Nowa gra do kolekcji - jaka?

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
Quille
Posty: 328
Rejestracja: 13 lut 2017, 00:34
Been thanked: 6 times

Nowa gra do kolekcji - jaka?

Post autor: Quille »

Od kilku miesięcy interesuję się grami planszowymi, więc jestem bardzo początkującym graczem, ale mam już kilka gier w kolekcji i ochotę na zakup kolejną. Waham się jednak jaka będzie dobra. Oglądałam trochę recenzji i mam kilka typów, ale nadal nie mogę się zdecydować.
Na razie w swojej kolekcji mam:
- Carcassonne i dwa pierwsze dodatki (i mam zamiar kupić trzeci, Księżniczkę i smoka, ale to za jakiś czas) - bardzo fajnie mi się w to gra, w tym z mamą, która załapała wersję bez dodatków (bez budowniczych i świnek itp), a jest bardzo niechętna innym, bardziej skomplikowanym grom
- Catan - to moja pierwsza gra - niby fajna, lubię w nią grać, ale trochę mi się znudziła - bardzo często wygrywam ze znajomymi i to mnie trochę nudzi, bo gra nie jest wyzwaniem. Ale zastanawiam się czy zakup dodatku by trochę utrudniło grę?
- Dobble - fajne, ale raczej na imprezę, dla rozerwania towarzystwa, nie na spotkanie typowo "planszówkowe"
- Agricola - przedostatni zakup - bardzo mi się podoba, jest wyzwaniem, bo nie umiem jeszcze w nią grać na tyle, żeby zawsze wygrać i wykręcić dobry wynik
- Metropolia - ostatni zakup - podoba mi się, prosta, ma potencjał, ale widzę po niej, że takie "czyste" karcianki raczej nie będą raczej (no chyba, że jakaś z super mechaniką) moim "top 5", bo podobają mi się najbardziej gry, gdzie jest więcej elementów - kafelki, znaczniki, kostki itp.

Myślę nad (kolejność jest właściwie wg tego, co najbardziej mi wpadło w oko po samej recenzji):
- Kakao
- Patchwork
- Talisman - ale nie ukrywam, że cena mnie lekko blokuje
- Takenoko
- Tzolkin
- Czery pory roku
- 7 cudów
- Cytadela