Ghost Stories - pytania i wątpliwości
Re: Ghost Stories
Witam,
nurtuje mnie jedna kwestia dot. egzorcyzmów, znaczników tao i blokady tao. Sytuacja jest taka, że są dwa duchy w narożniku A(1 żółty) i B (2 czarne, blokada użycia znaczników tao). Gracz (posiada 1 znacznik tao w kolorze żółtym) dokonuje próby egzorcyzmu wyrzuając 2 czarne i 1 niebieski.
Wiadomo, że egzorcyzm odbywa się w jednym czasie i dot. wszystkich duchów na raz, w takiej sytuacji:
a) Duch B jest pokonany (kości czarne), Duch A nie jest pokonany, ponieważ w momencie egzorcyzmu duch czarny blokował użycie tao
b) Duch B jest pokonany (kości czarne), Duch A jest pokonany - zakładając, że najpierw padł duch B i zdjął blokadę.
nurtuje mnie jedna kwestia dot. egzorcyzmów, znaczników tao i blokady tao. Sytuacja jest taka, że są dwa duchy w narożniku A(1 żółty) i B (2 czarne, blokada użycia znaczników tao). Gracz (posiada 1 znacznik tao w kolorze żółtym) dokonuje próby egzorcyzmu wyrzuając 2 czarne i 1 niebieski.
Wiadomo, że egzorcyzm odbywa się w jednym czasie i dot. wszystkich duchów na raz, w takiej sytuacji:
a) Duch B jest pokonany (kości czarne), Duch A nie jest pokonany, ponieważ w momencie egzorcyzmu duch czarny blokował użycie tao
b) Duch B jest pokonany (kości czarne), Duch A jest pokonany - zakładając, że najpierw padł duch B i zdjął blokadę.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Ghost Stories
Jak sam zauważyłeś egzorcyzmy wykonuje się jednocześnie, dlatego prawidłowa jest odpowiedź a)Lysiur pisze:Witam,
nurtuje mnie jedna kwestia dot. egzorcyzmów, znaczników tao i blokady tao. Sytuacja jest taka, że są dwa duchy w narożniku A(1 żółty) i B (2 czarne, blokada użycia znaczników tao). Gracz (posiada 1 znacznik tao w kolorze żółtym) dokonuje próby egzorcyzmu wyrzuając 2 czarne i 1 niebieski.
Wiadomo, że egzorcyzm odbywa się w jednym czasie i dot. wszystkich duchów na raz, w takiej sytuacji:
a) Duch B jest pokonany (kości czarne), Duch A nie jest pokonany, ponieważ w momencie egzorcyzmu duch czarny blokował użycie tao
b) Duch B jest pokonany (kości czarne), Duch A jest pokonany - zakładając, że najpierw padł duch B i zdjął blokadę.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Ghost Stories
Nie wiem czy było to tutaj poruszane, ale jest w polskiej instrukcji błąd wpływający na rozgrywkę. Był on w pierwszej edycji i niestety przeniósł się do drugiej.
Otóż w opisie znaczników Qi zabrakło zdania, że gracz może ich posiadać więcej niż startowa ilość. Jedynym ograniczeniem jest pula znaczników.
Od zawsze źle grałem
Wydawnictwo Rebel o sprawie już wie.
Otóż w opisie znaczników Qi zabrakło zdania, że gracz może ich posiadać więcej niż startowa ilość. Jedynym ograniczeniem jest pula znaczników.
Od zawsze źle grałem
Wydawnictwo Rebel o sprawie już wie.
Re: Ghost Stories
Wątpliwość.
Po śmierci taoisty, gdy leży na cmentarzu i przychodzi jego kolej, duchy na jego planszy są cały czas aktywne. W instrukcji stoi, że krok 1 (czyli akcje duchów / środkowy kamień) i krok 2 (plansza zapełniona duchami) są cały czas rozgrywane.
Co z krokiem 3 (przybycie ducha)? Wydaje się logiczne, że kolejny duch jest dolosowywany na planszę trupa. Jednak nigdzie nie widzę tego w instrukcji (wersja druga).
Przy okazji - jak rozumiem, po fazie duchów nie następuje faza martwego gracza (bo jest martwy), tylko przechodzimy od razu do gracza kolejnego, się zgadza?
Po śmierci taoisty, gdy leży na cmentarzu i przychodzi jego kolej, duchy na jego planszy są cały czas aktywne. W instrukcji stoi, że krok 1 (czyli akcje duchów / środkowy kamień) i krok 2 (plansza zapełniona duchami) są cały czas rozgrywane.
Co z krokiem 3 (przybycie ducha)? Wydaje się logiczne, że kolejny duch jest dolosowywany na planszę trupa. Jednak nigdzie nie widzę tego w instrukcji (wersja druga).
Przy okazji - jak rozumiem, po fazie duchów nie następuje faza martwego gracza (bo jest martwy), tylko przechodzimy od razu do gracza kolejnego, się zgadza?
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: Ghost Stories
W sytuacji gdy gracz umiera duch nie jest dolosowywany gdy jego plansza nie jest zapełniona.TV3 pisze:Wątpliwość.
Po śmierci taoisty, gdy leży na cmentarzu i przychodzi jego kolej, duchy na jego planszy są cały czas aktywne. W instrukcji stoi, że krok 1 (czyli akcje duchów / środkowy kamień) i krok 2 (plansza zapełniona duchami) są cały czas rozgrywane.
Co z krokiem 3 (przybycie ducha)? Wydaje się logiczne, że kolejny duch jest dolosowywany na planszę trupa. Jednak nigdzie nie widzę tego w instrukcji (wersja druga).
Przy okazji - jak rozumiem, po fazie duchów nie następuje faza martwego gracza (bo jest martwy), tylko przechodzimy od razu do gracza kolejnego, się zgadza?
Runda takiej planszy bez gracza składa się tylko z fazy Jin ale tylko pierwszego i drugiego kroku,kroku trzeciego nie ma.
Jest to opisane w wariancie solo.Plansza martwego gracza staje się nawiedzona i jeśli na początku tury " tej planszy" jest ona zapełniona to aktywny gracz (lub któryś z graczy,tego nie pamiętam) traci Czi i Duch nie jest dolosowywany !
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: Ghost Stories
Ale przecież nie jest napisane, że nie można., Czyli że możnaOlgierdd pisze:Nie wiem czy było to tutaj poruszane, ale jest w polskiej instrukcji błąd wpływający na rozgrywkę. Był on w pierwszej edycji i niestety przeniósł się do drugiej.
Otóż w opisie znaczników Qi zabrakło zdania, że gracz może ich posiadać więcej niż startowa ilość. Jedynym ograniczeniem jest pula znaczników.
Od zawsze źle grałem
Wydawnictwo Rebel o sprawie już wie.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Ghost Stories
Pytanko odnośnie cechy ducha, która przy jego wylosowaniu nakazuje wylosowanie kolejnego ducha. Czy jest jakieś ograniczenie odnośnie takiej sytuacji? Zdarzyła mi się partia, w której powstał łańcuszek 5 duchów.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Breżniew
- Posty: 824
- Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 122 times
Re: Ghost Stories
Jedyne co mogę na ten temat powiedzieć, to to, że miałeś niezłego pecha. O ile się nie mylę, nie ma żadnego ograniczenia. Jeśli ułoży Ci się pechowo talia duchów, to takie łańcuszki potrafią z teoretycznie całkiem udanego początku partii uczynić totalną masakrę i beznadziejną walkę bez szans na zwycięstwo. Taki urok (tfu, tfu) tej gry.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Ghost Stories
Dlatego czasami warto wsadzić takiego malucha na buddę. Bywa, że lepiej próbować ręcznie dokopać silniejszemu duchowi, niż dopuścić do takiego łańcucha. Abolutnie najgorsze z tej kategorii są maluchy, które nie tylko przyzywają kolejnego ducha, ale też blokują zdolności Taoistów.
- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Ghost Stories
Najgorsze i tak są te Czarne Sukinkoty, jeden co zabiera kość, drugi co jest odporny na ich działanie znaczników. Wejdą tacy i pozamiatane Zwykle się z nimi nie pierdzielimy tylko od razu idziemy na pole gdzie za jeden znacznik Chi możemy kogoś ściągnąć - szkoda akcji na próbę walki z takimi.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Ghost Stories
Dzięki za odpowiedzi i hinty! Kurczę, szkoda że autor nie zapanował nad tym aspektem i wdarła się przesadna losowość.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Ghost Stories
Czy ktoś może wie do czego służy taki stojący badziewek w grze? Taki kartonik na kartonikowych nóżkach, który można postawić. Kupiłam niedawno grę i jestem na etapie zapoznawania się z instrukcją i zastanowił mnie ten element, ponieważ w całej intstrukcji nie jest napisane co to jest i kiedy się tego używa.
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1120 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Ghost Stories
Ok moi drodzy Taoiści. Po całkiem długiej pierwszej przygodzie w końcu zginąłem. Podobało mi się ale nie pamiętam kiedy ostatnio miałem tyle pytań po grze.
1. Duszozerca ma ikonę "działanie na grupę" i jednocześnie ikonę z opisem "aktywny gracz odrzuca żeton tao" czyli po wejściu do gry tego duszka każdy taoista odrzuca żeton tao mimo że tylko jeden jest aktywny?
3. Jak to jest z opcją położenia 2 figurek buddy, czy najpierw dwie trzeba pobrać ze świątyni we wcześniejszych turach (pobrać w turze można chyba tylko jedną)?
4. Czy przy użyciu żetonu jinjang w celu odwrócenia nawiedzonego kafla na aktywną stronę, musimy znajdować się na tym kaflu aktywnym taoistą?
Ps. Punkt drugi magicznie zjadł Wu Feng aby utrudnić zrozumienie tajników mistycznego taoizmu. Już nigdy nie dowiem się jaka jest odpowiedź na nurtujące mnie pytanie.
1. Duszozerca ma ikonę "działanie na grupę" i jednocześnie ikonę z opisem "aktywny gracz odrzuca żeton tao" czyli po wejściu do gry tego duszka każdy taoista odrzuca żeton tao mimo że tylko jeden jest aktywny?
3. Jak to jest z opcją położenia 2 figurek buddy, czy najpierw dwie trzeba pobrać ze świątyni we wcześniejszych turach (pobrać w turze można chyba tylko jedną)?
4. Czy przy użyciu żetonu jinjang w celu odwrócenia nawiedzonego kafla na aktywną stronę, musimy znajdować się na tym kaflu aktywnym taoistą?
Ps. Punkt drugi magicznie zjadł Wu Feng aby utrudnić zrozumienie tajników mistycznego taoizmu. Już nigdy nie dowiem się jaka jest odpowiedź na nurtujące mnie pytanie.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Ghost Stories
1. Niestety nie pamiętam duchów z nazwy, musiałbym go zobaczyć. Jeśli nikt nie odpowie, to popołudniu sprawdzę.
2.
3. Tak, najpierw trzeba pobrać figurkę buddy (po jednej) by na koniec kolejnej tury (lub dowolnej późniejszej) postawić ją na sąsiednim, niezajętym przez ducha polu na planszy gracza.
Jedna z mocy niebieskiego taoisty (2x akcja z wioski lub 2x egzorcyzm) pozwala wziąć dwie buddy w jednej turze. To najczęstszy przypadek kiedy jeden gracz ma obie niewystawione figurki.
4. Nie musisz. Możesz to zrobić z dowolnego miejsca.
2.
3. Tak, najpierw trzeba pobrać figurkę buddy (po jednej) by na koniec kolejnej tury (lub dowolnej późniejszej) postawić ją na sąsiednim, niezajętym przez ducha polu na planszy gracza.
Jedna z mocy niebieskiego taoisty (2x akcja z wioski lub 2x egzorcyzm) pozwala wziąć dwie buddy w jednej turze. To najczęstszy przypadek kiedy jeden gracz ma obie niewystawione figurki.
4. Nie musisz. Możesz to zrobić z dowolnego miejsca.
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1120 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Ghost Stories
Łatwiej niż znaleźć ducha będzie pewnie spojrzeć na spis ikon z ostatniej strony instrukcji. Duszozerca ma ikonę działania na grupę i ikonę odrzucenia tao przez aktywnego gracza. Przypuszczam, że wszyscy Taoiści muszą odrzucić ten żeton ale nie mam pewności.
Dziękuję za resztę wyjaśnień, to już jest jasne.
Dziękuję za resztę wyjaśnień, to już jest jasne.
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1120 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Ghost Stories
Dziękuję Olgiedd. Swoją drogą instrukcja, choć w strukturze i czytelności całkiem niezła, to niestety ma chyba sporo luk w szczegółach.
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1120 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Ghost Stories
Zauważyłem, że w recenzjach (starych) a nawet w tym wątku pojawia się info o warunku przegranej w momencie gdy 4 części wioski zostaną nawiedzone. Pewnie to zostało zmienione przy jakimś dodruku bo w nowszej instrukcji nawet na najłatwiejszym poziomie mowa o 3 a nie 4 kaflach wioski. Także gdyby ktoś uczył się zasad z tego wątku to informuję ku przestrodze, że dalsze granie przy 3 nawiedzonych kaflach nie jest zgodne z aktualnymi zasadami gry.
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: Ghost Stories
Cyt:seki pisze: ↑09 sie 2019, 13:32 Zauważyłem, że w recenzjach (starych) a nawet w tym wątku pojawia się info o warunku przegranej w momencie gdy 4 części wioski zostaną nawiedzone. Pewnie to zostało zmienione przy jakimś dodruku bo w nowszej instrukcji nawet na najłatwiejszym poziomie mowa o 3 a nie 4 kaflach wioski. Także gdyby ktoś uczył się zasad z tego wątku to informuję ku przestrodze, że dalsze granie przy 3 nawiedzonych kaflach nie jest zgodne z aktualnymi zasadami gry.
"Koniec gry
Gra się kończy, jeśli graczom uda się przegnać ostatnie wcielenie Wu Fenga.
(Na poziomie koszmarnym i piekielnym jest ich więcej niż 1).
Porażkę graczy powodują 3 sytuacje:
1. Wszyscy taoiści są martwi (nie mają już znaczników qi). Bez swoich obroń-
ców cała wioska wymiera...
2. Trzeci kafel w wiosce zostaje nawiedzony. Duchy odzyskały urnę z prochami
Wu Fenga. Świat żywych obraca się w pył...
3. Talia duchów się wyczerpuje, a wcielenie Wu Fenga jest ciągle w grze. Wio-
ska nigdy nie ujrzy już światła poranka..."
Oj coś chyba pomieszałeś, miałeś na myśli chyba 4 nawiedzone kafelki w ostatnim zdaniu !?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1120 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Ghost Stories
No właśnie ja nic nie namieszałem. 3 nawiedzone kafle to porażka. A nie 4 jak wskazują niektóre stare źródła.
- Ardel12
- Posty: 3383
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2061 times
Re: Ghost Stories
Miałem w pewnym momencie dokładnie taką samą rozkminę. Gdzieś przeczytałem/usłyszałem, że 4 kafle kończą grę, jednak zasady jasno mówią o 3. Niestety nie udało mi się namierzyć skąd te 4 się pojawiły.