Gra typu przetrwanie
Gra typu przetrwanie
Witam,
jest to mój pierwszy post na tym forum, więc wrazie czego proszę mnie nie krytykować.
Może zacznę od początku. Z kolęgą postanowiliśmy zrobić grę - coś w stylu bitew z Might and Magic Heroes. Początkowo mieliśmy wiele pomysłów, lecz ostatecznie projekt porzuciliśmy. Ostatno wpadłem na pomysł, źeby zrobić grę, której celem będzie przetrwać(choć nie do końca). Fabułę mniej więcej mam, ale nie będę teraz tego pisał napisze narazie podstawowe rzeczy.
Więc będzie to gra dla 2-4 graczy. Jeden z graczy będzie tzw. Mistrzem przywołania, jest to osoba, która opanowała przywoływanie przeróżnych potworów do perfekcji. Będzie ona wzywać wszelakiej maści stwory, których uźyje do zabicia pozostałych graczy. Właśnie reszta graczy będzie kierowała odkrywcami. Odkrywców zawsze będzie 3, więc jeśli będzie tylko 1 gracz, będzie sterował 3.
Jest kilka sposobów wygrania gry przez odkrywców:
-Wyjście na powierzchnię (tak cała akcja będzie działa się pod ziemią, zapomniałem wcześniej dodać, źe Mistrz przywołania, jak i wszystkie potwory boją się światła, dlatego wyjście na powierzchnię nas ocali);
-Zabicie Mistrza przywoływania i wszystkich potworów;
Po drugiej stronie moźna wygrać tylko poprzez zabicie wszystkich odkrywców.
Do dyspozycji odkrywców będą należały wszelkiego rodzaju bronie i opancerzenie, a także wiele innych przedmiotów (pochodnie itp.). Potwory jak i Mistrz w wyjątkowych sytuacjach teź będą mogli z nich korzystać.
Mam nadzieję, że narazie tyle starczy. Napiszcie co o tym sądzicie. Jeśli jutro będe miał czas to napisze dokładniej o odkrywcach i ich zdolnościach itp.
jest to mój pierwszy post na tym forum, więc wrazie czego proszę mnie nie krytykować.
Może zacznę od początku. Z kolęgą postanowiliśmy zrobić grę - coś w stylu bitew z Might and Magic Heroes. Początkowo mieliśmy wiele pomysłów, lecz ostatecznie projekt porzuciliśmy. Ostatno wpadłem na pomysł, źeby zrobić grę, której celem będzie przetrwać(choć nie do końca). Fabułę mniej więcej mam, ale nie będę teraz tego pisał napisze narazie podstawowe rzeczy.
Więc będzie to gra dla 2-4 graczy. Jeden z graczy będzie tzw. Mistrzem przywołania, jest to osoba, która opanowała przywoływanie przeróżnych potworów do perfekcji. Będzie ona wzywać wszelakiej maści stwory, których uźyje do zabicia pozostałych graczy. Właśnie reszta graczy będzie kierowała odkrywcami. Odkrywców zawsze będzie 3, więc jeśli będzie tylko 1 gracz, będzie sterował 3.
Jest kilka sposobów wygrania gry przez odkrywców:
-Wyjście na powierzchnię (tak cała akcja będzie działa się pod ziemią, zapomniałem wcześniej dodać, źe Mistrz przywołania, jak i wszystkie potwory boją się światła, dlatego wyjście na powierzchnię nas ocali);
-Zabicie Mistrza przywoływania i wszystkich potworów;
Po drugiej stronie moźna wygrać tylko poprzez zabicie wszystkich odkrywców.
Do dyspozycji odkrywców będą należały wszelkiego rodzaju bronie i opancerzenie, a także wiele innych przedmiotów (pochodnie itp.). Potwory jak i Mistrz w wyjątkowych sytuacjach teź będą mogli z nich korzystać.
Mam nadzieję, że narazie tyle starczy. Napiszcie co o tym sądzicie. Jeśli jutro będe miał czas to napisze dokładniej o odkrywcach i ich zdolnościach itp.
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Gra typu przetrwanie
No nie wiem czy zabicie gracza (mistrza przywołania) to dobry pomysł. Chyba, że planujesz też dodatek Prison Break
Re: Gra typu przetrwanie
Czemu uważasz to za zły pomysł? Mistrz przywołania to tylko wersja robocza wrazie czego. I narazie nie zbiera się na żadne dodatki Narazie ta opcja jest tylko w głowie, więc jeśli podczas testowania okaże się niepotrzebna to po prostu jej nie będzie.
Re: Gra typu przetrwanie
Metafora taka...
A co gdy graczy będzie 3? Ilu wówczas jest odkrywców?
A co gdy graczy będzie 3? Ilu wówczas jest odkrywców?
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)
If you don't know where you're going, any road will get you there.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)
If you don't know where you're going, any road will get you there.
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Re: Gra typu przetrwanie
Skoro zawsze ma być trzech odkrywców, to rozumiem że gra będzie tak zbilansowana by przy pełnym stanie drużyny szanse obu stron były równe. Oznacza to, że w sytuacji gdy zginie jeden z odkrywców najprawdopodobniej można zwijać papiery, bo ich szanse radykalnie spadają.
Re: Gra typu przetrwanie
Gdy jest 3 graczy jeden steruję Mistrzem, drugi ma dwóch odkrywców, a trzeci jednego.
Re: Gra typu przetrwanie
Wcale ich szanse nie muszą tak radykalnie spaść. Z czasem Mistrz przywołuje coraz mniej stworów, więc jeśli będzie mniej stworów to będzie łatwiej wygrać. Chyba, że Mistrz pójdzie na pierwszy front i zacznie zbierać krew z ataków(za krew wzywa się stwory), wtedy będzie dopiero cięźko.
Mówisz, że gra będzie trudna we 2, nawet w 3 osoby jest trudna, dlatego gracze muszą dobrze ze sobą współpracować.
Mówisz, że gra będzie trudna we 2, nawet w 3 osoby jest trudna, dlatego gracze muszą dobrze ze sobą współpracować.
Re: Gra typu przetrwanie
Później napisze co nie co o odkrywcach i Mistrzu ich zdolnościach i statystykach. Jak by co narazie połowa gry jest gotowa, więc za dużo o tym czy mechanika i trudność idą w dobrym kierunku nie mogę powiedzieć.
Re: Gra typu przetrwanie
zajeżdża mi Claustrophobią, w którą co prawda nie grałem, ale wiem, że się w niej łazi po lochach i walczy ze sługami przywołanymi przez drugiego gracza.
ogólnie jestem sceptycznie nastawiony do tematów 'mam pomysł na grę'. ja też mam ich mnóstwo i może kiedyś coś się wyklaruje, ale z oceną wolę poczekać do przedstawienia wstępnych, nawet nie zbalansowanych zasad. bo sam pomysł, koncepcja, idea czy jak tam zwał gry nie czyni.
w każdym razie - powodzenia! ;]
ogólnie jestem sceptycznie nastawiony do tematów 'mam pomysł na grę'. ja też mam ich mnóstwo i może kiedyś coś się wyklaruje, ale z oceną wolę poczekać do przedstawienia wstępnych, nawet nie zbalansowanych zasad. bo sam pomysł, koncepcja, idea czy jak tam zwał gry nie czyni.
w każdym razie - powodzenia! ;]
Re: Gra typu przetrwanie
Dzięki. Jak juź mówiłem to nie tylko pomysł, jest już w trakcie pracy porobiłem już część kart, kilku odkrywców. Została mi tylko do zrobienia plansza, po planszy wszystko ładnie się wydrukujr i będą testy. Dzisiaj około 18 napisze o odkrywcach i Mistrzu.
Re: Gra typu przetrwanie
A i w Claustrophobię nie grałem, słyszałem o niej, mimo to niewiem dokładnie jak
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
Re: Gra typu przetrwanie
Witam,
opiszę dziś odkrywców i Mistrza przywołania. Więc narazie jest 4 gotowych odkrywców, każdy ma swoje zdolności itp. Każdy z nich posiada:
-Siłę ataku i kontrataku
-Punkty pancerza
-Ilość energii, za którą będzie się poruszał i atakował
-Wytrzymałość psychiczna -kiedy jej poziom jest niski nie możemy używać zdolności, atakować itp.
-Punkty życia - czym niższy ich poziom tym gorsze rany (karty ran, typu złamana ręka) dostajemy
-Głód/pragnienie - czym niższy poziom tym tracimy więcej statystyk
Mistrzów przywołania gotowych do gry jest aktualnie 4, każdy z nich posiada:
-Swoje unikalne zdolności
-Punkty ataku i kontrataku
-Punkty obrony
-Punkty energii
-Ilość krwi, za którą wzywa potwory
-Punkty źycia - im niższy ich poziom, tym nasze przywołanie/zdolności stają się mniej skuteczne
-Pragnienie krwi - im niższy poziom tym nasze zdolności stają się słabsze w uźyciu
Narazie to tyle wrazie jakichkolwiek niejasności pytajcie
opiszę dziś odkrywców i Mistrza przywołania. Więc narazie jest 4 gotowych odkrywców, każdy ma swoje zdolności itp. Każdy z nich posiada:
-Siłę ataku i kontrataku
-Punkty pancerza
-Ilość energii, za którą będzie się poruszał i atakował
-Wytrzymałość psychiczna -kiedy jej poziom jest niski nie możemy używać zdolności, atakować itp.
-Punkty życia - czym niższy ich poziom tym gorsze rany (karty ran, typu złamana ręka) dostajemy
-Głód/pragnienie - czym niższy poziom tym tracimy więcej statystyk
Mistrzów przywołania gotowych do gry jest aktualnie 4, każdy z nich posiada:
-Swoje unikalne zdolności
-Punkty ataku i kontrataku
-Punkty obrony
-Punkty energii
-Ilość krwi, za którą wzywa potwory
-Punkty źycia - im niższy ich poziom, tym nasze przywołanie/zdolności stają się mniej skuteczne
-Pragnienie krwi - im niższy poziom tym nasze zdolności stają się słabsze w uźyciu
Narazie to tyle wrazie jakichkolwiek niejasności pytajcie
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 paź 2014, 21:32
Re: Gra typu przetrwanie
Mi się wydaje to absolutnie dobrym pomysłem, pod warunkiem, że będzie to jeden ze sposobów na wygraną.sqb1978 pisze:No nie wiem czy zabicie gracza (mistrza przywołania) to dobry pomysł. Chyba, że planujesz też dodatek Prison Break
Re: Gra typu przetrwanie
Czytanie ze zrozumieniem się kłania . Ogólnie kilka sposobów na wygranie gry jest dla mnie spoko pomysłem.TheDoom pisze: Jest kilka sposobów wygrania gry przez odkrywców:
-Wyjście na powierzchnię (tak cała akcja będzie działa się pod ziemią, zapomniałem wcześniej dodać, źe Mistrz przywołania, jak i wszystkie potwory boją się światła, dlatego wyjście na powierzchnię nas ocali);
-Zabicie Mistrza przywoływania i wszystkich potworów
Re: Gra typu przetrwanie
Witam.
Dzisiaj skończyłem 30 kart potworów, każdy inny, ale dzisiaj nie o tym Opowiem teraz o kartach przedmiotów, są ich 3 talie:
- Karty uzbrojenia I poziomu
- Karty uzbrojenia II poziomu
- Karty różności, między innymi karty natychmiastowe (przejęcie potwora wroga, naprawa broni), przedmioty uźytkowe (butelka do przechowywania wody, latarka), bronie jednorazowe (granaty, ładunki wybuchowe).
Więc teraz omówie każde talie. Karty uzbrojenia I poziomu są to bronie/opancerzenie słabej jakości, dające małe bonusy, łatwo je zdobyć. Każda z tych kart ma wytrzymałość, czyli ile ataków można nią wykonać albo w przypadku opancerzenia ile ataków wytrzyma. Moźna jednocześnie używać jednej broni i jednego opancerzenia.
Karty uzbrojenia II poziomu są to bronie/opancerzenie dobrej jakości, dające duże bonusy, z większą wytrzymałością. Moźna jednocześnie używać jednej broni i jednego opancerzenia. W I i II poziomie uzbrojenia są bronie do walki w zwarciu i na odległość.
Karty różności są to karty jednorazowego uźytku, przedmioty uźytkowe i bronie jednorazowe. Karty jednorazowego uźytku po użyciu jej jest odrzucana na stos kart odrzuconych. Przedmioty użytkowe są to przedmioty, które mamy w ekwipunku i możemy ich użyć w każdym momencie. Bronie jednorazowe, też będziemy przechowywać w ekwipunku (jeśli zabraknie nam w nim miejsca będziemy dostawali karę do energii) po ich użyciu idą na stos kart odrzuconych.
I to tyle w sprawie przedmiotów. Jakbyście chcieli mogę podać więcej przykładów Co wam się podoba, a co nie ?
Dzisiaj skończyłem 30 kart potworów, każdy inny, ale dzisiaj nie o tym Opowiem teraz o kartach przedmiotów, są ich 3 talie:
- Karty uzbrojenia I poziomu
- Karty uzbrojenia II poziomu
- Karty różności, między innymi karty natychmiastowe (przejęcie potwora wroga, naprawa broni), przedmioty uźytkowe (butelka do przechowywania wody, latarka), bronie jednorazowe (granaty, ładunki wybuchowe).
Więc teraz omówie każde talie. Karty uzbrojenia I poziomu są to bronie/opancerzenie słabej jakości, dające małe bonusy, łatwo je zdobyć. Każda z tych kart ma wytrzymałość, czyli ile ataków można nią wykonać albo w przypadku opancerzenia ile ataków wytrzyma. Moźna jednocześnie używać jednej broni i jednego opancerzenia.
Karty uzbrojenia II poziomu są to bronie/opancerzenie dobrej jakości, dające duże bonusy, z większą wytrzymałością. Moźna jednocześnie używać jednej broni i jednego opancerzenia. W I i II poziomie uzbrojenia są bronie do walki w zwarciu i na odległość.
Karty różności są to karty jednorazowego uźytku, przedmioty uźytkowe i bronie jednorazowe. Karty jednorazowego uźytku po użyciu jej jest odrzucana na stos kart odrzuconych. Przedmioty użytkowe są to przedmioty, które mamy w ekwipunku i możemy ich użyć w każdym momencie. Bronie jednorazowe, też będziemy przechowywać w ekwipunku (jeśli zabraknie nam w nim miejsca będziemy dostawali karę do energii) po ich użyciu idą na stos kart odrzuconych.
I to tyle w sprawie przedmiotów. Jakbyście chcieli mogę podać więcej przykładów Co wam się podoba, a co nie ?
Re: Gra typu przetrwanie
Witam,
dzisiaj opiszę tury i fazy jakie występują w grze (będzie to też rodzaj wyrównania szans pomiędzy Odkrywcami, a ,,Mistrzem przywołania,,). Więc podczas gry są 2 fazy : nocy i dnia. Każda z nich dzieli się na 3 tury. Czyli są 3 tury w dzień i 3 w noc. Kiedy jest dzień do pokojów ze światłem nie mogą wchodzić potwory (wytłumacze to kiedy indziej), a jeśli jest noc do takich pokoji mogą wchodzić potwory. Jeśli zginie jeden z Odkrywców wtedy faza dnia będzie trwała 1 turę dłużej, a jeśli Mistrz będzie cięźko ranny wtedy faza nocy będzie trwała turę dłuźej. Po skończeniu się kaźdej fazy tracimy głód, wytrzymałość psychiczną i pragnienie krwi.
Mam nadzieję, że te dodatkowe tury pozwolą zbalansować grę
dzisiaj opiszę tury i fazy jakie występują w grze (będzie to też rodzaj wyrównania szans pomiędzy Odkrywcami, a ,,Mistrzem przywołania,,). Więc podczas gry są 2 fazy : nocy i dnia. Każda z nich dzieli się na 3 tury. Czyli są 3 tury w dzień i 3 w noc. Kiedy jest dzień do pokojów ze światłem nie mogą wchodzić potwory (wytłumacze to kiedy indziej), a jeśli jest noc do takich pokoji mogą wchodzić potwory. Jeśli zginie jeden z Odkrywców wtedy faza dnia będzie trwała 1 turę dłużej, a jeśli Mistrz będzie cięźko ranny wtedy faza nocy będzie trwała turę dłuźej. Po skończeniu się kaźdej fazy tracimy głód, wytrzymałość psychiczną i pragnienie krwi.
Mam nadzieję, że te dodatkowe tury pozwolą zbalansować grę
Re: Gra typu przetrwanie
dla balansu to może i spoko, ale jakoś nie widzę sensownego uzasadnienia dlaczego po czyjejś śmierci dzień ma się wydłużać? Twój pomysł na grę to raczej ameritrash, więc podejrzewam, że uzasadnienie na zasadzie 'bo tak' może być niewystarczające ;] w euro jeszcze dałoby się to przepchnąć, tak myślę. tutaj - brak logiki.
Re: Gra typu przetrwanie
Witam,
noc wydłuża się, gdyż Mistrz przywałania ma moc panowania nad dniem i nocą, a że woli noc to ją wydłuża. Odnośnie odkrywców muszę jeszcze trochę pokombinować
noc wydłuża się, gdyż Mistrz przywałania ma moc panowania nad dniem i nocą, a że woli noc to ją wydłuża. Odnośnie odkrywców muszę jeszcze trochę pokombinować
Re: Gra typu przetrwanie
Witam,
dzisiaj opiszę mechanikę wzywania potworów i same potwory.
Żeby wezwać potwora najpierw płacimy 1 krwi do stworzenia płód (będzie ich ograniczona ilość, będą mogły się poruszać), a obok karty bohatera kładziemy zakrytą kartę potwora przy liczbie odpowiadającej jej płodowi. Jednocześnie będzie moźna mieć wezwanych 7 płodów/potworów. Jeśli będziemy chcieli zamienić nasz płód na potwora płacimy ilość krwi jaką on kosztuje,a na planszy zamieniamy ich żetony. Po jego śmierci miejsce obok bohatera zostaje zwolnione, a na nie można wezwać innego potwora. To tyle w sprawie wzywania
Naszedł czas na nasze potwory. Każdy z nich będzie miał :
-Punkty ataku/kontrataku
-Punkty energii
-Punkty życia
-Punkty obrony
-Specjalną zdolność/cechę
-Koszt wezwania w krwi
Po stracie na przykład 3 punktów życia, kładziemy na jego karcie dany żeton.
Narazie to tyle. Proszę o wasze opinie
dzisiaj opiszę mechanikę wzywania potworów i same potwory.
Żeby wezwać potwora najpierw płacimy 1 krwi do stworzenia płód (będzie ich ograniczona ilość, będą mogły się poruszać), a obok karty bohatera kładziemy zakrytą kartę potwora przy liczbie odpowiadającej jej płodowi. Jednocześnie będzie moźna mieć wezwanych 7 płodów/potworów. Jeśli będziemy chcieli zamienić nasz płód na potwora płacimy ilość krwi jaką on kosztuje,a na planszy zamieniamy ich żetony. Po jego śmierci miejsce obok bohatera zostaje zwolnione, a na nie można wezwać innego potwora. To tyle w sprawie wzywania
Naszedł czas na nasze potwory. Każdy z nich będzie miał :
-Punkty ataku/kontrataku
-Punkty energii
-Punkty życia
-Punkty obrony
-Specjalną zdolność/cechę
-Koszt wezwania w krwi
Po stracie na przykład 3 punktów życia, kładziemy na jego karcie dany żeton.
Narazie to tyle. Proszę o wasze opinie
Re: Gra typu przetrwanie
zmień nomenklaturę - nazywanie 'płodem' zaraz obudzi jakieś grupy religijne, zapewne.
nadal czekam na uzasadnienie wydłużenia dnia po stracie jednego odkrywcy ;]
nadal czekam na uzasadnienie wydłużenia dnia po stracie jednego odkrywcy ;]
Re: Gra typu przetrwanie
To może masz lepszy pomysł? Bo larwa, jajo jakoś średnio mi pasuje. A w sprawie odkrywców coś tam do głowy mi wpadło, ale narazie nic nie jest sprecyzowaneahrian pisze:zmień nomenklaturę - nazywanie 'płodem' zaraz obudzi jakieś grupy religijne, zapewne.
nadal czekam na uzasadnienie wydłużenia dnia po stracie jednego odkrywcy ;]
Re: Gra typu przetrwanie
hm, chyba larwa nie byłaby najgorsza. ale oprócz tego - nie bardzo mam pomysł.
Re: Gra typu przetrwanie
Może narazie niech zostanie płód, choć trochę nad tym pomyśle. Larwa wrazie czego mogłaby byćahrian pisze:hm, chyba larwa nie byłaby najgorsza. ale oprócz tego - nie bardzo mam pomysł.