Problem natury mechanicznej

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Miszon
Posty: 2510
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1012 times
Been thanked: 492 times

Problem natury mechanicznej

Post autor: Miszon »

Gra wygląda mniej więcej tak (nazwałbym ją grą pamięciową z elementem podstępów):
- gracze zagrywają na różne stosy kolejno karty "punktów", wspierając lub osłabiając je (te stosy), oraz "podstępów", które mogą działać zarówno na stosy, jak i na gracza, czy ogólnie na grę
- z czego część kart można zagrać w pierwszej fazie gry, część w drugiej, a część dowolnie
- dodatkowo część kart zarówno "punktów", jak i "podstępów" jest jawna i wszyscy widzą, co ktoś zagrał, a część niejawna i zna je tylko zagrywający, widać je dopiero po zakończeniu rozgrywki przy rozliczaniu punktacji,
- po wyczerpaniu stosu z którego gracze dobierają karty kończy się pierwsza faza i wtedy gracze mogą zagrywać jeszcze z ręki te karty, które są kartami drugiej fazy (jedynie "podstępy", nie można tu już "punktów" dorzucać).

Mam problem z kartami niejawnymi zagrywanymi w drugiej fazie. Albo wszystkie z nich musiałyby być jawne (z racji właściwości tych kart, bez sensu byłoby gdyby wszystkie były jawne), żeby wiedzieć że zagrano je w drugiej fazie i nie złamano zasady "fazowości", albo... no własnie, jak to rozwiązać? W sensie, żeby w drugiej fazie ktoś przypadkiem lub specjalnie nie zagrał karty z pierwszej fazy, jak "odhaczyć" że to już karty zagrane w drugiej fazie?

Celem gry jest zgadnięcie, który ze stosów zdobył w sumie najwięcej punktów, który był drugi, etc. (takie typowanie kolejności częściowo w ciemno, na podstawie niepełnych informacji).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Problem natury mechanicznej

Post autor: KonradT »

Wystarczy położyć znacznik lub kartę oznaczającą koniec pierwszej fazy. Wtedy przy rozliczaniu bierzesz karty z wierzchu i odrzucasz wszystkie karty pierwszej fazy, aż do momentu trafienia na znacznik.
Można też podzielić stos na trzy części. Jedną na karty jawne, drugą na karty niejawne pierwszej fazy i trzecią część na karty niejawne drugiej fazy.
Miszon
Posty: 2510
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1012 times
Been thanked: 492 times

Re: Problem natury mechanicznej

Post autor: Miszon »

KonradT pisze:Można też podzielić stos na trzy części. Jedną na karty jawne, drugą na karty niejawne pierwszej fazy i trzecią część na karty niejawne drugiej fazy.
To akurat odpada, bo podstępy są np. typu "anuluj wyższą (w sensie poprzednią) kartę", poprzednia karta liczona x2p, poprzednia karta liczona wartość odwrotna (w sensie -3p. zamiast +3p.), także tak nie może działac, ważna jest kolejność zagrania kart na konkretny stos.
ale to drugie to faktycznie najprostsze rozwiązanie :-) .
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
genek
Posty: 789
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:09

Re: Problem natury mechanicznej

Post autor: genek »

no to mozesz podzielić stos na 2 kupki 1 faza i 2 faza. Będzie wiadomo które są po kolei, bo rozumiem karty jawne są po prostu zagrywane jako odkryte a nie że muszą być cały czas widoczne?
Miszon
Posty: 2510
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1012 times
Been thanked: 492 times

Re: Problem natury mechanicznej

Post autor: Miszon »

Są od razu jako odkryte zagrywane (na rewersie jest symbol oka żeby wszyscy widzieli że tę kartę trzeba odkryta zagrać).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Miszon
Posty: 2510
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1012 times
Been thanked: 492 times

Re: Problem natury mechanicznej

Post autor: Miszon »

Hah, rozwiązanie okazało się dużo prostsze: wystarczy karty drugiej fazy zagrywać położone na stół obrocone o 90°.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
ODPOWIEDZ