Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
AFrO
Posty: 3
Rejestracja: 20 lut 2015, 10:02

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: AFrO »

Bardzo dziękuję za udzielenie odpowiedzi;)
Nadab
Posty: 27
Rejestracja: 15 sty 2017, 20:26
Lokalizacja: Siedlce
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Nadab »

Jak powinno się interpretować zasady tworzenia talii badaczy z dodatku, a dokładniej część "do pięciu kart o poziomie 0 z dowolnej klasy"?
a) pięć kart z jednej klasy, np. 5 kart mistyka, co sugeruje plik z przekładami talii badaczy na stronie ffg,
b) pięć kart z różnych klas, np. 3 karty mistyka i 2 ocalałego, co sugerują talie graczy z arkhamdb.
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Valarus »

Nadab pisze:Jak powinno się interpretować zasady tworzenia talii badaczy z dodatku, a dokładniej część "do pięciu kart o poziomie 0 z dowolnej klasy"?
a) pięć kart z jednej klasy, np. 5 kart mistyka, co sugeruje plik z przekładami talii badaczy na stronie ffg,
b) pięć kart z różnych klas, np. 3 karty mistyka i 2 ocalałego, co sugerują talie graczy z arkhamdb.
Poprawna odpowiedź to B, pięć dowolnych kart o poziomie 0.
Awatar użytkownika
siekan
Posty: 425
Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: siekan »

Mam pytanie a mianowicie prośbę o sprawdzenie poprawności mojej gry.
W rozgrywce solo
Spoiler:
, gram Rolandem. Na wyposażeniu mam Specjalną .38 Rolanda (nabity do pełna) i Trening Fizyczny. Po wyjściu przeciwnika wchodzi on od razu ze mną w zwarcie. Mam teraz 3 akcje do wykorzystania.
- 1 akcja. Używam .38 i wydaje żeton zasobu z Treningu Fizycznego aby podnieść "pięść". Po wylosowaniu żetonu test się udaje, wróg dostaje 2 obrażenia.
- 1 akcja. Używam .38 i wydaje żeton zasobu z Treningu Fizycznego aby podnieść "pięść". Po wylosowaniu żetonu test się udaje, wróg dostaje 2 obrażenia.
- 1 akcja. Używam .38 i wydaje żeton zasobu z Treningu Fizycznego aby podnieść "pięść". Po wylosowaniu żetonu test się udaje, wróg dostaje 1 obrażenie i ginie.

Czy mogę we wszystkich 3 akcjach atakować? Czy jeżeli we wszystkich 3 akcjach test się udał to ja wroga zabijam a on nic mi nie robi? Czy co akcję mogę używać pistoletu .38? Czy co akcję mogę wydawać żeton zasobu na Trening Fizyczny?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: rattkin »

Tak, tak (tak długo jak masz amunicję na broni), tak (tak długo jak masz zasoby).

Trening fizyczny ma free triggered ability, co znaczy, że możesz go użyć wielokrotnie, np. w trakcie jednego ataku wydać 5 zasobów by podnieść pięść o 5. Są dwa okna gracza - po ST.1 i po ST.2.
W ostatniej akcji wróg technicznie dostaje 2 obrażenia.
Awatar użytkownika
siekan
Posty: 425
Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: siekan »

oooo, tego nie wiedzialem a to bardzo wiele zmienia. Czyli generalnie dobrze gralem ale moglem jeszcze bardziej podpakowac statystyki gdyby zaszła potrzeba. Dzieki ogromne!
markus74
Posty: 33
Rejestracja: 04 kwie 2015, 17:44

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: markus74 »

rattkin pisze:Tak, tak (tak długo jak masz amunicję na broni), tak (tak długo jak masz zasoby).

Trening fizyczny ma free triggered ability, co znaczy, że możesz go użyć wielokrotnie, np. w trakcie jednego ataku wydać 5 zasobów by podnieść pięść o 5.
Czy aby na pewno jest to prawidłowe zagranie ? Jak napisał przedmówca to diametralnie zmienia sposób wykorzystania tej karty. Wręcz obawiam się, że będzie za łatwo.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: sqb1978 »

Jest prawidłowe. Za łatwo raczej nie będzie, zasobów raczej brakuje, żeby je zagrywać by zdawać testy na pewniaka ;)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Bary »

Hejka, jeżeli mam instrukcję, żeby odrzucić jeden atut z kontrolowanych przez siebie kart to sprawdzam zarówno karty na ręce jak i w grze, tak?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Sarseth »

Bary pisze:Hejka, jeżeli mam instrukcję, żeby odrzucić jeden atut z kontrolowanych przez siebie kart to sprawdzam zarówno karty na ręce jak i w grze, tak?
Karty na rece nie sa kartami kontrolowanymi. Dopiero po wylozeniu na stol. [Błąd! Karty na ręcę, tak jak i w decku i discard pile to są karty kontrolowane przez gracza. Nie są to natomiast karty w grze, którymi to są tylko karty aktywnie grane i wyłożone/zdobyte]

Z instrukcji, z której można to wnioskować https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... ay_web.pdf
If an investigator wishes to play or gain control of an asset that requires a slot already held by a different asset, the investigator must choose and discard an asset or assets under his or her control to make room for the newly acquired asset.
Activate
The investigator using this action resolves an x (action trigger) ability on a card under his or her control, on an encounter card at his or her location, or on the current act or agenda card.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017, 10:48 przez Sarseth, łącznie zmieniany 1 raz.
Rebel 6% (trójmiasto)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Bary »

Hmm, w polskiej księdze zasad znalazłem zaś dwa wpisy sugerujące, że jest dokładnie odwrotnie:

"Gracz kontroluje karty znajdujące się w jego obszarach poza grą
(na ręce, w talii, na stosie kart odrzuconych)."

"Do wyczerpywania, poświęcania lub innego wykorzystywania
kart w celu opłacenia kosztu można używać jedynie kart, które
znajdują się w grze i są pod kontrolą właściciela, chyba że koszt
wyraźnie wskazuje stan poza grą."

Wychodzi z tego, że karta mówiąca, że mamy odrzucić kontrolowany atut pozwala na odrzucenie jedynie atutu z ręki, ale nie dam głowy.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Sarseth »

Kurde nie wiem :P
Kolejne cytaty z angielskiego reference
n investigator is permitted to activate abilities from the following sources:
=A card in play and under his or her control. This includes his or her investigator card.
Some assets have health and/or sanity. W hen an investigator is dealt damage or horror, that investigator may assign some or all of that damage or horror to eligible asset cards he or she controls (see “Dealing Damage/Horror” on page 7).
Dygresja: Tutaj chyba brakuje "in play" bo wtedy mogę dawać dmg kartą na ręku? Chociaż pewno na p7 to wyjaśnią.

A żeby wyjaśnić wszystko według angielskiej to tutaj prosto i wyraźnie masz rację z tą ręką:
Ownership and Control
A card’s owner is the player whose deck (or game area) held the card at the start of the game.
A player controls the cards located in his or her out-of-play game areas (such as the hand, deck, discard pile).
The scenario controls the cards in its out-of-play game areas (such as the encounter, act, and agenda decks, and the encounter discard pile).
=Cards by default enter play under their owner’s control. Some abilities may cause cards to change control during a game.
Czyli tak, karty pod kontrolą są Również te w ręku.
Ale w Twoim drugim cytacie jeszcze jest "znajdują się w grze" a to są karty na stole. Poza grą są w ręku i w stosie kart odrzuconych. Bo te w pudełku, to są 'removed from play'. Czy jak tam to. I tak samo w angielskiej, że odkłada się karty pod kontrolą i "only cards that are in play". Więc dopóki karta nie powie, że możesz odrzucić karty z ręki, to nie możesz ich wyrzucić. Ale jeszcze wykorzystałbym telefon do przyjaciela. Więcej nie pomogę ;)
Jeśli się mylę, to przepraszam najmocniej.
Rebel 6% (trójmiasto)
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

You must discard as asset from play. Even though you control cards in your hand, deck, and discard pile, there's also this rule:
Ability
"Card abilities only interact with other cards that are in play, unless the ability specifically references an interaction with cards in an out-of-play area."
Awatar użytkownika
siekan
Posty: 425
Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: siekan »

Jestem dziś po dwóch kampaniach na 2 osoby i narodziły się 4 krótkie pytania, w tym jedno nawiązujące do poprzedniego, czyli kart kontrolowanych:

1) czy oznaczenie na karcie mitów (głównie w 2 akcie) - badacze wydają wskazówki jako grupa. Czy oznacza to że:
Spoiler:
2) pytanie co do wymykania się. Kiedy jestem z przeciwnikiem w zwarciu i podejmuję udaną próbę wymykania się to przeciwnik nic mi nie robi, jest wyczerpany (tapnięty) a ja ide do innej lokalizacji. Czy wykonując akcję przejścia do innej lokalizacji bez próby wymknięcia, przeciwnik zadaje mi atak towarzyszący i idze razem ze mną czy po prostu zadaje mi atak towarzyszący i zostaje w danej lokalizacji?
3) pytanie co do aktu 3:
Spoiler:
4) i ostatnie pytanie do aktu 3, nawiązującego do kart kontrolowanych:
Spoiler:
Dzięki wielkie za pomoc.
Arius
Posty: 1410
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

siekan pisze: 4) i ostatnie pytanie do aktu 3, nawiązującego do kart kontrolowanych:
Spoiler:
Dzięki wielkie za pomoc.
Odpowiedź a)
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Sarseth »

siekan pisze: 1) czy oznaczenie na karcie mitów (głównie w 2 akcie) - badacze wydają wskazówki jako grupa. Czy oznacza to że:
Spoiler:
Spoiler:
The act deck advances if the investigators, as a group, spend the requisite number of clues (as indicated by the act card). An act card may indicate a flat value (such as “4”) or a per investigator value (as indicated by the icon). This is normally done as a player ability. Any or all investigators may contribute any number of clues towards the total number of clues required to advance the act. If the act has an “Objective –” instruction, that instruction overrides or adds additional requirements to the spending of those clues
siekan pisze:2) pytanie co do wymykania się. Kiedy jestem z przeciwnikiem w zwarciu i podejmuję udaną próbę wymykania się to przeciwnik nic mi nie robi, jest wyczerpany (tapnięty) a ja ide do innej lokalizacji. Czy wykonując akcję przejścia do innej lokalizacji bez próby wymknięcia, przeciwnik zadaje mi atak towarzyszący i idze razem ze mną czy po prostu zadaje mi atak towarzyszący i zostaje w danej lokalizacji?
Zadaje atak i idzie z Tobą. Enemy Engagement z rules reference:
Each enemy in an investigator’s threat area is considered to be at the same location as that investigator, and should the investigator move, the enemy remains engaged and moves to the new location simultaneously with the investigator
siekan pisze:3) pytanie co do aktu 3:
Spoiler:
3. W tej grze trzeba evadować każdego z osobna (chyba że masz zdolność jakąś lub kartę ofc). Nie pamiętam natomiast, co się dzieje z odtapowanymi potworami? Od razu wchodzą w zwarcie z ludźmi na polu? Jeśli nie, to w sumie chyba jesteś w stanie uciec z jednym dmgem darmowym? Ale nie jestem pewny. Bo miałbyś w drugiej turze szanse na ucieczkę ostatniemu i jeszcze akcje do zmienienia lokacji, skoro tamci się odtapowali ale nie weszli w zwarcie. Ale jak odtapowany wchodzi w zwarcie tak samo jak wchodzenie do lokalizacji z potworem, że od razu, to się wtedy nie uda.
siekan pisze:4) i ostatnie pytanie do aktu 3, nawiązującego do kart kontrolowanych:
Spoiler:
Tak jak koelga pisał wyżej, odpowiedź A. Musi być zagrana
Rebel 6% (trójmiasto)
Awatar użytkownika
siekan
Posty: 425
Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: siekan »

No wlasnie, kluczowe wydaje sie byc pytanie: czy jak wykonujemy akcje wymykania sie ale nie idziemy do innej lokalizacji to czy w nastepnej turze przeciwnik znowu automatycznie wchodzi z nami w zwarcie?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Bary »

Trolliszcze pisze:You must discard as asset from play. Even though you control cards in your hand, deck, and discard pile, there's also this rule:
Ability
"Card abilities only interact with other cards that are in play, unless the ability specifically references an interaction with cards in an out-of-play area."
Czyli wychodzi jednak, że w poruszonym przeze mnie przypadku bierzemy pod uwagę tylko assety w grze, nie sprawdzamy, co mamy na ręce?
Sarseth pisze:Nie pamiętam natomiast, co się dzieje z odtapowanymi potworami? Od razu wchodzą w zwarcie z ludźmi na polu?
Od razu wchodzą w zwarcie. Niestety, bez odpowiedniej karty w takiej sytuacji poszukiwacz umarł w butach.
Wyczerpany, niebędący w zwarciu wróg nie wchodzi w zwarcie, ale jeśli wyczerpany wróg znajdujący się w tej samej lokalizacji co badacz zostanie przygotowany, to jak tylko to nastąpi, wchodzi on w zwarcie.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Sarseth »

siekan pisze:No wlasnie, kluczowe wydaje sie byc pytanie: czy jak wykonujemy akcje wymykania sie ale nie idziemy do innej lokalizacji to czy w nastepnej turze przeciwnik znowu automatycznie wchodzi z nami w zwarcie?
Ok znalazłem:
"An exhausted unengaged enemy does not engage, but if an exhausted enemy at the same location as an investigator becomes ready, it engages as soon as it is readied. "

Czyli tak, jak przeciwnik staje się ready, to od razu engaguje (chyba że jest aloof oczywiście). Więc w czwartej fazie już znowu wejdą w zwarcie, ale nie zadadzą dmga.
https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... ce_web.pdf #Enemy Engagement

// Dzięki Bary ;P Nie widziałem, że edytowałeś to pytanie żeby zawrzeć jeszcze odpowiedź ;P Takze podójnie potwierdzone razem z polską instrukcją ;)
Rebel 6% (trójmiasto)
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

Bary pisze:Czyli wychodzi jednak, że w poruszonym przeze mnie przypadku bierzemy pod uwagę tylko assety w grze, nie sprawdzamy, co mamy na ręce?
Zgadza się. Tylko gdy zdolność wyraźnie mówi, że możemy też wziąć pod uwagę karty nie będące w grze, sprawdzamy rękę. W innym wypadku zdolności kart zawsze odnoszą się tylko do kart będących w grze.
Arius
Posty: 1410
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

Zadam naiwne pytanie:
czy planowane jest przetłumaczenie na rodzimy język

Carnevale of Horrors
Curse of the Rougarou
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Bary »

Arius pisze:Zadam naiwne pytanie:
czy planowane jest przetłumaczenie na rodzimy język

Carnevale of Horrors
Curse of the Rougarou
Tak, Galakta wspominała, że będzie w DnŻ. Ale sobie trochę na to poczekamy...
ps. Tego typu kwestie wrzucaj w przyszłości na wątek główny.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Ragathol
Posty: 51
Rejestracja: 08 lip 2016, 13:27
Been thanked: 2 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Ragathol »

Witam czy może ktoś mi wyjaśnić efekt: wymuszony tej karty?

http://www.cardgamedb.com/index.php/ark ... thoth-r334

Dzieki
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 15 times
Been thanked: 32 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: szutek »

Kiedy jestes z nim w zwarciu i dobierzesz karte o podtypie Hex lub Pakt (pogrubiona czcionka nad dzialaniem karty) to zostajesz zaatakowany.
Ragathol
Posty: 51
Rejestracja: 08 lip 2016, 13:27
Been thanked: 2 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Ragathol »

Dzięki za odpowiedz. Chciałem się upewnić.
ODPOWIEDZ