Nemesis - pytania o zasady.
Nemesis - pytania o zasady.
Wątek główny gry
Ktoś grał z was w Nemesis? Mam pytania odnośnie celu gry.
1) Wybranym celem jest odkrycie dwóch słabości Obcych. Jeżeli uda mi się wykonać go np. w czwartej turze to po tym fakcie moim zajęciem powinno stać nie dać się zabić Obcym i przeżyć do końca gry? (czyli z grubsza czekanie na koniec gry)
2) Jeżeli jeden gracz miał za cel wysłanie sygnału, drugi odnalezienie słabości to kiedy właściwie gra dla nich się kończy? Czekamy aż licznik tur spadnie do zera, statek wykona skok nadświetlny, a my na koniec ostatniej tury będziemy znajdować się w kriokomorze czy gra jest wcześniej przerywana?
Ktoś grał z was w Nemesis? Mam pytania odnośnie celu gry.
1) Wybranym celem jest odkrycie dwóch słabości Obcych. Jeżeli uda mi się wykonać go np. w czwartej turze to po tym fakcie moim zajęciem powinno stać nie dać się zabić Obcym i przeżyć do końca gry? (czyli z grubsza czekanie na koniec gry)
2) Jeżeli jeden gracz miał za cel wysłanie sygnału, drugi odnalezienie słabości to kiedy właściwie gra dla nich się kończy? Czekamy aż licznik tur spadnie do zera, statek wykona skok nadświetlny, a my na koniec ostatniej tury będziemy znajdować się w kriokomorze czy gra jest wcześniej przerywana?
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Nemesis
Celem jest przeżyć i wykonać swoje ukryte cele. Gra zazwyczaj toczy się do momentu az statek nie wykona skoku w nadprzestrzeń. Wcześniejsze zakończenie gry odbywa się tylko poprzez wysadzenie statku przez któregoś z graczy lub kiedy wszyscy zginą
-
- Posty: 2344
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1655 times
- Been thanked: 991 times
Re: Nemesis
Jest ich 8, nie 4. Larwy to te malutkie. 3 pełzacze przy postaciach, 2 dorosłe w insercie z postaciami klęczące, 2 dorosłe klęczące i 4 stojące w drugim insercie. Plus 2 reproduktory i 1 królowa.
- Mixthoor
- Posty: 516
- Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 67 times
- Kontakt:
Re: (KS) Nemesis
Konkretne. Przy pomocy dowolnej z nich możesz podnieść ciężki obiekt (ciało człowieka, intruza bądź jajo).
----
Strona 15, prawy dolny róg: "W takim przypadku dorosłe osobniki nie zaagnażowane w walkę wycofują się, figurki usuwane z planszy, żetony z powrotem do worka kolonii".Przy ataku intruzów z zaskoczenia po wylosowaniu osobnika dorosłego co należy zrobić jeśli już wszystkie figurki dorosłe (4) są na planszy?
----
Moje pytania:
- Wg oficjalnej instrukcji w formacie wideo, przy ostrożnym ruchu nie dokłada się żadnego znacznika szmerów. Polska instrukcja wskazuje wybór korytarza do którego należy dodać (dalczego?). Czy to błąd w polskiej instrukcji?
- Czy gniazdo lub pomieszczenie ze śluzem mogą być jednocześnie uszkodzone bądź owładnięte płomieniami? W obu tych pomieszczeniach nie ma przedmiotów i na żetonach eksploracji należy je ignorować.
Re: (KS) Nemesis
- w takim razie w wideo się pomylono, angielska instrukcja także mówi o konieczności położenia znacznika szmeru w wybranym korytarzuMoje pytania:
- Wg oficjalnej instrukcji w formacie wideo, przy ostrożnym ruchu nie dokłada się żadnego znacznika szmerów. Polska instrukcja wskazuje wybór korytarza do którego należy dodać (dalczego?). Czy to błąd w polskiej instrukcji?
- Czy gniazdo lub pomieszczenie ze śluzem mogą być jednocześnie uszkodzone bądź owładnięte płomieniami? W obu tych pomieszczeniach nie ma przedmiotów i na żetonach eksploracji należy je ignorować.
- gniazdo i pomieszczenie ze śluzem nie może być uszkodzone, o tym jest napisane w instrukcji, jednak nie znalazłem nic o pożarze
Re: Nemesis
1. Czy można korzystać z akcji pomieszczenia i kart, gdy w pomieszczeniu jest intruz lub pożar?
Przykłady:
Chcę naładować strzelbę, by móc w kolejnej akcji strzelić do intruza.
Chcę wejść do hibernatorium, mimo że w pomieszczeniu jest pożar.
2. Czy nieuszkodzony silnik zmienia się w uszkodzony, gdy do pomieszczenia dodaje się żeton awarii? Czy ten żeton dotyczy tylko pomieszczenia, a nie samego silnika?
3. Rozumiem, że rozprzestrzenianie się ognia i ruch intruzów do innych pomieszczeń odbywa się tylko dzięki kartom Wydarzeń?
Przykłady:
Chcę naładować strzelbę, by móc w kolejnej akcji strzelić do intruza.
Chcę wejść do hibernatorium, mimo że w pomieszczeniu jest pożar.
2. Czy nieuszkodzony silnik zmienia się w uszkodzony, gdy do pomieszczenia dodaje się żeton awarii? Czy ten żeton dotyczy tylko pomieszczenia, a nie samego silnika?
3. Rozumiem, że rozprzestrzenianie się ognia i ruch intruzów do innych pomieszczeń odbywa się tylko dzięki kartom Wydarzeń?
Sprzedaję: Astrominers / Astrogórnicy PL; Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures PL
- Nidhogg
- Posty: 1318
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 56 times
Re: Nemesis
1. Jak jest intruz to jesteś zaangażowany w walkę i nie możesz korzystać z akcji pomieszczenia. Jak jest tam pożar to możesz ale na koniec tury dostaniesz ranę.Azel pisze: ↑23 cze 2019, 09:49 1. Czy można korzystać z akcji pomieszczenia i kart, gdy w pomieszczeniu jest intruz lub pożar?
Przykłady:
Chcę naładować strzelbę, by móc w kolejnej akcji strzelić do intruza.
Chcę wejść do hibernatorium, mimo że w pomieszczeniu jest pożar.
2. Czy nieuszkodzony silnik zmienia się w uszkodzony, gdy do pomieszczenia dodaje się żeton awarii? Czy ten żeton dotyczy tylko pomieszczenia, a nie samego silnika?
3. Rozumiem, że rozprzestrzenianie się ognia i ruch intruzów do innych pomieszczeń odbywa się tylko dzięki kartom Wydarzeń?
2. Uszkodzenie tyczy tylko pomieszczenia nie silnika. Silniki mają osobne oznaczenia uszkodzenia.
3. Tak
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Nemesis
Jeśli karta akcji np ogień zaporowy lub rozkaz, umożliwia poruszenie się swoim bohaterem lub obiema postaciami do sąsiadującego pomieszczenia to wykonujemy wtenczas rzut na szmery?
Re: Nemesis
Pytanko zasady: Postać z intruzem w pomieszczeniu może wykonać tylko akcje typu: atak, ucieczka, ewentualnie zagrać akcję z karty, ale tylko tą oznaczoną ikoną pistoletu. Wykonywanie pozostałych akcji jest zabronione ?
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis
Co do samej karty "ognia zaporowego" to przekleję tutaj bardzo istotnego posta kolegi vojtasa z wątku dotyczącego tłumaczenia:
Spoiler zastosowany ze względu na zdjęcie i rozmiar posta, a nie spoiler fabularny
WAŻNE:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 25 cze 2019, 15:37 przez Kilson, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nemesis
Tak, oczywiście pod warunkiem, że nie ma tam nikogo (tj. intruza lub postaci). Jeśli ktoś tam jest, to nie rzucamy.
Re: Nemesis
Czy ktoś może zdał sobie trud i ma gdzieś spisane albo pamięta poniższe:
- jakie są sposoby pozbycia się larwy z ciała?
- jakie są sposoby pozbycia się kart Zarażenia ze swojego stosu i/lub z ręki?
Dzięki z góry
- jakie są sposoby pozbycia się larwy z ciała?
- jakie są sposoby pozbycia się kart Zarażenia ze swojego stosu i/lub z ręki?
Dzięki z góry
- Nidhogg
- Posty: 1318
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 56 times
Re: Nemesis
są do tego dwa / trzy pomieszczenia. Przeczytaj działanie pomieszczeń na karcie pomocy to znajdziesz jak możesz się ich pozbyć.
- miszczu666
- Posty: 273
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 174 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
[kryptoreklama] Polecam skrót zasad mojego tłumaczenia ===>>> Skrót Zasad[/kryptoreklama]
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Re: Nemesis
Cześć, proszę o rozwianie wątpliwości
- jak jest ze znacznikami szmerów na korytarzach technicznych. Za każdym razem jak mamy położyć na korytarzu technicznym znacznik szmeru, kładziemy go na polu specjalnym korytarzy tech.,a jeżeli mamy dołożyć kolejny dochodzi do "spotkania" i usuwamy znacznik z pola specjalnego korytarzy tech. ?
- czy drzwi mogą być wystawione na planszę tylko w wyniku działania żetonów eksploracji ? Czy zagrywając kartę która umożliwia nam zamknięcie lub otworzenie drzwi, dobieram żeton drzwi z pudełka i wykładam go na plansze czy tyczy się to tylko żetonów drzwi które już się na planszy znajdują ?
- jak jest ze znacznikami szmerów na korytarzach technicznych. Za każdym razem jak mamy położyć na korytarzu technicznym znacznik szmeru, kładziemy go na polu specjalnym korytarzy tech.,a jeżeli mamy dołożyć kolejny dochodzi do "spotkania" i usuwamy znacznik z pola specjalnego korytarzy tech. ?
- czy drzwi mogą być wystawione na planszę tylko w wyniku działania żetonów eksploracji ? Czy zagrywając kartę która umożliwia nam zamknięcie lub otworzenie drzwi, dobieram żeton drzwi z pudełka i wykładam go na plansze czy tyczy się to tylko żetonów drzwi które już się na planszy znajdują ?
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis
Dokładnie tak jak piszesz.topcat4 pisze: ↑26 cze 2019, 19:45 - jak jest ze znacznikami szmerów na korytarzach technicznych. Za każdym razem jak mamy położyć na korytarzu technicznym znacznik szmeru, kładziemy go na polu specjalnym korytarzy tech.,a jeżeli mamy dołożyć kolejny dochodzi do "spotkania" i usuwamy znacznik z pola specjalnego korytarzy tech. ?
Drzwi są w każdym korytarzu (poza technicznymi), domyślnie wszystkie są otwarte - czyli nie ma żadnego znacznika. Dopiero jak drzwi zostają zamknięte, to wykładasz kartonik na plansze (możesz zamknąć je sam za pomocą karty akcji albo zamykają się samoczynnie np. przez żeton eksploracji)topcat4 pisze: ↑26 cze 2019, 19:45 - czy drzwi mogą być wystawione na planszę tylko w wyniku działania żetonów eksploracji ? Czy zagrywając kartę która umożliwia nam zamknięcie lub otworzenie drzwi, dobieram żeton drzwi z pudełka i wykładam go na plansze czy tyczy się to tylko żetonów drzwi które już się na planszy znajdują ?
-
- Posty: 642
- Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
- Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 59 times
- DarkSide
- Posty: 3066
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 247 times
Re: Nemesis
Taka sytuacja:
1.) Dwie (lub więcej) postaci w jednym pomieszczeniu i zaczyna się walka z Intruzem. Pierwszy gracz zadał 2 rany a wg. karty siła intruza wynosi 4.
Czy drugi w kolejności gracz z tego pomieszczenia (i ewentualnie dalsi jeśli podejmują walkę) atakując intruza, ma go nadal przy stanie: 2 rany na 4 punkty życia, czy następuje reset i ciągnie się nową kartę intruza by odczytać od nowa jego punkty życia, a intruz już nie ma obrażeń zadanych przez poprzednika?
2.) W pomieszczeniu szaleje pożar. Runda się kończy, więc postać dostaje ranę i intruz dostaje ranę.
a) Zaczyna się nowa runda i gracz chce zaatakować intruza, czy ta rana od pożaru z poprzedniej rundy pozostaje i jest dodawana do obrażeń zadanych przez gracza?
b) Odwróćmy sytuacje: jest pożar, gracz zadał 2 rany a i intruz ma 3 punkty życia, na koniec rundy rozpatrujemy pożar, czy to obrażenie z płomieni zabija intruza?
1.) Dwie (lub więcej) postaci w jednym pomieszczeniu i zaczyna się walka z Intruzem. Pierwszy gracz zadał 2 rany a wg. karty siła intruza wynosi 4.
Czy drugi w kolejności gracz z tego pomieszczenia (i ewentualnie dalsi jeśli podejmują walkę) atakując intruza, ma go nadal przy stanie: 2 rany na 4 punkty życia, czy następuje reset i ciągnie się nową kartę intruza by odczytać od nowa jego punkty życia, a intruz już nie ma obrażeń zadanych przez poprzednika?
2.) W pomieszczeniu szaleje pożar. Runda się kończy, więc postać dostaje ranę i intruz dostaje ranę.
a) Zaczyna się nowa runda i gracz chce zaatakować intruza, czy ta rana od pożaru z poprzedniej rundy pozostaje i jest dodawana do obrażeń zadanych przez gracza?
b) Odwróćmy sytuacje: jest pożar, gracz zadał 2 rany a i intruz ma 3 punkty życia, na koniec rundy rozpatrujemy pożar, czy to obrażenie z płomieni zabija intruza?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
-
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 sie 2016, 10:30
- Lokalizacja: Milanówek
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 15 times
Re: Nemesis
Ja to widzę tak :DarkSide pisze: ↑30 cze 2019, 19:58 Taka sytuacja:
1.) Dwie (lub więcej) postaci w jednym pomieszczeniu i zaczyna się walka z Intruzem. Pierwszy gracz zadał 2 rany a wg. karty siła intruza wynosi 4.
Czy drugi w kolejności gracz z tego pomieszczenia (i ewentualnie dalsi jeśli podejmują walkę) atakując intruza, ma go nadal przy stanie: 2 rany na 4 punkty życia, czy następuje reset i ciągnie się nową kartę intruza by odczytać od nowa jego punkty życia, a intruz już nie ma obrażeń zadanych przez poprzednika?
2.) W pomieszczeniu szaleje pożar. Runda się kończy, więc postać dostaje ranę i intruz dostaje ranę.
a) Zaczyna się nowa runda i gracz chce zaatakować intruza, czy ta rana od pożaru z poprzedniej rundy pozostaje i jest dodawana do obrażeń zadanych przez gracza?
b) Odwróćmy sytuacje: jest pożar, gracz zadał 2 rany a i intruz ma 3 punkty życia, na koniec rundy rozpatrujemy pożar, czy to obrażenie z płomieni zabija intruza?
1. Drugi gracz ma go przy stanie 2 rany (oznaczamy na podstawce intruza), ale przy ataku dociąga nową kartę w celu ustalenia ile intruz aktualnie ma życia
2. a) tak jest
b) my graliśmy że w momencie kiedy pożar zadaje ranę intruzowi, dociąga się nową kartę , żeby sprawdzić aktualny poziom życia intruza. Nie mam przed sobą instrukcji, ale proszę o sprostowanie , jeśli się mylę
Pozdrawiam
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8918
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2817 times
- Been thanked: 2500 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Mały szczegół: w turze gracza rozpatruje się obrażenia od ognia wyłącznie dla graczy. Dopiero później, w turze Intruzów, rozpatruje się skutki pożaru dla Intruzów. I tak, dobiera się wtedy kartę, żeby sprawdzić czy Intruz nadal żyje.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego