Root (Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Nidav
- Posty: 705
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 340 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Polska edycja ma uwzględnione wszystkie elementy z trzeciej edycji angielskiej, więc upgrade pack nie jest potrzebny.
Na razie nic nie wiadomo. Prezes mówił, że wszystko zależy od sprzedaży pierwszego dodatku. A że sklepowa premiera dopiero 14 listopada, to nic nie można stwierdzić Osobiście podejrzewam, że jeśli sprzedaż dodatku będzie dobra, to się dowiemy o wydaniu kolejnych dodatków w styczniu, tj. na Portalconie.
Re: Root
Uwaga, spora pomyłka w polskich zasadach Jaszczurów. W najnowszych zasadach angielskich jest:
A polskie sugerują, że jedną kartę w danym kolorze należy odkryć, a drugą (dodatkową) odrzucić. Zanim zaostrzymy widły i zapalimy pochodnie żeby zlinczować Portal, angielskie zasady do niedawna były w tym punkcie niejednoznaczne, więc pewnie tłumaczyli z odrobinę starszej wersji. Nawet chyba widziałem jak autor na BGG publicznie zastanawiał się, jak to sformułować, ale teraz nie chce mi się szukać tego wątku :)Score. Spend the same card you reveal (placing in Lost Souls) to score the victory points listed above the rightmost empty Gardens space of the suit matching the revealed card. You may perform this only once per turn per suit.
Re: Root (Cole Wehrle)
Może ktoś się pokusi i zbierze wszystkie błędy i nieścisłości razem w jednym poście? Ja się już pogubiłem. Mam nadzieję, że Portal zaskoczy nas pozytywnie i wyda wkrótce erratę
- Nidav
- Posty: 705
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 340 times
Re: Root
Mówisz, masz - wszystkie 5 błędów, które zostało zauważonych, przy czym większość z nich prawdopodobnie wynika z tego, że Portalowe tłumaczenie miało miejsce przed wprowadzeniem większości poprawek do nowej angielskiej instrukcji. Nie wspominam o Markizie, bo dajmy z tym spokój
1.
2.
3.
4.
5.
1.
Czyli przedmiot może być odkryty-uszkodzony, zakryty-uszkodzony, odkryty-nieuszkodzony i zakryty-nieuszkodzony.GrzeL pisze: ↑23 paź 2019, 19:23 W polskiej instrukcji (przynajmniej tej dostępnej on-line) na 17 stronie jest wprowadzający w błąd zapis „Przedmiot może być w jednym z trzech stanów:”, który powinien zostać usunięty (jak nastąpiło to w angielskiej instrukcji opublikowanej w styczniu tego roku na BGG), bo po zmianach zasad przedmiot może być w czterech stanach.
2.
GrzeL pisze: ↑24 paź 2019, 12:48 Kolejna nieuwzględniona w polskiej wersji poprawka w zasadach.W polskiej instrukcji za angielską na 17 stronie jest błędny zapis, bo obecnie dopuszcza przechowywanie wyczerpanych przedmiotów na odpowiednich torach, co jest sprzeczne z zapisami na stronie 19 instrukcji oraz regułami 9.5 i 9.5.7 z Księgi Praw.Księga Praw 9.2.5 pisze:Jest:
„Przedmioty na planszy Frakcji Włóczęgi mogą być zakryte, odkryte lub uszkodzone”,
a powinno być:
„Przedmioty na planszy Frakcji Włóczęgi mogą być odkryte lub zakryte”.Niektóre zasady w polskiej wersji są poprawione względem angielskiej np. 2.3, w której w polskim tłumaczeniu uwzględniono wyjątek Rwącej Rzeki. Dzięki temu wyjątkowi zasada Rwącej Rzeki nie jest unieważniana przez 2.3, jak ma to miejsce w wersji angielskiej, zgodnie z zasadą 1.1.1 o pierwszeństwie zasad.Spoiler:
3.
Tu akurat nieprecyzyjne tłumaczenie, chociaż w zasadzie nie jest to de facto błąd - po prostu pozostawia margines błędu.
4.
Tu znowu kwestia braku trzech słów, chociaż błąd w obu instrukcjach.
5.
No i powyższy błąd, w których autor zresztą wskazał, że błąd bierze się prawdopodobnie w źle sprecyzowanej wersji instrukcji, która była bazą dla portalowego tłumaczenia.waffel pisze: ↑06 lis 2019, 10:45 Uwaga, spora pomyłka w polskich zasadach Jaszczurów. W najnowszych zasadach angielskich jest:
A polskie sugerują, że jedną kartę w danym kolorze należy odkryć, a drugą (dodatkową) odrzucić. Zanim zaostrzymy widły i zapalimy pochodnie żeby zlinczować Portal, angielskie zasady do niedawna były w tym punkcie niejednoznaczne, więc pewnie tłumaczyli z odrobinę starszej wersji. Nawet chyba widziałem jak autor na BGG publicznie zastanawiał się, jak to sformułować, ale teraz nie chce mi się szukać tego wątkuScore. Spend the same card you reveal (placing in Lost Souls) to score the victory points listed above the rightmost empty Gardens space of the suit matching the revealed card. You may perform this only once per turn per suit.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1141
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 58 times
Re: Root
W tym wątku zostało już wymienionych osiem w polskim tłumaczeniu, a jest ich więcej, bo niestety tłumacze byli kreatywni i np. słówko „spend” zostało przetłumaczone jako „wydać”, „zagrać” oraz „poświęcić”, ale żeby nie było za łatwo, to słówko „zagrać” jest również odpowiednikiem słówka „play”.
Root – Nieoficjalna errataZasady wynikające z doświadczenia pisze:P4. Zasada używa konkretnego wyrażenia lub akcji. Czy zawierają się w tym pokrewne wyrażenia lub akcje?
O4. Nie. Możesz założyć, że zasada dotyczy tylko pierwotnego wyrażenia, a nie powiązanych wyrażeń, nieważne jak mocno są spokrewnione. Na przykład, „przemieść” i „rozmieść” to dwa różne wyrażenia.
Re: Root (Cole Wehrle)
Są też błędy na kartach "tutorialowych", jeśli chodzi o polany (powinno być " mysia", a jest "lisia", i w drugim miejscu coś w tym stylu, piszę w tej chwili z głowy, bo nie mam gry pod ręką). W każdym razie chodzi o setup do zapoznawczej rozgrywki.
Re: Root (Cole Wehrle)
W nadchodzącym wydaniu angielskim będą następujące zmiany:
- wykonując ruch, trzeba ruszyć co najmniej jednego wojownika (do tej pory legalne były 0-wojownikowe ruchy bodajże nie licząc Dynastii),
- Markiza wykonując marsz może wykonać do dwóch ruchów, a nie dokładnie dwa ruchy (istotne biorąc pod uwagę powyższą zmianę),
- Markiza może odrzucić ptasią kartę i wykonać dodatkowy ruch w dowolnej chwili podczas swojego dnia, a nie jak do tej pory dopiero po wykonaniu bazowych trzech akcji,
- gdy rozpatrujemy efekt usuwający wszystkie elementy przeciwników (rewolta, przysługa), to Włóczęga uszkadza sobie 3 przedmioty jeśli znajduje się na polanie objętej tym efektem.
Prawdę mówiąc nie wiem, gdzie szukać PDFa z 4 edycji angielskiej, ale zarówno BGG, jak i Discord zdają się potwierdzać te zmiany. Pierwsze dwie zmiany trochę nie wiem po co (tzn druga wynika z pierwszej, ale w takim razie po co pierwsza? Może we frakcjach z dodatków coś zmienia), a dwie ostatnie bardzo fajne.
Dodatkowo po Discordzie krąży popularny wariant: jeśli Włóczęga komuś pomaga, to "obdarowywany" może zagrać na niego odpowiednią zasadzkę (którą ten oczywiście może skontrować). Wariant wariantu: dodatkowo frakcja ta automatycznie staje się wroga. Co ciekawe, nie jestem pewien, czy po takiej zasadzce pomoc (i ewentualne wzięcie przedmiotu) nadal dochodzi do skutku ;) w sumie jeśli Włóczęga ma jeszcze niezużyte przedmioty może natychmiast dokonać kolejnej pomocy.
- wykonując ruch, trzeba ruszyć co najmniej jednego wojownika (do tej pory legalne były 0-wojownikowe ruchy bodajże nie licząc Dynastii),
- Markiza wykonując marsz może wykonać do dwóch ruchów, a nie dokładnie dwa ruchy (istotne biorąc pod uwagę powyższą zmianę),
- Markiza może odrzucić ptasią kartę i wykonać dodatkowy ruch w dowolnej chwili podczas swojego dnia, a nie jak do tej pory dopiero po wykonaniu bazowych trzech akcji,
- gdy rozpatrujemy efekt usuwający wszystkie elementy przeciwników (rewolta, przysługa), to Włóczęga uszkadza sobie 3 przedmioty jeśli znajduje się na polanie objętej tym efektem.
Prawdę mówiąc nie wiem, gdzie szukać PDFa z 4 edycji angielskiej, ale zarówno BGG, jak i Discord zdają się potwierdzać te zmiany. Pierwsze dwie zmiany trochę nie wiem po co (tzn druga wynika z pierwszej, ale w takim razie po co pierwsza? Może we frakcjach z dodatków coś zmienia), a dwie ostatnie bardzo fajne.
Dodatkowo po Discordzie krąży popularny wariant: jeśli Włóczęga komuś pomaga, to "obdarowywany" może zagrać na niego odpowiednią zasadzkę (którą ten oczywiście może skontrować). Wariant wariantu: dodatkowo frakcja ta automatycznie staje się wroga. Co ciekawe, nie jestem pewien, czy po takiej zasadzce pomoc (i ewentualne wzięcie przedmiotu) nadal dochodzi do skutku ;) w sumie jeśli Włóczęga ma jeszcze niezużyte przedmioty może natychmiast dokonać kolejnej pomocy.
- Galatolol
- Posty: 2387
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 624 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Wystarczy sobie wyobrazić jakąś kartę, która mówi coś w rodzaju "za każdym razem, gdy wykonujesz ruch, zrób coś tam".
Re: Root (Cole Wehrle)
Wyobrazić sobie mogę dużo, ale w obecnym, niewyobrażonym kształcie gry nie przychodzi mi w tej chwili do głowy żadna sytuacja, w której jest to istotne, może głupi jestem. Nie zagłębiałem się też we frakcje z nadchodzącego Underworld.
Re: Root (Cole Wehrle)
Czy na planszy frakcji Markizy De kot wszyscy macie błąd w druku na stronie z opisem przygotowania przy słowach napisanych pogrubioną czcionką? Osoba z działu reklamacyjnego Portal Games napisała mi, że sytuacja ma miejsce w całym nadruku (nie znam nikogo ze swoją kopią, aby potwierdzić, więc postanowiłem zapytać tutaj). Dziwi mnie, że jeśli to ma miejsce w całym nadruku i widząc jak dobitnie wytykane są wszelkie niedoskonałości polskiej wersji to nikt nie wspomniał o tym fakcie
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 13 lis 2019, 11:32 przez Suseł23, łącznie zmieniany 1 raz.
- yosz
- Posty: 6364
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 491 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Zauważyliśmy, ale napis jest widoczny, spokojnie do rozczytania. To by było takie robienie z igieł, wideł. Zresztą duża część wytykanych "błędów" w mojej opinii jest lekko wyolbrzymiona. Są oczywiście błędy wynikające np z nieścisłości reguł w Jaszczurach, która przywędrowała z angielskiej wersji instrukcji.
A wracając do samej gry, to ja jestem Rootem na razie zachwycony. Z pełną oceną wstrzymam się jeszcze na parę partii, ale nie mam zarzutów do tłumaczenia, wydania i samej gry. Kupujcie bo już widziałem że znika z półek sklepowych
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Root (Cole Wehrle)
Potwierdzam gra się sympatycznie, za nami 11 partii.
Rozłożenie i spakowanie gry na stole jest błyskawiczne.
Przetestowałem wariant 2, 3 i 4 osobowy.
W wariancie 2 osobowym bez mechanicznego gracza da się spokojnie grać i nie ma się wrażenia, że jest słabo.
Jednakże tylko kiedy gra się frakcją Markizy de Kot i Radą Ptaszorów.
W wariancie 2 graczy ludzi i gracz mechaniczny jest bardzo dobrze.
Mi osobiście najsłabiej grało się Włóczęgą, być może dlatego, że grałem nim tylko dwa razy.
Co do wykonania, to zostawiam innym, gdyż osobiście zauważam pewną niepokojącą tendencję u wszystkich Wydawców, a może to po prostu kwestia wieku.
Z czasem człowiek czepia się wszystkiego i wszystko mu przeszkadza.
Rozłożenie i spakowanie gry na stole jest błyskawiczne.
Przetestowałem wariant 2, 3 i 4 osobowy.
W wariancie 2 osobowym bez mechanicznego gracza da się spokojnie grać i nie ma się wrażenia, że jest słabo.
Jednakże tylko kiedy gra się frakcją Markizy de Kot i Radą Ptaszorów.
W wariancie 2 graczy ludzi i gracz mechaniczny jest bardzo dobrze.
Mi osobiście najsłabiej grało się Włóczęgą, być może dlatego, że grałem nim tylko dwa razy.
Co do wykonania, to zostawiam innym, gdyż osobiście zauważam pewną niepokojącą tendencję u wszystkich Wydawców, a może to po prostu kwestia wieku.
Z czasem człowiek czepia się wszystkiego i wszystko mu przeszkadza.
Re: Root (Cole Wehrle)
Ja się przychylam do tego, co pisze Yosz. Weźmy pod uwagę, że autor traktuje grę trochę jako wieczny work in progress, bo przy każdym dodruku są jakieś zmiany, a dokument do tłumaczenia kiedyś trzeba "zamknąć" (te nieszczęsne trzy stany przedmiotów chyba też z tego wynikają). Zazwyczaj nie jestem zwolennikiem polskich wydań właśnie ze względu na wieczne błędy (pamięta ktoś polskiego Netrunnera?) ale tutaj dla mnie sytuacja jest do przyjęcia.
Jakość wykonania za te pieniądze dla mnie też jest okej. Gra jest do dostania z tego co kojarzę za 130 zł z dostawą, drewienek dostajemy sporo i w trakcie gry prezentują się one fantastycznie, moim zdaniem dużo lepiej niż wszechobecny plastik. Grube tekturowe planszetki graczy są chyba droższe, niż wielu graczom się wydaje. Co do tychże planszetek graczy teraz mnie razi, że te z Plemion Rzecznych mają elegancko zaokrąglone rogi, a z podstawki mają kąt prosty, aż dziwne że ktoś robił specjalnie nowy wykrojnik na to. Może te kąty proste im się gorzej sztancowały i drukarnia poszła po rozum do głowy żeby to zaokrąglić :)
Jedyne o co teraz się martwię, to że spotka nas drugi powód, dla którego nie przepadam za polskimi wydaniami, tzn. okaże się, że w którymś momencie Portalowi przestanie się opłacać wydawanie kolejnych dodatków, ale w tej chwili to takie martwienie na zapas.
Jeszcze coś o rozgrywce: zawsze lubiłem takie konfliktowe, asymetryczne gry jak CitOW czy z większych TI, a Root dla mnie wypełnia podobną niszę, tyle że jest prostszy i krótszy, czyli prawdopodobnie będzie lądował na stole częściej niż konkurencja. Tak jak od kiedy zagrałem w Avalon, prawdopodobnie nigdy już nie zagram w BSG.
Jakość wykonania za te pieniądze dla mnie też jest okej. Gra jest do dostania z tego co kojarzę za 130 zł z dostawą, drewienek dostajemy sporo i w trakcie gry prezentują się one fantastycznie, moim zdaniem dużo lepiej niż wszechobecny plastik. Grube tekturowe planszetki graczy są chyba droższe, niż wielu graczom się wydaje. Co do tychże planszetek graczy teraz mnie razi, że te z Plemion Rzecznych mają elegancko zaokrąglone rogi, a z podstawki mają kąt prosty, aż dziwne że ktoś robił specjalnie nowy wykrojnik na to. Może te kąty proste im się gorzej sztancowały i drukarnia poszła po rozum do głowy żeby to zaokrąglić :)
Jedyne o co teraz się martwię, to że spotka nas drugi powód, dla którego nie przepadam za polskimi wydaniami, tzn. okaże się, że w którymś momencie Portalowi przestanie się opłacać wydawanie kolejnych dodatków, ale w tej chwili to takie martwienie na zapas.
Jeszcze coś o rozgrywce: zawsze lubiłem takie konfliktowe, asymetryczne gry jak CitOW czy z większych TI, a Root dla mnie wypełnia podobną niszę, tyle że jest prostszy i krótszy, czyli prawdopodobnie będzie lądował na stole częściej niż konkurencja. Tak jak od kiedy zagrałem w Avalon, prawdopodobnie nigdy już nie zagram w BSG.
- Nidav
- Posty: 705
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 340 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Tak. Sklepy już powinny go mieć - sam widziałem wczoraj wieczorem zdjęcie z jednego sklepu (Shop Gracz konkretnie), że dodatek już do nich dotarł.
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 30 gru 2015, 11:02
- Lokalizacja: Nadolice Wielkie koło Wrocławia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 2 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Hej,
czy u Was też praktycznie wszystkie pionki są źle skrojone ? Tzn są niedocięcia lub lekkie wgniecenia, wygląda to na jakiś seryjny maszynowy błąd.
Można z tym spokojnie grać, ale ewidentnie wada produkcyjna.
Myślałem, że może trafiłem na pechową kopię, ale dziś przyszedł dodatek i to samo...
Napisałem do Portalu. Uznali reklamację, ale na razie nie mają części zamiennych.
Łukasz
czy u Was też praktycznie wszystkie pionki są źle skrojone ? Tzn są niedocięcia lub lekkie wgniecenia, wygląda to na jakiś seryjny maszynowy błąd.
Można z tym spokojnie grać, ale ewidentnie wada produkcyjna.
Myślałem, że może trafiłem na pechową kopię, ale dziś przyszedł dodatek i to samo...
Napisałem do Portalu. Uznali reklamację, ale na razie nie mają części zamiennych.
Łukasz
- playerator
- Posty: 2874
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Był kiedyś problem z meeplami w Root, jeszcze w wydaniu z KS. Zechciałbyś wrzucić fotkę?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- yaro_
- Posty: 315
- Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 126 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Przyszły plemiona, wypraska ładnie pomieściła wszystko aż miło
Natomiast jeden zgrzyt - też tak macie że plansze graczy z plemion mają zaokrąglone rogi, a te z podstawki nie ?
Natomiast jeden zgrzyt - też tak macie że plansze graczy z plemion mają zaokrąglone rogi, a te z podstawki nie ?
- Odi
- Administrator
- Posty: 6589
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 682 times
- Been thanked: 1054 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Pudełka i planszetki były robione w różnych fabrykach (China dodatek, Poland podstawka). Stąd różnice.
Karty na szczęście wyglądają na wydrukowane u tego samego producenta (albo ktoś bardzo dokładnie wybrał materiał, na jakim zostały wydrukowane i sprawdził kolorystykę).
Karty na szczęście wyglądają na wydrukowane u tego samego producenta (albo ktoś bardzo dokładnie wybrał materiał, na jakim zostały wydrukowane i sprawdził kolorystykę).
Re: Root (Cole Wehrle)
Zauważyłem ze jak ktos sie uprze to mozna Sojuszowi Lesnemu nie dać nawet zączac grac. Juz tlumacze
- w pierwszym ruchu Sojusz wystawia najpierw sympatykow na jakiejs polanie
- Na poczatku gry na kazdej polanie jest kot wiec kot moze w swoim ruchu zniszczyc ten zeton sympatykow ze wzgledu na bezbronnosc sojuszu, na tym polu atak kota zawsze sie uda.
- Sojusz nie ma sympatykow bo zostali usunieci, a bez nich nie moze zrobic bazy wiec stawia nowych sympatykow, ktorych kot czy ptaki zaraz moga zniszczyc i tak w kółko.
Taki scenariusz jest mozliwy czy cos zle robie ?
- w pierwszym ruchu Sojusz wystawia najpierw sympatykow na jakiejs polanie
- Na poczatku gry na kazdej polanie jest kot wiec kot moze w swoim ruchu zniszczyc ten zeton sympatykow ze wzgledu na bezbronnosc sojuszu, na tym polu atak kota zawsze sie uda.
- Sojusz nie ma sympatykow bo zostali usunieci, a bez nich nie moze zrobic bazy wiec stawia nowych sympatykow, ktorych kot czy ptaki zaraz moga zniszczyc i tak w kółko.
Taki scenariusz jest mozliwy czy cos zle robie ?
- yaro_
- Posty: 315
- Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 126 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Nie rozumiem też tych kart Opisu frakcji, w podstawce były każda frakcja x4 - 16 kart. W dodatku dali tylko po jednej na nowe frakcje.
Podobnie z kartami z Przebiegiem rozgrywki- w podstawce dla każdej frakcji x1, w dodatku ani jednej.
Nie żeby były mi te karty do czegoś potrzebne bo wszystko jest na planszy gracza, która dzięki Bogu jest tekturowa a nie z papieru jak np w Blood rage'u, albo GTW, ale tak niekonsekwentnie trochę.
Podobnie z kartami z Przebiegiem rozgrywki- w podstawce dla każdej frakcji x1, w dodatku ani jednej.
Nie żeby były mi te karty do czegoś potrzebne bo wszystko jest na planszy gracza, która dzięki Bogu jest tekturowa a nie z papieru jak np w Blood rage'u, albo GTW, ale tak niekonsekwentnie trochę.
- Nidav
- Posty: 705
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 340 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Jak najbardziej jest możliwy. Ale przez to Sojusz zdobywa karty, więc może stawiać więcej żetonów Sympatyków. W którymś momencie postawi przez to pierwszą bazę. A jak inni skupią się zbyt na tym, to przegapią momenty, kiedy sami powinni zacząć dominować. Frakcje serio samo balansują się - trzeba tylko nimi umiejętnie grać Nawet rozstawianie żetonów Sympatyków to też ciekawa rzecz, bo trzeba pewne czynniki rozstrzygnąć, patrząc na innych graczy. Czy ten żeton ułatwi życie Dynastii? Czy Markiz mnie tu zaatakuje? Taki urok frakcji
Re: Root (Cole Wehrle)
Karty przebiegu są tylko do tutoriala, który dotyczy tylko frakcji z podstawki, dodatek tutoriala nie ma. Karty opisu frakcji to tylko przypominajka/ wprowadzenie dla nowych, potem się do tego w ogóle nie zagląda, nie wiem po co ich aż tyle w podstawce.
Co do wykańczania Sojuszu - powiedzmy że Sojusz w pierwszej turze stawia trzech sympatyków, jeśli jeden jest na niezajętej polanie, kocica usunie mu dwóch i odda trzy karty (jedna za ruch). Jeśli odłożył sobie dwie w swojej turze, to ma już pięciu stronników i jednego sympatyka, a kocica odzyskała jedną kartę na dalsze próby ataków.
Co do wykańczania Sojuszu - powiedzmy że Sojusz w pierwszej turze stawia trzech sympatyków, jeśli jeden jest na niezajętej polanie, kocica usunie mu dwóch i odda trzy karty (jedna za ruch). Jeśli odłożył sobie dwie w swojej turze, to ma już pięciu stronników i jednego sympatyka, a kocica odzyskała jedną kartę na dalsze próby ataków.