Jakim trzeba być desperatą, żeby grać w to solo?rowerzysta37 pisze: ↑14 kwie 2019, 11:40 To ja mam pytanie a w zasadzie dwa.
Czy ktoś grał lub gra w tą grę samemu? Niby jest od 3 graczy, wiec samemu sterując 3 klanami to raczej kiepsko.
Pytam z ciekawosci.
A drugie czy malowaliście figurki?
Rising Sun (Eric M. Lang)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Na necie jest wersja gry solo (automa dla klanów).Fiacik pisze: ↑14 kwie 2019, 12:38Jakim trzeba być desperatą, żeby grać w to solo?rowerzysta37 pisze: ↑14 kwie 2019, 11:40 To ja mam pytanie a w zasadzie dwa.
Czy ktoś grał lub gra w tą grę samemu? Niby jest od 3 graczy, wiec samemu sterując 3 klanami to raczej kiepsko.
Pytam z ciekawosci.
A drugie czy malowaliście figurki?
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Tak! Figurki w tej grze są wręcz stworzone aby je pomalować!
Dzięki Rising Sun wciągnąłem się w #miniaturespainting #Risingsunboardgame
https://www.instagram.com/p/BrupqOblu9e ... hare_sheet
Dzięki Rising Sun wciągnąłem się w #miniaturespainting #Risingsunboardgame
https://www.instagram.com/p/BrupqOblu9e ... hare_sheet
- Jareks1985
- Posty: 1089
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 132 times
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Balans klanów, wiem, że to temat rzeka i w historii gier Langa, zawsze można było się dopatrywać zróżnicowaniu w balansie klanów, kart, ale tutaj temat jest tak gorący jak Ci którzy o tym mówią/piszą.
Na bgg postów o tym, że Bonsai jest do bani chyba nie zliczę, wśród znajomych jest tylu zwolenników co przeciwników tej opinii.
a jak jest z wami?
Uważacie, że balans jest zachwiany i Bonsai jest bardzo słabym klanem? dlaczego?
Na bgg postów o tym, że Bonsai jest do bani chyba nie zliczę, wśród znajomych jest tylu zwolenników co przeciwników tej opinii.
a jak jest z wami?
Uważacie, że balans jest zachwiany i Bonsai jest bardzo słabym klanem? dlaczego?
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Są pewne elementy gry które powodują słabość klanów. Koi bez kami Tsukuyomi(monety) ,hachimana(ronin) ,Bonsai w grze bez Ryujuni(kupno karty) . Też Zestawy kart mają bardzo duży wpływ na grę. Ja wprowadziłem zasadę że osoby ostatnie wybierające klan mają duży wpływ na wybór Kami i zestaw kart.
- Jareks1985
- Posty: 1089
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 132 times
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
No super, home rulle, bonsai zawsze wybierałby pierwszy
Ale ilość monet, fakt że jest ostatni lub przedostatni w wyborze mandatów nie czynią jego jak i jego umiejętność bez użyteczną?. Każdy jest wstanie zablokować jego umiejętność, blokując mu akcje szkolenie.
Ale ilość monet, fakt że jest ostatni lub przedostatni w wyborze mandatów nie czynią jego jak i jego umiejętność bez użyteczną?. Każdy jest wstanie zablokować jego umiejętność, blokując mu akcje szkolenie.
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Bonsai nie może szukać punktów tylko w walce. Cnoty , ulepszenia zimowe. Już na początku gry trzeba mieć plan na całą grę ,wiosną trzeba planować zakup ulepszeń zimowych. W grze podstawowej na pięć klanów zimą ma dwa mocne rozkazy polityczne -pierwszy i przedostatni. Ma parę zalet i może dać dużą satysfakcję z gry ale jest jednym z trudniejszych klanów.
- ShapooBah
- Posty: 1294
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 216 times
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
W sumie takie pytanie średnio w temacie rising sun, ale po rozpakowaniu gry całkiem niedawno odkryłem że kilka figurek odbiega standardem od reszty. T.j. niektóre są pochylone bardziej niż inne. Jest jakiś sposób, żeby bez inwazyjnie je naprostować?
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Czy grywa ktoś regularnie w trzy osoby? Czy gra przewiduje jakiś specjalny wariant dla takiego składu graczy?
Mam obawy, że sojusz dwóch graczy może okazać się zabójczy dla tego trzeciego. W przypadku gdy gracz rozpoczynający skuma się z drugim w kolejności, będą czerpać dodatkowe korzyści z 6 rozkazów (na 7 możliwych!).
Wpadłem na pomysł "wymuszonych sojuszy", gdzie gracz rozpoczynający z automatu zawsze pozostaje bez sojuszu, wtedy ma 3 rozkazy, a koalicja przeciwników łącznie 4. Próbował ktoś z Was tak grać?
Mam obawy, że sojusz dwóch graczy może okazać się zabójczy dla tego trzeciego. W przypadku gdy gracz rozpoczynający skuma się z drugim w kolejności, będą czerpać dodatkowe korzyści z 6 rozkazów (na 7 możliwych!).
Wpadłem na pomysł "wymuszonych sojuszy", gdzie gracz rozpoczynający z automatu zawsze pozostaje bez sojuszu, wtedy ma 3 rozkazy, a koalicja przeciwników łącznie 4. Próbował ktoś z Was tak grać?
Członek Stowarzyszenia Pamper - Grupa Testerska - organizatora Designer Camp.
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
W trzy osoby gra bez sojuszu jest bardzo mocna. Możliwość zdrady bez ponoszenia konsekwencji jest bardzo korzystna. Jeśli jeden z klanów zyska przewagę to pozostałe są zmuszone do mniej lub bardziej formalnych układów. Esencją tej gry jest gra nad stołem układy i polityka. I dopiero z graczami rozumiejącymi zamysł Langa gra nabiera zupełnie nowego sensu.
- ShapooBah
- Posty: 1294
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 216 times
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
W interesie osoby bez sojuszu jest pomoc w zerwaniu go, może jakiś zastrzyk gotówki, łapówka, wizja ustawienia pojedynku zadziała na lojalność któregoś z klanów. Najpierw wykorzystaj wszystkie mechanizmy które gra oferuje do karcenia zbyt lojalnych graczy, a dopiero potem wprowadzaj Home rulesy
- Mixthoor
- Posty: 516
- Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 67 times
- Kontakt:
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Grywam w 3 osoby i wygrywam. Bez sojuszu. Honor! Przewaga liczebna oddziałów nie jest najlepszą metodą... Bitwę mogę przegrać, lecz wojny już nie. Spóbuj różnych taktyk, kombinuj, odkryj sam.
- addekk
- Posty: 642
- Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 103 times
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Guys, czy podstawka z Kickstartera, różni się od pudełka dostępnego w sklepach w wersji polskiej czymś poza językiem?
Kupiłem cały kickstarter ale myślę czy nie zostawić sobie polskiej podstawki. Niby porównywałem pudełka i wydają się takie same, ale wiadomo, może być coś w pudełku czego nie ma w wersji PL, a nie chce otwierać skoro planuje sprzedać.
Kupiłem cały kickstarter ale myślę czy nie zostawić sobie polskiej podstawki. Niby porównywałem pudełka i wydają się takie same, ale wiadomo, może być coś w pudełku czego nie ma w wersji PL, a nie chce otwierać skoro planuje sprzedać.
Weźże chodźże grać BGG
-
- Posty: 624
- Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
- Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Twierdze są figurkowe zamiast kartonowych żetonów? Tylko nie wiem czy to jest w podstawce czy osobno zapakowane.
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
addek, nie różni się niczym. przynajmniej na moje oko. mam (na razie) obie wersje podstawki i KS, i PL i nie widzę jakichś różnic.
- Jareks1985
- Posty: 1089
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 132 times
- addekk
- Posty: 642
- Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 103 times
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Jak z wersją kickstateterowa dobieracie potwory ?
W sensie zawsze te które są w wybranym zestawie (herbata góry etc) plus 2 potwory losowe do każdej pory roku ?
W sensie zawsze te które są w wybranym zestawie (herbata góry etc) plus 2 potwory losowe do każdej pory roku ?
Weźże chodźże grać BGG
- Shimrod
- Posty: 262
- Rejestracja: 10 cze 2015, 19:04
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 23 times
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 939 times
- Been thanked: 588 times
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Oficjalne, ale dotyczące dodatku który wprowadzał maks dwa potwory na porę. Sam grałem wcześniej że wszytymi, ale obecnie też się ograniczam do 2-3. Dzięki rotacji na stół trafiają takie stwory które wcześniej nie były wybierane bo były lepsze od nich.
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Macie jeszcze jakieś home rules jak ten z sojuszami?michcic pisze: ↑04 cze 2019, 18:56 Czy grywa ktoś regularnie w trzy osoby? Czy gra przewiduje jakiś specjalny wariant dla takiego składu graczy?
Mam obawy, że sojusz dwóch graczy może okazać się zabójczy dla tego trzeciego. W przypadku gdy gracz rozpoczynający skuma się z drugim w kolejności, będą czerpać dodatkowe korzyści z 6 rozkazów (na 7 możliwych!).
Wpadłem na pomysł "wymuszonych sojuszy", gdzie gracz rozpoczynający z automatu zawsze pozostaje bez sojuszu, wtedy ma 3 rozkazy, a koalicja przeciwników łącznie 4. Próbował ktoś z Was tak grać?
Re: Rising Sun (Eric M. Lang)
Hej, zaprojektowałem Score Sheet do RS. Pozwala notować nasze wyniki końcowe oraz wyniki za poszczególne segmenty gry: punkty zdobyte podczas gry, żetony prowincji, bonusy za żetony prowincji, karty zimowe. Format A4, 6 arkuszy.
Mam nadzieje, że komuś się przyda. Używałem póki co przy 4 rozgrywkach i dla mnie jest to bardzo przydatne. Pokazuję, jakie ogólny zarys jaka strategia była dla.kogos korzystna oraz po.prostu dokumentuje nasze rozgrywki
https://boardgamegeek.com/filepage/1906 ... core-sheet
Mam nadzieje, że komuś się przyda. Używałem póki co przy 4 rozgrywkach i dla mnie jest to bardzo przydatne. Pokazuję, jakie ogólny zarys jaka strategia była dla.kogos korzystna oraz po.prostu dokumentuje nasze rozgrywki
https://boardgamegeek.com/filepage/1906 ... core-sheet