Skalowalna, nieciężka gra z interakcją
Skalowalna, nieciężka gra z interakcją
Witam,
Od pewnego czasu prowadzę małe kółko planszówkowe wśród kolegów z pracy i szukam odpowiedniej dla nas gry. Graczy mamy od początkujących do średnio-zaawansowanych, zwykle gramy jeden wieczór w tygodniu czyli 4-5h. Parametry ( ilość * reprezentuje wagę danego parametru, więcej = ważniejszy)
1) *** Działa przy 4-5 osób
2) *** Czas gry w okolicy zamykający się w 2h
3) *** Można wytłumaczyć w kilka(naście) minut i nie jest zbyt skomplikowana
4) *** Gra ma wyraźną interakcję pomiędzy graczami
5) ** Umiarkowana losowość
6) ** Można planować swoje ruchy/mnogość strategii (gra nie gra za ciebie)
7) ** Regrywalna
8 ) ** Działa na 3 i 6 osób
9) * Czas gry w okolicy 45min - 75min
10) * FIGURKI!
11) * Można zagrać kilka partii z rzędu
i na tą chwilę tyle mi przychodzi do głowy, ewentualne nowe parametry będę jakoś specjalnie oznaczał
Co do tej pory próbowaliśmy i jakie były moje/grupy odczucia:
1) Ticket to Ride - przyjemna aczkolwiek mało strategii, gra za ciebie granie trochę obok siebie
2) Kemet - trochę przytłaczająca zwłaszcza dla początkujących
3) Munchkin - zdecydowanie za dużo ogarniania kart, pierwsze partie są tragicznie powolne (minus chyba większości karcianek)
4) Cyklady - to jest całkiem niezła opcja, chyba najlepsza z granych ale działa dobrze tylko na 5 osób (moja opinia)
5) Five Tribes - dobra gra ale trochę za duże ryzyko AP przy kilku osobach z mojej grupy, no i skalowanie do 4 osób
6) Power Grid - Czysta matma, raz na jakiś czas spoko ale tutaj jest za dużo siedzenia i precyzyjnej kalkulacji
7) Szeryf z Nottingham - Jeden z kolegów się nie umie bawić i zrobił z tej gry pasjans...
Pomijam typowe imprezówki bo choć od czasu do czasu można w nie zagrać to dla mnie ciężko grać np. 4h dixita...
Z góry dziękuję za wszystkie propozycje.
Od pewnego czasu prowadzę małe kółko planszówkowe wśród kolegów z pracy i szukam odpowiedniej dla nas gry. Graczy mamy od początkujących do średnio-zaawansowanych, zwykle gramy jeden wieczór w tygodniu czyli 4-5h. Parametry ( ilość * reprezentuje wagę danego parametru, więcej = ważniejszy)
1) *** Działa przy 4-5 osób
2) *** Czas gry w okolicy zamykający się w 2h
3) *** Można wytłumaczyć w kilka(naście) minut i nie jest zbyt skomplikowana
4) *** Gra ma wyraźną interakcję pomiędzy graczami
5) ** Umiarkowana losowość
6) ** Można planować swoje ruchy/mnogość strategii (gra nie gra za ciebie)
7) ** Regrywalna
8 ) ** Działa na 3 i 6 osób
9) * Czas gry w okolicy 45min - 75min
10) * FIGURKI!
11) * Można zagrać kilka partii z rzędu
i na tą chwilę tyle mi przychodzi do głowy, ewentualne nowe parametry będę jakoś specjalnie oznaczał
Co do tej pory próbowaliśmy i jakie były moje/grupy odczucia:
1) Ticket to Ride - przyjemna aczkolwiek mało strategii, gra za ciebie granie trochę obok siebie
2) Kemet - trochę przytłaczająca zwłaszcza dla początkujących
3) Munchkin - zdecydowanie za dużo ogarniania kart, pierwsze partie są tragicznie powolne (minus chyba większości karcianek)
4) Cyklady - to jest całkiem niezła opcja, chyba najlepsza z granych ale działa dobrze tylko na 5 osób (moja opinia)
5) Five Tribes - dobra gra ale trochę za duże ryzyko AP przy kilku osobach z mojej grupy, no i skalowanie do 4 osób
6) Power Grid - Czysta matma, raz na jakiś czas spoko ale tutaj jest za dużo siedzenia i precyzyjnej kalkulacji
7) Szeryf z Nottingham - Jeden z kolegów się nie umie bawić i zrobił z tej gry pasjans...
Pomijam typowe imprezówki bo choć od czasu do czasu można w nie zagrać to dla mnie ciężko grać np. 4h dixita...
Z góry dziękuję za wszystkie propozycje.
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Skalowalna, nieciężka gra z interakcją
Misja Czerwona Planeta, steampunkowy podbój i wydobycie na Marsie. Gra działa mega dobrze w różnych składach. Oczywiście na 3 osoby jesteś w stanie zaplanować dużo więcej niż na 6 ale w 6 również działa świetnie. Area control połączone z role selection. Zasady nie są nadmiernie skomplikowane i wykonana jest cudownie.
Poza tym w podobym klimacie jest Libertalia, to z kolei piraci mierzą się ze sobą o zgarnięcie jak największej liczby łupów ze statku. Dużo interakcji, często złośliwej. Potencjalny minus, to że gra niedostępna po polsku. Ponownie mamy mechanike role selection + niejako dołączone variable player power. Bardzo przyjemny tytuł.
Poza tym w podobym klimacie jest Libertalia, to z kolei piraci mierzą się ze sobą o zgarnięcie jak największej liczby łupów ze statku. Dużo interakcji, często złośliwej. Potencjalny minus, to że gra niedostępna po polsku. Ponownie mamy mechanike role selection + niejako dołączone variable player power. Bardzo przyjemny tytuł.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Skalowalna, nieciężka gra z interakcją
Descent Druga Edycja.
1) Najlepiej działa dla 5 osób.
2) Gra jest podzielona na sesje.
3) Ja moim graczom wytłumaczyłem grę w około 15 minut, a resztę drobiazgów już w trakcie gry. Jak się już zacznie grać to nie jest tak skomplikowana jak się wydaje.
4) Interakcja zachodzi na dwóch płaszczyznach. Interakcja grupa vs mroczny władca. Interakcja kooperacyjna wewnątrz grupy.
5) Losowość z customowych kostek ale odniosłem wrażenie że symbole są dość dobrze zbalansowane na ściankach.
6) Trzeba planować zarówno grając władcą jak i bohaterami.
7) Regrywalna
8 ) Działa na 3 ale nie na 6 osób
9) Czas gry zależy od misji. Jedna misja to 30-60 min.
10) Dużooo figurek!!!
11) Można zagrać kilka misji z rzędu.
1) Najlepiej działa dla 5 osób.
2) Gra jest podzielona na sesje.
3) Ja moim graczom wytłumaczyłem grę w około 15 minut, a resztę drobiazgów już w trakcie gry. Jak się już zacznie grać to nie jest tak skomplikowana jak się wydaje.
4) Interakcja zachodzi na dwóch płaszczyznach. Interakcja grupa vs mroczny władca. Interakcja kooperacyjna wewnątrz grupy.
5) Losowość z customowych kostek ale odniosłem wrażenie że symbole są dość dobrze zbalansowane na ściankach.
6) Trzeba planować zarówno grając władcą jak i bohaterami.
7) Regrywalna
8 ) Działa na 3 ale nie na 6 osób
9) Czas gry zależy od misji. Jedna misja to 30-60 min.
10) Dużooo figurek!!!
11) Można zagrać kilka misji z rzędu.
Re: Skalowalna, nieciężka gra z interakcją
Keyflower
Od 2 do 6 osób, w każdym składzie bardzo fajna.
Czas gry: ok 25min/gracza.
Losowość minimalna
Mnóstwo strategii i dróg do punktowania
Łączy kilka ciekawych/różnych mechanik: worker placement, tile placement, licytacja
Mnóstwo interakcji (negatywnej) jak na euro to mega dużo
Zasady: Główna to "tylko jeden kolor roboli na jednym kaflu"... Znając tę zasadę reszta do wytłumaczenia myślę, że w 15min
Od 2 do 6 osób, w każdym składzie bardzo fajna.
Czas gry: ok 25min/gracza.
Losowość minimalna
Mnóstwo strategii i dróg do punktowania
Łączy kilka ciekawych/różnych mechanik: worker placement, tile placement, licytacja
Mnóstwo interakcji (negatywnej) jak na euro to mega dużo
Zasady: Główna to "tylko jeden kolor roboli na jednym kaflu"... Znając tę zasadę reszta do wytłumaczenia myślę, że w 15min
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Skalowalna, nieciężka gra z interakcją
Na 4 os na pewno Chaos w starym świecie. Świetna gra z różnymi nacjami bogów gdzie każdy ma inne zdolności i każdym gra się inaczej. A jak na 5 os to można kupić dodatek Rogaty szczur. Na prawdę to jest świetna gra i bardzo regrywalna.
Następna na 4 os to Runewars - dość mocno skomplikowana i często na dłużej niż 2 h ale masz sporo interakcji, rozwój armi i ich umiejętności.
Na 4-6 os dobrze działa też Starcraft. Punktowanie, rozwój armii, budowa budynków, walka, dominacja na planetach = bardzo skomplikowane ale jak razem zaczynacie to będziecie na tym samym etapie nauki gry i powinno być spoko
No i może z kooperacji jeszcze polecę Battelstar Galactica. Kooperacja z motywem zdrajcy.
Następna na 4 os to Runewars - dość mocno skomplikowana i często na dłużej niż 2 h ale masz sporo interakcji, rozwój armi i ich umiejętności.
Na 4-6 os dobrze działa też Starcraft. Punktowanie, rozwój armii, budowa budynków, walka, dominacja na planetach = bardzo skomplikowane ale jak razem zaczynacie to będziecie na tym samym etapie nauki gry i powinno być spoko
No i może z kooperacji jeszcze polecę Battelstar Galactica. Kooperacja z motywem zdrajcy.
- warlock
- Posty: 4629
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1024 times
- Been thanked: 1939 times
Re: Skalowalna, nieciężka gra z interakcją
Jak dla mnie Caylus. Przy czym może potrwać jakieś 2.5 godziny przy pełnym składzie (pięcioosobowym). Ale naprawdę warto - pierwsze siedem punktów (poza drugim) spełnia wzorowo IMO .
Re: Skalowalna, nieciężka gra z interakcją
7 cudow swiata, misja czerwona planeta, pokoj 25/colt express
Rozna tematyka, rozna mechanika kazdej z nich, majac zestaw da sie zamknac w 4h w pelnym skladzie, z figurkami troche ciezko, ale sucharami tez nie sa.
Rozna tematyka, rozna mechanika kazdej z nich, majac zestaw da sie zamknac w 4h w pelnym skladzie, z figurkami troche ciezko, ale sucharami tez nie sa.
Re: Skalowalna, nieciężka gra z interakcją
Keyflower - Wygląda najlepiej z proponowanych, na pewno przetestuję.
Starcraft, Chaos w starym świecie, Runewars - Mi się podobają ale nie sądzę by były prostrze od Kemet więc raczej nie przejdą.
Reszta jest całkiem interesujące, zrobię dłuższy research i pewnie któreś z nich wybiorę.
Starcraft, Chaos w starym świecie, Runewars - Mi się podobają ale nie sądzę by były prostrze od Kemet więc raczej nie przejdą.
Reszta jest całkiem interesujące, zrobię dłuższy research i pewnie któreś z nich wybiorę.
Re: Skalowalna, nieciężka gra z interakcją
He, he, moja tesciowa podobnie zrobila z Avalon'em - rozpierniczylo to rozgrywke totalnie.Raven091 pisze: 7) Szeryf z Nottingham - Jeden z kolegów się nie umie bawić i zrobił z tej gry pasjans...
.
K.
Sorki za brak polskich znakow....