości

Post autor: Błysk »

Pierwszy, he he...

A tak serio:

Wygrywanie przez kontrolę 4 stolic i/ lub miast legendarnych. Rozumiem, że mogę wygrać przez okupację tych stolic i miast, a nie kontrolę prowincji z nimi. Moje pytanie dotyczy tego, czy w sumie te miasta muszą być fizycznie zbudowane? Inaczej, czy musi być na ich miejscu żeton legendarnego miasta/ stolicy?

Przykład:
Mam okupowane 3 stolice, gdzie są pobudowane miasta, widzę, że nikt nie zajął Jerozolimy od początku gry i mogę tam wjechać za darmo, ale miasto nie jest zbudowane, bo nikogo tam nie było od początku gry. Wpadając tam wygrywam, czy muszę utrzymać stolice do końca kolejnej fazy walki, a w Jerozolimie zbudować miasto i również utrzymać je do końca fazy walki?

Obstawiam, że miasta muszą być wybudowane, ale lepiej się upewnić.
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: swiety_1984 »

@Błysk - skoro miasto nie jest wybudowane to na moje nie może być okupowane. I tak, dotyczy to miast a nie kontroli nad prowincjami, bo nad stołecznymi prowincjami kontroli nie można przejąć.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Atamán »

A ja mam pytanie:

1. Co się dzieje, gdy na końcu fazy ruchu i walki 2 graczy spełnia warunek kontroli 4 legendarne miast / stolic (przy grze na 5/6 osób jest to możliwe, bo każdy gracz ma stolicę + są 3 miejsca na legendarne miasta)? Wygrywają razem? Wygrywa lider militarny?

I jeszcze jedno:

2. W sytuacji, gdy lider handlu po fazie handlu dostał o 1 towar więcej, a inny gracz dostał o 1 mniej niż oferowali, to lider handlu musi przekazać 1 towar/monetę ze swoich (zarówno spośród tych, które dostał jak i zza zasłonki) temu graczowi. Pytanie, czy robi to jawnie, czy też tajnie. W sensie czy pozostali gracze wiedzą, co zostało przekazane?
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: misioooo »

Atamán pisze:A ja mam pytanie:

1. Co się dzieje, gdy na końcu fazy ruchu i walki 2 graczy spełnia warunek kontroli 4 legendarne miast / stolic (przy grze na 5/6 osób jest to możliwe, bo każdy gracz ma stolicę + są 3 miejsca na legendarne miasta)? Wygrywają razem? Wygrywa lider militarny?

I jeszcze jedno:

2. W sytuacji, gdy lider handlu po fazie handlu dostał o 1 towar więcej, a inny gracz dostał o 1 mniej niż oferowali, to lider handlu musi przekazać 1 towar/monetę ze swoich (zarówno spośród tych, które dostał jak i zza zasłonki) temu graczowi. Pytanie, czy robi to jawnie, czy też tajnie. W sensie czy pozostali gracze wiedzą, co zostało przekazane?
1. Nie mogę znaleźć, ale coś mi dzwonie, że gracz wyżej na torze kultury (czyli mający więcej budynków) w tej sytuacji wygrywa.
2. Na logikę - jawnie. Handel jest jawny więc i to też powinno.
Koledzy i koleżanki - instrukcja do gry to nie biblia - nie musimy się jej w 100% trzymać. Nie da się też w instrukcji zawrzeć wszystkiego. Grajmy tak, aby nam sie podobało i abyśmy mieli z tego maksymalną frajdę :) Nie podoba się, że kto pierwszy piramidę postawi wygrywa? To gramy bez piramidy w ogóle :) Gra to zabawa, ma być przyjemna, a nie wkurzająca, bo ktoś w jakimś rulebuku coś napisał, co nam nie pasuje (albo czegoś tam nie napisał i zachowujemy się jak dziecko we mgle - jak za rączkę nie poprowadzą to nie wiem co robić...)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Atamán »

misioooo pisze:Nie da się też w instrukcji zawrzeć wszystkiego.
Ależ oczywiście że się da. Są jakoś instrukcje, które sobie z tym radzą.
misioooo pisze:Grajmy tak, aby nam sie podobało i abyśmy mieli z tego maksymalną frajdę :)
100% racji, do niejednej gry wprowadzam własne zmiany i "zasady domowe", ale zawsze najpierw daję szansę projektantowi i staram się choć spróbować oryginalnych zasad - a do tego muszę je rozumieć. Ponadto oryginalne zasady się przydają, gdy przychodzi grać poza domem, na konwentach, spotkaniach itp. - w takim przypadku zawsze jest lepiej mieć oficjalną wykładnię autora.


Poza tym ten wątek to chyba nie miejsce na tego typu dyskusje - to podforum odwiedzają Ci gracze, którzy z jakiegoś powodu chcą poznać oficjalne zasady i nic nam do tego.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2612
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Mare Nostrum: Empires

Post autor: janekbossko »

W grze w 6 osob bohaterowie Atlantow sa na osobnym torze.
Kazdy moze ich kupic? Czemu jest osobny tor?

I jeszcze jedno pytanie:
Wszedlem do prowincji, wybiłem przeciwnika i okupuje znacznik kontroli.
Na poczatku mojej tury ruchu przyjąłbym region ALE okazuje sie ze juz nie jestem sam (ktos wczesniej wszedl, wlaczylem z nim i obaj przeżyliśmy). Moja jednostka nadal jest na znaczniku kontroli.
Przejmuje region? Czy musze byc sam w danym regionie?

Wiem ze aby okupować lub grabić musze byc sam ale co w przypadku jak zaczalem okupować w rundzie wcześniejszej?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: swiety_1984 »

Strona 2 instrukcji dotyczaca atlantow:

"Bohaterów Atlantydy kupuje się tak, jak
innych bohaterów gry podstawowej."

Czemu osobny tor? Bo to rozszerzenie, wiec nie moze znajdowac sie na "podstawowej" wersji gry. Dluzszy tor dla tych bez atasa rowniez by nie wygladal.

Co do drugiego tematu - przydalaby sie wypowiedź Phalanx'ow, ale jak dla mnie po drugiej potyczce nie powinienes okupowac zadnych znacznikow jesli zostales zaatakowany bo nie jestes sam w prowincji i jest ona w stanie wojny. Takze wydaje mi sie ze jednostka powinna byc zdjeta ze znacznika i postawiona "luzem" bo przeciez armie zamiast kontrolowac zajely sie potyczka z silami przeciwnika.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Atamán »

W instrukcji w punkcie 4.3 jest podpisane co się dzieje w takiej sytuacji - jeśli po bitwie w regionie zostaną jednostki kilku graczy, to taka prowincja znajduje się w "stanie wojny", okupacja zarówno budynków, jak i znacznika kontroli jest przerywana. Czyli tak, jak napisał swiety, nawet jak armia na znaczniku przeżyła, to powinieneś ją zdjąć i zestawić luzem, a zatem na początku swojej tury ruchu nie przejmiesz kontroli nad regionem.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: AkitaInu »

A jezeli ktos tam wszedl i go wybiles to przejmujesz kontrole? Zakladajac ze w poprzedniej turze okupowales znacznik kontroli

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: swiety_1984 »

Jesli go wybiles to nie zdejmujesz armii ze znacznikow bo to Ty sie broniles. Wiec tak.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Atamán »

A ja mam dwa pytanie, do kart przepowiedni (rozszerzenie "Legendarne miasta" z Atlasa) - jak mam dwie takie karty to mogę je wykorzystać, by uruchomić dowolną kartę premii znajdującą się w grze. Co to znaczy "znajdująca się w grze"? Wcześniej zagrana i odrzucona karta premii? Czy też dowolna karta premii z tych, które są w grze (czyli w dostępna w taliach kart premii, które zostały wybrane do gry)?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: AkitaInu »

Atamán pisze:A ja mam dwa pytanie, do kart przepowiedni (rozszerzenie "Legendarne miasta" z Atlasa) - jak mam dwie takie karty to mogę je wykorzystać, by uruchomić dowolną kartę premii znajdującą się w grze. Co to znaczy "znajdująca się w grze"? Wcześniej zagrana i odrzucona karta premii? Czy też dowolna karta premii z tych, które są w grze (czyli w dostępna w taliach kart premii, które zostały wybrane do gry)?
Wcześniej zagraną i odrzuconą :)
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Atamán »

Ok, to jeszcze jedno: Czy można zagrać Atenę w reakcji na zagranego Baala i tym samym ochronić miasto?

Atena
Faza walki: do końca bieżącej tury zapewnia
ochronę stolicy lub prowincji z legendarnym
miastem przed bitwami lądowymi
i jakimikolwiek zniszczeniami (wróg, który
zaatakował prowincję, pozostaje w prowincji,
ale nie może atakować).

Baal
Faza walki: zniszcz wybrane miasto
(możesz wybrać stolicę lub legendarne
miasto).
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: swiety_1984 »

To ja w sumie chcialbym rozwiac pewna watpliwosc...

Atakujemy prowincje z tylko forteca np. 2 jednostkami i zakladamy brak bonusow dodatkowych. Forteca daje od razu 5 wiec mamy pewnosc ze jedna nasza jednostka zginie. Zeby zniszczyc fortece musimy jak mniemam wyrzucic minimum 10 (jedno obrazenie forteca niweluje, drugie ja zniszczy dopiero)?
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Atamán »

Dokładnie tak to działa. Fortece są mega mocne w tej grze.
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Nidhogg »

Ja mam pytanie do trybu dwu osobowego z barbarzyńcami.
Sytuacja:
Gracz A płaci barbarzyńcą i przenosi legion do prowincji przeciwnika gdzie są tylko 2 karawany (brak legionów i fortecy) łupi sobie jedną karawanę (wszakże barbarzyńcy tylko to potrafią).
Gracz B nie wprowadził na okupowaną przez barbarzyńców prowincje legionów (nie miał/ wykonywał pierwszy ruch/ nie chciał).

Co się dzieje w następnej rundzie z barbarzyńcami jeśli gracz B nadal nie wprowadzi tam legionów? Czy barbarzyńcy splądrują drugą karawanę ? jeśli tak to czy ktoś dostanie zasoby i kiedy do tego dojdzie?

Czy Gracz A może zapłacić temu barbarzyńcy który jest na teranie wroga by splądrował dla niego karawanę ? Pytam bo w zasadach jest że barbarzyńcą można zapłacić by ich ruszyć a tu w sumie byłby w tej samej prowincji, a powiedzmy jest to jedyny barbarzyńca który ma "w zasięgu" tą prowincję.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
mimozaur
Posty: 37
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: mimozaur »

Mam pytanie związane z podbojem prowincji. Sytuacja: po bitwie w prowincji zostają legiony najeźdźcy i forteca obrońcy. Czy prowincja jest uważana za pozostającą "w stanie wojny"? Co za tym idzie, najeźdźca nie może w niej okupować i grabić.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Atamán »

mimozaur pisze:Mam pytanie związane z podbojem prowincji. Sytuacja: po bitwie w prowincji zostają legiony najeźdźcy i forteca obrońcy. Czy prowincja jest uważana za pozostającą "w stanie wojny"? Co za tym idzie, najeźdźca nie może w niej okupować i grabić.
Dokładnie tak.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Michał M »

Przylegające prowincje: jeśli kontroluję prowincję za morzem, ale połączoną triremami z którąś z moich pozostałych prowincji, jeśli stracę triremy, stracę też kontrolę nad prowincją, która przestała być przylegająca?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: AkitaInu »

Michał M pisze:Przylegające prowincje: jeśli kontroluję prowincję za morzem, ale połączoną triremami z którąś z moich pozostałych prowincji, jeśli stracę triremy, stracę też kontrolę nad prowincją, która przestała być przylegająca?
nie tracisz, kontrola pozostaje, tylko posiłków nie doślesz :)
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Michał M »

Czyli połączenie triremamy jest potrzebne tylko do przejmowania kontroli. Dzięki.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: AkitaInu »

Michał M pisze:Czyli połączenie triremamy jest potrzebne tylko do przejmowania kontroli. Dzięki.
Dokładnie,. mało tego, nie trzeba mieć wojska żeby kontrolę przejąć nad prowincją przylegającą "triremami" i nie posiadającą wojska/znacznika kontroli innego gracza.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Michał M »

To wiem, ale dzięki za zwrócenie uwagi.
Kajak
Posty: 177
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 103 times
Been thanked: 34 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Kajak »

Czy można mieć 2 fortece w jednej prowincji?I jak one wtedy działają?
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Michał M »

Nie można.
ODPOWIEDZ