Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
Cześć. Ostatnio wpadłem na znajomych jak grali. Jakoś temat mnie zainteresował. Szukam czegoś fajnego jednak jak zawsze są wymagania.
Interesuje mnie raczej gra strategiczna, fajnie gdyby to były czasy wojen I/II albo np średniowiecze, ale jakieś starsze też mogą być. Raczej Sci-Fi odpada.
Ekonomia, rozwój, bitwy. Podobno w takich grach nawet można mieć nowsze technologie itd.
Losowość na średnim/ niskim poziomie.
Gra na 2 osoby (z dziewczyn) oraz na 3-4 (miłośnicy strategi komputerowych). Chcemy odejść od komputera i pograć razem. Wcześniej nie wiedziałem, że planszówki są aż tak rozbudowane.
Język polski - będe grał z starszym towarzystwem które nie zna ang.
Fajnie gdyby nie tyła jak chińczyk - w sensie, że tura kogoś i czekasz długi czas zamin ogarnie. Coś bardziej dynamicznego, żeby mozna było robić w tym samym czasie.
Za bardzo nie wiem co dopisać. Gra dla początkujących. Dlatego nie może być mega rozbudowana.
Interesuje mnie raczej gra strategiczna, fajnie gdyby to były czasy wojen I/II albo np średniowiecze, ale jakieś starsze też mogą być. Raczej Sci-Fi odpada.
Ekonomia, rozwój, bitwy. Podobno w takich grach nawet można mieć nowsze technologie itd.
Losowość na średnim/ niskim poziomie.
Gra na 2 osoby (z dziewczyn) oraz na 3-4 (miłośnicy strategi komputerowych). Chcemy odejść od komputera i pograć razem. Wcześniej nie wiedziałem, że planszówki są aż tak rozbudowane.
Język polski - będe grał z starszym towarzystwem które nie zna ang.
Fajnie gdyby nie tyła jak chińczyk - w sensie, że tura kogoś i czekasz długi czas zamin ogarnie. Coś bardziej dynamicznego, żeby mozna było robić w tym samym czasie.
Za bardzo nie wiem co dopisać. Gra dla początkujących. Dlatego nie może być mega rozbudowana.
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
Twoje oczekiwania trochę kłócą się ze sobą, strategie na 6 osób raczej nie sa szybkie. Tutaj trzeba żebyś określił się czego oczekujesz po "strategii" - czy chodzi bardziej o kwestie taktyczne i prowadzenie wojska czy coś bardziej ogólnego gdzie wojsko jest tylko kwestią umowna.
Z jednej strony np Gra o Tron , Shogun itd- ale nie spełnia to wymogow , z drugiej...
7 Cudów Świata - nie jest to o klasyczna strategia ale pasuje do wymogow. I budowanie cywilizacji, i bitwy (umowne) , i szybkość gdzie każdy wykonuje ruch jednocześnie, i średnio zaawansowana. A, i brak losowosci.
Z jednej strony np Gra o Tron , Shogun itd- ale nie spełnia to wymogow , z drugiej...
7 Cudów Świata - nie jest to o klasyczna strategia ale pasuje do wymogow. I budowanie cywilizacji, i bitwy (umowne) , i szybkość gdzie każdy wykonuje ruch jednocześnie, i średnio zaawansowana. A, i brak losowosci.
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
Początki w grach planszowych. To będzie nasza pierwsza.
Ogólnie zainteresowała nas (z opowieści) Attack maksymalne ryzyko. Są bitwy, przejmowanie, surowce, trzeba się rozwijać i ulepszać. Ogólnie taka planszowa gra gier na PC. A mozna powiedzieć, że tego szukamy.
Z tego co wyczytałem to Gra o tron najlepiej gra się w 6 osób. Podobno jak jest mniej to ktoś ma łatwiej i przez co wszyscy się na nich rzucają.
Nie miałem na myśli, że szybko szybko Tylko, żeby nie było, że ktoś myśli 10min co zrobić potem kolejna osoba i ja mogę iśc ugotować obiad i wrócić słaby przykład. Ogólnie, żeby każdy miał jakies tam wspólne działanie w jednym czasie. A nie czekał na moją kolej.
Dlatego w sensie szybka to nie, że szybko ma się skończyć
Fajnie gdyby było jakies sojusze, zdrady i podstępy.
Ogólnie zainteresowała nas (z opowieści) Attack maksymalne ryzyko. Są bitwy, przejmowanie, surowce, trzeba się rozwijać i ulepszać. Ogólnie taka planszowa gra gier na PC. A mozna powiedzieć, że tego szukamy.
Z tego co wyczytałem to Gra o tron najlepiej gra się w 6 osób. Podobno jak jest mniej to ktoś ma łatwiej i przez co wszyscy się na nich rzucają.
Nie miałem na myśli, że szybko szybko Tylko, żeby nie było, że ktoś myśli 10min co zrobić potem kolejna osoba i ja mogę iśc ugotować obiad i wrócić słaby przykład. Ogólnie, żeby każdy miał jakies tam wspólne działanie w jednym czasie. A nie czekał na moją kolej.
Dlatego w sensie szybka to nie, że szybko ma się skończyć
Fajnie gdyby było jakies sojusze, zdrady i podstępy.
- Apos
- Posty: 941
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 333 times
- Been thanked: 720 times
- Kontakt:
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
Strategia wojenna, która działa na 2 i 6 osób, jest szybka i posiada taką głębię raczej nie istnieje.
Z gier które najbardziej pasują z pominięciem wariantu dwuosobowego to:
Jeżeli Twoi znajomi to fani gier komputerowych to możesz zerknąć okiem na:
Z gier które najbardziej pasują z pominięciem wariantu dwuosobowego to:
- Fief: France 1429
- Gra o Tron
- Shogun
- Mare Nostrum: Empires
Jeżeli Twoi znajomi to fani gier komputerowych to możesz zerknąć okiem na:
- Cywilizacja Poprzez Wieki (super tytuł, ale na 2-4 graczy)
- Medioevo Universale (ponoć b. podobna do Europy Universalis z PC, ale nie grałem)
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
Proponuje zaczac od Cyklad, jest kilka mechanizmow, jest licytacja, moga wystepowac sojusze, szczegolnie z dodatkiem. Poza tym gra ma bardzo przystepne zasady, a oferuje w zamian dobra zabawe. Gra na dwie osoby co prawda jest dosc specyficzna, podobnie zreszta jak w 7 Cudach Swiata, ale to juz kwestia gustu i weryfikacji gdyz sa co do tego rozne opinie.
Generalnie 7CS i Cyklady to klasyki i wspaniale gry zarowno dla nowych jak i weteranow w planszowkach, obie bardzo dobrze sie skaluja i warto na nie zerknac, roznica natomiast jest znaczaca i mozna sprawdzic na oba tytuly.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Generalnie 7CS i Cyklady to klasyki i wspaniale gry zarowno dla nowych jak i weteranow w planszowkach, obie bardzo dobrze sie skaluja i warto na nie zerknac, roznica natomiast jest znaczaca i mozna sprawdzic na oba tytuly.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
Po opisie też od razu pomyślałem o 7 cudów świata. Mam tą grę, grałem w różnym towarzystwie, zarówno rodzice jak i 10 letnie dziewczyny, wszystkim gra sie bardzo spodobała. Jest troche tłumaczenia, ale po ogarnięciu zasady są bardzo proste. Gra jest dosyć szybka, koło pół godziny. I wszyscy grają jednocześnie. Polecam.
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
Sprecyzuje...
Gra dla 2-4 osób. 5-6 osób raczej trudno będzie nam zebrać
Mocno rozbudowana - armia, ekonomia, jakieś ulepszenia, handel, kampanie itd.
Szybka w sensie, że tura nie trwa wieczność, a długość całej rozgrywki to może być nawet kilka dni Dlatego gry typu mapa świata i przejmowanie jest tutaj idealna.
Fajnie gdyby była to raczej taktyczna gra. W sensie, że muszę przewidywać, zawierać sojusze, zrywać je, itd.
Ogólnie opisuje wspomniany Attack maksymalne ryzyko który opisał mi kumpel.
Gra dla 2-4 osób. 5-6 osób raczej trudno będzie nam zebrać
Mocno rozbudowana - armia, ekonomia, jakieś ulepszenia, handel, kampanie itd.
Szybka w sensie, że tura nie trwa wieczność, a długość całej rozgrywki to może być nawet kilka dni Dlatego gry typu mapa świata i przejmowanie jest tutaj idealna.
Fajnie gdyby była to raczej taktyczna gra. W sensie, że muszę przewidywać, zawierać sojusze, zrywać je, itd.
Ogólnie opisuje wspomniany Attack maksymalne ryzyko który opisał mi kumpel.
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
Ciekawe wymagania jak na grę do grania we dwójkę z dziewczyną. Wojny, zdrady, technologie nie są tym co kręci płeć piękną w grach. Cyklady to dobry pomysł. Tam zwycięstwo można osiągnąć nie tocząc ani jednej bitwy.
Z gier 3-4 osobowych zobacz sobie na Spartakusa. Jest to gra o zarządzaniu gladiatorami. Klimat aż kipi a sojuszy i zdrad nie powinno wam zabraknąć.
Z gier 3-4 osobowych zobacz sobie na Spartakusa. Jest to gra o zarządzaniu gladiatorami. Klimat aż kipi a sojuszy i zdrad nie powinno wam zabraknąć.
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
Rzuciłem tytułami gier znajomym i skłaniają się do Gra o tron, Szogun oraz Mare Nostrum: Imperia.
Najbardziej podoba się im opcja Gry o Tron. Następnie Shogun i Mare. Fajne wydaje się Memoir '44. ale opcja tylko dla 2 graczy.
Najbardziej podoba się im opcja Gry o Tron. Następnie Shogun i Mare. Fajne wydaje się Memoir '44. ale opcja tylko dla 2 graczy.
- Deem
- Posty: 1212
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 356 times
- Been thanked: 250 times
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
Gra o Tron nie nadaje się do gry w niepełnym składzie. Jeśli faktycznie będziecie grać głównie w 2-4 osoby, to będzie to kasa wyrzucona w błoto.arci pisze:Rzuciłem tytułami gier znajomym i skłaniają się do Gra o tron, Szogun oraz Mare Nostrum: Imperia.
Najbardziej podoba się im opcja Gry o Tron. Następnie Shogun i Mare. Fajne wydaje się Memoir '44. ale opcja tylko dla 2 graczy.
Spójrz jeszcze na Eclipse.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
GoT w ogóle poza "naginanymi" zasadami nie jest dla dwójki
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
O, jak I i II wojna oraz starozytnosc na wiecej osob i dosc przyjazne zasady, to polecaja serie; Quartermaster General.
http://www.gamesfanatic.pl/2017/02/09/q ... eral-1914/
http://www.gamesfanatic.pl/2017/04/06/q ... -or-death/
http://www.gamesfanatic.pl/2017/02/09/q ... eral-1914/
http://www.gamesfanatic.pl/2017/04/06/q ... -or-death/
Zapraszam do gry. Jak zaczniecie swoją przygodę z grą WoWs przez ten link to dostaniecie i ja także bonusy do gry jak okręty premium i surowce potrzebne w grze. Uważajcie gra uzależnia:P
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
Zdecydowałem się na Shoguna. Już po 2 partyjkach w 3 osoby. Pierwsza to taka uczymy się co i jak (YT pomaga )/ Druga natomiast to już bardziej na serio. Gra na początku wydawała się skomplikowana (mam na myśli zasady) ale już ogarniamy i jest prosta. Myślałem, że bardziej będzie bardziej rozbudowana. Macie pomysły jak ją rozbudować? W sensie np. sojusze, podobno ktoś zrobił świat jako kule (po przeciwnej stronie prowincje są sąsiadujące.
Ogólnie... fajne. Myślę, że jak tylko czas pozwoli to będziemy grać. Już mam 2 osoby zdeklarowane na coś nowego Bardziej złożonego... Myślimy o grze o tron, ale musimy jeszcze kogoś zarazić.
Ogólnie... fajne. Myślę, że jak tylko czas pozwoli to będziemy grać. Już mam 2 osoby zdeklarowane na coś nowego Bardziej złożonego... Myślimy o grze o tron, ale musimy jeszcze kogoś zarazić.
- Apos
- Posty: 941
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 333 times
- Been thanked: 720 times
- Kontakt:
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
Jest dodatek do Shoguna - Dwór Tenno. Cytuję:arci pisze:Zdecydowałem się na Shoguna. Już po 2 partyjkach w 3 osoby. Pierwsza to taka uczymy się co i jak (YT pomaga )/ Druga natomiast to już bardziej na serio. Gra na początku wydawała się skomplikowana (mam na myśli zasady) ale już ogarniamy i jest prosta. Myślałem, że bardziej będzie bardziej rozbudowana. Macie pomysły jak ją rozbudować? W sensie np. sojusze, podobno ktoś zrobił świat jako kule (po przeciwnej stronie prowincje są sąsiadujące.
Ogólnie... fajne. Myślę, że jak tylko czas pozwoli to będziemy grać. Już mam 2 osoby zdeklarowane na coś nowego Bardziej złożonego... Myślimy o grze o tron, ale musimy jeszcze kogoś zarazić.
Oprócz tego można dyskutować "nad planszą" o sojuszach itp.Dodatek ten wprowadza do gry dwór niebiańskiego władcy, na którym to gracze będą starali się zdobyć rozmaite wpływy i łaski. Dzięki niemu możliwa staje się gra bardziej dyplomatyczna, w której to armie na planszy, bądź w wieży bitew zamieniamy na dyplomatów, którzy służą do zdobywania kart przywilejów na dworze.
Jeżeli chcecie sojusze, królewskie mariaże i inne zaawansowane elementy jako część mechaniki to zerknijcie na Fief'a.
Re: Strategia, 2-6osób, rozbudowana, szybka.
I polecam Pax Pamir... 2-5 graczy, działa bardzo dobrze już od 2 osób, najfajniej w 5.
Mnóstwo kombinowania, sojusze, zdrady... W grze są 3 mocarstwa. Gracze są lojalni wobec któregoś z nich, ale... mogą zmienić "stronę" w trakcie gry Aby wygrać najpierw jakieś mocarstwo jako całość (wszyscy gracze lojalni wobec niego) musi mieć spełnione konkretne warunki. Potem gracz mający najwięcej w pływów w tym mocarstwie zwycięża... I tutaj jest ciekawostka - można NIE BYĆ lojalnym wobec tego mocarstwa, a i tak wygrać! (szpiedzy i zdobywanie wpływów w "obcych" mocarstwach...). Gra na prawdę jest świetna jako strategia i wymaga mnóstwa "dyplomacji". Mechanicznie jest dość prosta, tylko instrukcja tak sobie napisana. Niemal niezależna językowo - bazuje na symbolach i ikonach, a tekst to "fluff" (poza 3 kartami przywilejów mocarstw).
Mnóstwo kombinowania, sojusze, zdrady... W grze są 3 mocarstwa. Gracze są lojalni wobec któregoś z nich, ale... mogą zmienić "stronę" w trakcie gry Aby wygrać najpierw jakieś mocarstwo jako całość (wszyscy gracze lojalni wobec niego) musi mieć spełnione konkretne warunki. Potem gracz mający najwięcej w pływów w tym mocarstwie zwycięża... I tutaj jest ciekawostka - można NIE BYĆ lojalnym wobec tego mocarstwa, a i tak wygrać! (szpiedzy i zdobywanie wpływów w "obcych" mocarstwach...). Gra na prawdę jest świetna jako strategia i wymaga mnóstwa "dyplomacji". Mechanicznie jest dość prosta, tylko instrukcja tak sobie napisana. Niemal niezależna językowo - bazuje na symbolach i ikonach, a tekst to "fluff" (poza 3 kartami przywilejów mocarstw).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne