Strona 3 z 110

Re: Summoner Wars

: 28 lut 2012, 16:55
autor: Arkadiusz
zephyr pisze:A summoner wars to dla mnie bardziej konkurencja dla Memoire 44 czy Battlelore
Skoro pojawiło się takie porównanie to muszę zapytać, czy ta gra waszym zdaniem nadaje się do grania z dzieckiem? Teoretycznie na BGG w galerii gry widziałem sporo zdjęć z rozgrywek z dziećmi ale w opisie w rebelu widnieje informacja, że występuje w niej "duża liczba elementów z napisami w języku angielskim (np. karty, plansze, itp.). Wszyscy gracze powinni znać ten język lub posiadać tłumaczenie elementów gry." Poza tym, czy w tej grze po planszy poruszają się karty zamiast figurek czy tylko symbolicznie się je umieszcza? Nie wiem czy podoba mi się ten pomysł.


Edit: Dobra, nie było tematu. Obejrzałem recenzje Toma Vasela http://www.youtube.com/watch?v=WnpEGxUQevA i już widzę, że się nie nadaje. Trzeba wiedzieć co robią poszczególne karty, tego nie da się tak po prostu zapamiętać.

Re: Summoner Wars

: 28 lut 2012, 17:09
autor: BartP
Każda karta prawie ma specjalną zdolność, więc angielski w jakimś tam stopniu jest wymagany. Porównanie trochę na wyrost do M'44, ponieważ wymaga więcej myślenia od niej.
Poruszasz kartami na planszy 6x5 (mogę się mylić, nie chodzi o konkretne wymiary, tylko ideę), toteż nie jest to tak duża mapa jak do gier bitewnych. Wtedy karta może leżeć na jednym z 30 miejsc i poruszać się w 4 kierunkach.

Re: Summoner Wars

: 05 sty 2013, 07:59
autor: Wothan
Stało się! "Factory od Ideas" zapowiedziało wydanie po polsku Summoner Wars w tym roku. Pozostaje czekać...

Re: Summoner Wars

: 05 sty 2013, 14:16
autor: damogari
damn! a ja wlasnie skonczylem robic polska samorobke :/

btw gdzie takie info?

edit: mam, zrodlo http://www.gamesfanatic.pl/2013/01/05/p ... 2013-cz-4/

Re: Summoner Wars

: 06 sty 2013, 18:16
autor: garg
A ja poczekam z entuzjazmem do chwili, aż się dowiem, które (i ile) frakcje zostaną wydane po polsku. Bo jest ich dość sporo... :)

Re: Summoner Wars

: 09 sty 2013, 13:28
autor: FactoryOfIdeas
garg pisze:A ja poczekam z entuzjazmem do chwili, aż się dowiem, które (i ile) frakcje zostaną wydane po polsku. Bo jest ich dość sporo... :)
Na początek - Starter Sety. Docelowo - wszystkie :-)

Pozdrawiam

Re: Summoner Wars

: 09 sty 2013, 13:37
autor: damogari
Kilka pytań do FactoryOfIdeas:

1. Jaki jest przewidywany termin wydania?
2. Jaka jest przewidywana cena (porównywalna do wersji angielskiej, taniej/drozej)?
3. Od których Setów zaczniecie? GD vs CG i PE vs TO? Czy może od razu Master Set?

Re: Summoner Wars

: 09 sty 2013, 13:39
autor: Banan2
FactoryOfIdeas pisze:
garg pisze:A ja poczekam z entuzjazmem do chwili, aż się dowiem, które (i ile) frakcje zostaną wydane po polsku. Bo jest ich dość sporo... :)
Na początek - Starter Sety. Docelowo - wszystkie :-)
Master Set ? I życzę powodzenia ! :)
Pozdrawiam

Re: Summoner Wars

: 09 sty 2013, 13:43
autor: FactoryOfIdeas
Jako, że sporo rzeczy jest jeszcze do ustalenia to odpowiem tylko na część pytań i to też bardziej ogólnikowo:

ad1. Planowany termin wydania to prawdopodobnie 3 kwartał 2013. Chyba, że okoliczności pozwolą wydać grę wcześniej :-)
ad.3 Na początek wyjdą - jednocześnie - dwa starter sety (Gobliny vs Krasnoludy oraz Orki vs Elfy)

Co do ceny - na razie niczego nie mogę obiecać, ale oczywiście staramy się, żeby była jak najniższa.

Re: Summoner Wars

: 09 sty 2013, 13:48
autor: watman
Wothan pisze:Stało się! "Factory od Ideas" zapowiedziało wydanie po polsku Summoner Wars w tym roku. Pozostaje czekać...
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 03#p389703
HAHAHAHAHA!
Prorok ze mnie jaki, czy co? ;)
Nic nie sugeruje, ale moze cos wygralem? ;P

Re: Summoner Wars

: 09 sty 2013, 15:51
autor: szmajchel
Dajcie Master Seta :(

Re: Summoner Wars

: 09 sty 2013, 23:56
autor: MójMistrzu
ja też poczekam na Master Seta, granie na tych papierowych planszach mija się z celem :(

Re: Summoner Wars

: 10 sty 2013, 00:43
autor: gafik
Master Set! Master Set! :mrgreen:

Re: Summoner Wars

: 13 sty 2013, 19:17
autor: Dabliu
Mogłaby jakaś dobra dusza wyjaśnić mi fenomen tej gry? Wszyscy się nią zachwycają.
Obejrzałem kilka wideorecenzji - temat wydaje się ultra-kretyński, a mechanika sprawia wrażenie prostackiej. Co do mechaniki, zapewne się mylę, ale nie potrafię tego zakumać... Where's the beef?

Re: Summoner Wars

: 13 sty 2013, 22:24
autor: Odi
Zagrałem raz i mam bardzo pozytywne wrażenie. Owszem, mechanika jest prosta, ale to nie jest jej wada. Prosta mechanika + proste umiejętności jednostek + kilka prostych kart akcji, dają w efekcie grę bardzo szachową. Jest nad czym pomyśleć, są emocje. Do tego dodaj sobie zróżnicowane i - podobno - dobrze zbalansowane talie, i już masz całkiem głęboką grę, z różnymi stylami gry przeciwko różnym rasom.

Jeśli temat jest dla Ciebie ultrakretyński, no to cóż - to po prostu nie jest gra dla Ciebie :) W podobnej mechanice masz do wyboru np Manoeuvre, z poważniejszym tematem (luźne nawiązania do wojen epoki napoleońskiej).

Re: Summoner Wars

: 13 sty 2013, 23:57
autor: Dabliu
Spoko, temat nie jest problemem, jeśli mechanika nadrabia (nie to, żebym nie lubił fantasy; po prosu pomysł na "intrygę" imho nie trzyma się kupy :wink: ). Lubię prostą mechanikę. Prostota jest zaletą, o ile stoi za nią spryt i głębia. Inaczej prostota zmienia się w prostactwo i takie wrażenie robiła na mnie początkowo ta gra, ale skoro jest tak jak piszesz, to chyba zaczynam rozumieć w czym rzecz.

Re: Summoner Wars

: 14 sty 2013, 03:41
autor: Pierzasty
To tu jest jakaś intryga? :shock: ja myślałem, że temat ma służyć jako podkładka pod "mamy różne razy o różnych zdolnościach, wszyscy chcą się klepać ze wszystkimi" :lol:

Re: Summoner Wars

: 14 sty 2013, 08:14
autor: Dabliu
Pierzasty pisze:To tu jest jakaś intryga? :shock: ja myślałem, że temat ma służyć jako podkładka pod "mamy różne razy o różnych zdolnościach, wszyscy chcą się klepać ze wszystkimi" :lol:
No właśnie. Gdyby to byli np. jacyś fantasy-kibole, to miałoby to przynajmniej jakiś sens :wink:

Re: Summoner Wars

: 14 sty 2013, 10:11
autor: BartP
Jest walka o władzę jak w wielu karciankach, vide Magic, Warhammer Inwazja, Call of Cthulhu, Gra o Tron itp. Nic nadzwyczajnego, ale też nic więcej pod tym względem nie potrzeba.

Re: Summoner Wars

: 17 sty 2013, 11:47
autor: pan_satyros
Jeżeli ktoś jeszcze nie wie, zapowiedziano serię dodatków "Second Summoner"
http://www.plaidhatgames.com/news/174

http://www.boardgamegeek.com/boardgamee ... d-summoner
http://www.boardgamegeek.com/boardgamee ... d-summoner
http://www.boardgamegeek.com/boardgamee ... d-summoner
http://www.boardgamegeek.com/boardgamee ... d-summoner

Nowa armia w obrębie już wydanej rasy - nowy summoner, nowe jednostki.

A wtrącając jeszcze do dyskusji o samej grze.
Wydaje mi się, że wśród dostępnych karcianek z możliwością edycji swojej talii, SW ma najniższy próg wejścia i stosunkowo najlepszy balans w pudełkowych setach. Oczywiście nie jest to gra dla fanów głębokiego budowania talii, gdyż te jest tu nieco ograniczone, ale i tak zabawa jest przednia, a bitwy emocjonujące z racji swojej "parabitewniakowej" oprawy.

Sama rozgrywka zawsze przypominała mi fazę pola bitwy z serii Heroes of Might & Magic.

Re: Summoner Wars

: 03 maja 2013, 19:12
autor: ajfel
Mam pytanie do osób, które pograły w Summoner Wars trochę więcej. Jak oceniacie zbalansowanie poszczególnych frakcji?

Pytam, gdyż zacząłem od Master Seta, potem zacząłem nabywać kolejne zestawy (jeszcze kilku mi brakuje). Zagrałem już trochę partii i od początku byłem zachwycony zróżnicowaniem i dobrym zbalansowaniem frakcji. Było tak do czasu, gdy w mojej kolekcji znalazła się Fallen Kingdom. W moich rozgrywkach trupki roznoszą wszystko co stanie na ich drodze. Dzisiaj mam za sobą kolejne dwie partie, najpierw dosłownie rozniesione w pył Jungle Elves, potem nieco większy opór ze strony Guild Dwarves ale i tak umarlaki zdemolowały krasnoludzką ekipę. Odnoszę wrażenie że ta frakcja jest bardzo mocarna, świetne common units, solidni czempioni, no i mnoży się to wszystko szybciej niż rywal jest w stanie wybijać.

Macie jakieś typy odnoście mocniejszych/słabszych frakcji? Jak ogólnie oceniacie balans gry?

Re: Summoner Wars

: 03 maja 2013, 19:58
autor: pan_satyros
ajfel pisze:Mam pytanie do osób, które pograły w Summoner Wars trochę więcej. Jak oceniacie zbalansowanie poszczególnych frakcji?

Pytam, gdyż zacząłem od Master Seta, potem zacząłem nabywać kolejne zestawy (jeszcze kilku mi brakuje). Zagrałem już trochę partii i od początku byłem zachwycony zróżnicowaniem i dobrym zbalansowaniem frakcji. Było tak do czasu, gdy w mojej kolekcji znalazła się Fallen Kingdom. W moich rozgrywkach trupki roznoszą wszystko co stanie na ich drodze. Dzisiaj mam za sobą kolejne dwie partie, najpierw dosłownie rozniesione w pył Jungle Elves, potem nieco większy opór ze strony Guild Dwarves ale i tak umarlaki zdemolowały krasnoludzką ekipę. Odnoszę wrażenie że ta frakcja jest bardzo mocarna, świetne common units, solidni czempioni, no i mnoży się to wszystko szybciej niż rywal jest w stanie wybijać.

Macie jakieś typy odnoście mocniejszych/słabszych frakcji? Jak ogólnie oceniacie balans gry?
Grałem na razie dwoma podstawowymi zestawami 1 na 1, i rasami z Master Seta, które wydają się być całkiem dobrze zbalansowane.
FK mam i czeka w kolejce.
Kiedyś czytałem krótką dyskusję na ten temat: http://boardgamegeek.com/thread/562676/ ... verpowered

Re: Summoner Wars

: 03 maja 2013, 21:21
autor: Krwawisz
Mam za sobą ponad 300 partii. Balans gry jest genialny i Królestwo niczym specjalnym się tutaj nie wyróżnia. Że wspomne choćby 4 ostatnie partie, w których rozniosłem ich po dwa razy Jaskiniowymi i Piaskowymi Goblinami :) Pograjcie więcej. Pokombinujcie z różnymi strategiami - niekoczniecznie tymi najbardziej oczywistymi. Powinno pomóc.

Re: Summoner Wars

: 04 maja 2013, 10:58
autor: ajfel
Faktycznie, wiele wskazuje na to, że kolejne partie zweryfikują mój pogląd odnośnie Fallen Kingdom.
W mojej ostatniej partii Cave Goblins poradziły sobie z nimi bez większego problemu.

Re: Summoner Wars

: 04 maja 2013, 16:37
autor: BloodyBaron
Ja gram sporo w wersję na iOS - do wyboru 8 armii dla graczy i AI obsługujące 4 podstawowe (orki, gobliny, elfy, krasnoludy).
Gra bardzo mi się podoba - każda z armii daje zupełnie inne wrażenia z gry - zupełnie różne strategie, duża przyjemność z rozkminiania. Nie grałem w wersję drukowaną, ale implementację polecam, a przy okazji za parę euro można sprawdzić, czy warto wydawać kilkaset złotych na wersje pudełkowe.