Gra typu przetrwanie

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

Witam,
jest to mój pierwszy post na tym forum, więc wrazie czego proszę mnie nie krytykować. 8)
Może zacznę od początku. Z kolęgą postanowiliśmy zrobić grę - coś w stylu bitew z Might and Magic Heroes. Początkowo mieliśmy wiele pomysłów, lecz ostatecznie projekt porzuciliśmy. Ostatno wpadłem na pomysł, źeby zrobić grę, której celem będzie przetrwać(choć nie do końca). Fabułę mniej więcej mam, ale nie będę teraz tego pisał napisze narazie podstawowe rzeczy.
Więc będzie to gra dla 2-4 graczy. Jeden z graczy będzie tzw. Mistrzem przywołania, jest to osoba, która opanowała przywoływanie przeróżnych potworów do perfekcji. Będzie ona wzywać wszelakiej maści stwory, których uźyje do zabicia pozostałych graczy. Właśnie reszta graczy będzie kierowała odkrywcami. Odkrywców zawsze będzie 3, więc jeśli będzie tylko 1 gracz, będzie sterował 3.
Jest kilka sposobów wygrania gry przez odkrywców:
-Wyjście na powierzchnię (tak cała akcja będzie działa się pod ziemią, zapomniałem wcześniej dodać, źe Mistrz przywołania, jak i wszystkie potwory boją się światła, dlatego wyjście na powierzchnię nas ocali);
-Zabicie Mistrza przywoływania i wszystkich potworów;
Po drugiej stronie moźna wygrać tylko poprzez zabicie wszystkich odkrywców.
Do dyspozycji odkrywców będą należały wszelkiego rodzaju bronie i opancerzenie, a także wiele innych przedmiotów (pochodnie itp.). Potwory jak i Mistrz w wyjątkowych sytuacjach teź będą mogli z nich korzystać.

Mam nadzieję, że narazie tyle starczy. Napiszcie co o tym sądzicie. Jeśli jutro będe miał czas to napisze dokładniej o odkrywcach i ich zdolnościach itp. :D
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: sqb1978 »

No nie wiem czy zabicie gracza (mistrza przywołania) to dobry pomysł. Chyba, że planujesz też dodatek Prison Break ;)
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

Czemu uważasz to za zły pomysł? Mistrz przywołania to tylko wersja robocza wrazie czego. I narazie nie zbiera się na żadne dodatki :D Narazie ta opcja jest tylko w głowie, więc jeśli podczas testowania okaże się niepotrzebna to po prostu jej nie będzie. 8)
Awatar użytkownika
SaszaPL
Posty: 361
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: SaszaPL »

Metafora taka...

A co gdy graczy będzie 3? Ilu wówczas jest odkrywców?
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)

If you don't know where you're going, any road will get you there.
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: fidelpatcha »

Skoro zawsze ma być trzech odkrywców, to rozumiem że gra będzie tak zbilansowana by przy pełnym stanie drużyny szanse obu stron były równe. Oznacza to, że w sytuacji gdy zginie jeden z odkrywców najprawdopodobniej można zwijać papiery, bo ich szanse radykalnie spadają.
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

Gdy jest 3 graczy jeden steruję Mistrzem, drugi ma dwóch odkrywców, a trzeci jednego.
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

Wcale ich szanse nie muszą tak radykalnie spaść. Z czasem Mistrz przywołuje coraz mniej stworów, więc jeśli będzie mniej stworów to będzie łatwiej wygrać. Chyba, że Mistrz pójdzie na pierwszy front i zacznie zbierać krew z ataków(za krew wzywa się stwory), wtedy będzie dopiero cięźko.

Mówisz, że gra będzie trudna we 2, nawet w 3 osoby jest trudna, dlatego gracze muszą dobrze ze sobą współpracować.
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

Później napisze co nie co o odkrywcach i Mistrzu ich zdolnościach i statystykach. Jak by co narazie połowa gry jest gotowa, więc za dużo o tym czy mechanika i trudność idą w dobrym kierunku nie mogę powiedzieć.
Awatar użytkownika
ahrian
Posty: 311
Rejestracja: 26 cze 2013, 00:36

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: ahrian »

zajeżdża mi Claustrophobią, w którą co prawda nie grałem, ale wiem, że się w niej łazi po lochach i walczy ze sługami przywołanymi przez drugiego gracza.

ogólnie jestem sceptycznie nastawiony do tematów 'mam pomysł na grę'. ja też mam ich mnóstwo i może kiedyś coś się wyklaruje, ale z oceną wolę poczekać do przedstawienia wstępnych, nawet nie zbalansowanych zasad. bo sam pomysł, koncepcja, idea czy jak tam zwał gry nie czyni.

w każdym razie - powodzenia! ;]
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

Dzięki. :D Jak juź mówiłem to nie tylko pomysł, jest już w trakcie pracy porobiłem już część kart, kilku odkrywców. Została mi tylko do zrobienia plansza, po planszy wszystko ładnie się wydrukujr i będą testy. Dzisiaj około 18 napisze o odkrywcach i Mistrzu.
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

A i w Claustrophobię nie grałem, słyszałem o niej, mimo to niewiem dokładnie jak
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: rastula »

"mistrz przywołania" - hmmm - a gra będzie się nazywać Summoner Lores ? ;)
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

Pisałem, że to wersja robocza, więc raczej napewno się zmieni.
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

Witam,
opiszę dziś odkrywców i Mistrza przywołania. Więc narazie jest 4 gotowych odkrywców, każdy ma swoje zdolności itp. Każdy z nich posiada:
-Siłę ataku i kontrataku
-Punkty pancerza
-Ilość energii, za którą będzie się poruszał i atakował
-Wytrzymałość psychiczna -kiedy jej poziom jest niski nie możemy używać zdolności, atakować itp.
-Punkty życia - czym niższy ich poziom tym gorsze rany (karty ran, typu złamana ręka) dostajemy
-Głód/pragnienie - czym niższy poziom tym tracimy więcej statystyk
Mistrzów przywołania gotowych do gry jest aktualnie 4, każdy z nich posiada:
-Swoje unikalne zdolności
-Punkty ataku i kontrataku
-Punkty obrony
-Punkty energii
-Ilość krwi, za którą wzywa potwory
-Punkty źycia - im niższy ich poziom, tym nasze przywołanie/zdolności stają się mniej skuteczne
-Pragnienie krwi - im niższy poziom tym nasze zdolności stają się słabsze w uźyciu
Narazie to tyle wrazie jakichkolwiek niejasności pytajcie 8)
Marz Jagelsdorf
Posty: 13
Rejestracja: 24 paź 2014, 21:32

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: Marz Jagelsdorf »

sqb1978 pisze:No nie wiem czy zabicie gracza (mistrza przywołania) to dobry pomysł. Chyba, że planujesz też dodatek Prison Break ;)
Mi się wydaje to absolutnie dobrym pomysłem, pod warunkiem, że będzie to jeden ze sposobów na wygraną.
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

TheDoom pisze: Jest kilka sposobów wygrania gry przez odkrywców:
-Wyjście na powierzchnię (tak cała akcja będzie działa się pod ziemią, zapomniałem wcześniej dodać, źe Mistrz przywołania, jak i wszystkie potwory boją się światła, dlatego wyjście na powierzchnię nas ocali);
-Zabicie Mistrza przywoływania i wszystkich potworów
Czytanie ze zrozumieniem się kłania :D. Ogólnie kilka sposobów na wygranie gry jest dla mnie spoko pomysłem.
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

Witam.
Dzisiaj skończyłem 30 kart potworów, każdy inny, ale dzisiaj nie o tym :wink: Opowiem teraz o kartach przedmiotów, są ich 3 talie:
- Karty uzbrojenia I poziomu
- Karty uzbrojenia II poziomu
- Karty różności, między innymi karty natychmiastowe (przejęcie potwora wroga, naprawa broni), przedmioty uźytkowe (butelka do przechowywania wody, latarka), bronie jednorazowe (granaty, ładunki wybuchowe).

Więc teraz omówie każde talie. Karty uzbrojenia I poziomu są to bronie/opancerzenie słabej jakości, dające małe bonusy, łatwo je zdobyć. Każda z tych kart ma wytrzymałość, czyli ile ataków można nią wykonać albo w przypadku opancerzenia ile ataków wytrzyma. Moźna jednocześnie używać jednej broni i jednego opancerzenia.

Karty uzbrojenia II poziomu są to bronie/opancerzenie dobrej jakości, dające duże bonusy, z większą wytrzymałością. Moźna jednocześnie używać jednej broni i jednego opancerzenia. W I i II poziomie uzbrojenia są bronie do walki w zwarciu i na odległość.

Karty różności są to karty jednorazowego uźytku, przedmioty uźytkowe i bronie jednorazowe. Karty jednorazowego uźytku po użyciu jej jest odrzucana na stos kart odrzuconych. Przedmioty użytkowe są to przedmioty, które mamy w ekwipunku i możemy ich użyć w każdym momencie. Bronie jednorazowe, też będziemy przechowywać w ekwipunku (jeśli zabraknie nam w nim miejsca będziemy dostawali karę do energii) po ich użyciu idą na stos kart odrzuconych.

I to tyle w sprawie przedmiotów. Jakbyście chcieli mogę podać więcej przykładów 8) Co wam się podoba, a co nie ?
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

Witam,
dzisiaj opiszę tury i fazy jakie występują w grze (będzie to też rodzaj wyrównania szans pomiędzy Odkrywcami, a ,,Mistrzem przywołania,,). Więc podczas gry są 2 fazy : nocy i dnia. Każda z nich dzieli się na 3 tury. Czyli są 3 tury w dzień i 3 w noc. Kiedy jest dzień do pokojów ze światłem nie mogą wchodzić potwory (wytłumacze to kiedy indziej), a jeśli jest noc do takich pokoji mogą wchodzić potwory. Jeśli zginie jeden z Odkrywców wtedy faza dnia będzie trwała 1 turę dłużej, a jeśli Mistrz będzie cięźko ranny wtedy faza nocy będzie trwała turę dłuźej. Po skończeniu się kaźdej fazy tracimy głód, wytrzymałość psychiczną i pragnienie krwi.

Mam nadzieję, że te dodatkowe tury pozwolą zbalansować grę :wink:
Awatar użytkownika
ahrian
Posty: 311
Rejestracja: 26 cze 2013, 00:36

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: ahrian »

dla balansu to może i spoko, ale jakoś nie widzę sensownego uzasadnienia dlaczego po czyjejś śmierci dzień ma się wydłużać? Twój pomysł na grę to raczej ameritrash, więc podejrzewam, że uzasadnienie na zasadzie 'bo tak' może być niewystarczające ;] w euro jeszcze dałoby się to przepchnąć, tak myślę. tutaj - brak logiki.
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

Witam,
noc wydłuża się, gdyż Mistrz przywałania ma moc panowania nad dniem i nocą, a że woli noc to ją wydłuża. Odnośnie odkrywców muszę jeszcze trochę pokombinować :mrgreen:
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

Witam,
dzisiaj opiszę mechanikę wzywania potworów i same potwory.

Żeby wezwać potwora najpierw płacimy 1 krwi do stworzenia płód (będzie ich ograniczona ilość, będą mogły się poruszać), a obok karty bohatera kładziemy zakrytą kartę potwora przy liczbie odpowiadającej jej płodowi. Jednocześnie będzie moźna mieć wezwanych 7 płodów/potworów. Jeśli będziemy chcieli zamienić nasz płód na potwora płacimy ilość krwi jaką on kosztuje,a na planszy zamieniamy ich żetony. Po jego śmierci miejsce obok bohatera zostaje zwolnione, a na nie można wezwać innego potwora. To tyle w sprawie wzywania :P

Naszedł czas na nasze potwory. Każdy z nich będzie miał :
-Punkty ataku/kontrataku
-Punkty energii
-Punkty życia
-Punkty obrony
-Specjalną zdolność/cechę
-Koszt wezwania w krwi
Po stracie na przykład 3 punktów życia, kładziemy na jego karcie dany żeton.

Narazie to tyle. Proszę o wasze opinie :mrgreen:
Awatar użytkownika
ahrian
Posty: 311
Rejestracja: 26 cze 2013, 00:36

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: ahrian »

zmień nomenklaturę - nazywanie 'płodem' zaraz obudzi jakieś grupy religijne, zapewne.

nadal czekam na uzasadnienie wydłużenia dnia po stracie jednego odkrywcy ;]
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

ahrian pisze:zmień nomenklaturę - nazywanie 'płodem' zaraz obudzi jakieś grupy religijne, zapewne.

nadal czekam na uzasadnienie wydłużenia dnia po stracie jednego odkrywcy ;]
To może masz lepszy pomysł? Bo larwa, jajo jakoś średnio mi pasuje. A w sprawie odkrywców coś tam do głowy mi wpadło, ale narazie nic nie jest sprecyzowane :wink:
Awatar użytkownika
ahrian
Posty: 311
Rejestracja: 26 cze 2013, 00:36

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: ahrian »

hm, chyba larwa nie byłaby najgorsza. ale oprócz tego - nie bardzo mam pomysł.
TheDoom
Posty: 23
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:28

Re: Gra typu przetrwanie

Post autor: TheDoom »

ahrian pisze:hm, chyba larwa nie byłaby najgorsza. ale oprócz tego - nie bardzo mam pomysł.
Może narazie niech zostanie płód, choć trochę nad tym pomyśle. Larwa wrazie czego mogłaby być :wink:
ODPOWIEDZ