7 Samurajów
- dragon77
- Posty: 219
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
7 Samurajów
Hejka,
Takie pytania:
1) Samuraj przekroczył kartą Najeźdźcy swoją wartość Kiai. Zniszczył barykadę i kolejka poszła do następnego Samuraja. Ten walczy, ciągnie kartę, a jego talent pozwala dać tę kartę sąsiadowi po prawej, czyli poprzedniemu graczowi. Czy w tej sytuacji można dołożyć tą kartę do toru walki poprzedniego Samuraja ? Czy znowu rozwala się barykadę ?
2) Jeden z Samurajów może dwie akcje walki pod rząd przeprowadzić - no i analogiczne pytanie - czy jeśli pierwsza karta spowoduje przekroczenie wartości na torze walki czy mogę pociągnąć drugą kartę i ją dołożyć do toru ? Czy wtedy drugi raz rozwalam barykadę ?
Takie pytania:
1) Samuraj przekroczył kartą Najeźdźcy swoją wartość Kiai. Zniszczył barykadę i kolejka poszła do następnego Samuraja. Ten walczy, ciągnie kartę, a jego talent pozwala dać tę kartę sąsiadowi po prawej, czyli poprzedniemu graczowi. Czy w tej sytuacji można dołożyć tą kartę do toru walki poprzedniego Samuraja ? Czy znowu rozwala się barykadę ?
2) Jeden z Samurajów może dwie akcje walki pod rząd przeprowadzić - no i analogiczne pytanie - czy jeśli pierwsza karta spowoduje przekroczenie wartości na torze walki czy mogę pociągnąć drugą kartę i ją dołożyć do toru ? Czy wtedy drugi raz rozwalam barykadę ?
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 239 times
Re: 7 Samurajów
1. Zdolność specjalna pozwalająca ignorować karty Najezdzców o sile parzystej lub nieparzystej. Co to znaczy "ignorować"? Karty odrzucamy na stos odrzucony, czy na spód talii Najezdzców?
2. Odrzucanie karty z linii walki to znaczy z prawej strony czy te defensywne lewej również można?
3. Czy po zakończonej rundzie rany pozostają oczywiście po uwzględnieniu bonusów za uratowane rodziny)? Czy samuraje w postaci zwierzęcej pozostają w takowej na początku kolejnej rundy?
4. Albo zle rozumiem jak działają Talenty oraz Kiai albo postać Kikuchiyo jest ostro przegięta:
- Załóżmy że postać ta ma już stronę zwierzęcą i na torze walki poziom 10. Ciągnie karte najezdzcy o sile 3. Przesuwa na 13.
Aktywuje Kiai i usuwa 2 karty z torów walki u innych graczy, a następnie odrzuca swoją kartę z wierzchu. czyli 3 karty najezdzców znikają na stosie odrzuconym.
- Następnie aktywuje Talent i jeszcze raz odpala walkę czyli losuje kolejnego najezdzcę. Jeśli znowu wylosuje kartę o sile 3, to historia z Kiai powtarza się i kolejne 3 karty najezdzców spadają. Zatem w trakcie jednej tury gracza można zrzucić nawet 6 kart. Czy coś rozumiem nie tak?
5. Czy dobrze rozumiem również to że jeśli położymy obok siebie 2 samurajów postać przekazującą sąsiadowi najezdzców o numerach (nie)parzystych oraz samuraja z talentem do ignorowania takowych kart to w zasadzie karty takie od ręki są zneutralizowane w kolejce gracza z pierwszym wspomnianym talentem. Czy dobrze rozumiem?
2. Odrzucanie karty z linii walki to znaczy z prawej strony czy te defensywne lewej również można?
3. Czy po zakończonej rundzie rany pozostają oczywiście po uwzględnieniu bonusów za uratowane rodziny)? Czy samuraje w postaci zwierzęcej pozostają w takowej na początku kolejnej rundy?
4. Albo zle rozumiem jak działają Talenty oraz Kiai albo postać Kikuchiyo jest ostro przegięta:
- Załóżmy że postać ta ma już stronę zwierzęcą i na torze walki poziom 10. Ciągnie karte najezdzcy o sile 3. Przesuwa na 13.
Aktywuje Kiai i usuwa 2 karty z torów walki u innych graczy, a następnie odrzuca swoją kartę z wierzchu. czyli 3 karty najezdzców znikają na stosie odrzuconym.
- Następnie aktywuje Talent i jeszcze raz odpala walkę czyli losuje kolejnego najezdzcę. Jeśli znowu wylosuje kartę o sile 3, to historia z Kiai powtarza się i kolejne 3 karty najezdzców spadają. Zatem w trakcie jednej tury gracza można zrzucić nawet 6 kart. Czy coś rozumiem nie tak?
5. Czy dobrze rozumiem również to że jeśli położymy obok siebie 2 samurajów postać przekazującą sąsiadowi najezdzców o numerach (nie)parzystych oraz samuraja z talentem do ignorowania takowych kart to w zasadzie karty takie od ręki są zneutralizowane w kolejce gracza z pierwszym wspomnianym talentem. Czy dobrze rozumiem?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 21 lip 2015, 14:45
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Has thanked: 4 times
Re: 7 Samurajów
1. Ta zdolność pozwala ignorować KARY z tych kart, a nie całe karty.DarkSide pisze:1. Zdolność specjalna pozwalająca ignorować karty Najezdzców o sile parzystej lub nieparzystej. Co to znaczy "ignorować"? Karty odrzucamy na stos odrzucony, czy na spód talii Najezdzców?
2. Odrzucanie karty z linii walki to znaczy z prawej strony czy te defensywne lewej również można?
3. Czy po zakończonej rundzie rany pozostają oczywiście po uwzględnieniu bonusów za uratowane rodziny)? Czy samuraje w postaci zwierzęcej pozostają w takowej na początku kolejnej rundy?
4. Albo zle rozumiem jak działają Talenty oraz Kiai albo postać Kikuchiyo jest ostro przegięta:
- Załóżmy że postać ta ma już stronę zwierzęcą i na torze walki poziom 10. Ciągnie karte najezdzcy o sile 3. Przesuwa na 13.
Aktywuje Kiai i usuwa 2 karty z torów walki u innych graczy, a następnie odrzuca swoją kartę z wierzchu. czyli 3 karty najezdzców znikają na stosie odrzuconym.
- Następnie aktywuje Talent i jeszcze raz odpala walkę czyli losuje kolejnego najezdzcę. Jeśli znowu wylosuje kartę o sile 3, to historia z Kiai powtarza się i kolejne 3 karty najezdzców spadają. Zatem w trakcie jednej tury gracza można zrzucić nawet 6 kart. Czy coś rozumiem nie tak?
5. Czy dobrze rozumiem również to że jeśli położymy obok siebie 2 samurajów postać przekazującą sąsiadowi najezdzców o numerach (nie)parzystych oraz samuraja z talentem do ignorowania takowych kart to w zasadzie karty takie od ręki są zneutralizowane w kolejce gracza z pierwszym wspomnianym talentem. Czy dobrze rozumiem?
2. Tylko w prawej. (str. 5)
3. Rany zostają, chyba, że jedna z rodzin pozwoli Ci wyleczyć JEDNĄ ranę. Gdy samuraj raz zamieni się w zwierzaka to nic nie może go przywrócić do poprzedniej formy.
4. Połowicznie. Po odpaleniu kiai usuwasz pierwszą kartę z toru walki, nie ostatnią (w instrukcji jest napisane, że ta, która lezy bezpośrednio na stole).
5. Jak pisałem w pkt. 1, ignorujesz kary, a nie odrzucasz karty.
- maciejo
- Posty: 3356
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 129 times
Re: 7 Samurajów
Potwierdzam .
Dodam tylko do pyt. nr 4, że jeśli PIERWSZA karta do odrzucenia (czyli ta od spodu) ma także wartość 3 to oczywiście taka historia się powtarza
Dodam tylko do pyt. nr 4, że jeśli PIERWSZA karta do odrzucenia (czyli ta od spodu) ma także wartość 3 to oczywiście taka historia się powtarza
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 239 times
Re: 7 Samurajów
Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Jest na pewno wszystko jaśniejsze.
I z tego co widzę to Kikuchiyo jest przegięty, więc mądrze wykorzystany niszczy system
I z tego co widzę to Kikuchiyo jest przegięty, więc mądrze wykorzystany niszczy system
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 21 lip 2015, 14:45
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Has thanked: 4 times
Re: 7 Samurajów
Na pewno jest użyteczny, ale nie nazwałbym go przegiętym U nas często nie używamy jego Kiai (użycie samego Kiai jest opcjonalne, wymagane jest tylko odrzucenie pierwszej karty z toru walki), ponieważ liczymy na odpalenia Kiai innych samurajów (budowanie barykad, leczenie) i usuwanie im bandytów w tym nie pomagaDarkSide pisze:Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Jest na pewno wszystko jaśniejsze.
I z tego co widzę to Kikuchiyo jest przegięty, więc mądrze wykorzystany niszczy system
Re: 7 Samurajów
dragon77 pisze:Hejka,
Takie pytania:
1) Samuraj przekroczył kartą Najeźdźcy swoją wartość Kiai. Zniszczył barykadę i kolejka poszła do następnego Samuraja. Ten walczy, ciągnie kartę, a jego talent pozwala dać tę kartę sąsiadowi po prawej, czyli poprzedniemu graczowi. Czy w tej sytuacji można dołożyć tą kartę do toru walki poprzedniego Samuraja ? Czy znowu rozwala się barykadę ?
2) Jeden z Samurajów może dwie akcje walki pod rząd przeprowadzić - no i analogiczne pytanie - czy jeśli pierwsza karta spowoduje przekroczenie wartości na torze walki czy mogę pociągnąć drugą kartę i ją dołożyć do toru ? Czy wtedy drugi raz rozwalam barykadę ?
ad.1 - nie możesz przekazać karty samurajowi który przekroczył swoją wartość kiai - w tej sytuacji gracz musi natychmiast spasować i jest traktowany jakby nie brał udziału w grze (jest to opisane w instrukcji w punkcie pasowanie gracza)
ad. 2 - patrz pkt. 1 - po dociągnięciu pierwszej karty musi spasować
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 92 times
Re: 7 Samurajów
Nie masz racji. Samuraj, który przekroczył swoje kiai nie pasuje od razu, tylko przy następnym wyborze akcji MUSI spasować.kosmos pisze:dragon77 pisze:Hejka,
Takie pytania:
1) Samuraj przekroczył kartą Najeźdźcy swoją wartość Kiai. Zniszczył barykadę i kolejka poszła do następnego Samuraja. Ten walczy, ciągnie kartę, a jego talent pozwala dać tę kartę sąsiadowi po prawej, czyli poprzedniemu graczowi. Czy w tej sytuacji można dołożyć tą kartę do toru walki poprzedniego Samuraja ? Czy znowu rozwala się barykadę ?
2) Jeden z Samurajów może dwie akcje walki pod rząd przeprowadzić - no i analogiczne pytanie - czy jeśli pierwsza karta spowoduje przekroczenie wartości na torze walki czy mogę pociągnąć drugą kartę i ją dołożyć do toru ? Czy wtedy drugi raz rozwalam barykadę ?
ad.1 - nie możesz przekazać karty samurajowi który przekroczył swoją wartość kiai - w tej sytuacji gracz musi natychmiast spasować i jest traktowany jakby nie brał udziału w grze (jest to opisane w instrukcji w punkcie pasowanie gracza)
ad. 2 - patrz pkt. 1 - po dociągnięciu pierwszej karty musi spasować
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 21 lip 2015, 14:45
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Has thanked: 4 times
Re: 7 Samurajów
Potwierdzam. Sam autor się na ten temat wypowiadał, Samuraja, który przekroczył wartość swojego Kiai można zarzucać kartami Najeźdźców beż żadnych skutków ubocznych aż do momentu jego następnej tury.Olgierdd pisze:Nie masz racji. Samuraj, który przekroczył swoje kiai nie pasuje od razu, tylko przy następnym wyborze akcji MUSI spasować.kosmos pisze:dragon77 pisze:Hejka,
Takie pytania:
1) Samuraj przekroczył kartą Najeźdźcy swoją wartość Kiai. Zniszczył barykadę i kolejka poszła do następnego Samuraja. Ten walczy, ciągnie kartę, a jego talent pozwala dać tę kartę sąsiadowi po prawej, czyli poprzedniemu graczowi. Czy w tej sytuacji można dołożyć tą kartę do toru walki poprzedniego Samuraja ? Czy znowu rozwala się barykadę ?
2) Jeden z Samurajów może dwie akcje walki pod rząd przeprowadzić - no i analogiczne pytanie - czy jeśli pierwsza karta spowoduje przekroczenie wartości na torze walki czy mogę pociągnąć drugą kartę i ją dołożyć do toru ? Czy wtedy drugi raz rozwalam barykadę ?
ad.1 - nie możesz przekazać karty samurajowi który przekroczył swoją wartość kiai - w tej sytuacji gracz musi natychmiast spasować i jest traktowany jakby nie brał udziału w grze (jest to opisane w instrukcji w punkcie pasowanie gracza)
ad. 2 - patrz pkt. 1 - po dociągnięciu pierwszej karty musi spasować
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 239 times
Re: 7 Samurajów
Żeby się tylko upewnić: Kiai można użyć tylko gdy osiągnie się dokładnie jego poziom? Przekroczenie wartości nie upoważnia do użycia Kiai?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
- maciejo
- Posty: 3356
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 129 times
Re: 7 Samurajów
Tak, reszta wyjaśnień 2 posty wyżej.DarkSide pisze:Żeby się tylko upewnić: Kiai można użyć tylko gdy osiągnie się dokładnie jego poziom? Przekroczenie wartości nie upoważnia do użycia Kiai?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 lut 2016, 23:03
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 2 times
Re: 7 Samurajów
Proszę, niech ktoś mi wyjaśni łopatologicznie czy ja czegoś nie ogarniam czy pkt instrukcji polskiej dotyczącej Pasu (str. 6) jest skopany.
w jednym zdaniu jest napisane "Nie uwzględniaj kar z ostatnich zagranych kart Najeźdzcow w swojej linii walki". Natomiast w przykładzie "Na początku swojej tury Klaudia stosuje karę wynikającą z ostatniej karty w jej linii walki (płomień)". Na mój mały rozumek te dwa zdania stoją ze sobą w sprzeczności dlatego proszę o pomoc
w jednym zdaniu jest napisane "Nie uwzględniaj kar z ostatnich zagranych kart Najeźdzcow w swojej linii walki". Natomiast w przykładzie "Na początku swojej tury Klaudia stosuje karę wynikającą z ostatniej karty w jej linii walki (płomień)". Na mój mały rozumek te dwa zdania stoją ze sobą w sprzeczności dlatego proszę o pomoc
"Splendor" - pierwsza gra, która spodobała się Żonie (po wielu nieudanych próbach - Rzymianie do domu, Zaginione Miasta). Proszę ekspertów o porady na priv, jaki uczynić następny krok w wprowadzaniu Małżonki w planszówkowy świat...
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 92 times
Re: 7 Samurajów
Na początku tury, jeżeli dotychczas nie spasowałeś, to najpierw stosujesz kary z najeźdźców po prawej stronie, a dopiero potem możesz lub musisz spasować (do tego odnosi się przykład). Gdy już spasujesz, to dopiero w następnych turach ignorujesz zdolności z najeźdźców.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 lut 2016, 23:03
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 2 times
Re: 7 Samurajów
Czyli Pas moze się rozciągać na kilka tur? Wydawalo mi sie, ze działa on w konkretnej turze...
"Splendor" - pierwsza gra, która spodobała się Żonie (po wielu nieudanych próbach - Rzymianie do domu, Zaginione Miasta). Proszę ekspertów o porady na priv, jaki uczynić następny krok w wprowadzaniu Małżonki w planszówkowy świat...