Everdell (James A. Wilson)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4674
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1986 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: warlock »

Przejrzałem instrukcję do Pearlbrooka i Spirecresta i te dodatki wydają mi się absolutnie zbędne, w sensie - rozbudowują grę "w bok" o jakieś nowe obszary, ale nie wydaje mi się, żeby wprowadzenie nowych elementów w takiej formie "ulepszyło" podstawkę. Będzie więcej możliwości tylko pytanie, czy z korzyścią dla całego systemu, bo rozdmuchanie nie równa się ulepszenie. Ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi pudłami?

Btw. skoro w Pearlbrook wylatują wydarzenia podstawowe a na ich miejsce wchodzą Cuda, to taki Król (i zdaje się, że jego mocniejsza wersja z Legend) z automatu staje się dużo gorszą kartą, a to już kompletnie zniechęca mnie do zakupu dodatku, bo sprawa wrażenie... nieprzemyślanego?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3360
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1120 times
Been thanked: 1288 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: seki »

Stowarzyszenie Kości z Puszczykowa już chwaliło się drzewkiem ze sklejki. Podaję linka https://www.facebook.com/49749211060427 ... 1/?app=fbl
Pomysły na wykończenie jakie były w wątku to farba strukturalna, farby, trawki modelarskie. Drzewko było wycinane wyrzynarką włosową. Efektu ostatecznego z wykończeniem.
pegzi
Posty: 538
Rejestracja: 14 maja 2013, 08:57
Has thanked: 6 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: pegzi »

Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1971
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 858 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: Neoptolemos »

I dzięki tej recenzji już wiem, że Pearlbrook mnie nie interesuje :) zastanawiam się nad Bellfaire i Spirecrest - chętnie rozszerzyłbym podstawkę, ale mam głębokie przeświadczenie, że jeden dodatek w zupełności wystarczy. Na razie wszystko: cena, liczba zbędnych i przydatnych modułów etc. wskazują na zakup Bellfaire, ale może macie jakieś poważne argumenty za wyborem Spirecrest? Albo jednak tego Pearlbrook?
Od razu powiem, że dodatkowe kolory pionków czy "akcjowskazy" są mi doskonale zbędne, zdecydowanie wolę rozszerzenia przydatne do rozgrywki, niż estetyczne.
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
jrz8888
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2017, 14:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: jrz8888 »

Czy Everdell nie jest grą troszkę przereklamowaną?
Po samych zdjęciach widać, że jest pięknie wykonana, ale co poza tym? Czy mechanicznie jest w stanie konkurować z najlepszymi?
Obawiam się, że jej wygląd może nieco przesłaniać obiektywną opinię.
Gra znalazła się w kręgu mojego zainteresowania, cena nie odstrasza. Chciałbym jednak, aby to było coś nowego, wyróżniającego się na tle innych gier. To jest warunek poszerzania mojej skromnej kolekcji :roll:
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 999
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 1005 times
Been thanked: 450 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: KurikDeVolay »

To cukieras. Siadam do tej gry w dobrym nastroju, przewalam te cudowne grafiki, buduję swoje tableau, oglądam boberki, borsuczki, myszki i ptaszki. Miętolę gumowe jagódki, przewalam kamyczki i... to przyjemne. To karcianka, więc planowanie długofalowe odpada. Czasem komuś podbiorę pole moim jeżem (KOCHAM JEŻE!), ale krew się nie leje. Spojrzę na Myszka Pierwszego i jest super. Zaliczam to jako kolejny tytuł do kolekcji gier "bez spięcia". Ugram to ugram, nie ugram - trudno. Przekładając te kartoniki czuję się zrelaksowany. Bardzo miła, lekka odskocznia od innych gier "stolarskich", typu Terraformacja, Pory Roku, czy Podwodne Miasta.
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 339 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: Nidav »

Wydaje mi się, że całkiem sporo osób wychodzi z takiego początkowego założenia, a potem zagrają w to i okazuje się, że to wcale nie jest gra wydmuszka. Polecam chociażby recenzję Planszówki we Dwoje ostatnio opublikowaną, gdzie właśnie recenzenci tak myśleli, a potem okazało się, że to solidna gra.

Przy czym nie jest to gra rewolucyjna. Skutecznie i w świetny sposób integruje ze sobą worker placement i budowanie własnego tableau, zarządzanie surowcami, robotnikami i swoimi kartami jednocześnie. Zasady są całkiem proste i intuicyjne, acz nie prostackie. Wygląd to dodatkowy plus, bo jednak wszystko prezentuje się pięknie (nawet niepraktyczne drzewo). Niemniej od strony mechaniki gra broni się, a nawet wychodzi zwycięsko w starciu z innymi grami podobnymi mechanicznie. Niektórym może doskwierać losowość, ale nie jest to też taki rodzaj gry, gdzie wymaga się braku losowości - mnie ta gra bardziej relaksuje i zmusza do wysilenia szarych komórek, niemniej zwojów mózgowych w żadnym razie mi nie pali. Ja osobiście polecam bardzo - to jest po prostu bardzo dobra gra i wysokie miejsca w rankingach wszelakich w żadnym razie nie biorą się z tego, że gra zachwyca wyglądem.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3360
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1120 times
Been thanked: 1288 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: seki »

Tak jak napisał Kurii to poprawna gra, bardzo przyjemna, wizualnie dobra, wszystko działa jak należy ale...
jrz8888 pisze: 06 mar 2020, 14:26 Chciałbym jednak, aby to było coś nowego, wyróżniającego się na tle innych gier. To jest warunek poszerzania mojej skromnej kolekcji :roll:
Nie, to zdecydowanie nie jest nic nowego. Ja w kolekcji zatrzymam bo gra daje mi satysfakcję ale jeśli ktoś szuka czegoś wyjątkowego do kolekcji to na Everdell się zawiedzie.

Edit. Nidav bardzo dobrze podsumował. Bez rewolucji ale gra się bardzo przyjemnie.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1112 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: detrytusek »

KurikDeVolay pisze: 06 mar 2020, 14:31 ...oglądam boberki, borsuczki, myszki i ptaszki...
To napewno jest opis gry? :)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1542
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 206 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: Furan »

detrytusek pisze: 06 mar 2020, 14:58
KurikDeVolay pisze: 06 mar 2020, 14:31 ...oglądam boberki, borsuczki, myszki i ptaszki...
To napewno jest opis gry? :)
Jeszcze miętolenie jagódek! :twisted:
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Pueblo, Robinson, Smoki z Głebin, Indigo, Byzanz, Burgundy, Felix, Hit!
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: ko2a »

Patrząc na rozgrywkę czy ktoś mógłby everdell porównać do 51ms?
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 161 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: kozz84 »

Witam

Jestem po paru rozgrywkach i mam parę losowych pytań i uwag.

Czy kamyk jest najważniejszym i najtrudniejszym do zdobycia surowcem? W każdej grze jaką grałem, cały czas wszyscy mieli z tym problem. Na planszy jest tylko jedno pole gdzie można je zdobyć a kopalnie niewiele pomagają (generują 2, czasami 3 kamienia)z

Wydarzenia specjalne są fatalne. U mnie jeszcze nikt ich nie zdobył (ale pewnie dlatego, ze zapominamy o nich).

Które dodatki są warte zakupu?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11087
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3385 times
Been thanked: 3283 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: japanczyk »

kozz84 pisze: 21 mar 2020, 17:17 Witam

Jestem po paru rozgrywkach i mam parę losowych pytań i uwag.

Czy kamyk jest najważniejszym i najtrudniejszym do zdobycia surowcem? W każdej grze jaką grałem, cały czas wszyscy mieli z tym problem. Na planszy jest tylko jedno pole gdzie można je zdobyć a kopalnie niewiele pomagają (generują 2, czasami 3 kamienia)z

Wydarzenia specjalne są fatalne. U mnie jeszcze nikt ich nie zdobył (ale pewnie dlatego, ze zapominamy o nich).

Które dodatki są warte zakupu?
Kamyk jest wazny, mozna zamiast losoeac dobrs jedno pole lesne które daje kamien lub dowolny surowiec żeby usprawnic grę

Wydarzenia sa ekstremalnie losowe, z obecnie dostępnych dodatków wiecej więcej dodaje karty do gry
Awatar użytkownika
Shimrod
Posty: 262
Rejestracja: 10 cze 2015, 19:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 18 times
Been thanked: 23 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: Shimrod »

kozz84 pisze: 21 mar 2020, 17:17 Czy kamyk jest najważniejszym i najtrudniejszym do zdobycia surowcem? W każdej grze jaką grałem, cały czas wszyscy mieli z tym problem. Na planszy jest tylko jedno pole gdzie można je zdobyć a kopalnie niewiele pomagają (generują 2, czasami 3 kamienia)z
Zawsze masz jeszcze akcję zdobywania zasobów za odrzucane karty, oraz kartę, która kopiuje bazowe akcje. Jeśli macie z tym problem pomaga jak sugerował japanczyk dodać w lesie pole, które zapewnia dowolne surowce (bez losowania).
Żeby tak mi się chciało jak mi się nie chce...

Moja skromna kolekcja
Goodies
Khag
Posty: 261
Rejestracja: 05 sty 2014, 23:06
Has thanked: 22 times
Been thanked: 21 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: Khag »

Spróbujcie oprzeć gra na taktyce pozyskiwania kart. Karty w Everdell są najlepszym surowcem.
Poznań i okolice.
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 161 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: kozz84 »

Taktyka pozyskiwania kart? Grać pod te cztery karty i mielić talie aż znajdzie się te dwie?

A jeżeli chodzi o surowce to rzeczywiście, można pozbywać się kart z ręki w kręgu.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: donmakaron »

O kamienie trudno, zawsze jakoś tam można je wydobyć - odrzucając karty, kopiując produkcję przeciwnika, zapewniając sobie produkcję, doprowadzić wcześniejszy budynek do ruiny albo w ogóle zastępować kamienie czym innym przy odpowiednich kartach. Jest trochę opcji.

Strategia na karty nie jest pewna ani łatwa, ale można przejść wcześniej w następną porę roku, żeby mieć pionki do wysłania jak przeciwnik zwolni odpowiednie pole (odrzuć x, dobierz 2x to super polana), można grać karty na dobór i mielić po tego nietoperza (OP!), jak tylko przeciwnik wystawi pocztę można lecieć po karty. Też jest trochę możliwości. Niestety jak ktoś jako jedyny trafi nietoperza na pierwszą rękę to jest bardzo do przodu i trudno będzie go przeskoczyć jak równie fartownie nie podejdzie gdzieś na początku.
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1524
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: mikeyoski »

Miał ktoś z Was problem z planszą? Mi przyszła w fatalnym stanie :-( porozklejana na bokach i niestety w środku. Pół planszy zajmują takie bąble. Mam nadzieję, że otrzymam od Rebela wolną od tych efektów 3D :-)
Awatar użytkownika
yaro_
Posty: 279
Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 64 times
Been thanked: 110 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: yaro_ »

mikeyoski pisze: 26 mar 2020, 13:54 Miał ktoś z Was problem z planszą? Mi przyszła w fatalnym stanie :-( porozklejana na bokach i niestety w środku. Pół planszy zajmują takie bąble. Mam nadzieję, że otrzymam od Rebela wolną od tych efektów 3D :-)
Ja miałem krzywo wpasowaną w druk z dołu (był biały pasek) i przysłali mi nową bez problemu :)
Freshus
Posty: 295
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 50 times
Been thanked: 110 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: Freshus »

W moim egzemplarzu plansza na środku też miała jeden wielki pagórek :lol: . Nową dostałem po 3 dniach więc rebel duży plus!
Awatar użytkownika
lintu
Posty: 244
Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: lintu »

Ja kupiłem polską wersję w przedsprzedaży, mocno nahajpowany - pograłem kilka razy i... oprawa graficzna świetna, ale czy mechanika "dojechała"? Zapraszam do lektury recenzji: Recenzja na blogu InventoryFull
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1112 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: detrytusek »

lintu pisze: 09 kwie 2020, 18:54 Ja kupiłem polską wersję w przedsprzedaży, mocno nahajpowany - pograłem kilka razy i... oprawa graficzna świetna, ale czy mechanika "dojechała"? Zapraszam do lektury recenzji: Recenzja na blogu InventoryFull
Dopytam...czemu Everdell jest ciekawszą wersją ONI?
No i ocena...albo średniak albo 7/10
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
yaro_
Posty: 279
Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 64 times
Been thanked: 110 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: yaro_ »

Obcując z Everdell już od pierwszych chwil ma się wrażenie, że najpierw powstał pomysł na klimat i oprawę graficzną, a dopiero później doklejano do nich mechanikę
Wczytałem się kiedyś w historie powstania Everdella, którą opisuje autor na bgg i było dokładnie odwrotnie. Zwierzątka podyktował bodajże wydawca na ostatnim etapie tworzenia gry.
Awatar użytkownika
lintu
Posty: 244
Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: lintu »

Dzięki za ten artykuł, nie widziałem go wcześniej - cenne info.
detrytusek pisze: 09 kwie 2020, 19:04 Dopytam...czemu Everdell jest ciekawszą wersją ONI?
To subiektywna opinia, ONI zupełnie mi się nie spodobało i byłem mocno rozczarowany tą grą. Mam wrażenie, że Everdell ma więcej treści i bardziej płynną rozgrywkę.
detrytusek pisze: 09 kwie 2020, 19:04 No i ocena...albo średniak albo 7/10
To jest pewien problem skali ocen. Średniak powinien otrzymać 5-6/10, ale w tym przypadku zdecydowałem się podnieść ocenę po pierwsze za oprawę graficzną i klimat, a po drugie - poza tym brakiem innowacyjności gra działa dobrze i nie widać w niej żadnych błędów projektowych.
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Everdell (James A. Wilson)

Post autor: paracelsus444 »

Witam, czy ktoś wie dlaczego ostatnio ceny everdell idą sukcesywnie w górę? W sklepach obecnie już ponad 170zł, miesiąc temu było około 150 i tak powoli sobie rośnie. Jest szansa że kiedyś znowu spadną? Domyślam się, że ma to związek z 1. Wyczerpywaniem się zapasów 2. Planowanym wydaniem dodatków. Pytam z ciekawości bo i tak mnie na razie nie stać :roll:
ODPOWIEDZ