Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Skiborg pisze:
Problem polega na tym, że trzeba rozróżnić czy chodzi o wszystkich graczy (skoro gra jeden gracz, zatem: jeden żeton kolonistów w jednej kwaterze i drugi żeton w drugiej kwaterze), czy wszystkie korporacje (w wariancie dla jednego gracza gra się kompletami znaczników akcji i żetonów kolonistów dwóch korporacji. Czyli pierwsza kwatera - każda korporacja po jednym żetonie kolonistów = 2 uśmiercone żetony i druga kwatera - znowu po jednym żetonie kolonistów z każdej korporacji = 2 uśmiercone żetony - co daje w sumie 4 uśmiercone żetony kolonistów.
Już bardziej obrazowo nie umiem tego wytłumaczyć..
Moim zdaniem, jeśli mowa jest o graczach, to dotyczy to graczy, a nie korporacji.
Jeśli jednak pytanie do Twórcy, to czy jest gdzieś dostępny, czy można udostępnić plik z grafiką do tworzenia scenariuszy (chodzi o sam wygląd karty)?
Yig pisze: Jeśli jednak pytanie do Twórcy, to czy jest gdzieś dostępny, czy można udostępnić plik z grafiką do tworzenia scenariuszy (chodzi o sam wygląd karty)?
Z tego co pamiętam, to był ufundowany SG. Może ktoś dostał, ja niestety nie:(
Tomzaq pisze:
Z tego co pamiętam, to był ufundowany SG. Może ktoś dostał, ja niestety nie:(
Skoro był fundowany, to ciekawi mnie czy w ogóle ktoś go dostał i w jakiej formie. Oczywiście nie ma problemu sklecić czegoś w PS, czy trzepnąć skana, ale dobrze by było zrobić nowy scenariusz na oryginalnym pliku.
1. Czy można zmieniać położenie okrągłych znaczników na planszy/karcie gracza? Czy np. raz opracowaną technologię można zmienić na inną lub przełożyć na inne pole - np. ze scenariusza? W scenariuszu "zmiana harmonogramu" - trzeba wykorzystać, jak rozumiem - 6 okrągłych znaczników (1 na kwaterę + 2 na budynek techniczny dwupoziomowy + 3 na zapasy). W wariancie SOLO.1 pozostanie więc tylko 1 okrągły znacznik na budowę 1 instalacji energetycznej lub rozwinięcie technologii z planszy/karty gracza.
2. CO-OP.2 - Przygotowanie gry: Gracze umieszczają 1 okrągły znacznik w dowolnym kolorze na torze reputacji.
Pytanie: czy to znaczy, że jeden z graczy będzie miał do dyspozycji 7 okrągłych znaczników a drugi (lub pozostali) 8? Ewentualnie - czy "w dowolnym kolorze" - oznacza, że mogę wybrać kolor, który "nie gra"? Jeśli tak, to czy w wariancie SOLO.1 też można użyć koloru innego niż ten, którym gram (choć instrukcja mówi, że "w swoim kolorze" - ale to zmniejsza ilość dostępnych okrągłych znaczników w grze, z czym się również wiąże pytanie nr 1)
3. SOLO.1 - jak dokładnie rozpatruje się fazę podsumowania kwater? Np.: przy żetonie tlenu w każdej z dwóch kwater, uśmiercają "wszyscy" gracze, a skoro jest jeden gracz, to: po jednym żetonie kolonistów za każdą kwaterę (w sumie 2 żetony), czy uśmiercane są żetony kolonistów obu korporacji (w sumie 4: 1 kwatera - obie korporacje uśmiercają; 2 kwatera - obie korporacje uśmiercają)
1. Kolorowe znaczniki są nieograniczone. Nie można pozbyć się raz opracowanej technologii, czy konstrukcji energetycznej.
2. Jasne, najrozsądniej będzie wybrać kolor, który nie gra. Jednak wybranie koloru gracza nie ogranicza mu liczby pchełek na odkrycia/budynki!
3. Przy wariancie solo ginie po koloniście w każdym kolorze, za każdy żeton tlenu, który pozostał na kwaterze. (Zostały dwa żetony: uśmiercamy 4 kolonistów)
Przy najbliższej okazji zapytam co jest z blankami na scenariusze i dam odpowiedź w tym temacie.
Żetony kolonistów z 2 tury można odblokować poprzez spełnienie założeń scenariusza dla danej tury (umieszczenie odpowiedniej ilosci energii oraz zapasów) lub poprzez znacznik narodzin. Czy koloniste znajdującego się na 4 turze pod znacznikiem niedostępności także można odzyskać dzięki odłożeniu odpowiedzniej ilości energi + zapasów na karcie scenariusza?
Żetony kolonistów z 2 tury można odblokować poprzez spełnienie założeń scenariusza dla danej tury (umieszczenie odpowiedniej ilosci energii oraz zapasów) lub poprzez znacznik narodzin. Czy koloniste znajdującego się na 4 turze pod znacznikiem niedostępności także można odzyskać dzięki odłożeniu odpowiedzniej ilości energi + zapasów na karcie scenariusza?
W scenariuszu bodajże było napisane, że można zrobić to na 2 sposoby - więc tak.
Grzegorz Oklinski pisze:3. Przy wariancie solo ginie po koloniście w każdym kolorze, za każdy żeton tlenu, który pozostał na kwaterze. (Zostały dwa żetony: uśmiercamy 4 kolonistów)
Wynikałoby analogicznie, przy założeniu, że gracz to dwie korporacje, że przy tym wariancie pozostawienie żetonów choroby/głodu gracz umieszcza w kwaterze lazarecie/mieszkaniach po 2 znaczniki???? W solo za 2 kwatery wychodzi więc za pozostawienie wszystkich żetonów 8 znaczników???
Yig pisze:
Wynikałoby analogicznie, przy założeniu, że gracz to dwie korporacje, że przy tym wariancie pozostawienie żetonów choroby/głodu gracz umieszcza w kwaterze lazarecie/mieszkaniach po 2 znaczniki???? W solo za 2 kwatery wychodzi więc za pozostawienie wszystkich żetonów 8 znaczników???
Tomzaq pisze:Czy podczas przeszukiwania regolitu pobieracie karty tylko za wydobyte czerwone znaczniki, czy za niebieskie też?
Pobieramy za czerwone, czyli regolit, niebieskie to ponoć zanieczyszczony lód
Tomzaq pisze:No tak wychodzi
To wychodzi tak, że w wariancie solo powinniśmy dobierać jeszcze znaczniki akcji z trzeciego koloru
Coś tu nie gra z tym wariantem solo wg. mnie. Albo powinno się grać na jedną kwaterę, albo dwie każdy kolor osobno.
1. Czy można zmieniać położenie okrągłych znaczników na planszy/karcie gracza? Czy np. raz opracowaną technologię można zmienić na inną lub przełożyć na inne pole - np. ze scenariusza? W scenariuszu "zmiana harmonogramu" - trzeba wykorzystać, jak rozumiem - 6 okrągłych znaczników (1 na kwaterę + 2 na budynek techniczny dwupoziomowy + 3 na zapasy). W wariancie SOLO.1 pozostanie więc tylko 1 okrągły znacznik na budowę 1 instalacji energetycznej lub rozwinięcie technologii z planszy/karty gracza.
2. CO-OP.2 - Przygotowanie gry: Gracze umieszczają 1 okrągły znacznik w dowolnym kolorze na torze reputacji.
Pytanie: czy to znaczy, że jeden z graczy będzie miał do dyspozycji 7 okrągłych znaczników a drugi (lub pozostali) 8? Ewentualnie - czy "w dowolnym kolorze" - oznacza, że mogę wybrać kolor, który "nie gra"? Jeśli tak, to czy w wariancie SOLO.1 też można użyć koloru innego niż ten, którym gram (choć instrukcja mówi, że "w swoim kolorze" - ale to zmniejsza ilość dostępnych okrągłych znaczników w grze, z czym się również wiąże pytanie nr 1)
3. SOLO.1 - jak dokładnie rozpatruje się fazę podsumowania kwater? Np.: przy żetonie tlenu w każdej z dwóch kwater, uśmiercają "wszyscy" gracze, a skoro jest jeden gracz, to: po jednym żetonie kolonistów za każdą kwaterę (w sumie 2 żetony), czy uśmiercane są żetony kolonistów obu korporacji (w sumie 4: 1 kwatera - obie korporacje uśmiercają; 2 kwatera - obie korporacje uśmiercają)
1. Kolorowe znaczniki są nieograniczone. Nie można pozbyć się raz opracowanej technologii, czy konstrukcji energetycznej.
2. Jasne, najrozsądniej będzie wybrać kolor, który nie gra. Jednak wybranie koloru gracza nie ogranicza mu liczby pchełek na odkrycia/budynki!
3. Przy wariancie solo ginie po koloniście w każdym kolorze, za każdy żeton tlenu, który pozostał na kwaterze. (Zostały dwa żetony: uśmiercamy 4 kolonistów)
Przy najbliższej okazji zapytam co jest z blankami na scenariusze i dam odpowiedź w tym temacie.
Dzięki, to wiele wyjaśnia i istotnie zmienia rozgrywkę Ale w związku z odpowiedzią na pytanie 3, że skoro ginie kolonista z każdego koloru za jeden żeton w kwaterze, to wracam do pytania, czy analogicznie - akcja odpoczynku również działa na kolonistów każdego koloru?
1. Czy można zmieniać położenie okrągłych znaczników na planszy/karcie gracza? Czy np. raz opracowaną technologię można zmienić na inną lub przełożyć na inne pole - np. ze scenariusza? W scenariuszu "zmiana harmonogramu" - trzeba wykorzystać, jak rozumiem - 6 okrągłych znaczników (1 na kwaterę + 2 na budynek techniczny dwupoziomowy + 3 na zapasy). W wariancie SOLO.1 pozostanie więc tylko 1 okrągły znacznik na budowę 1 instalacji energetycznej lub rozwinięcie technologii z planszy/karty gracza.
2. CO-OP.2 - Przygotowanie gry: Gracze umieszczają 1 okrągły znacznik w dowolnym kolorze na torze reputacji.
Pytanie: czy to znaczy, że jeden z graczy będzie miał do dyspozycji 7 okrągłych znaczników a drugi (lub pozostali) 8? Ewentualnie - czy "w dowolnym kolorze" - oznacza, że mogę wybrać kolor, który "nie gra"? Jeśli tak, to czy w wariancie SOLO.1 też można użyć koloru innego niż ten, którym gram (choć instrukcja mówi, że "w swoim kolorze" - ale to zmniejsza ilość dostępnych okrągłych znaczników w grze, z czym się również wiąże pytanie nr 1)
3. SOLO.1 - jak dokładnie rozpatruje się fazę podsumowania kwater? Np.: przy żetonie tlenu w każdej z dwóch kwater, uśmiercają "wszyscy" gracze, a skoro jest jeden gracz, to: po jednym żetonie kolonistów za każdą kwaterę (w sumie 2 żetony), czy uśmiercane są żetony kolonistów obu korporacji (w sumie 4: 1 kwatera - obie korporacje uśmiercają; 2 kwatera - obie korporacje uśmiercają)
1. Kolorowe znaczniki są nieograniczone. Nie można pozbyć się raz opracowanej technologii, czy konstrukcji energetycznej.
2. Jasne, najrozsądniej będzie wybrać kolor, który nie gra. Jednak wybranie koloru gracza nie ogranicza mu liczby pchełek na odkrycia/budynki!
3. Przy wariancie solo ginie po koloniście w każdym kolorze, za każdy żeton tlenu, który pozostał na kwaterze. (Zostały dwa żetony: uśmiercamy 4 kolonistów)
Przy najbliższej okazji zapytam co jest z blankami na scenariusze i dam odpowiedź w tym temacie.
Dzięki, to wiele wyjaśnia i istotnie zmienia rozgrywkę Ale w związku z odpowiedzią na pytanie 3, że skoro ginie kolonista z każdego koloru za jeden żeton w kwaterze, to wracam do pytania, czy analogicznie - akcja odpoczynku również działa na kolonistów każdego koloru?
Podbijam swoje pytanie: czy w wariancie solo.1 akcja odpoczynku działa na kolonistów każdego koloru? (analogicznie do tego, że za jeden żeton tlenu giną koloniści każdego koloru).
dzięki z góry za odpowiedź.
Tomzaq pisze:Akcja odpoczynku działa tylko na ten kolor kolonistów, którym aktualnie wykonuje się turę gracza.
Skąd ta pewność?
Skoro za jeden żeton tlenu w kwaterze uśmiercamy po jednym żetonie z obu kolorów, oraz zgodnie z FAQ - Odp. nr 2: "W wariancie SOLO.1 karty ekspertów mogą być użyte tylko raz na rundę. Nie ma znaczenia to, że jako gracz zarządzasz dwiema korporacjami. Eksperci są zatrudniani przez ciebie, a nie przez korporacje, którymi kierujesz."
to dlaczego akcja odpoczynku w wariancie SOLO.1 nie miałaby również działać na wszystkie znaczniki akcji?
Tak, ale mimo to, nadal mam wątpliwości, z uwagi na to, co mówi zasada akcji odpoczynku: gracz zabiera wszystkie swoje znaczniki akcji z planszy do siebie. W wariancie solo.1 jest jeden gracz zarządzający znacznikami w dwóch kolorach. Analogicznie do "Nie ma znaczenia to, że jako gracz zarządzasz dwiema korporacjami. Eksperci są zatrudniani przez ciebie, a nie przez korporacje, którymi kierujesz.".
Skłaniam się bardziej ku temu, że odpoczywają pracownicy aktywnej korporacji, ale wolałbym się upewnić.
W ogóle pasowałoby napisać porządnie instrukcję dla rozgrywki SOLO.1, bo mam wrażenie, że wiele aspektów nie zostało wziętych pod uwagę (z tego co kojarzę, rozgrywka solo była projektowana po napisaniu instrukcji na pozostałe tryby i instrukcja nie została zaktualizowana pod tryb solo). Szczególnie razi mnie brak wyjaśnień jeśli chodzi o zasady rozpoczynające się od "każdy gracz...". W rozgrywce solo chodzi o fizycznego gracza (1 osobę) czy każdą korporację? Bo wygląda na to, że w różnych sytuacjach gry rozgrywki SOLO.1, jest to różnie rozumiane... (powyższy przykład używania kart ekspertów).
Edit I:
Kolejna niejasna dla mnie rzecz: Karta wydarzenia: "Wadliwy sprzęt: Każdy gracz posiadający elektrownię solarną musi do końca cyklu odrzucić 1 znacznik zapasów, albo usunąć swój okrągły znacznik z elektrowni".
załóżmy, że gracz SOLO.1 ma dwie takie elektrownie:
a) w dwóch różnych kolorach. Schodzi jedna czy obie elektrownie / odrzuca 1 czy 2 znaczniki zapasów?
b) obie w tym samym kolorze. Schodzi jedna czy obie elektrownie / odrzuca 1 czy 2 znaczniki zapasów?
W powyższym są dwie niejasności: Każdy gracz czy każda korporacja gracza? To raz, a dwa - chodzi o każdą elektrownię solarną, czy sam fakt posiadania przynajmniej jednej takiej elektrowni?
Edit II:
Kolejna zapytajka: Karta rozbłysk słoneczny - "wszyscy gracze, których znaczniki akcji znajdują się na planszy muszą zabrać je do siebie [...]"
Czy znaczników akcji w kwaterach (mieszkania/szpital) również dotyczy powyższa karta? Niby plansza to plansza, ale w przypadku, gdy ktoś ma dwa znaczniki np. w części mieszkalnej, to to wydarzenie (które ma z zasady wpływać negatywnie) wtedy zaoszczędziłoby graczowi jedną akcję: przez kartę wydarzenia ściąga dwa znaczniki do siebie i ma 1 jednostkę czasu mniej, natomiast normalnie musiałby poświęcić dwie jednostki czasu do ściągnięcia obu znaczników akcji.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2017, 15:34 przez Skiborg, łącznie zmieniany 1 raz.
Wchodzę na laboratorium, pobieram fioletową kartę. Spełniam kryteria do jej zrealizowania (np posiadam określony minerał + energię). Czy po jej 'zrealizowaniu' oddaje kartę z minerałem i energią (czy też inna kombinację jaka była na karcie)? Czy zadanie spełniam jak posiadam dane surowce? I czy w następnej turze mogę ponownie wykonywać misję?
Skiborg pisze:
Kolejna niejasna dla mnie rzecz: Karta wydarzenia: "Wadliwy sprzęt: Każdy gracz posiadający elektrownię solarną musi do końca cyklu odrzucić 1 znacznik zapasów, albo usunąć swój okrągły znacznik z elektrowni".
załóżmy, że gracz SOLO.1 ma dwie takie elektrownie:
a) w dwóch różnych kolorach. Schodzi jedna czy obie elektrownie / odrzuca 1 czy 2 znaczniki zapasów?
b) obie w tym samym kolorze. Schodzi jedna czy obie elektrownie / odrzuca 1 czy 2 znaczniki zapasów?
W powyższym są dwie niejasności: Każdy gracz czy każda korporacja gracza? To raz, a dwa - chodzi o każdą elektrownię solarną, czy sam fakt posiadania przynajmniej jednej takiej elektrowni?
Pomogę tylko w tym co wydaje się oczywiste; grając solo używasz 1 koloru znaczników (przy braku możesz je zastąpić innymi, ale umownie grasz 1 kolorem - było to w odpowiedzi p. Grzegorza. Elektrownie należą do gracza, a nie korporacji (spójrz limit elektrowni). Pozostaje kwestia interpretacji ich ilości - obstawiałbym, na podstawie treści karty, że chodzi tylko o jedną.
Yig pisze:
Jeśli pobierasz fioletowe karty misji w laboratorium to ...przeczytaj dobrze instrukcję
I po co ta spina i czepianie się? Zamiast pomóc i odpowiedzieć na pytanie? Fioletowa karta misji pobierana po wejściu na Lądownik. Zmienia to coś? Czy pobiorę ją z lądownika czy pobrałbym z lab?
Oj, się czepiam - dobrze radzę . Na źle postawione pytanie nie da się dobrze odpowiedzieć.
Wykonując dane akcje, wykonujesz je w danym budynku - JEST różnica.
W Lądowniku (ani w Laboratorium) nie pobiera się kart zleceń (nie misji i nie zadań) - jeśli już to je tam wypełniasz.
Karty zleceń dobierasz (jeśli o to Ci chodzi) na początku gry i w fazie uzupełnienia, przed każdym cyklem.
orzeh pisze:Czy żetony wydobycia są kolorystyczne, innymi słowy są 2 komplety?
Edit
Mam 37 chyba żetonów wydobycia i 40 żetonów o takim samym kształcie ale nieco innym kolorze i innymi symbolami.
Spoiler:
Czy dobrze się domyślam że te po lewej mogą być do scenariusza "Marsjańska twarz" ?
Żetony gdzie masz minerały(mają inny odcień kolorystyczny) używamy tylko przy scenariuszu Marsjańska twarz. Nie mieszamy ich ze zwykłymi żetonami wydobycia.
orzeh pisze:Dzięki za doprecyzowanie!
1. Karty zleceń - muszę "oddać" to, co jest na polu pod obrazkiem i dostane odpowiedną liczbę punktów?
2. to samo dotyczy kart badania reolitów - są karty z "bakterią" (dowód życia?) i mają znacznik "uśmieszku" - znaczy że jak dociągnę tą kartę to dostaję punkty i karta idzie na discard? (nie znalazłem badań dot. tej ikony)
3. Po "wykupieniu" z lazaretu lub z mieszkania workera, żeton choroby/głodu jest ściągany?
4. W fazie uzupełniania - jeśli żeton głodu/choroby/tlenu leży na kwaterze to dokładamy kolejny?
1. Karty zleceń wykonujesz w Lądowniku i musisz posiadać to co jest na niej wymienione. Po wykonaniu odrzucasz kartę i zasoby jakie były na niej wymagane a następnie otrzymujesz tyle reputacji ile było na zleceniu.
2. Karty badania regolitu(z bakteriami) możesz odrzuci i od razu dodać sobie punkty reputacji.
3. Nie zdejmuje się żetonów. Znacznik akcji w lazarecie lub mieszkaniu jest umieszczany w poprzedniej turze(jeżeli nie pozbyłeś się żetonów zapotrzebowania w kwaterze). Na koniec tury wszystkie żetony są usuwane a następnie dokładane w nowej turze.
4. Nie może być żetonów z poprzedniej tury:
str. 18:
" Po rozpatrzeniu wszystkich kwater należy usunąć z nich wszystkie żetony tlenu, chorób oraz głodu. Wyjątek to ostatnia runda gry, kiedy żetony muszą pozostać w kwaterach i nie usuwa się ich."