Gra wygląda mniej więcej tak (nazwałbym ją grą pamięciową z elementem podstępów):
- gracze zagrywają na różne stosy kolejno karty "punktów", wspierając lub osłabiając je (te stosy), oraz "podstępów", które mogą działać zarówno na stosy, jak i na gracza, czy ogólnie na grę
- z czego część kart można zagrać w pierwszej fazie gry, część w drugiej, a część dowolnie
- dodatkowo część kart zarówno "punktów", jak i "podstępów" jest jawna i wszyscy widzą, co ktoś zagrał, a część niejawna i zna je tylko zagrywający, widać je dopiero po zakończeniu rozgrywki przy rozliczaniu punktacji,
- po wyczerpaniu stosu z którego gracze dobierają karty kończy się pierwsza faza i wtedy gracze mogą zagrywać jeszcze z ręki te karty, które są kartami drugiej fazy (jedynie "podstępy", nie można tu już "punktów" dorzucać).
Mam problem z kartami niejawnymi zagrywanymi w drugiej fazie. Albo wszystkie z nich musiałyby być jawne (z racji właściwości tych kart, bez sensu byłoby gdyby wszystkie były jawne), żeby wiedzieć że zagrano je w drugiej fazie i nie złamano zasady "fazowości", albo... no własnie, jak to rozwiązać? W sensie, żeby w drugiej fazie ktoś przypadkiem lub specjalnie nie zagrał karty z pierwszej fazy, jak "odhaczyć" że to już karty zagrane w drugiej fazie?
Celem gry jest zgadnięcie, który ze stosów zdobył w sumie najwięcej punktów, który był drugi, etc. (takie typowanie kolejności częściowo w ciemno, na podstawie niepełnych informacji).
Problem natury mechanicznej
-
- Posty: 2510
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1012 times
- Been thanked: 492 times
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Problem natury mechanicznej
Wystarczy położyć znacznik lub kartę oznaczającą koniec pierwszej fazy. Wtedy przy rozliczaniu bierzesz karty z wierzchu i odrzucasz wszystkie karty pierwszej fazy, aż do momentu trafienia na znacznik.
Można też podzielić stos na trzy części. Jedną na karty jawne, drugą na karty niejawne pierwszej fazy i trzecią część na karty niejawne drugiej fazy.
Można też podzielić stos na trzy części. Jedną na karty jawne, drugą na karty niejawne pierwszej fazy i trzecią część na karty niejawne drugiej fazy.
-
- Posty: 2510
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1012 times
- Been thanked: 492 times
Re: Problem natury mechanicznej
To akurat odpada, bo podstępy są np. typu "anuluj wyższą (w sensie poprzednią) kartę", poprzednia karta liczona x2p, poprzednia karta liczona wartość odwrotna (w sensie -3p. zamiast +3p.), także tak nie może działac, ważna jest kolejność zagrania kart na konkretny stos.KonradT pisze:Można też podzielić stos na trzy części. Jedną na karty jawne, drugą na karty niejawne pierwszej fazy i trzecią część na karty niejawne drugiej fazy.
ale to drugie to faktycznie najprostsze rozwiązanie .
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Problem natury mechanicznej
no to mozesz podzielić stos na 2 kupki 1 faza i 2 faza. Będzie wiadomo które są po kolei, bo rozumiem karty jawne są po prostu zagrywane jako odkryte a nie że muszą być cały czas widoczne?
-
- Posty: 2510
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1012 times
- Been thanked: 492 times
Re: Problem natury mechanicznej
Są od razu jako odkryte zagrywane (na rewersie jest symbol oka żeby wszyscy widzieli że tę kartę trzeba odkryta zagrać).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Posty: 2510
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1012 times
- Been thanked: 492 times
Re: Problem natury mechanicznej
Hah, rozwiązanie okazało się dużo prostsze: wystarczy karty drugiej fazy zagrywać położone na stół obrocone o 90°.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)