Taluva
-
- Posty: 4023
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 94 times
- Kontakt:
Re: Taluva
Mam osadę złożoną z wymaganych 3 pól. W kolejnym ruchu w osadzie umieszczam świątynię. W swoim kolejnym ruchu przeciwnik wywołuje erupcję w wyniku której tracę 2/3 chatek. Czy tracę świątynię?
- raiden25
- Posty: 1488
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Taluva
Oczywiście ze nie. Wymogi są do postawienia budynku, jak już stoi to cię nie interesujeTTR_1983 pisze:Mam osadę złożoną z wymaganych 3 pól. W kolejnym ruchu w osadzie umieszczam świątynię. W swoim kolejnym ruchu przeciwnik wywołuje erupcję w wyniku której tracę 2/3 chatek. Czy tracę świątynię?
-
- Posty: 4023
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 94 times
- Kontakt:
Re: Taluva
Właśnie mam wątpliwość, bo w mojej sytuacji erupcja podzieliła osadę tak, że w jednej została mi jedna chatka, a w drugiej jedna świątynia.
- skanna
- Posty: 1337
- Rejestracja: 22 lis 2007, 20:43
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 22 times
Re: Taluva
Świątynia zostaje, a z tej pozostałej chatki możesz w drugą stronę rozbudować koleją osadę i przy niej znów postawić świątynie. Reguły jasno mówią, że nie można zniszczyć świątyni, wieży ani osady składającej się z tylko jednej chatki.
offtopikowa specjalistka - z góry przepraszam, to niezależne ode mnie i moich palców ;-)
- Paskudnik
- Posty: 1431
- Rejestracja: 06 cze 2014, 16:49
- Lokalizacja: Ergsun-Tuek
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 3 times
Re: Taluva
Właśnie w celu doprowadzenia do takich sytuacji (czyli podzielenia osady, kiedy została w niej już zbudowana świątynia lub wieża), opłaca się wywoływać erupcje, które zalewają naszą własną wioskę - czasami w części, która została w ten sposób oddzielona od świątyni / wieży można bardzo szybko wybudować kolejną świątynię / wieżę. A wtedy to się już liczy jako osobna osada.TTR_1983 pisze:Właśnie mam wątpliwość, bo w mojej sytuacji erupcja podzieliła osadę tak, że w jednej została mi jedna chatka, a w drugiej jedna świątynia.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2016, 22:36 przez Paskudnik, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie gram w gry, których nie lubię a lubię tylko te gry, w które już grałem :P
-
- Posty: 4023
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 94 times
- Kontakt:
Re: Taluva
Witam
Mam pewna niejasność.
W swojej turze mogę miedzy innymi rozbudować osadę ( wybierając jeden rodzaj pol i na nich postawić odpowiednia , zależna od poziomów, ilość domków).
Rozumiem ze rozbudowa osady nie może polegać na postawieniu tylko jednego domku, ta bowiem opcja zarezerwowana jest tylko dla tworzenia nowej osady- (instrukcja: stawiając jeden domek zawsze zapoczątkowujemy nowa osadę i nie może on przylegać do pola już istniejącej osady tego samego koloru)
Czyli w fazie ekspansji osady mój ruch nie może polegać na postawieniu jednego domku, mogę go postawić tylko w odstępie od istniejącej osady jako początek nowej osady.
Pisze o sytuacji gdy chciałabym osadę rozbudować ale nie mam dwóch takich samych terenów przylegających do osady.
I jak się to ma do sytuacji gdy mam wolne pole na drugim poziomie w osadzie, mogę potraktować jako rozbudowę osady postawienie 2 domków na tym jedynym polu na drugim poziomie?
Wydaje mi się to raczej naciąganiem zasad . Wydaje mi się ze rozbudowa osady musi obejmować przynajmniej dwa pola na raz, by była możliwa oczywiście nie ważne jakiego poziomu.
Mam pewna niejasność.
W swojej turze mogę miedzy innymi rozbudować osadę ( wybierając jeden rodzaj pol i na nich postawić odpowiednia , zależna od poziomów, ilość domków).
Rozumiem ze rozbudowa osady nie może polegać na postawieniu tylko jednego domku, ta bowiem opcja zarezerwowana jest tylko dla tworzenia nowej osady- (instrukcja: stawiając jeden domek zawsze zapoczątkowujemy nowa osadę i nie może on przylegać do pola już istniejącej osady tego samego koloru)
Czyli w fazie ekspansji osady mój ruch nie może polegać na postawieniu jednego domku, mogę go postawić tylko w odstępie od istniejącej osady jako początek nowej osady.
Pisze o sytuacji gdy chciałabym osadę rozbudować ale nie mam dwóch takich samych terenów przylegających do osady.
I jak się to ma do sytuacji gdy mam wolne pole na drugim poziomie w osadzie, mogę potraktować jako rozbudowę osady postawienie 2 domków na tym jedynym polu na drugim poziomie?
Wydaje mi się to raczej naciąganiem zasad . Wydaje mi się ze rozbudowa osady musi obejmować przynajmniej dwa pola na raz, by była możliwa oczywiście nie ważne jakiego poziomu.
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Taluva
Rozbudowa polega na postawieniu domków na wszystkich przyległych polach wybranego typu. Jeśli jest tylko jedno to stawiasz tylko na jednym.
Zakaz zakładania nowych osad obok istniejących, który pojawił się w jednym z kolejnych wydań miał na celu uniemożliwić obchodzenie reguł rozbudowy.
Zakaz zakładania nowych osad obok istniejących, który pojawił się w jednym z kolejnych wydań miał na celu uniemożliwić obchodzenie reguł rozbudowy.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Re: Taluva
FortArt pisze:Rozbudowa polega na postawieniu domków na wszystkich przyległych polach wybranego typu. Jeśli jest tylko jedno to stawiasz tylko na jednym.
Zakaz zakładania nowych osad obok istniejących, który pojawił się w jednym z kolejnych wydań miał na celu uniemożliwić obchodzenie reguł rozbudowy.
Dziekuje za odpowiedz. Zastanawiam się jakie obchodzenie zasad miano na myśli?
To w zasadzie teraz niczym się nie rożni, w pewnych sytuacjach ,rozbudowa osady , od stawiania nowej. W obu przypadkach można postawić tylko jedna chatkę (jesli dostepny jest jeden kafel danego terenu) jako rozbudowę osady (tylko w tym przypadku nie jest to ograniczone do pierwszego poziomu, jak w przypadku stawiania nowej osady.)
-
- Posty: 4023
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 94 times
- Kontakt:
Re: Taluva
Różni się, bo rozpoczynając nową osadę nie możesz chatki położyć tak, aby przylegała do istniejącej już osady.
Re: Taluva
No tak ale w pewnych wspomnianych sytuacjach wygląda to tak jakbym stawiała nowa osadę ale wbrew zasadom:) bo sąsiadująco, a to właśnie jest rozbudowa w tym wypadku, wiec współgracze mogliby podnieść larum:)
Re: Taluva
To takie przewrotne:))Veridiana pisze:Jak po sąsiedzku - to rozbudowa. Jak osobno - nowa osada
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Taluva
Przykrywanie budynków...
Czy jeśli osada składa się z wieży, świątyni i dwóch chatek to czy w wyniku erupcji wulkanu mogę usunąć te dwie chatki?
Pytam bo nie wiem czy w instrukcji słowo ''budynek '' odnosi się do dowolnego rodzaju budynku czy tylko do chatki.
Czy jeśli osada składa się z wieży, świątyni i dwóch chatek to czy w wyniku erupcji wulkanu mogę usunąć te dwie chatki?
Pytam bo nie wiem czy w instrukcji słowo ''budynek '' odnosi się do dowolnego rodzaju budynku czy tylko do chatki.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Taluva
Możesz. Nie możesz tylko skasować całej osady.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Taluva
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Taluva
FAQ
Osada
Osada to po prostu dowolna połączona grupa budynków tego samego koloru. Np. Samotna świątynia jest także osadą (i dlatego można ją rozbudować lub zbudować wieżę). Mimo że każda osada zaczyna się od jednej chaty, osada nie musi mieć chat (może utracić wszystkie chaty z powodu erupcji wulkanu).
http://www.boardgamegeek.com/thread/168371
http://www.boardgamegeek.com/thread/142016
48 płytek wulkanu
Chociaż niektórzy gracze proponują wariant z 12 płytkami na gracza, zgodnie z oficjalnymi zasadami stosuje się wszystkie 48 płytek, niezależnie od liczby graczy.
Nowa edycja (Ferti, 2012) wykorzystuje oficjalną zasadę 12 kafelków dla każdego gracza (teraz używa wszystkich 48 kafelków z mniej niż 4 graczami jako wariant).
Dystrybucja terenu
https://boardgamegeek.com/thread/184290 ... stribution
Cel
Pamiętaj, że „zwykły cel” jest w rzeczywistości niezwykły; zazwyczaj wygrywa „Early Victory”.
Chaty wyeliminowane przez erupcję wulkanu nadal liczą się jako zbudowane na potrzeby „Wczesnego zwycięstwa”.
http://www.boardgamegeek.com/thread/155695
http://www.boardgamegeek.com/thread/164250
Jeśli gracz umieści 48. płytkę, następnie umieszcza swój ostatni z drugiego typu budynku, wówczas wygrywa w stanie „Wczesne zwycięstwo”.
http://www.boardgamegeek.com/thread/161809
Każda tura składa się z dwóch kroków
Pamiętaj, że wykonujesz dokładnie te 2 kroki: Dodaj kafelek i jedno ustawienie budynku (co może spowodować umieszczenie kilku chat z powodu rozszerzenia).
Krok 1: Umieść żeton wulkanu
a) Rozwiń krajobraz
Nowy kafelek musi dotykać niektórych już umieszczonych kafelków, ale nie ma ograniczeń co do tego, jakie rodzaje terenu przylegają do siebie.
Pierwszy ruch pierwszego gracza jest oczywiście wyjątkiem, ponieważ nie ma już umieszczonego kafelka. Pierwszym ruchem pierwszego gracza jest po prostu umieszczenie jego płytki na stole (a następnie umieszczenie chaty na jednym z heksów innych niż wulkan).
b) Erupcja wulkanu
Heks wulkanu na nowym żetonie musi zostać umieszczony bezpośrednio na heksie wulkanu już w grze.
Płytka wulkanu (która ma 3 heksy) musi znajdować się na co najmniej 2 płytkach.
Wszystkie trzy heksy pod płytką erupcji muszą znajdować się na tym samym poziomie.
http://www.boardgamegeek.com/thread/262030
Chaty utracone w wyniku erupcji wulkanu opuszczają grę i nie można ich ponownie użyć. Nadal liczą się jako umieszczone (w celu zakończenia gry poprzez zbudowanie wszystkich dwóch typów budynków).
http://www.boardgamegeek.com/thread/155695
http://www.boardgamegeek.com/thread/164250
Zakrycie własnych chat jest całkowicie legalne (a czasem dobre dla ciebie).
Legalne jest zakrywanie wulkanów heksami nie-wulkanicznymi nowej płytki.
http://www.boardgamegeek.com/thread/198540
Zakrycie świątyni lub wieży jest nielegalne.
Objęcie całą osadą jednej lub dwóch chatek jest niezgodne z prawem, niszcząc całą osadę.
Nie ma ograniczeń co do liczby poziomów, które możesz zbudować. Np. Zasady wyraźnie mówią, że Wieże mogą być budowane na „polu poziomu 3 lub wyższym”.
http://www.boardgamegeek.com/thread/175258
Krok 2: Umieść jeden lub więcej budynków
Wykonując jedną z tych 4 akcji budowlanych, możesz spowodować połączenie 2 lub nawet 3 osad. I w wyniku tego większa osada (grupa sąsiednich budynków) może mieć więcej niż jedną świątynię i / lub więcej niż jedną wieżę. To wszystko OK.
http://www.boardgamegeek.com/article/1140106#1140106
http://www.boardgamegeek.com/article/1409829#1409829
http://www.boardgamegeek.com/thread/140180
Nie ma wymogu budowania na właśnie umieszczonym kafelku.
http://www.boardgamegeek.com/thread/292620
http://www.boardgamegeek.com/thread/194093
Wykonujesz dokładnie jedną z tych akcji budowania w swojej turze, nigdy więcej niż jedną.
http://www.boardgamegeek.com/thread/158228
Jeśli nie możesz budować, przegrywasz.
Heksy nie muszą znajdować się na tym samym poziomie, aby można je było uznać za sąsiadujące. Np. Heks poziomu 1 i 3 może sąsiadować.
http://www.boardgamegeek.com/thread/368415
Możesz budować na jeziorach. Reguły pokazują nawet przykład. Nie można budować tylko wulkanów.
a) Zbuduj chatę
Pojedynczą chatę można umieścić na dowolnym pustym polu 1 poziomu. Nie możesz użyć tej akcji, aby umieścić jedną chatę na wyższym poziomie.
Zasady pierwszej edycji: możesz użyć tej akcji, aby umieścić chatkę przylegającą do istniejącej osady. Nie uważano tego za rozszerzenie, ale po prostu budowanie chaty.
http://www.boardgamegeek.com/article/1431631#1431631
Zasady 2. edycji: „Gracz umieszcza jedną chatę na wybranym przez siebie polu poziomu 1, który nie sąsiaduje z osadą tego samego koloru”.
Pierwszy gracz umieszcza budynek (który musi być chatą) w swojej pierwszej turze, tak jak co drugą turę.
http://www.boardgamegeek.com/thread/273939
b) Zbuduj wieżę
Wieżę należy umieścić na poziomie 3 lub wyższym, w sąsiedztwie jednej z twoich osad. Nie ma znaczenia, czy w tej osadzie znajdują się świątynie, chaty, czy obie, ani ile heksów zajmuje. Liczy się tylko to, że znajduje się obok pustego heksa poziomu 3, na którym można umieścić wieżę, i że osada nie ma jeszcze wieży.
Wieżę można zbudować obok chaty lub świątyni.
Jeśli pole znajduje się obok osady z wieżą i innej osady bez wieży, możesz wybrać drugą osadę, z której legalnie zbudujesz wieżę.
c) Zbuduj świątynię
Poziomy nie mają znaczenia. Liczy się tylko to, że osada nie ma jeszcze świątyni i obejmuje co najmniej 3 heksy. Nie ma znaczenia, czy ta osada ma wieże, chaty, czy obie.
Świątynię można zbudować obok chaty lub wieży.
Jeśli obok osady ze świątynią znajduje się pole i inna osada bez świątyni, możesz wybrać drugą osadę, z której legalnie zbudujesz świątynię.
d) Rozwiń istniejącą Ugodę
Nazywasz typ terenu sąsiadujący z osadą i musisz wypełnić wszystkie puste heksy nazwanego typu terenu chatami. Pamiętaj, że możesz wypełniać tylko heksy bezpośrednio przylegające do istniejącej osady (tzn. Nie możesz kaskadowo umieszczać chaty na innych heksach, które nie sąsiadują bezpośrednio). Puste heksy na pierwszym poziomie są wypełnione jedną chatą, puste heksy na drugim poziomie są wypełnione dwiema chatami itp. Jeśli nie masz wystarczającej ilości chat, cały ruch jest nielegalny i nie możesz tego zrobić. Reguły wyraźnie mówią o działaniach budowlanych, że „gracz może wybrać tylko jeden, dla którego wciąż ma wystarczającą liczbę elementów budowlanych”
http://www.boardgamegeek.com/article/1468964#1468964
http://www.boardgamegeek.com/ artykuł / 1205048 # 1205048
Jest całkiem możliwe, że twoje rozwinięcie powoduje, że budujesz chaty tylko na jednym heksie, jeśli jest to jedyny heks danego typu terenu sąsiadujący z twoją osadą. A jeśli ten hex jest na poziomie 1, to umieszczasz tylko 1 chatę. (Sprawa ta jest w rzeczywistości nie do odróżnienia od akcji „Buduj chatę”).
Koniec gry
Pamiętaj, że „Regularne zakończenie” jest w rzeczywistości niezwykłe; zwykle gra kończy się „Early Ending”.
Tłumaczenie z ENG na PL robił wujek google
Osada
Osada to po prostu dowolna połączona grupa budynków tego samego koloru. Np. Samotna świątynia jest także osadą (i dlatego można ją rozbudować lub zbudować wieżę). Mimo że każda osada zaczyna się od jednej chaty, osada nie musi mieć chat (może utracić wszystkie chaty z powodu erupcji wulkanu).
http://www.boardgamegeek.com/thread/168371
http://www.boardgamegeek.com/thread/142016
48 płytek wulkanu
Chociaż niektórzy gracze proponują wariant z 12 płytkami na gracza, zgodnie z oficjalnymi zasadami stosuje się wszystkie 48 płytek, niezależnie od liczby graczy.
Nowa edycja (Ferti, 2012) wykorzystuje oficjalną zasadę 12 kafelków dla każdego gracza (teraz używa wszystkich 48 kafelków z mniej niż 4 graczami jako wariant).
Dystrybucja terenu
https://boardgamegeek.com/thread/184290 ... stribution
Cel
Pamiętaj, że „zwykły cel” jest w rzeczywistości niezwykły; zazwyczaj wygrywa „Early Victory”.
Chaty wyeliminowane przez erupcję wulkanu nadal liczą się jako zbudowane na potrzeby „Wczesnego zwycięstwa”.
http://www.boardgamegeek.com/thread/155695
http://www.boardgamegeek.com/thread/164250
Jeśli gracz umieści 48. płytkę, następnie umieszcza swój ostatni z drugiego typu budynku, wówczas wygrywa w stanie „Wczesne zwycięstwo”.
http://www.boardgamegeek.com/thread/161809
Każda tura składa się z dwóch kroków
Pamiętaj, że wykonujesz dokładnie te 2 kroki: Dodaj kafelek i jedno ustawienie budynku (co może spowodować umieszczenie kilku chat z powodu rozszerzenia).
Krok 1: Umieść żeton wulkanu
a) Rozwiń krajobraz
Nowy kafelek musi dotykać niektórych już umieszczonych kafelków, ale nie ma ograniczeń co do tego, jakie rodzaje terenu przylegają do siebie.
Pierwszy ruch pierwszego gracza jest oczywiście wyjątkiem, ponieważ nie ma już umieszczonego kafelka. Pierwszym ruchem pierwszego gracza jest po prostu umieszczenie jego płytki na stole (a następnie umieszczenie chaty na jednym z heksów innych niż wulkan).
b) Erupcja wulkanu
Heks wulkanu na nowym żetonie musi zostać umieszczony bezpośrednio na heksie wulkanu już w grze.
Płytka wulkanu (która ma 3 heksy) musi znajdować się na co najmniej 2 płytkach.
Wszystkie trzy heksy pod płytką erupcji muszą znajdować się na tym samym poziomie.
http://www.boardgamegeek.com/thread/262030
Chaty utracone w wyniku erupcji wulkanu opuszczają grę i nie można ich ponownie użyć. Nadal liczą się jako umieszczone (w celu zakończenia gry poprzez zbudowanie wszystkich dwóch typów budynków).
http://www.boardgamegeek.com/thread/155695
http://www.boardgamegeek.com/thread/164250
Zakrycie własnych chat jest całkowicie legalne (a czasem dobre dla ciebie).
Legalne jest zakrywanie wulkanów heksami nie-wulkanicznymi nowej płytki.
http://www.boardgamegeek.com/thread/198540
Zakrycie świątyni lub wieży jest nielegalne.
Objęcie całą osadą jednej lub dwóch chatek jest niezgodne z prawem, niszcząc całą osadę.
Nie ma ograniczeń co do liczby poziomów, które możesz zbudować. Np. Zasady wyraźnie mówią, że Wieże mogą być budowane na „polu poziomu 3 lub wyższym”.
http://www.boardgamegeek.com/thread/175258
Krok 2: Umieść jeden lub więcej budynków
Wykonując jedną z tych 4 akcji budowlanych, możesz spowodować połączenie 2 lub nawet 3 osad. I w wyniku tego większa osada (grupa sąsiednich budynków) może mieć więcej niż jedną świątynię i / lub więcej niż jedną wieżę. To wszystko OK.
http://www.boardgamegeek.com/article/1140106#1140106
http://www.boardgamegeek.com/article/1409829#1409829
http://www.boardgamegeek.com/thread/140180
Nie ma wymogu budowania na właśnie umieszczonym kafelku.
http://www.boardgamegeek.com/thread/292620
http://www.boardgamegeek.com/thread/194093
Wykonujesz dokładnie jedną z tych akcji budowania w swojej turze, nigdy więcej niż jedną.
http://www.boardgamegeek.com/thread/158228
Jeśli nie możesz budować, przegrywasz.
Heksy nie muszą znajdować się na tym samym poziomie, aby można je było uznać za sąsiadujące. Np. Heks poziomu 1 i 3 może sąsiadować.
http://www.boardgamegeek.com/thread/368415
Możesz budować na jeziorach. Reguły pokazują nawet przykład. Nie można budować tylko wulkanów.
a) Zbuduj chatę
Pojedynczą chatę można umieścić na dowolnym pustym polu 1 poziomu. Nie możesz użyć tej akcji, aby umieścić jedną chatę na wyższym poziomie.
Zasady pierwszej edycji: możesz użyć tej akcji, aby umieścić chatkę przylegającą do istniejącej osady. Nie uważano tego za rozszerzenie, ale po prostu budowanie chaty.
http://www.boardgamegeek.com/article/1431631#1431631
Zasady 2. edycji: „Gracz umieszcza jedną chatę na wybranym przez siebie polu poziomu 1, który nie sąsiaduje z osadą tego samego koloru”.
Pierwszy gracz umieszcza budynek (który musi być chatą) w swojej pierwszej turze, tak jak co drugą turę.
http://www.boardgamegeek.com/thread/273939
b) Zbuduj wieżę
Wieżę należy umieścić na poziomie 3 lub wyższym, w sąsiedztwie jednej z twoich osad. Nie ma znaczenia, czy w tej osadzie znajdują się świątynie, chaty, czy obie, ani ile heksów zajmuje. Liczy się tylko to, że znajduje się obok pustego heksa poziomu 3, na którym można umieścić wieżę, i że osada nie ma jeszcze wieży.
Wieżę można zbudować obok chaty lub świątyni.
Jeśli pole znajduje się obok osady z wieżą i innej osady bez wieży, możesz wybrać drugą osadę, z której legalnie zbudujesz wieżę.
c) Zbuduj świątynię
Poziomy nie mają znaczenia. Liczy się tylko to, że osada nie ma jeszcze świątyni i obejmuje co najmniej 3 heksy. Nie ma znaczenia, czy ta osada ma wieże, chaty, czy obie.
Świątynię można zbudować obok chaty lub wieży.
Jeśli obok osady ze świątynią znajduje się pole i inna osada bez świątyni, możesz wybrać drugą osadę, z której legalnie zbudujesz świątynię.
d) Rozwiń istniejącą Ugodę
Nazywasz typ terenu sąsiadujący z osadą i musisz wypełnić wszystkie puste heksy nazwanego typu terenu chatami. Pamiętaj, że możesz wypełniać tylko heksy bezpośrednio przylegające do istniejącej osady (tzn. Nie możesz kaskadowo umieszczać chaty na innych heksach, które nie sąsiadują bezpośrednio). Puste heksy na pierwszym poziomie są wypełnione jedną chatą, puste heksy na drugim poziomie są wypełnione dwiema chatami itp. Jeśli nie masz wystarczającej ilości chat, cały ruch jest nielegalny i nie możesz tego zrobić. Reguły wyraźnie mówią o działaniach budowlanych, że „gracz może wybrać tylko jeden, dla którego wciąż ma wystarczającą liczbę elementów budowlanych”
http://www.boardgamegeek.com/article/1468964#1468964
http://www.boardgamegeek.com/ artykuł / 1205048 # 1205048
Jest całkiem możliwe, że twoje rozwinięcie powoduje, że budujesz chaty tylko na jednym heksie, jeśli jest to jedyny heks danego typu terenu sąsiadujący z twoją osadą. A jeśli ten hex jest na poziomie 1, to umieszczasz tylko 1 chatę. (Sprawa ta jest w rzeczywistości nie do odróżnienia od akcji „Buduj chatę”).
Koniec gry
Pamiętaj, że „Regularne zakończenie” jest w rzeczywistości niezwykłe; zwykle gra kończy się „Early Ending”.
Tłumaczenie z ENG na PL robił wujek google
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.