Massive Darkness - pytania i wątpliwości
- skadam
- Posty: 168
- Rejestracja: 29 lis 2011, 10:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 1 time
Massive Darkness - pytania i wątpliwości
Jutro moja pierwsza partia w MD. Niestety nie do końca rozumiem ideę levelowania bohaterów. Pomożecie?
Kiedy bohater wskakuje na kolejny level? Po wejściu na kafelek z żetonem tego levelu? Rozumując w ten sposób teoretycznie już w pierwszym queście można wskoczyć na level 4.
Czy bohater może mieć dany level (>1) nie wykupując skilla z tego levelu? Niektóre skille rozciągają się na dwa levele.
Kiedy bohater wskakuje na kolejny level? Po wejściu na kafelek z żetonem tego levelu? Rozumując w ten sposób teoretycznie już w pierwszym queście można wskoczyć na level 4.
Czy bohater może mieć dany level (>1) nie wykupując skilla z tego levelu? Niektóre skille rozciągają się na dwa levele.
- skadam
- Posty: 168
- Rejestracja: 29 lis 2011, 10:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 1 time
Re: Massive Darkness
Przetrawiłem i sam sobie odpowiem:skadam pisze:Jutro moja pierwsza partia w MD. Niestety nie do końca rozumiem ideę levelowania bohaterów. Pomożecie?
Kiedy bohater wskakuje na kolejny level? Po wejściu na kafelek z żetonem tego levelu? Rozumując w ten sposób teoretycznie już w pierwszym queście można wskoczyć na level 4.
Czy bohater może mieć dany level (>1) nie wykupując skilla z tego levelu? Niektóre skille rozciągają się na dwa levele.
- A Hero's level is set by the highest skill he has acquired. (Wnioskuję, że w przypadku rozciągających się skilli bierzemy level na którym widnieje wartość wykupu)
oraz
- Each Quest starts at the level corresponding to the highest level among heroes.
Idąc tym tropem bohater o najwyższym wykupionym skillu znajdującym się na levelu 3 wchodząc na kafelek z Level tokenem 5 ma dalej poziom 3. Jedyne co się zmienia to poziom przeciwników i kart treasure, których i tak nie mógłby teraz używać. (cały czas mówię o Story Mode)
Taka interpretacja obala zarzut (z BGG), że bohater na początku kolejnego Questu nie może używać przedmiotu którego używał na końcu poprzedniego. Pogmatwane.
Re: Massive Darkness
A jak z prostą (Level 1) kartą "Battle Axe"?
Attack BAM: Defender gets "Attack: -1(żółta kość) for this Counter-Attack.
Counter-Attack następuje dopiero po zakończeniu aktywacji, a nie po każdej akcji typu combat. Określony Attack BAM można aktywować raz na walkę, a nie raz na aktywację. Co jeśli przeprowadzamy trzy walki i w każdej wyskakuje nam Attack BAM? Odejmujemy 3 żółte kości przy kontrze?
Attack BAM: Defender gets "Attack: -1(żółta kość) for this Counter-Attack.
Counter-Attack następuje dopiero po zakończeniu aktywacji, a nie po każdej akcji typu combat. Określony Attack BAM można aktywować raz na walkę, a nie raz na aktywację. Co jeśli przeprowadzamy trzy walki i w każdej wyskakuje nam Attack BAM? Odejmujemy 3 żółte kości przy kontrze?
Re: Massive Darkness
Ale w sytuacji gdy:skadam pisze:among heroes.
Idąc tym tropem bohater o najwyższym wykupionym skillu znajdującym się na levelu 3 wchodząc na kafelek z Level tokenem 5 ma dalej poziom 3. Jedyne co się zmienia to poziom przeciwników i kart treasure, których i tak nie mógłby teraz używać. (cały czas mówię o Story Mode)
Taka interpretacja obala zarzut (z BGG), że bohater na początku kolejnego Questu nie może używać przedmiotu którego używał na końcu poprzedniego. Pogmatwane.
1) w 1 Queście zdobyliśmy przedmioty poziomów 1 i 2.
2) bohaterowie rozwinęli tylko skille z poziomu 1.
Zaczynamy Quest 2, to ponieważ bohaterowie mają poziom 1, zaczynamy Quest na poziomie pierwszym i zgodnie z zasadami póki gra nie wjedzie na poziom 2 (nie wejdziemy na płytkę z poziomem 2) nie możemy używać przedmiotów z poziomu 2.
Re: Massive Darkness
wladekbud pisze:A jak z prostą (Level 1) kartą "Battle Axe"?
Attack BAM: Defender gets "Attack: -1(żółta kość) for this Counter-Attack.
Counter-Attack następuje dopiero po zakończeniu aktywacji, a nie po każdej akcji typu combat. Określony Attack BAM można aktywować raz na walkę, a nie raz na aktywację. Co jeśli przeprowadzamy trzy walki i w każdej wyskakuje nam Attack BAM? Odejmujemy 3 żółte kości przy kontrze?
Trzymając się literalnie zasad, to nie widzę powodu, by się ten bonus nie sumował.
Nie w każdym ataku wyrzuci się BAM.
Re: Massive Darkness
Też tak myślę. Nie wygląda mi to na jakieś naciąganie zasad, ale na sytuację, w której mając dużo szczęścia tak "zjedziemy" przeciwnika, że nie ma sił na kontręArius pisze: Trzymając się literalnie zasad, to nie widzę powodu, by się ten bonus nie sumował.
Nie w każdym ataku wyrzuci się BAM.
I pojawiły się kolejne pytania:
1) Skill "[Wounded 3] Taunt" dla Pit Fighter Berseker. Zgodnie z opisem "Wounded X - The Skill is active if the Hero has taken X or more Wounds. Ale aktywny tylko w rundzie, w której Bohater zebrał 3 rany, czy póki ma 3 rany (do chwili wyleczenia)?
2) Artefakt "Bonecrusher's Pauldron" - "+1 Melee Action with "Attack BAM: Stun the Enemy"". Czyli raczej działa w momencie, gdy odpalę tą umiejętność na danej broni, czy też jeśli posiadam broń z "Attack BAM: Stun the Enemy" to zawsze mam dodatkową Melee Action?
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 17 sie 2016, 18:33
- Been thanked: 5 times
Re: Massive Darkness
W sumie taka pierdoła, ale wcześniej tego nie doczytałem. Wdg instrukcji po zakończeniu rundy 'First Player token' dajemy następnemu graczowi. Czy to ma również znaczenie gdy gramy np. we dwie osoby? Bo w praktyce oznacza to że np. jeśli ja kończyłem poprzednią turę to następną zaczynam...
Prowadzi mnie to do drugiej rzeczy: słowa klucza 'turn'. Czy jest ono równoznaczne ze słowem 'round'? Czy nie? Bo np. Signature Bonecrushera odejmuje mu 1 obrony do 'końca tury'. Jeśli efekt ten faktycznie nie działałby do końca rundy tylko tury gracza to wtedy miało by to ogromne znaczenie, bo w tym momencie jeśli następny gracz ma po mnie swoją 'turę' to w fazie wroga efekt nie będzie już aktywny i odejmował mi tej obrony jeśli dobrze to rozumiem (a jedną potyczkę przegrałem właśnie przez obosieczność tej zdolności).
Kurcze, ta gra ma proste zasady ale jest tyle różnych modyfikatorów które mogą odmienić losy potyczek których to trzeba pilnować... można wręcz powiedzieć, że każdy taki błąd może ostatecznie prowadzić do porażki.
Prowadzi mnie to do drugiej rzeczy: słowa klucza 'turn'. Czy jest ono równoznaczne ze słowem 'round'? Czy nie? Bo np. Signature Bonecrushera odejmuje mu 1 obrony do 'końca tury'. Jeśli efekt ten faktycznie nie działałby do końca rundy tylko tury gracza to wtedy miało by to ogromne znaczenie, bo w tym momencie jeśli następny gracz ma po mnie swoją 'turę' to w fazie wroga efekt nie będzie już aktywny i odejmował mi tej obrony jeśli dobrze to rozumiem (a jedną potyczkę przegrałem właśnie przez obosieczność tej zdolności).
Kurcze, ta gra ma proste zasady ale jest tyle różnych modyfikatorów które mogą odmienić losy potyczek których to trzeba pilnować... można wręcz powiedzieć, że każdy taki błąd może ostatecznie prowadzić do porażki.
Re: Massive Darkness
I pewnie tak jest. A przynajmniej tak wynika z instrukcji.DragonWolff pisze:W sumie taka pierdoła, ale wcześniej tego nie doczytałem. Wdg instrukcji po zakończeniu rundy 'First Player token' dajemy następnemu graczowi. Czy to ma również znaczenie gdy gramy np. we dwie osoby? Bo w praktyce oznacza to że np. jeśli ja kończyłem poprzednią turę to następną zaczynam...
W instrukcji masz pojęcia "Players Turn" i "Game Round". Czyli tylko na czas Tury gracza. Ale tu mnie zastanawia, czy Counter-Attack wlicza się do Tury gracza (raczej tak) i czy w/w skill wtedy obowiązuje?DragonWolff pisze: Prowadzi mnie to do drugiej rzeczy: słowa klucza 'turn'. Czy jest ono równoznaczne ze słowem 'round'? Czy nie? Bo np. Signature Bonecrushera odejmuje mu 1 obrony do 'końca tury'. Jeśli efekt ten faktycznie nie działałby do końca rundy tylko tury gracza to wtedy miało by to ogromne znaczenie, bo w tym momencie jeśli następny gracz ma po mnie swoją 'turę' to w fazie wroga efekt nie będzie już aktywny i odejmował mi tej obrony jeśli dobrze to rozumiem (a jedną potyczkę przegrałem właśnie przez obosieczność tej zdolności).
- Nidhogg
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Massive Darkness
Ja mam pytanie odnośnie umiejętności/zdolności ect. która mówi zadaj +x wounds. Czy rany są zadawane zawsze czy tylko jeśli "przebiję" się przez obronę przeciwnika ?
Przykład: mam 4 miecze i odpaloną zdolność +1 wounds przeciwnik 4 tarczę to czy przeciwnik otrzymuję tą ranę ?
Przykład: mam 4 miecze i odpaloną zdolność +1 wounds przeciwnik 4 tarczę to czy przeciwnik otrzymuję tą ranę ?
Re: Massive Darkness
Raczej po to rozdzielają opcje: +X mieczów i +X wounds, że drugie nie są blokowalne.Nidhogg pisze:Ja mam pytanie odnośnie umiejętności/zdolności ect. która mówi zadaj +x wounds. Czy rany są zadawane zawsze czy tylko jeśli "przebiję" się przez obronę przeciwnika ?
Przykład: mam 4 miecze i odpaloną zdolność +1 wounds przeciwnik 4 tarczę to czy przeciwnik otrzymuję tą ranę ?
Instrukcja: +X wounds - Automatically inflict an extra X wounds to the Defender.
Zastanawiam się nad jednym. Jeśli Enchancments są rozpatrywane zgodnie z instrukcją przed koścmi, to jeśli przeciwnik zbierze już w tym etapie tyle ran, że zalicza zgon, to czy dalej rozpatrywane są efekty rzutu koścmi? Chodzi mi właśnie o przypadek Wounds - w jakim momencie są one wliczane?
- Nidhogg
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Massive Darkness
Lub jeśli bohater zaliczy zgon (w trakcie obrany też niektóre potwory mają zadaj X wounds) to czy zadaje rany z kości ?wladekbud pisze:Raczej po to rozdzielają opcje: +X mieczów i +X wounds, że drugie nie są blokowalne.Nidhogg pisze:Ja mam pytanie odnośnie umiejętności/zdolności ect. która mówi zadaj +x wounds. Czy rany są zadawane zawsze czy tylko jeśli "przebiję" się przez obronę przeciwnika ?
Przykład: mam 4 miecze i odpaloną zdolność +1 wounds przeciwnik 4 tarczę to czy przeciwnik otrzymuję tą ranę ?
Instrukcja: +X wounds - Automatically inflict an extra X wounds to the Defender.
Zastanawiam się nad jednym. Jeśli Enchancments są rozpatrywane zgodnie z instrukcją przed koścmi, to jeśli przeciwnik zbierze już w tym etapie tyle ran, że zalicza zgon, to czy dalej rozpatrywane są efekty rzutu koścmi? Chodzi mi właśnie o przypadek Wounds - w jakim momencie są one wliczane?
- Nidhogg
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Massive Darkness
Czy a by użyć zdolności signature (za XP) muszę zużyć jedną z 3 dostępnych akcji w rundzie ?
Jeśli tak to jak ma się do tego zdolność +1 free move action ?
Jeśli tak to jak ma się do tego zdolność +1 free move action ?
Re: Massive Darkness
Action cost jest podany 0, więc to jest jakby dodatkowa akcja.Nidhogg pisze:Czy a by użyć zdolności signature (za XP) muszę zużyć jedną z 3 dostępnych akcji w rundzie ?
Jeśli tak to jak ma się do tego zdolność +1 free move action ?
- Nidhogg
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Massive Darkness
Małe pytanie jest klasa która za 1 xp może zabić jedna figurkę minion, to czy za zabicie jej otrzymuje Xp ?
Niby za każda figurkę minion która zostanie zabita przez bohatera otrzymuje on 1 XP ale w połączeniu z tą zdolnością bohater ściągałby po prostu jednego miniona.
Niby za każda figurkę minion która zostanie zabita przez bohatera otrzymuje on 1 XP ale w połączeniu z tą zdolnością bohater ściągałby po prostu jednego miniona.
- Nidhogg
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Massive Darkness
Czy ta gra jest mega łatwa czy coś źle gramy?
W story mode przenosimy między scenariuszami przedmioty i następny quest zaczyna się od poziomu na jakim maja bohaterowie umiejętności. Czyli za zaledwie 15 exp można mieć bohatera na 4 poziomie. (Większość klas mato w linii z życiem pierwsza um. za 5 exp druga za 10 exp).
W grze zdobywamy całe masy wyposażenia (każde pomieszczenie to około 6-8 przedmiotów) dzięki czemu po skończeniu 1 questa (w nim jest 4 poziom na ostatnim kafelku) mamy bohaterów (lub jednego) na 4 poziomie wyposażonych w 4 poziomowe przedmioty (wszyscy bohaterowie są tak wyposażeni). Kolejne questy mają w założeniu maksymalny poziom gry 3, ale gra będzie w nich na poziomie 4 bo jeden z bohaterów ma taki poziom.
Postacie z 4 poziomowym ekwipunkiem (takim praktycznie jak chcą bo tyle się przedmiotów zdobywa) są wymiataczami i gra staje banalnie prosta.
Jeśli nie mielibyśmy tak dużo wysokopoziomowych przedmiotów nie było by sensu gnać by na koniec questa jakiś bohater miał 4 poziom.
Przedmioty zdobywamy przy podnoszeniu skrzynek. Jak podnoszę 3 skrzynki z pomieszczenie to biorę 3 karty ekwipunku z stosu ekwipunku z poziomem jaki aktualnie ma gra i zatrzymuje je wszystkie. I jeszcze jak pokonamy potwory bo każdy nosi i używa jakiś ekwipunek.
I tu moje pytanie czy coś źle zdobywamy przedmioty lub jest jakaś zasada odnośnie nabywania umiejętności (po za tą że najpierw w jednej linii muszę wykupić wcześniejszą by kupić kolejną)?
W story mode przenosimy między scenariuszami przedmioty i następny quest zaczyna się od poziomu na jakim maja bohaterowie umiejętności. Czyli za zaledwie 15 exp można mieć bohatera na 4 poziomie. (Większość klas mato w linii z życiem pierwsza um. za 5 exp druga za 10 exp).
W grze zdobywamy całe masy wyposażenia (każde pomieszczenie to około 6-8 przedmiotów) dzięki czemu po skończeniu 1 questa (w nim jest 4 poziom na ostatnim kafelku) mamy bohaterów (lub jednego) na 4 poziomie wyposażonych w 4 poziomowe przedmioty (wszyscy bohaterowie są tak wyposażeni). Kolejne questy mają w założeniu maksymalny poziom gry 3, ale gra będzie w nich na poziomie 4 bo jeden z bohaterów ma taki poziom.
Postacie z 4 poziomowym ekwipunkiem (takim praktycznie jak chcą bo tyle się przedmiotów zdobywa) są wymiataczami i gra staje banalnie prosta.
Jeśli nie mielibyśmy tak dużo wysokopoziomowych przedmiotów nie było by sensu gnać by na koniec questa jakiś bohater miał 4 poziom.
Przedmioty zdobywamy przy podnoszeniu skrzynek. Jak podnoszę 3 skrzynki z pomieszczenie to biorę 3 karty ekwipunku z stosu ekwipunku z poziomem jaki aktualnie ma gra i zatrzymuje je wszystkie. I jeszcze jak pokonamy potwory bo każdy nosi i używa jakiś ekwipunek.
I tu moje pytanie czy coś źle zdobywamy przedmioty lub jest jakaś zasada odnośnie nabywania umiejętności (po za tą że najpierw w jednej linii muszę wykupić wcześniejszą by kupić kolejną)?
Re: Massive Darkness
I na pewno dajecie radę zebrać tyle XP z wykorzystaniem micro-XP?Nidhogg pisze:Czy ta gra jest mega łatwa czy coś źle gramy?
W story mode przenosimy między scenariuszami przedmioty i następny quest zaczyna się od poziomu na jakim maja bohaterowie umiejętności. Czyli za zaledwie 15 exp można mieć bohatera na 4 poziomie. (Większość klas mato w linii z życiem pierwsza um. za 5 exp druga za 10 exp).
W grze zdobywamy całe masy wyposażenia (każde pomieszczenie to około 6-8 przedmiotów) dzięki czemu po skończeniu 1 questa (w nim jest 4 poziom na ostatnim kafelku) mamy bohaterów (lub jednego) na 4 poziomie wyposażonych w 4 poziomowe przedmioty (wszyscy bohaterowie są tak wyposażeni). Kolejne questy mają w założeniu maksymalny poziom gry 3, ale gra będzie w nich na poziomie 4 bo jeden z bohaterów ma taki poziom.
Postacie z 4 poziomowym ekwipunkiem (takim praktycznie jak chcą bo tyle się przedmiotów zdobywa) są wymiataczami i gra staje banalnie prosta.
Jeśli nie mielibyśmy tak dużo wysokopoziomowych przedmiotów nie było by sensu gnać by na koniec questa jakiś bohater miał 4 poziom.
Przedmioty zdobywamy przy podnoszeniu skrzynek. Jak podnoszę 3 skrzynki z pomieszczenie to biorę 3 karty ekwipunku z stosu ekwipunku z poziomem jaki aktualnie ma gra i zatrzymuje je wszystkie. I jeszcze jak pokonamy potwory bo każdy nosi i używa jakiś ekwipunek.
I tu moje pytanie czy coś źle zdobywamy przedmioty lub jest jakaś zasada odnośnie nabywania umiejętności (po za tą że najpierw w jednej linii muszę wykupić wcześniejszą by kupić kolejną)?
- Nidhogg
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Massive Darkness
Graliśmy we dwóch bohaterów, każdy grauds to praktycznie 1 exp (3 mexp za bossa + za miniony zależy co wyjdzie 1-4 mexp) minimum jest ich 8 w pierwszym scenariuszu a jak pociągniesz drzwi w których jest po 2 graudsów to i może być 10. Wyszedł nam agent który zdążył wezwać posiłki to kolejne 2 exp. I jeden exp za każdego monstera. Da się uzbierać 15 Exp. Jak grasz w większą ilość osób to jeszcze więcej masz minionów strzegących bossów i potencjalnie jeszcze więcej exp.wladekbud pisze:I na pewno dajecie radę zebrać tyle XP z wykorzystaniem micro-XP?
-
- Posty: 558
- Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 21 times
Re: Massive Darkness (Raphael Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)
Moze było na forum, ale czy gdzieś krąży spolszczona instrukcja gry? Wprawdzie cos tam rozumiem czytajac w oryginalne (EN) ale nie jest to w moim przypadku bezproblemowe.
Re: Massive Darkness - pytania i wątpliwości
Siema,
A ja mam takie szybkie pytanie odnośnie Massive darkness 2. Czy w jednej strefie mogą się kumulować przeciwnicy różnych rodzajow? Czy jest zasada ze jeden rodzaj przeciwnika na strefę ?
. Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
A ja mam takie szybkie pytanie odnośnie Massive darkness 2. Czy w jednej strefie mogą się kumulować przeciwnicy różnych rodzajow? Czy jest zasada ze jeden rodzaj przeciwnika na strefę ?
. Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam