The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Mitra
Posty: 79
Rejestracja: 20 mar 2010, 19:17
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Mitra »

EDYTOWANY 10.06.2014 Akcja na Wspieram.to ruszyła. Zachęcam do wsparcia https://wspieram.to/projekt,1440,b506de4b13165b7.html


Witam wszystkich serdecznie.

Od dłuższego czau pracuję z 6 osobowym zespołem nad rodzimą grą
planszową THE WANDERERS (Wędrowcy) podtytuł roboczy
Broken Oath. Ma to być oryginalne połączenie klasycznego rpg w formie planszowej z
uproszczonym na potrzeby dynamicznej rozgrywki systemem bitewnym. Rzuty kostką
zostały prawie całkowicie wyeliminowane co nadaje dynamizmu rozgrywce oraz minimalizuje
element losowy. By wygrać trzeba więc przede wszystkim myśleć i przechytrzyć przeciwnika
realizując konsekwentnie plan taktyczny na wygraną i mądrze w wydając zdobyte złoto.

Gra stawia na kooperacje gdzie trzyosobowa drużyna ściera się z przeciwnikami zagrywanymi przez
Mistrza Gry. Każdy z graczy odgrywa wybraną rolę zależną od klasy, unikalnych umiejętności oraz dodatkowej wybranej
na starcie specjalizacji.

Rozgrywka odbywa się na planszy składającej się z 2 oddzielnych obszarów. W centrum
planszy znajduje się pole bitewne składające się z 240 pół na którym jak sama nazwa
wskazuje odbywają się potyczki drużyn oraz walki z przeciwnikami losowymi z którymi
drużyna zetknie się w trakcie wykonywania zadań. Pole bitewne otacza droga przygody
po którym poruszają się drużyny. Zawiera on lokacje w których gracze mogą spotkać
przeciwników, wykonać zadania jak również zakupić i sprzedać mikstury, oręż czy pancerz.
Na potrzeby gry i odwzorowania trybu taktycznego statystyki naszych bohaterów są dosyć
rozbudowane w porównaniu do innych gier planszowych. Są one jednak wszystkie przedstawione
na karcie w sposób prosty i bardzo czytelny. Możecie to zresztą ocenić sami. Jutro dodam
dodatkowy opis do ikon dla osób dla których coś mogłoby być niejasne.

Z ilustracjami możecie zapoznać się na naszej stronie na facebooku https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Mechanika jest bardzo mocną stroną gry, znajdziecie tu rozwiązania które pozwolą wam wielokrotnie
rozgrywać partie bez znużenia tytułem a wręcz pozwolą za każdym razem odkryć coś nowego.
Zastosowanie rozbudowanych statystyk, premii bitewnych, ogromnej ilości kart ekwipunku, umiejętności specjalnych
i dodatkowych specjalizacji to coś co dostarczy frajdy każdemu miłośnikowi myślenia w grze.

Gra będzie oferować kilka trybów dzięki czemu będziemy mogli dostosować czas trwania rozgrywki do
czasu którym dysponujemy. Będzie możliwe rozegranie krótkich 1-2 godzinnych szybkich partii
lub pełnego trybu przygodowego trwającego 5-6 godzin.

Zapraszam do odwiedzenia strony i zadawania pytań oraz zgłaszania uwag.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2014, 12:49 przez Mitra, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Tothamon
Posty: 329
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Tothamon »

Mitra pisze: Plany wydawnicze to sierpień/wrzesień tego roku.
Gratuluję konsekwencji. Wydajecie grę "własnymi środkami", czy stoi za Wami jakieś wydawnictwo?
"Zrobimy to na pewno w tym roku. A nawet w tym roku to nie..."
Moje gry
Awatar użytkownika
matoozik
Posty: 403
Rejestracja: 24 sie 2009, 14:19
Lokalizacja: Małopolska

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: matoozik »

kiedy będzie działać zakładka z instrukcja?
Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Awatar użytkownika
Mitra
Posty: 79
Rejestracja: 20 mar 2010, 19:17
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Mitra »

Zakładka z instrukcją będzie działać jak tylko znajdę chwilę by to co mam spisane
uporządkować i doprowadzić stylistycznie do ładu.

Myślę że przysiądę nad tym co mam na weekend i zacznę stopniowo wrzucać poszczególne
części w takiej formie jak jest teraz. Z waszą pomocą postaram się poprawić i wyjaśnić
ewentualne niezrozumiałe fragmenty.

Strona jest zwyczajnie świeżo postawiona a my cały czas siedzimy nad robotą żeby się wyrobić
z ilustracjami i balansem a także sprawami czysto technicznymi.

Mam pytanie do ikonek na karcie przeciwnika, czy są dla was czytelne ?
W kolejności od lewej ikonki przedstawiają:

1. Atak
2. Pancerz
3. Moc
4. Odporność ( na magię )
5. Percepcja (odpowiedzialna za obrażenia zasięgowe)
6. Zasięg ( premia do zasięgu dla broni dystansowych)
7. Życie
8. Szybkość ( odpowiedzialna za ilość pól ruchu jakie pokonuje postać na planszach)
9. Zdobyte doświadczenie.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Mitra
Posty: 79
Rejestracja: 20 mar 2010, 19:17
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Mitra »

Tothamon co do twojego pytania. Wydajemy grę własnym nakładem.
Babcia mi zawsze mówiła chcesz zrobić coś dobrze zrób to sam.

Wydawnictwa niestety mają to do siebie że to co wchodzi do wydawnictwa
w niczym nie przypomina tego co z wydawnictwa wychodzi. Zaraz by doszły
też względy ekonomiczne i inne bzdety o których nie chcemy słuchać.

Generalnie to co wyjdzie w podstawce wystarczyło by w innych tytułach
na podstawkę i 2 dodatki, my jednak chcemy wydać produkt który będzie
konkurował jakością wydania, zawartością, grywalnością i ceną.

Sami chcemy decydować w jakiej cenie gra będzie sprzedawana, jaka będzie
jakość wydania i przede wszystkim chcemy mieć pewność że gra ukaże się w
formie w jakiej powstała.

Wydaje mi się więc że najlepiej właśnie zająć się tym wszystkim samemu.
Kilka stron związanych z tematyką gier i fantasy jest skłonnych objąć" nas
patronatem medialnym więc myślę że będzie dobrze.
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Jan Madejski »

Ikonki są jasne - bez czytania definicji wiadomo, o co chodzi. Jedynie sugerowałbym odwrócić strzałę lustrzanie, żeby na pewno nie myliła się z mieczem (albo skrzyżować ją z jakimś łukiem).
Tekst na karcie "Potępiony mag" strasznie mały :/
Awatar użytkownika
Mitra
Posty: 79
Rejestracja: 20 mar 2010, 19:17
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Mitra »

To wszystko jeszcze czcionka robocza;)
Rudolph
Posty: 99
Rejestracja: 13 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: Rybnik/Zabrze

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Rudolph »

Zobaczyłem stronę i wygląda ciekawie a to podstawa :)

Bardzo podobają mi się grafiki postaci/wrogów naprawdę jak dla mnie są dobrze wykonane i bardzo klimatyczne. Jednak według mnie plansza mocno odstaje od reszty rysunków i jak dla mnie wygląda szaro i nieciekawie (żeby nie mówić brzydko).

Jak wygląda sprawa walki z potworami przez jedną z drużyn? Czy w takim przypadku reszta grających siedzi i nudzi się patrząc jak kolejny wróg staje się kupką popiołów czy też nudzący się gracze kierują potworami starając się jak najbardziej nabruździć przeciwnikom :twisted: ?

Czy na polu bitwy planowane są jakieś żetony terenu w zależności gdzie toczy się walka? Rozumiem, że idąc szlakiem przygody przechodzimy przez różne obszary (góry, lasy etc) i czy to wpływa na pole bitwy?

Będą figurki? :D

Czy jest przewidziana opcja samej bitwy player vs player bez przygody (ustalamy liczbę armi potworów etc i walczymy aż jedna ze padnie?

Pozdrawiam Rudolph
Awatar użytkownika
Mitra
Posty: 79
Rejestracja: 20 mar 2010, 19:17
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Mitra »

Wygląda to Rudolph dokładnie tak jak mówisz. W momencie gdy drużyna przeciwna wchodzi do lokacji w której istnieje możliwość napotkania przeciwnika to zgodnie z opisem ciągnie ilość kart
mnożoną przez ilość członków drużyny. Czyli jeśli w opisie pola jest napisane że losujemy jedną kartę to losujemy w sumie 3 po jednej dla każdego z członków drużyny. Jeśli będą to dajmy na to 3 karty przeciwników steruje nimi właśnie drużyna przeciwna starając się by nie było przeciwnikom zbyt łatwo:)

Co do samego pola bitwy w zależności od lokacji w jej opisie mogą znajdować się wytyczne mające wpływ na walkę. Czyli jeżeli dajmy na to wejdziemy do lasu zasięg broni dystansowych będzie ograniczony ze względu na drzewa i odpowiednia adnotacja będzie znajdować się w opisie pola.

Dodatkowo na planszy bitewnej dla każdorazowego urozmaicenia rozgrywki rozstawienie członków drużyny i przeciwników jest losowe.
Kolejny element to 5 z 15 żetonów umieszczonych losowo w rejonie neutralnym odwróconych rewersem. Kto dotrze do pola pierwszy otrzymuje żeton z premią.
Przykładowe premie to wzmocnienie ataku, prędkości, obrony na czas trwania walki czy też nagroda w złocie.

Co do planszy w tej rozdziałce słabo widać ilustracje. Dodatkowo pola tekstowe otrzymają jasną teksturę pergaminu i wraz z ilustracjami zostaną objęte delikatną ozdobną kamienną
ramką. Po wypełnieniu pól tekstowych i rozjaśnieniu brzegów sam się przekonasz jak będzie to wyglądać.


Jest przewidziany deathmatch" czyli drużyny otrzymują na start określoną ilość złota za który kupują ekwipunek i po rozstawieniu na polu bitewnym rozpoczynają rozgrywkę.
W zależności od czasu którym dysponujemy decydujemy czy gramy do 1 czy 2 wygranych. W tym trybie umieszczamy na planszy ustaloną wspólnie ilość żetonów premii.

Co do figurek zrezygnowaliśmy z nich gdyż bardzo zwiększają koszty. Myślimy jednak nad wypuszczeniem w przyszłości figurek do gry które będzie można dokupić osobno.
Rudolph
Posty: 99
Rejestracja: 13 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: Rybnik/Zabrze

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Rudolph »

Mitra pisze:...Jeśli będą to dajmy na to 3 karty przeciwników steruje nimi właśnie drużyna przeciwna starając się by nie było przeciwnikom zbyt łatwo:)
To bardzo fajnie bo wnioskuję, że downtime będzie relatywnie mały i nie będzie wiecznego oczekiwania kiedy skończy się ich tura ;)
Mitra pisze:Dodatkowo na planszy bitewnej dla każdorazowego urozmaicenia rozgrywki rozstawienie członków drużyny i przeciwników jest losowe.
Hmm losowe czy ustawienie będzie zależało od wydarzenia w jakie wplątała się drużyna? Chodzi mi o to czy mogą być karty typu "zasadzka" bądź choć trochę modyfikujące ustawienie (drużyna ustawiona plecami do siebie a wokół pełno wrogów). Czy też będzie to kompletnie losowe?

Trochę szkoda, że nie będzie żetonów terenu, które wpływałyby na bitwy... W końcu bardziej czuje się klimat i styl walki jeśli walcząc np. w lesie jest opcja schowania się przed łucznikiem przeciwnika za drzewem i dalszego kombinowania bądź też ograniczony ruch przez zwalone drzewa co wpływa na taktykę danej scenerii.... a wydaje mi się, że za niewielki nakład dałoby się tych parę żetonów dorobić.... szczególnie, że opis na karcie np "W lesie zasięg łuku jest ograniczony o X pól" mnie osobiście niezbyt przekonuje.
Mitra pisze:Co do figurek zrezygnowaliśmy z nich gdyż bardzo zwiększają koszty. Myślimy jednak nad wypuszczeniem w przyszłości figurek do gry które będzie można dokupić osobno.
Rozsądnie, jeśli się gra przyjmie to fani pewnie kupią figurki by lepiej się grało ;)

I ostatnie pytanie: Jak duże będą starcia w bitwach? Ile max i min będzie jednostek na planszy?
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: schizofretka »

1. Będzie wariant Free for All? Zawsze chciałem zagrać w Deathmatcha na planszy. Albo chociaż opcja dla więcej niż jednej drużyny - to byłoby ciekawe i chyba unikalne rozwiązanie!

2. Występuje eliminacja graczy? Co się dzieje, gdy bohater ginie?

3. Podpisuję się pod terenem - potrafi dodać różnorodności, wymusza dostosowanie się i ogólnie jest fajny. Jeśli chodzi o łuk w lesie, to zasięg powinien mieć minimalny, a cover jest nieźle rozwiązany w GoW.

4. Jest mechanizm Guarda i inne wykonywania reakcji w turze przeciwnika?

5. Mam nadzieję, że nie celujecie zbyt wysoko z ceną - w dzisiejszych czasach niestety(dla graczy stety) figurki w takich grach to standard. Ja kupię dopiero jak będą i łączna cena nie przekroczy średniej - DT 2: Prison też ma bardzo dobrych 16 figurek i kosztuje 150PLN. No, chyba, że gra będzie genialna.

6. Tytuł mi zupełnie nie pasuje do opisu rozgrywki. Nie lepiej jacyś awanturnicy skądś tam lub zgoła coś typu skirmish?

To się pomądrzyłem, nie obrażajcie się, życzę wam dobrze.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Mitra
Posty: 79
Rejestracja: 20 mar 2010, 19:17
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Mitra »

Cena z pewnością nie będzie wygórowana. Co do figurek moglibyśmy jak inni producenci dać figurki ograniczając ilość kart czy idąc na ustępstwa w jakości wydania
ale chyba nie tędy droga. Spójrzmy np. na grę Talisman kosztuje ok. 140 zł Jest kilka figurek które na planszy się mylą/zlewają bo są szare i niepomalowane. Przydałoby się więc je
pomalować a to koszt kolejnych kilkudziesięciu złotych na dobre farby i już robi się nam 200 zł.

Kart ekwipunku 24 szt.
kart przygód 110 szt

My chcemy się zmieścić w cenie dla końcowego odbiorcy w granicach 100-110 zł.

Dając 100 kart ekwipunku oraz 100 kart akcji i 10 kart zadań.

To oczywiście porównanie tylko zawartości i kosztów końcowych produktu do tego co jest w środku pudła.
Bo Talisman do naszej gry ma się jak Chińczyk do szachów:)

Teraz powstaje pytanie czy ktoś wolałby figurki za które dodatkowo zapłaci przy jednoczesnym
obcięciu zawartości o połowę ? Nie muszę chyba tłumaczyć że większa ilość kart ekwipunku, zdarzeń, zadań
to większa różnorodność i więcej możliwości.

Patrząc od strony ekonomicznej dla nas jest to obojętne ale dra graczy i mechaniki gry raczej nie:)
Pomijam fakt że przygotowanie 210 kart to 2 razy więcej ilustracji, opracowywania statystyk, umiejętności balansowania itd.
Sama plansza to kolejne 36 ilustracji + ilustracja pola bitwy.

Kolejny aspekt to to że specjalnie produkuje się gry z obciętą zawartością żeby wycisnąć jak najwięcej kasy z podstawki
a potem jeszcze dodatkowo wycisnąć szmal z dodatków. My zaczynamy i dbamy o to by postrzegano nas trochę inaczej.

Pracujemy nad tą grą bo jesteśmy grupą pasjonatów, chcieliśmy stworzyć coś czego na rynku nie ma zarabiając na tym
tylko tyle żeby mieć na życie a nie żeby kogoś wydoić.

PRZESZKODY NA POLU BITWY

Pomysł ten był już opracowywany a w związku z tym że wy również go poruszacie będzie kontynuowany.
Oprócz premii bitewnych dorzucimy żetony z drzewami i głazami które będą rozstawiane losowo jak premie.

RUDOLPH :) specjalnie dla ciebie wklejam fragment instrukcji dotyczący rozstawienia.

ROZSTAWIENIE JEDNOSTEK

Brzegi POLA BITWY są podzielone na kolumny pionu i poziomu.
Cyfry od 1 do 6 określają kolumnę pionu a 1 do 12 poziomu.
Rozstawienie jednostek jest losowe i następuje poprzez rzut 1k6 i 1k12. Wynik na 1k6 to wynik dla kolumny pionu a na 1k12 poziomu.
Tak więc przykładowo wynik 3-9 określa że bohater czy bestia staje w 3 kolumnie pionu i 9 poziomu. Rozstawiamy jedną drużynę potem kolejną.

Jeżeli któryś z bohaterów posiada specjalizację TAKTYK może po pierwszym rozstawieniu zmienić położenie jednostek.
W przypadku gdy w obydwu drużynach są bohaterowie z tą zdolnością zmian w położeniu jednostek dokonuje się na zmianę.
Każda z jednostek w drużynie może zmienić położenie tylko raz.

schizofretka

1. Myślę że wszelkie warianty jakich będzie brakować to kwestia umowna jęśli ktoś ma ochotę zagrać każdy na każdego to nic nie stoi na przeszkodzie.
myślę że w instrukcji online będziemy na bieżąco dopisywać jako alternatywę wszelkie ciekawe pomysły.

2. Każdy z bohaterów może zginąć 2 razy. 3 zgon eliminuje gracza z rozgrywki.
Celem gry jest całkowite wyeliminowanie drużyny przeciwnej lub spełnienie wymagań scenariusza.

3. Żetony terenu a ściślej rzecz biorąc uformowania teren będą. Czyli wszelkiego rodzaju wzgórza zwiększające zasięg czy też głazy i drzewa mogące stanowić osłonę przed ostrzałem czy też atakiem na plecy. To jak to sie sprawdzi wyjdzie w czasie testów.

4. Gra ma tyle wariantów że nie chcieliśmy wprowadzać zbytniego chaosu. Chcemy dać jak najwięcej możliwości przy jak największej dynamice i prostocie rozgrywki.
Niektóre umiejętności pasywne postaci będą miały wpływ na ten czynnik. Miedzy innymi z powodu zbyt dużych komplikacji i zawikłania rozgrywki zrezygnowaliśmy z trucizn czy czy działających czasowo osłabień. Nie wykluczam jednak czy pewne zmiany w mechanice nie zostaną wprowadzone po otwartych testach.

5. Chcemy się zmieścić w cenie w granicy 100-110 zł. Przy wersji z figurkami musiałoby to być ok. 150-180 pln( przyjmując że była by to masowa produkcja w plastiku w tym przypadku trzeba by było doliczyć koszty farb i kwestie malowania)
Przy ilości kart które planujemy wrzucić do pudła(210 szt.) i jakości wydania zysk jest minimalny. Liczymy jednak że nadrobimy ilością sprzedanych egzemplarzy. Myślę że 100-110 zł to naprawdę rewelacyjna cena za to co zaoferujemy.

6. Jak do każdej gry fantasy i do tej będzie trochę fabuły a i tytuł wyda się sensowniejszy. Poza tym, tym właśnie będą zajmować się gracze wędrówką, poszukiwaniami i walką.
Nie szukaliśmy kolejnego epicko kiczowatego tytułu ale czegoś bardziej klimatycznego. Myślę że gra się obroni mimo braku tytuły w stylu Clash of Heroes :)

W ramach pogawędki do galerii wrzucę zaraz zajawkę okładki, to tylko pierwszy grubo ciosany szkic więc proszę weźcie to pod uwagę :)
Napiszcie mi co o niej sądzicie. Okładka dodana do galerii z planszą.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2014, 22:26 przez Mitra, łącznie zmieniany 2 razy.
Rudolph
Posty: 99
Rejestracja: 13 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: Rybnik/Zabrze

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Rudolph »

Dobrze, że bierzecie pod uwagę sugestie graczy i jestem kontent :). Teren naprawdę będzie dobrym urozmaiceniem do rozgrywki. Fragment instrukcji specjalnie dla mnie - wielkie dzięki :D - i z oczekiwaniem (podobnie jak reszta która obserwuje temat czekam) na całość.

Jeśli mogę coś zasugerować to zastanówcie się czy niektóre karty wydarzeń nie mogłyby określać pozycji startowych graczy w czasie bitwy oraz jej celu np. tak jak wspomniałem poprzednio o zasadzce, czy też np. obrona jakiejś gospody przed bandytami, powstrzymanie wrogiego maga przed jakimś rytuałem etc.

Dzięki jeszcze raz za rzetelne odpowiedzi

EDIT: Co do okładki to podoba mi się - ma to coś ;)
Jarzynek
Posty: 179
Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Jarzynek »

Witam
Grafiki są świetne, kiimatyczne, bardzo mi się podobają.
Co do figurek - nie zastanawialiście się nad takim rozwiązaniem, jak w Dungeoneerze - pionki na standach?
ROZSTAWIENIE JEDNOSTEK

Brzegi POLA BITWY są podzielone na kolumny pionu i poziomu.
Cyfry od 1 do 6 określają kolumnę pionu a 1 do 12 poziomu.
Rozstawienie jednostek jest losowe i następuje poprzez rzut 1k6 i 1k12. Wynik na 1k6 to wynik dla kolumny pionu a na 1k12 poziomu.
Tak więc przykładowo wynik 3-9 określa że bohater czy bestia staje w 3 kolumnie pionu i 9 poziomu. Rozstawiamy jedną drużynę potem kolejną.

Jeżeli któryś z bohaterów posiada specjalizację TAKTYK może po pierwszym rozstawieniu zmienić położenie jednostek.
W przypadku gdy w obydwu drużynach są bohaterowie z tą zdolnością zmian w położeniu jednostek dokonuje się na zmianę.
Każda z jednostek w drużynie może zmienić położenie tylko raz.
Widać, że instrukcję pisała osoba, która wie jak grać :). Niestety, dla świeżego jest ona niejasna:
- Co to znaczy "zmienić położenie jednostek"? Przesunąć o 1 pole? Ustawić gdzie się chce?
- Co, jeżeli na wylosowanym polu już jest jakaś postać ( bądź teren niedostępny )?
Jak napisałeś - jesteś w trakcie edytowania instrukcji. Zwróć uwagę na takie nieścisłości bo mogą one zabić najlepszą nawet mechanikę.
Życzę powodzenia.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mitra
Posty: 79
Rejestracja: 20 mar 2010, 19:17
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Mitra »

Jarzynek to tylko fragment instrukcji dotyczący rozstawienia. Opis o ile pól można przestawiać jednostki jest opisany przy specjalizacji taktyka do tego służącej.
To samo tyczy się rozstawienia jednostek w przypadku zajętego pola. W przypadku zajętego pola jednostka powtarza rzut. Będzie to naturalnie dopisane, dziękuję za uwagi:)

Co do postaci bohaterów będą one właśnie na takich standach. Kaszerowana gruba sztywna tektura na plastikowej podstawce z zaokrąglonymi górnymi narożnikami jak właśnie w Dungeoner czy pierwszej edycji Runebound.
Awatar użytkownika
Tothamon
Posty: 329
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Tothamon »

Podzielam opinię Jarzynka. Najlepiej daj instrukcję do przeczytania osobie, która w takie gry nie grała nigdy, ale jest na tyle błyskotliwa by wszystko ogarnąć.. To najlepsza metoda na to, by dowiedzieć się czy instrukcja została napisana również wystarczająco jasno dla nowicjusza.
"Zrobimy to na pewno w tym roku. A nawet w tym roku to nie..."
Moje gry
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3644
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: gafik »

W zasadzie opublikowanie instrukcji przyczyni się do jej dopracowania poprzez krytyczne uwagi...

Dodatkowo do uwag po czytaniu instrukcji przez "laika" planszowego, przywiązałbym (IMO większą) uwagę do uwag podawanych przez "geeków", którzy (znowu IMO) mają bardzo duży współczynnik wyłapywania niejasnych sformułowań... "Laik" nie zwróci uwagi na wiele niuansów (hipotetycznie np. porusz, przestaw, przesuń, dostaw, zamień... - czy to ma być o jedno pole, czy na sąsiadujące, czy... itp. itd...)

Ale na stronce z galerią jest klimatyczna muzyka !!! Włączam sobie ją czasem ot tak dla posłuchania :mrgreen:

Pozdrawiam i życzę powodzenia!
Jarzynek
Posty: 179
Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Jarzynek »

W zasadzie opublikowanie instrukcji przyczyni się do jej dopracowania poprzez krytyczne uwagi...
Dopracowania samej instrukcji pewnie tak. W przypadku gry, gdzie jest dużo kart i innych elementów ( bohaterowie, ekwipunek ), które poniekąd wpływają na zasady, czy przebieg rozgrywki, potrzebne są gry testowe, również ze "świeżakami". No, ale temat testów jest wałkowany praktycznie w co drugim wątku tego działu :).
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mitra
Posty: 79
Rejestracja: 20 mar 2010, 19:17
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Mitra »

W dniu jutrzejszym wrzucę nowy update okładki :)
Awatar użytkownika
Mitra
Posty: 79
Rejestracja: 20 mar 2010, 19:17
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Mitra »

Mam do was mały romans. Chodzi mianowicie o ksywy/imiona dla bohaterów. Co waszym zdaniem pasuje najlepiej ?

Oryginalne imiona, imiona istniejące, ksywy jak w Czarnej Kompani ?

Jeżeli macie jakieś zdanie na ten temat proszę o odpowiedź w tym wątku i o podanie propozycji imion/ksywek dla bohaterów którzy są na stronie.

My na szybko przykleiliśmy im ksywki by było wiadomo o kim rozmawiamy.
Awatar użytkownika
Tothamon
Posty: 329
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Tothamon »

Powiem tak, nawet jak wymyślicie klimatyczne nazwy bohaterów to i tak niektórzy gracze je uproszczą dla ułatwienia sobie sprawy. Tak już bywa. Dlatego te "ksywki" typowe dla Czarnej Kompanii mają większe szanse by przetrwać, ale reguły nie ma. Niektórzy mogą się przecież utożsamiać z oryginalnymi nazwami. Chociaż ja już patrząc na "Węża" mam ochotę wołać na niego "Kelner" :P
"Zrobimy to na pewno w tym roku. A nawet w tym roku to nie..."
Moje gry
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 131 times
Been thanked: 57 times

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: poooq »

Gracze i tak nazwa postaci po swojemu: vide filozof vel fucker ze starej MiM.
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
Mitra
Posty: 79
Rejestracja: 20 mar 2010, 19:17
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Mitra »

http://www.facebook.com/pages/The-Wande ... 7102355812

Adres na facebooka jakbyście mogli dać lajka" i polecić stronę znajomym będę zobowiązany.


Muszę się pochwalić że przeskoczyłem największą moją zmorę od strony technicznej :)

Na karcie bohatera mamy 12 statystyk + oznaczenie poziomu, zgonów, wybranych specjalizacji

Oraz rozwijanie mini drzewka umiejętności specjalnych. Gdyby operować tu żetonami czy jakimiś

znacznikami powstałby chaos który zabiłby całą grywalność.

Jedynym więc rozsądnym rozwiązaniem wydawał nam się zapis. Początkowo była osobna karta bohatera

z opisem jego umiejętności i statystykami startowymi i osobna do ich zapisu i modyfikacji.

Rozwiązanie praktyczne i znacznie lepsze niż stosy żetonów jednak nie do końca satysfakcjonujące.


Połączyliśmy obydwie karty w jedną następnie znalazłem producenta który wykona dla kart sztywne koszulki

z przezroczystej krystalicznej folii pvc. Zapis w specjalnie wydzielonych do tego celu okienkach przy ikonach

będzie następował za pomocą suchościeralnego markera. Rozwiązanie to pozwala na natychmiastowy odczyt wartości

danej statystyki i błyskawiczną jej zmianę. Zostało to przetestowane i śmiga znakomicie.

Do każdego kompletu zostanie wrzuconych 6 takich sztywnych koszulek/tablic i specjalny marker.

Koszulki i markery naturalnie będzie też można później dokupić osobno.

Po weekendzie dodam na stronę wzór gotowego połączonego layoutu.

A na chwilę obecną wrzucę może jedną z wersji roboczych. To tylko wersja robocza więc bez kąśliwych komentarzy proszę:)

Model już trochę styrany" w testach:D zamiast sztywnej koszulki woreczek strunowy pcv, zamiast karty wydruk na zwykłym

papierze z mojego poczciwego canona:) Ale da jakieś pojęcie o czym mówimy.

http://fantasygames.wrzuta.pl/obraz/pow ... K8IumBCxaP

Pod okonkami na samym spodzie będą wartości startowe bohaterów. Okienka puste nad nimi służą do podania wartości

zmodyfikowanej. Jeśli więc pancerz startowy postaci wynosił 3 punkty a kupiliśmy hełm dodający 1 do pancerza w okienku

wpisujemy wartość zmodyfikowaną czyli 4 (3+1) Mam nadzieję że jest to proste i czytelne.

Wszystkie statystyki mają 2 okienka wyjątkiem są jednak życie i dyscyplina (moc/mana z której czerpią bohaterowie)

Na samym dole mamy podaną wartość startową, w okienku powyżej wartość zmodyfikowaną maksymalną a nad symbolem wartość aktualną.

Spójrzmy na załączoną grafikę mamy tam kolejno wartości. Startowe życie 50, postać posiada amulet dodający 5PŻ więc maksimum dla tej wartości wynosi 55

Postać odniosła rany i jej aktualne życie wynosi 27 punktów. To samo tyczy się dyscypliny jest wartość początkowa, zmodyfikowana i aktualna.

Postać do ataków specjalnych korzysta z punktów dyscypliny które jak widać nie są niewyczerpalne.

Złoto i doświadczenie dostaną szersze okienka gdyż często osiągają wartości 3 cyfrowe.

Gdyby coś było niejasne czekam na pytania.

Tak mniej więcej będzie to wyglądać. Do wyboru mam koszulki typu L zgrzane 2 ścianki lub koszulki
typu U zgrzane 3 ścianki ( bardziej skłaniamy się ku tej opcji) jakie rozwiązanie jest waszym zdaniem lepsze ?

http://fantasygames.wrzuta.pl/obraz/36h ... v/koszulka
Ostatnio zmieniony 07 maja 2014, 22:28 przez Mitra, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 131 times
Been thanked: 57 times

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: poooq »

Dobry pomysł, sztywna koszulka będzie sprawdzała się nieźle na tle pięknej karty postaci, poszukaj czy nie ma już na rynku takich nakładek na A5, karta nie może być zbyt mała, niektórzy mają problemy z niewielkimi cyferkami... A pewnie wyszłoby Wam taniej niż zamawiać u zewnętrznej firmy... Pomysł moglibyście pociągnąć na inne płaszczyzny gry: niektóre fragmenty planszy (modyfikacja świata przez bohaterów), mapy do użytku przez graczy (odkrywanie elementów bez dzielenia się wiedzą z innymi jak w Cluedo) czy jakieś krytyczne ciosy w walce (na schemacie sylwetki człowieka rysujemy linie cięć mieczem...) Karta ma dwie strony, druga aż prosi się żeby przeznaczyć ją na coś czego inni gracze nie powinni zobaczyć zbyt szybko...
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
Mitra
Posty: 79
Rejestracja: 20 mar 2010, 19:17
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: The Wanderers Nowa polska gra planszowa/bitewna.

Post autor: Mitra »

Pooq stąd właśnie format A5 (jest masa gotowych rozwiązań) w tym rozmiarze karta uwierz mi jest super czytelna.

Początkowa karta miała być mniejsza a umiejętności właśnie na odwrocie ale zwiększenie wymiaru i umieszczenie wszystkiego na froncie jest

zwyczajnie bardzo wygodne gdyż nie trzeba wachlować kartą w te i nazad a i okienka na zapis zyskały na rozmiarze.

Elementem ukrytym na karcie są specjalizacje. Jest ich wszystkich 12 a każdy z graczy ma 2 do wyboru.

Jakie kto wybrał specjalizacje widać dopiero po rozpoczęciu rozgrywki kiedy gracze umieszczą karty na stole.
ODPOWIEDZ