Szukam gry o jakiejś ciekawej, oryginalnej mechanice, która opierałaby się na:
1. "wykręconym" kombinowaniu z akcjami, kolorami itp. Przykłady: Troyes, Glory to Rome - obie te gry przy pierwszych partiach generują sporo pomyłek, bo żonglowania kolorami i możliwościami jest sporo, a korzyści nie są oczywiste;
2. odroczonym megakombosie, którego budowanie nie musi przynieść spodziewanych skutków, bo można takiego młota popsuć lub uniknąć. Przykłady: Tezeusz, Glory to Rome;
(ewentualnie) 3. pokręconym punktowaniu lub zmiennym warunku wygranej - gra musi wymagać ciągłej uwagi i rozwoju w zaskakujących kierunkach. Przykłady: Eufrat i Tygrys, z lekkich wzorem byłby Red7.
Czyli unikamy prostych bezpośrednich przełożeń - "zapłać x, weź y" itd.
Raczej cięższa, choć to naturalnie wynika ze spełnienia powyższych kryteriów.
Na celowniku: King is Dead, Tash-kalar.
Dziękuję za wszelkie pomysły.
Twist dla mózgu albo odroczone kombo
Re: Twist dla mózgu albo odroczone kombo
Zdecydowanie fajne silniczki-comba mozna nakrecic w Race for the Galaxy i w Osadnikach Narodzinach Imperium.
- cactusse
- Posty: 479
- Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 391 times
- Been thanked: 330 times
Re: Twist dla mózgu albo odroczone kombo
Polecam zapoznać się z Impulse Chudyka, bo pasuje prawie idealnie do pierwszych dwóch punktów.
Akcje są takie właśnie "wykręcone" - generalnie wiemy co dają, ale ich efektywne użycie jest ciężkie do ogarnięcia, szczególnie, że akcje mają różne modyfikacje z kart i dodatkowo mogą być wzmacniane przez nasze zebrane wcześniej zasoby.
Całość komplikuje jeszcze :
- w naszej rundzie nie odpalamy tylko jednej akcji ale korzystamy z "Impulsu", wspólnego, budowanego przez wszystkich graczy mini-komba.
- niektóre akcje pozwalają na kaskadowe odpalanie kolejnych.
- przed skorzystaniem z Impulsu możemy uruchomić naszą technologię, a po Impulsie mamy jeszcze opcję uruchomienia naszego prywatnego mini-komba, które składamy sobie na boku.
Powyższe powoduje, że ciągle się w "Impulse" kombinuje, ciągle nasze plany nie wypalają (bo zależności między kartami są nieoczywiste, trudno wszystko utrzymać w głowie a wrogowie nie próżnują), a odpalone mega-kombo potrafi nas wystrzelić z ostatniego miejsca prosto w wygraną (gra się do 20 punktów, a zdarza się nawet często, że ktoś za jednym zamachem zgarnie ich 10 lub więcej).
Akcje są takie właśnie "wykręcone" - generalnie wiemy co dają, ale ich efektywne użycie jest ciężkie do ogarnięcia, szczególnie, że akcje mają różne modyfikacje z kart i dodatkowo mogą być wzmacniane przez nasze zebrane wcześniej zasoby.
Całość komplikuje jeszcze :
- w naszej rundzie nie odpalamy tylko jednej akcji ale korzystamy z "Impulsu", wspólnego, budowanego przez wszystkich graczy mini-komba.
- niektóre akcje pozwalają na kaskadowe odpalanie kolejnych.
- przed skorzystaniem z Impulsu możemy uruchomić naszą technologię, a po Impulsie mamy jeszcze opcję uruchomienia naszego prywatnego mini-komba, które składamy sobie na boku.
Powyższe powoduje, że ciągle się w "Impulse" kombinuje, ciągle nasze plany nie wypalają (bo zależności między kartami są nieoczywiste, trudno wszystko utrzymać w głowie a wrogowie nie próżnują), a odpalone mega-kombo potrafi nas wystrzelić z ostatniego miejsca prosto w wygraną (gra się do 20 punktów, a zdarza się nawet często, że ktoś za jednym zamachem zgarnie ich 10 lub więcej).
Re: Twist dla mózgu albo odroczone kombo
Impulse był na radarze - utwierdziliście mnie w postanowieniu kupna.
Gdyby ktoś miał jeszcze pomysły, to śmiało. Ale widzę, że temacie dość ciężko.
Gdyby ktoś miał jeszcze pomysły, to śmiało. Ale widzę, że temacie dość ciężko.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Twist dla mózgu albo odroczone kombo
Impulse jest idealne, kombosy o których mowa działają jak gra <4 osób - przynajmniej u nas przy 4+ już raczej "sprawy się rozwiazuja" za pomocą walki;)
Jak Chudyk to na Innowacje rzuć okiem!
Jak Chudyk to na Innowacje rzuć okiem!
Re: Twist dla mózgu albo odroczone kombo
Odświeżę temat - czy pojawiło się coś nowego w ciągu minionego roku? GenCon? Essen? A może ktoś ma coś do dodania do wymienionych już tytułów?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."