Root (Cole Wehrle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Thanes
Posty: 74
Rejestracja: 28 gru 2016, 20:19
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Thanes »

Ja również z pytaniem, wiadomo czy portal będzie tłumaczył drugi dodatek?
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 705
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 340 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Nidav »

raj pisze: 02 lis 2019, 12:24 Ktoś się orientuje jak trzecia edycja angielska ma się do polskiej?
Różnice itp? jest angielski update pack do wykorzystania...
Polska edycja ma uwzględnione wszystkie elementy z trzeciej edycji angielskiej, więc upgrade pack nie jest potrzebny.
Thanes pisze: 02 lis 2019, 12:59 Ja również z pytaniem, wiadomo czy portal będzie tłumaczył drugi dodatek?
Na razie nic nie wiadomo. Prezes mówił, że wszystko zależy od sprzedaży pierwszego dodatku. A że sklepowa premiera dopiero 14 listopada, to nic nie można stwierdzić ;) Osobiście podejrzewam, że jeśli sprzedaż dodatku będzie dobra, to się dowiemy o wydaniu kolejnych dodatków w styczniu, tj. na Portalconie.
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Root

Post autor: waffel »

Uwaga, spora pomyłka w polskich zasadach Jaszczurów. W najnowszych zasadach angielskich jest:
Score. Spend the same card you reveal (placing in Lost Souls) to score the victory points listed above the rightmost empty Gardens space of the suit matching the revealed card. You may perform this only once per turn per suit.
A polskie sugerują, że jedną kartę w danym kolorze należy odkryć, a drugą (dodatkową) odrzucić. Zanim zaostrzymy widły i zapalimy pochodnie żeby zlinczować Portal, angielskie zasady do niedawna były w tym punkcie niejednoznaczne, więc pewnie tłumaczyli z odrobinę starszej wersji. Nawet chyba widziałem jak autor na BGG publicznie zastanawiał się, jak to sformułować, ale teraz nie chce mi się szukać tego wątku :)
Awatar użytkownika
Fiacik
Posty: 449
Rejestracja: 24 wrz 2013, 09:59
Has thanked: 71 times
Been thanked: 66 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Fiacik »

Może ktoś się pokusi i zbierze wszystkie błędy i nieścisłości razem w jednym poście? Ja się już pogubiłem. Mam nadzieję, że Portal zaskoczy nas pozytywnie i wyda wkrótce erratę
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 705
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 340 times

Re: Root

Post autor: Nidav »

Mówisz, masz - wszystkie 5 błędów, które zostało zauważonych, przy czym większość z nich prawdopodobnie wynika z tego, że Portalowe tłumaczenie miało miejsce przed wprowadzeniem większości poprawek do nowej angielskiej instrukcji. Nie wspominam o Markizie, bo dajmy z tym spokój ;)

1.
GrzeL pisze: 23 paź 2019, 19:23 W polskiej instrukcji (przynajmniej tej dostępnej on-line) na 17 stronie jest wprowadzający w błąd zapis „Przedmiot może być w jednym z trzech stanów:”, który powinien zostać usunięty (jak nastąpiło to w angielskiej instrukcji opublikowanej w styczniu tego roku na BGG), bo po zmianach zasad przedmiot może być w czterech stanach.
Czyli przedmiot może być odkryty-uszkodzony, zakryty-uszkodzony, odkryty-nieuszkodzony i zakryty-nieuszkodzony.

2.
GrzeL pisze: 24 paź 2019, 12:48 Kolejna nieuwzględniona w polskiej wersji poprawka w zasadach.
Księga Praw 9.2.5 pisze:Jest:
„Przedmioty na planszy Frakcji Włóczęgi mogą być zakryte, odkryte lub uszkodzone”,
a powinno być:
„Przedmioty na planszy Frakcji Włóczęgi mogą być odkryte lub zakryte”.
W polskiej instrukcji za angielską na 17 stronie jest błędny zapis, bo obecnie dopuszcza przechowywanie wyczerpanych przedmiotów na odpowiednich torach, co jest sprzeczne z zapisami na stronie 19 instrukcji oraz regułami 9.5 i 9.5.7 z Księgi Praw.
Spoiler:
Niektóre zasady w polskiej wersji są poprawione względem angielskiej np. 2.3, w której w polskim tłumaczeniu uwzględniono wyjątek Rwącej Rzeki. Dzięki temu wyjątkowi zasada Rwącej Rzeki nie jest unieważniana przez 2.3, jak ma to miejsce w wersji angielskiej, zgodnie z zasadą 1.1.1 o pierwszeństwie zasad.

3.
GrzeL pisze: 26 paź 2019, 00:37 W polskiej Księdze Praw w 9.5.4 zmieniono precyzyjny angielski zwrot „with any pieces” na nieprecyzyjny i nigdzie niezdefiniowany „przebywającemu”, a nie dla każdego posiadanie gdzieś sympatyków albo drewna jest równoznaczne z przebywaniem w tym miejscu.
Spoiler:
Tu akurat nieprecyzyjne tłumaczenie, chociaż w zasadzie nie jest to de facto błąd - po prostu pozostawia margines błędu.

4.
GrzeL pisze: 29 paź 2019, 14:29 Zarówno w polskiej, jak i angielskiej wersji brakuje w 9.4.1 „na odpowiednim torze”.
Tu znowu kwestia braku trzech słów, chociaż błąd w obu instrukcjach.

5.
waffel pisze: 06 lis 2019, 10:45 Uwaga, spora pomyłka w polskich zasadach Jaszczurów. W najnowszych zasadach angielskich jest:
Score. Spend the same card you reveal (placing in Lost Souls) to score the victory points listed above the rightmost empty Gardens space of the suit matching the revealed card. You may perform this only once per turn per suit.
A polskie sugerują, że jedną kartę w danym kolorze należy odkryć, a drugą (dodatkową) odrzucić. Zanim zaostrzymy widły i zapalimy pochodnie żeby zlinczować Portal, angielskie zasady do niedawna były w tym punkcie niejednoznaczne, więc pewnie tłumaczyli z odrobinę starszej wersji. Nawet chyba widziałem jak autor na BGG publicznie zastanawiał się, jak to sformułować, ale teraz nie chce mi się szukać tego wątku :)
No i powyższy błąd, w których autor zresztą wskazał, że błąd bierze się prawdopodobnie w źle sprecyzowanej wersji instrukcji, która była bazą dla portalowego tłumaczenia.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1141
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 10 times
Been thanked: 58 times

Re: Root

Post autor: GrzeL »

Nidav pisze: 06 lis 2019, 12:36 Mówisz, masz - wszystkie 5 błędów, które zostało zauważonych...
W tym wątku zostało już wymienionych osiem w polskim tłumaczeniu, a jest ich więcej, bo niestety tłumacze byli kreatywni i np. słówko „spend” zostało przetłumaczone jako „wydać”, „zagrać” oraz „poświęcić”, ale żeby nie było za łatwo, to słówko „zagrać” jest również odpowiednikiem słówka „play”.
Zasady wynikające z doświadczenia pisze:P4. Zasada używa konkretnego wyrażenia lub akcji. Czy zawierają się w tym pokrewne wyrażenia lub akcje?
O4. Nie. Możesz założyć, że zasada dotyczy tylko pierwotnego wyrażenia, a nie powiązanych wyrażeń, nieważne jak mocno są spokrewnione. Na przykład, „przemieść” i „rozmieść” to dwa różne wyrażenia.
Root – Nieoficjalna errata
Awatar użytkownika
oduck
Posty: 149
Rejestracja: 07 paź 2013, 19:37
Has thanked: 443 times
Been thanked: 73 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: oduck »

Są też błędy na kartach "tutorialowych", jeśli chodzi o polany (powinno być " mysia", a jest "lisia", i w drugim miejscu coś w tym stylu, piszę w tej chwili z głowy, bo nie mam gry pod ręką). W każdym razie chodzi o setup do zapoznawczej rozgrywki.
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: waffel »

W nadchodzącym wydaniu angielskim będą następujące zmiany:

- wykonując ruch, trzeba ruszyć co najmniej jednego wojownika (do tej pory legalne były 0-wojownikowe ruchy bodajże nie licząc Dynastii),
- Markiza wykonując marsz może wykonać do dwóch ruchów, a nie dokładnie dwa ruchy (istotne biorąc pod uwagę powyższą zmianę),
- Markiza może odrzucić ptasią kartę i wykonać dodatkowy ruch w dowolnej chwili podczas swojego dnia, a nie jak do tej pory dopiero po wykonaniu bazowych trzech akcji,
- gdy rozpatrujemy efekt usuwający wszystkie elementy przeciwników (rewolta, przysługa), to Włóczęga uszkadza sobie 3 przedmioty jeśli znajduje się na polanie objętej tym efektem.

Prawdę mówiąc nie wiem, gdzie szukać PDFa z 4 edycji angielskiej, ale zarówno BGG, jak i Discord zdają się potwierdzać te zmiany. Pierwsze dwie zmiany trochę nie wiem po co (tzn druga wynika z pierwszej, ale w takim razie po co pierwsza? Może we frakcjach z dodatków coś zmienia), a dwie ostatnie bardzo fajne.

Dodatkowo po Discordzie krąży popularny wariant: jeśli Włóczęga komuś pomaga, to "obdarowywany" może zagrać na niego odpowiednią zasadzkę (którą ten oczywiście może skontrować). Wariant wariantu: dodatkowo frakcja ta automatycznie staje się wroga. Co ciekawe, nie jestem pewien, czy po takiej zasadzce pomoc (i ewentualne wzięcie przedmiotu) nadal dochodzi do skutku ;) w sumie jeśli Włóczęga ma jeszcze niezużyte przedmioty może natychmiast dokonać kolejnej pomocy.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2387
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 624 times
Been thanked: 1030 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Galatolol »

waffel pisze: 12 lis 2019, 17:57 Pierwsze dwie zmiany trochę nie wiem po co (tzn druga wynika z pierwszej, ale w takim razie po co pierwsza? Może we frakcjach z dodatków coś zmienia), a dwie ostatnie bardzo fajne.
Wystarczy sobie wyobrazić jakąś kartę, która mówi coś w rodzaju "za każdym razem, gdy wykonujesz ruch, zrób coś tam".
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: waffel »

Galatolol pisze: 12 lis 2019, 18:03
waffel pisze: 12 lis 2019, 17:57 Pierwsze dwie zmiany trochę nie wiem po co (tzn druga wynika z pierwszej, ale w takim razie po co pierwsza? Może we frakcjach z dodatków coś zmienia), a dwie ostatnie bardzo fajne.
Wystarczy sobie wyobrazić jakąś kartę, która mówi coś w rodzaju "za każdym razem, gdy wykonujesz ruch, zrób coś tam".
Wyobrazić sobie mogę dużo, ale w obecnym, niewyobrażonym kształcie gry nie przychodzi mi w tej chwili do głowy żadna sytuacja, w której jest to istotne, może głupi jestem. Nie zagłębiałem się też we frakcje z nadchodzącego Underworld.
Suseł23
Posty: 7
Rejestracja: 13 lis 2019, 10:17
Has thanked: 1 time

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Suseł23 »

Czy na planszy frakcji Markizy De kot wszyscy macie błąd w druku na stronie z opisem przygotowania przy słowach napisanych pogrubioną czcionką? Osoba z działu reklamacyjnego Portal Games napisała mi, że sytuacja ma miejsce w całym nadruku (nie znam nikogo ze swoją kopią, aby potwierdzić, więc postanowiłem zapytać tutaj). Dziwi mnie, że jeśli to ma miejsce w całym nadruku i widząc jak dobitnie wytykane są wszelkie niedoskonałości polskiej wersji to nikt nie wspomniał o tym fakcie :)
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 13 lis 2019, 11:32 przez Suseł23, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6364
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 195 times
Been thanked: 491 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: yosz »

Suseł23 pisze: 13 lis 2019, 10:39 Dziwi mnie, że jeśli to ma miejsce w całym nadruku i widząc jak dobitnie wytykane są wszelkie niedoskonałości polskiej wersji to nikt nie wspomniał o tym fakcie :)
Zauważyliśmy, ale napis jest widoczny, spokojnie do rozczytania. To by było takie robienie z igieł, wideł. Zresztą duża część wytykanych "błędów" w mojej opinii jest lekko wyolbrzymiona. Są oczywiście błędy wynikające np z nieścisłości reguł w Jaszczurach, która przywędrowała z angielskiej wersji instrukcji.

A wracając do samej gry, to ja jestem Rootem na razie zachwycony. Z pełną oceną wstrzymam się jeszcze na parę partii, ale nie mam zarzutów do tłumaczenia, wydania i samej gry. Kupujcie bo już widziałem że znika z półek sklepowych ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Lambrso
Posty: 61
Rejestracja: 05 gru 2006, 08:27
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Been thanked: 6 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Lambrso »

Potwierdzam gra się sympatycznie, za nami 11 partii.
Rozłożenie i spakowanie gry na stole jest błyskawiczne.
Przetestowałem wariant 2, 3 i 4 osobowy.
W wariancie 2 osobowym bez mechanicznego gracza da się spokojnie grać i nie ma się wrażenia, że jest słabo.
Jednakże tylko kiedy gra się frakcją Markizy de Kot i Radą Ptaszorów.
W wariancie 2 graczy ludzi i gracz mechaniczny jest bardzo dobrze.

Mi osobiście najsłabiej grało się Włóczęgą, być może dlatego, że grałem nim tylko dwa razy.

Co do wykonania, to zostawiam innym, gdyż osobiście zauważam pewną niepokojącą tendencję u wszystkich Wydawców, a może to po prostu kwestia wieku.
Z czasem człowiek czepia się wszystkiego i wszystko mu przeszkadza.
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: waffel »

Ja się przychylam do tego, co pisze Yosz. Weźmy pod uwagę, że autor traktuje grę trochę jako wieczny work in progress, bo przy każdym dodruku są jakieś zmiany, a dokument do tłumaczenia kiedyś trzeba "zamknąć" (te nieszczęsne trzy stany przedmiotów chyba też z tego wynikają). Zazwyczaj nie jestem zwolennikiem polskich wydań właśnie ze względu na wieczne błędy (pamięta ktoś polskiego Netrunnera?) ale tutaj dla mnie sytuacja jest do przyjęcia.

Jakość wykonania za te pieniądze dla mnie też jest okej. Gra jest do dostania z tego co kojarzę za 130 zł z dostawą, drewienek dostajemy sporo i w trakcie gry prezentują się one fantastycznie, moim zdaniem dużo lepiej niż wszechobecny plastik. Grube tekturowe planszetki graczy są chyba droższe, niż wielu graczom się wydaje. Co do tychże planszetek graczy teraz mnie razi, że te z Plemion Rzecznych mają elegancko zaokrąglone rogi, a z podstawki mają kąt prosty, aż dziwne że ktoś robił specjalnie nowy wykrojnik na to. Może te kąty proste im się gorzej sztancowały i drukarnia poszła po rozum do głowy żeby to zaokrąglić :)

Jedyne o co teraz się martwię, to że spotka nas drugi powód, dla którego nie przepadam za polskimi wydaniami, tzn. okaże się, że w którymś momencie Portalowi przestanie się opłacać wydawanie kolejnych dodatków, ale w tej chwili to takie martwienie na zapas.

Jeszcze coś o rozgrywce: zawsze lubiłem takie konfliktowe, asymetryczne gry jak CitOW czy z większych TI, a Root dla mnie wypełnia podobną niszę, tyle że jest prostszy i krótszy, czyli prawdopodobnie będzie lądował na stole częściej niż konkurencja. Tak jak od kiedy zagrałem w Avalon, prawdopodobnie nigdy już nie zagram w BSG.
piwko
Posty: 370
Rejestracja: 05 lut 2019, 12:09
Has thanked: 76 times
Been thanked: 104 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: piwko »

Czy premiera dodatku jest dziś?
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 705
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 340 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Nidav »

piwo08 pisze: 14 lis 2019, 13:57 Czy premiera dodatku jest dziś?
Tak. Sklepy już powinny go mieć - sam widziałem wczoraj wieczorem zdjęcie z jednego sklepu (Shop Gracz konkretnie), że dodatek już do nich dotarł.
ajvven
Posty: 129
Rejestracja: 30 gru 2015, 11:02
Lokalizacja: Nadolice Wielkie koło Wrocławia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ajvven »

Hej,

czy u Was też praktycznie wszystkie pionki są źle skrojone ? Tzn są niedocięcia lub lekkie wgniecenia, wygląda to na jakiś seryjny maszynowy błąd.

Można z tym spokojnie grać, ale ewidentnie wada produkcyjna.

Myślałem, że może trafiłem na pechową kopię, ale dziś przyszedł dodatek i to samo...

Napisałem do Portalu. Uznali reklamację, ale na razie nie mają części zamiennych.

Łukasz
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2874
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: playerator »

ajvven pisze: 14 lis 2019, 20:46 (...) praktycznie wszystkie pionki są źle skrojone ? Tzn są niedocięcia lub lekkie wgniecenia, wygląda to na jakiś seryjny maszynowy błąd (...)
Był kiedyś problem z meeplami w Root, jeszcze w wydaniu z KS. Zechciałbyś wrzucić fotkę?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
yaro_
Posty: 315
Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 71 times
Been thanked: 126 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: yaro_ »

Przyszły plemiona, wypraska ładnie pomieściła wszystko aż miło :)
Natomiast jeden zgrzyt - też tak macie że plansze graczy z plemion mają zaokrąglone rogi, a te z podstawki nie ? :?
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: waffel »

5 postów wyżej ;)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6589
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 682 times
Been thanked: 1054 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Odi »

Pudełka i planszetki były robione w różnych fabrykach (China dodatek, Poland podstawka). Stąd różnice.

Karty na szczęście wyglądają na wydrukowane u tego samego producenta (albo ktoś bardzo dokładnie wybrał materiał, na jakim zostały wydrukowane i sprawdził kolorystykę).
kamilpr
Posty: 377
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 14 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kamilpr »

Zauważyłem ze jak ktos sie uprze to mozna Sojuszowi Lesnemu nie dać nawet zączac grac. Juz tlumacze
- w pierwszym ruchu Sojusz wystawia najpierw sympatykow na jakiejs polanie
- Na poczatku gry na kazdej polanie jest kot wiec kot moze w swoim ruchu zniszczyc ten zeton sympatykow ze wzgledu na bezbronnosc sojuszu, na tym polu atak kota zawsze sie uda.
- Sojusz nie ma sympatykow bo zostali usunieci, a bez nich nie moze zrobic bazy wiec stawia nowych sympatykow, ktorych kot czy ptaki zaraz moga zniszczyc i tak w kółko.

Taki scenariusz jest mozliwy czy cos zle robie ?
Awatar użytkownika
yaro_
Posty: 315
Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 71 times
Been thanked: 126 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: yaro_ »

Nie rozumiem też tych kart Opisu frakcji, w podstawce były każda frakcja x4 - 16 kart. W dodatku dali tylko po jednej na nowe frakcje.
Podobnie z kartami z Przebiegiem rozgrywki- w podstawce dla każdej frakcji x1, w dodatku ani jednej.
Nie żeby były mi te karty do czegoś potrzebne bo wszystko jest na planszy gracza, która dzięki Bogu jest tekturowa a nie z papieru jak np w Blood rage'u, albo GTW, ale tak niekonsekwentnie trochę.
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 705
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 340 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Nidav »

kamilpr pisze: 15 lis 2019, 20:59.
Taki scenariusz jest mozliwy czy cos zle robie ?
Jak najbardziej jest możliwy. Ale przez to Sojusz zdobywa karty, więc może stawiać więcej żetonów Sympatyków. W którymś momencie postawi przez to pierwszą bazę. A jak inni skupią się zbyt na tym, to przegapią momenty, kiedy sami powinni zacząć dominować. Frakcje serio samo balansują się - trzeba tylko nimi umiejętnie grać ;) Nawet rozstawianie żetonów Sympatyków to też ciekawa rzecz, bo trzeba pewne czynniki rozstrzygnąć, patrząc na innych graczy. Czy ten żeton ułatwi życie Dynastii? Czy Markiz mnie tu zaatakuje? Taki urok frakcji ;)
Awatar użytkownika
Fingus
Posty: 84
Rejestracja: 05 lip 2009, 19:03
Has thanked: 12 times
Been thanked: 18 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Fingus »

Karty przebiegu są tylko do tutoriala, który dotyczy tylko frakcji z podstawki, dodatek tutoriala nie ma. Karty opisu frakcji to tylko przypominajka/ wprowadzenie dla nowych, potem się do tego w ogóle nie zagląda, nie wiem po co ich aż tyle w podstawce.

Co do wykańczania Sojuszu - powiedzmy że Sojusz w pierwszej turze stawia trzech sympatyków, jeśli jeden jest na niezajętej polanie, kocica usunie mu dwóch i odda trzy karty (jedna za ruch). Jeśli odłożył sobie dwie w swojej turze, to ma już pięciu stronników i jednego sympatyka, a kocica odzyskała jedną kartę na dalsze próby ataków.
ODPOWIEDZ