Wiem, że jest już kilka tematów odnośnie gier solo, ale ten problem wydaje mi się na tyle inny, że pozwoliłem sobie założyć nowy wątek.
Chcę mieć jedną grę do grania solo. Mam Hostage Negotiatora, który jest fajny, ale nie motywuje mnie do gry. Potrzebuję czegoś, co zagoni mnie do stołu kiedy siedzę sam i mam wybór planszówka solo vs. gry video Chodzi mi o jakąś grę, w której kolejne partie będą się układać w kampanię, tak żeby motywować do grania. Poniżej wszystkie wymagania:
-tryb kampanii (wymagane!)
-najlepiej karcianka/z dużą liczbą kart
-czas pojedynczej partii około godziny
-wersja polska lub angielska (bez różnicy)
-nieduża (nieprzytłaczająca) losowość
-duża regywalność (pojedynczych scenariuszy i całej kampanii)
-wolałbym setting nie sci-fi
-kwota na start tak w okolicach stówki.
Zrobiłem małe rozeznanie i waham się między Warhammer Quest: Przygodowa Gra Karciana i Horor w Arkham LCG. Nie wiem, która jest lepsza gameplayowo i która ma lepszą kampanię. Z chęcią też posłucham innych propozycji.
Jeśli chodzi o te dwie moje upatrzone gry to nie przeszkadza mi, że WQ jest "zamknięty". Jest dużo fanowskich dodatków do wydruku, taniej to wyjdzie niż kupowanie dodatków. No i tu dochodzimy do HwA, jako LCG to będzie mnie kusiło kupowanie wszystkiego jak leci.
No i ostatnia rzecz, muszę szybko podjąć decyzję, bo gra ma być moim mikołajkowym prezentem
Kampania solo
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 783 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
- poooq
- Posty: 1237
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 131 times
- Been thanked: 57 times
Re: Kampania solo
Idź w Arkham. Twórczość fanowska bez oficjalnego wsparcia wydawnictwa uschnie bardzo szybko, widać to na przykładzie planszowego Horroru.
Po co piać, gdy można grać?
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 783 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Kampania solo
Samych przetłumaczonych po po polsku dodatków jest sporo:poooq pisze:Idź w Arkham. Twórczość fanowska bez oficjalnego wsparcia wydawnictwa uschnie bardzo szybko, widać to na przykładzie planszowego Horroru.
https://staryswiat.wordpress.com/
i ciągle powstają nowe, p angielsku jest sporo więcej.
- poooq
- Posty: 1237
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 131 times
- Been thanked: 57 times
Re: Kampania solo
No to sprawa jest prosta: bierz obie. Przetestuj tryb kampanii i odsprzedaj słabszą. Przy tak konkretnych wymaganiach to już bardzo subiektywna ocena.
Po co piać, gdy można grać?
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Kampania solo
Warhammer w zasadzie nie jest lcg, nie budujesz tu optymalnego decku kart, masz do dyspozycji na każdą postać 4 karty akcji, które w trakcie gry możesz upgrejtować, dodatkowo każda postać może zdobyć 3 legendarne przedmioty, można też znaleźć ekwipunek w lochach czy u kowala. Gra jest dość prosta jeśli chodzi o zasady, decyzje ograniczają się do wyboru w jak najbardziej optymalnej kolejności używać swoich akcji. Gra jest dość losowa, kostki potrafią czasami przegrać grę, z drugiej strony fartowne rzuty mogą naprwić złe wybory. Jeśli nie przeszkadza Ci spory udział losu to polecam ten tytuł. Poziom rozkminy jest wyważony, głowa po grze nie paruje , setup jest szybki, próg wejścia niski (jedynie zasady są chaotycznie spisane). Jeśli szukasz bardziej skomplikowanego deck buildingu to może zerknij na lotr lcg albo właśnie ah lcg.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem