Ticket to Ride: Europa 1912
Ticket to Ride: Europa 1912
Witam!
Niestety mam problem
Dostałem dodatek do gry "Ticket to Ride" o nazwie "Europa 1912".
Niestety instrukcja do tego dodatku nie pojawiła się w języku polskim
Szukałem w internecie tłumaczenia, opisu rozgrywki jednak nie przyniosło to żadnych efektów...
Czy mógłby ktoś podać mi link do strony, na której znajduje się owe tłumaczenie?
A może byłby ktoś tak uprzejmy i sam napisał opis rozgrywki?
Z góry dziękuje!
Niestety mam problem
Dostałem dodatek do gry "Ticket to Ride" o nazwie "Europa 1912".
Niestety instrukcja do tego dodatku nie pojawiła się w języku polskim
Szukałem w internecie tłumaczenia, opisu rozgrywki jednak nie przyniosło to żadnych efektów...
Czy mógłby ktoś podać mi link do strony, na której znajduje się owe tłumaczenie?
A może byłby ktoś tak uprzejmy i sam napisał opis rozgrywki?
Z góry dziękuje!
Re: Ticket to Ride: Europa 1912 - Problem ze zrozumieniem
To jest bardziej recenzja niż instrukcja gry, nie wiele rzeczy jest wyjaśnionych.
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3237
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: Ticket to Ride: Europa 1912 - Problem ze zrozumieniem
No i nie dogodzisz. jedni uważają, że na GF za dużo instrukcji, inni że za mało, ech
Zasady są proste:
1) magazyny i zajezdnie
- każdy gracz otrzymuje jeden magazyn w swoim kolorze i kładzie przed sobę
- każdy otrzymuje też 5 zajezdni w swoim kolorze. wpierw każdy gracz układa po jednej zajezdni na planszy w dowolnym mieście rozpoczynając od gracza, który jest "ostatni", czyli na prawo od rozpoczynającego i w kierunku przeciwnym do zegara. czyli jako ostatni zajezdnię kładzie gracz rozpoczynający grę.
- za każdym razem gdy gracz dobiera karty wpierw bierze jedną zakrytą z góry stosu i kładzie u dowolnego gracza w magazynie (może też w swoim)
- gdy gracz wykłada wagoniki do miasta, w którym stoi zajezdnia MOŻE zabrać całą zawartość z magazynu (czyli zebrane w nim karty) odpowiadającego jej koloru. musi jednak odrzucić do pudełka jedną ze swoich zajezdni, które ma przy sobie (czyli nie na planszy)
- gracz w dowolnym momencie gry, jako DODATKOWY ruch do normalnego ruchu może wystawić w dowolnym mieście swoja zajezdnię
- na koniec gry gracz, któremu zostało najwięcej niewystawionych zajezdni otrzymuje bonus 10pkt. przy remisie otrzymują go wszyscy remisujący
- należy pamiętać, że w mieście z zajezdnią nie można postawić ani drugiej zajezdni ani dworca(!)
- w jednym ruchu, łącząc dwa miasta można opróżnić dwa magazyny, jednak za cenę odrzucenia 2 zajezdni
- zajezdnie na planszy są nie do ruszenia
Jeśli chodzi o strategiczne konsekwencje tych zasad to w tekście na Games Fanatic jak i w komentarzach do niego znajdziesz wskazówki.
2) nowe bilety
Generalnie mając dodatek Europa 1912 możesz wyrzucić stare bilety, bo w zestawie masz i stare i nowe. nowe to te z logo dodatku.
są 3 warianty gry z nowymi biletami:
- Europe Expanded: dodaj 19 tras standardowych do starego zestawu
- Mega Europe: potasuj wszystkie 12 długich tras i rozdaj graczom po 2. każdy może zachować MAKSYMALNIE JEDNĄ. reszta jest odkładana do pudełka. potasuj całą resztę biletó starych i nowych i rozdaj każdemu 5. gracz, który zachował długą trasę musi teraz zachować przynajmniej 2 bilety. gracz, który nie zachował długiej trasy musi zachować przynajmniej 3.
- Big Cities: nie używa się długich tras. karta "Big Cities" leży obok planszy widoczna dla graczy. Potasuj bilety "Big Cities" i rozdaj każdemu 5. trzeba zachować przynajmniej 2. Podczas dociągania biletów gracz dociąga 4 i zachowuje przynajmniej 1.
Wsio
Zasady są proste:
1) magazyny i zajezdnie
- każdy gracz otrzymuje jeden magazyn w swoim kolorze i kładzie przed sobę
- każdy otrzymuje też 5 zajezdni w swoim kolorze. wpierw każdy gracz układa po jednej zajezdni na planszy w dowolnym mieście rozpoczynając od gracza, który jest "ostatni", czyli na prawo od rozpoczynającego i w kierunku przeciwnym do zegara. czyli jako ostatni zajezdnię kładzie gracz rozpoczynający grę.
- za każdym razem gdy gracz dobiera karty wpierw bierze jedną zakrytą z góry stosu i kładzie u dowolnego gracza w magazynie (może też w swoim)
- gdy gracz wykłada wagoniki do miasta, w którym stoi zajezdnia MOŻE zabrać całą zawartość z magazynu (czyli zebrane w nim karty) odpowiadającego jej koloru. musi jednak odrzucić do pudełka jedną ze swoich zajezdni, które ma przy sobie (czyli nie na planszy)
- gracz w dowolnym momencie gry, jako DODATKOWY ruch do normalnego ruchu może wystawić w dowolnym mieście swoja zajezdnię
- na koniec gry gracz, któremu zostało najwięcej niewystawionych zajezdni otrzymuje bonus 10pkt. przy remisie otrzymują go wszyscy remisujący
- należy pamiętać, że w mieście z zajezdnią nie można postawić ani drugiej zajezdni ani dworca(!)
- w jednym ruchu, łącząc dwa miasta można opróżnić dwa magazyny, jednak za cenę odrzucenia 2 zajezdni
- zajezdnie na planszy są nie do ruszenia
Jeśli chodzi o strategiczne konsekwencje tych zasad to w tekście na Games Fanatic jak i w komentarzach do niego znajdziesz wskazówki.
2) nowe bilety
Generalnie mając dodatek Europa 1912 możesz wyrzucić stare bilety, bo w zestawie masz i stare i nowe. nowe to te z logo dodatku.
są 3 warianty gry z nowymi biletami:
- Europe Expanded: dodaj 19 tras standardowych do starego zestawu
- Mega Europe: potasuj wszystkie 12 długich tras i rozdaj graczom po 2. każdy może zachować MAKSYMALNIE JEDNĄ. reszta jest odkładana do pudełka. potasuj całą resztę biletó starych i nowych i rozdaj każdemu 5. gracz, który zachował długą trasę musi teraz zachować przynajmniej 2 bilety. gracz, który nie zachował długiej trasy musi zachować przynajmniej 3.
- Big Cities: nie używa się długich tras. karta "Big Cities" leży obok planszy widoczna dla graczy. Potasuj bilety "Big Cities" i rozdaj każdemu 5. trzeba zachować przynajmniej 2. Podczas dociągania biletów gracz dociąga 4 i zachowuje przynajmniej 1.
Wsio
Re: Ticket to Ride: Europa 1912 - Problem ze zrozumieniem
O!
I o to mi chodziło!
Świetna instrukcja, przejrzysta, dokładna i zrozumiała
Wielkie dzięki!
Zaraz zabieram się za granie
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje!
I o to mi chodziło!
Świetna instrukcja, przejrzysta, dokładna i zrozumiała
Wielkie dzięki!
Zaraz zabieram się za granie
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje!
Re: Ticket to Ride: Europa 1912 - Problem ze zrozumieniem
A jak się grało z dodatkiem? :> Może ktoś potrafi odnieść te wrazenia do Marklin'a?
Re: Ticket to Ride: Europa 1912
" - gracz w dowolnym momencie gry, jako DODATKOWY ruch do normalnego ruchu może wystawić w dowolnym mieście swoja zajezdnię "
Co to znaczy ten dowolny moment? Czy zajezdnie mogę wystawić tuż przed moim ruchem celowo po to żeby ją za chwilę opróżnić stawiając wagoniki do tego miasta i oddając swoją niewykorzystaną jeszcze zajezdnię? Czy stawia się ja po wykonaniu mojego ruchu?
Co to znaczy ten dowolny moment? Czy zajezdnie mogę wystawić tuż przed moim ruchem celowo po to żeby ją za chwilę opróżnić stawiając wagoniki do tego miasta i oddając swoją niewykorzystaną jeszcze zajezdnię? Czy stawia się ja po wykonaniu mojego ruchu?
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Ticket to Ride: Europa 1912
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... e_1912.pdf
http://cdn0.daysofwonder.com/tickettori ... les_en.pdf
Dowolny to dowolny. Gdyby było po ruchu to pisałoby "po ruchu".
http://cdn0.daysofwonder.com/tickettori ... les_en.pdf
Dowolny to dowolny. Gdyby było po ruchu to pisałoby "po ruchu".
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
-
- Posty: 761
- Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 22 times
Re: Ticket to Ride: Europa 1912
Odkopuje bo to jedyny temat dot tej gry ktory udało mi się znaleźć.
Mam pytanie do osób która mają ticketa i dodatek. W jaki sposób mieszacie karty? Czy dodajecie karty metropolii w rozgrywce?
Mam pytanie do osób która mają ticketa i dodatek. W jaki sposób mieszacie karty? Czy dodajecie karty metropolii w rozgrywce?
Re: Ticket to Ride: Europa 1912
Przecież instrukcja do tego dodatku wspomina o 3 różnych wariantach rozgrywki ...w każdym z nich wykorzystuje się inne bilety.
Można grać tylko z metropoliami, a można pomieszać wszystkie...
Można grać tylko z metropoliami, a można pomieszać wszystkie...
Re: Ticket to Ride: Europa 1912
ja gram albo na same metropolie i wtedy idealnie sprawdzają się zajezdnie albo całą resztę, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby wymieszać wszystkie