Witam. Poszukuje gry dla 4-5 graczy, obeznanymi juz z grami planszowymi ale nie bedacych Obnibusami Wytyczne do szukania? Uwielbiamy grac w:
Scythe, ze wzgledu na duza liczbe mozliwosci doprowadzenia do zakonczenia gry, czas gry ktory przy znajomosci zasad nie przekracza 2h i wiele elementow ktore sprawiaja ze gra sie przyjemnie, takich jak expand/area control, exploit/budowanie wlasnego "silniczka"-zabawa z planszetka gracza, explore-dla ubogich na zasadzie spotkan ale jednak i moze nie exterminate ale jednak mozliwosc negatywej interakcji jakimi sa walki. Dodatkowo ktos kto nie prowadzi nagle idac w polpularnosc albo w obszar moze wywindowac wynik i zwyciezyc.
Macie jakies propozycje? Oczywiscie spodziewam sie nie tego samego w innej odslonie ale moze cos co posiada wiekszosc tych elementow i tez jest do pogrania w 2h ? Zastanawialem sie nad Blood Rage gdzie wiecej jest zdecydowanie interakcji ale nie gralem i nie wiem czy jest sporo kombinowania ktore lubimy, chodzi mi po glowie teraz Rising Sun o ktorym musze jeszcze sie dowiedziec. Co proponujecie ?
P.S. przepraszam, ze bez polskich znakow
Gra dla 4-5 graczy, sredniozaawansowanych i zaawansowanych
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gra dla 4-5 graczy, sredniozaawansowanych i zaawansowany
Może Pan Lodowego Ogrodu? Świetna gra area influence. Trzy możliwości zakończenia gry. Czas gry 1,5h-2h(poza pierwszą rozgrywką, która może potrwać dłużej). Gra jest rozbudowana i daje duże możliwości. Rywalizacja z innymi o wpływy w regionach, które dają zasoby i w niektórych rundach punkty zwycięstwa. Frakcje są asymetryczne, zarówno pod względem posiadanych jednostek specjalnych jak i warunków zwycięstwa. Rozwój planszetki jest - ulepszanie jednostek(kapitalny system - gracz może rozwijać swoje jednostki na 4 sposoby, w zależności od sytuacji). Walka jest, może nie na porządku dziennym tak jak np. w Blood Rage, Kemecie czy Chaosie w Starym Świecie, ale jest istotna. Zero losowości, poza setupem - czysty pojedynek umysłów, poza tym gra ma trochę eurowaty feeling(faza planowania to klasyczny worker placement), więc może wam się spodobać skoro lubicie Scythe. No i tor reputacji, stanowiący kolejny element interakcji pomiędzy graczami - ten, kto jest najniżej... no cóż, gra bije go po łapach. Ale można zręcznie zredukować negatywne konsekwencje, jeśli trochę się pokombinuje i przewidzi ruchy innych. Kapitalna gra.
Re: Gra dla 4-5 graczy, sredniozaawansowanych i zaawansowany
To dobry pomysl, nie pomyslalem o tej grze chociaz przeczytalem ksiazki. Ale pytanie, jak sie ma Pan Lodowego Ogrodu do np Chaosu w Starym Swiecie? Chaos w starym swiecie zacheca mnie, gdyz jest uwazany za topowa pozycje (tutaj tez Blooda mozna zaliczyc). W Chaos gralem u znajomych i jest niezly, chociaz wolalbym odswiezona edycje o ile taka powstanie. Ktos ma porownanie ?
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Gra dla 4-5 graczy, sredniozaawansowanych i zaawansowany
Obie gry są warte polecenia i w pewnym sensie są do siebie podobne - właśnie przez asymetrię frakcji i kilka dróg do zwycięstwa. Podstawową różnicą jest zasadniczy brak losowości w PLO wobec walki na kostkach w ChWSŚ - tu pech może pozbawić kogoś "pewnego" zwycięstwa, ryzyko trzeba kalkulować etc. PLO jest bardziej wymagające i mniej przebacza błędy - co może być zaletą, jak i wadą (przy nierównym poziomie graczy). Chaos bez dodatku jest ponoć słabszy - nie wiem, grałem zawsze z dodatkiem. Wymiana wszystkich kart w grze przy okazji dodatku daje do myślenia:)
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gra dla 4-5 graczy, sredniozaawansowanych i zaawansowany
Chaos też jest świetną grą. W zasadzie stawiam nawet wyżej od PLO, bo jest po prostu bardziej ekscytująca. Prawda, zły rzut kostką czy karta wydarzenia mogą odebrać komuś zwycięstwo. Taki urok gry ale zawsze jest dużo emocji, zawsze jest nutka niepewności i nie wiadomo do końca kto wygra. Jednocześnie gra jest bardzo głęboka i oferuje znacznie więcej, niż by się to wydawało na pierwszy rzut oka. Bardzo zyskuje w stałym składzie, gdy każdy jest na równym poziomie. Gra jest kompletna i bez dodatku - no chyba, że często gracie w piątkę, wtedy jest konieczny. Odświeża grę, ale mocno zmienia charakter gry każdym z bogów, co może się nie podobać - ja osobiście wymieszałem karty z podstawki i dodatku.
Jeśli macie stałe grono graczy - brałbym Chaos lub PLO, jeżeli nie - Blood Rage, które też jest bardzo fajną grą, ale jednak poziom niżej. W stosunku do Chaosu jest znacznie bardziej przewidywalna i może się ograć, natomiast PLO posiada większą głębię i złożoność. Z drugiej strony, jest to gra bardzo przystępna i nawet początkujący powinni sobie poradzić, czego nie mogę powiedzieć o dwóch pozostałych tytułach.
Jeśli macie stałe grono graczy - brałbym Chaos lub PLO, jeżeli nie - Blood Rage, które też jest bardzo fajną grą, ale jednak poziom niżej. W stosunku do Chaosu jest znacznie bardziej przewidywalna i może się ograć, natomiast PLO posiada większą głębię i złożoność. Z drugiej strony, jest to gra bardzo przystępna i nawet początkujący powinni sobie poradzić, czego nie mogę powiedzieć o dwóch pozostałych tytułach.