Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: RUNner »

Darkstorm pisze: 02 kwie 2020, 15:00
RUNner pisze: 24 mar 2020, 16:16 Wczoraj zagrałem z żoną w Pierwszy Rekonesans i niestety, gra jej totalnie nie siadła.
Współczuję. U mnie na szczęście było odwrotnie. Pamiętam, że kiedyś jeden dzień mieliśmy taki, że spędziliśmy nad MK bite 10 godzin. (Z przerwami na jedzenie oczywiście).
Dawno mi tak żaden dzień nie uciekł :D
Tragedii nie ma. Ważne że w inne gry chce grać :) MK to ja i tak wolę grać solo, co podkreślam na każdym kroku.

Przed chwilą zakończyłem kolejny Podbój. Zostało mi do pokonania drugie miasto, a w nim ostał się jeden żeton wroga. No ale zabrakło mi środków żeby postawić "kropkę nad i".
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: RUNner »

Dziś udało mi się zakończyć Podbój w pierwszej turze ostatniej rundy. To mój rekord, bo przy dwóch poprzednich sukcesach wszystko rozstrzygało się wręcz do ostatniej karty. I tutaj pytanie do graczy: jakie są Wasze rekordy w tym scenariuszu, grając oczywiście solo?
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 758
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 183 times
Been thanked: 140 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: woytas »

Mój rekord to podbite oba miasta na poziomach 8 i 11. Pamiętam, że próbowałem sił podbijając oba na maksymalnych poziomach, ale już nie pamiętam czy mi się udało.
Dziami
Posty: 290
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 203 times
Been thanked: 75 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Dziami »

Hej.
Przymierzam się do jakiejś gry solo na zbliżającą sie kwarantanne. Na szali leży MK i LoTR: podróże.
Póki co skłaniam się do Lotra z prostej przyczyny. Kampania i mniej manualnej obsługi, a więcej gry.
Ale chciałem dopytać jak tonjest z trybem solo w MK. Sa scenariusze do tego? Z tego co pobieżnie przejrzałem w instrukcje do gry solo jest scenariusz wprowadzający i jakis jeszcze jeden. I to tyle?? Czy każdy scenariusz da się zagrać solo z jedną postacią?
Sorki jesli było, ale 132 strony... khmmm ;)
Awatar użytkownika
margrabius
Posty: 123
Rejestracja: 29 lut 2016, 17:34
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: margrabius »

Świetnie się gra bez scenariuszy. Solo i na dwie ręce (czas nie goni). Ale.. jeśli chcesz to są scenariusze fanowskie (znaczy takie z fabułą, bo normalnie są w stylu podbij zamek).
Dziami
Posty: 290
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 203 times
Been thanked: 75 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Dziami »

margrabius pisze: 10 kwie 2020, 08:06 Świetnie się gra bez scenariuszy. Solo i na dwie ręce (czas nie goni). Ale.. jeśli chcesz to są scenariusze fanowskie (znaczy takie z fabułą, bo normalnie są w stylu podbij zamek).
A mógłbyś pokrótce napisać na czym taka gra bez scenariusza polega?? Jaki jest cel itp itd?
Awatar użytkownika
margrabius
Posty: 123
Rejestracja: 29 lut 2016, 17:34
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: margrabius »

Rozkładasz grę, Bierzesz odpowiednie kafle terenu no i idziesz, zwiedzasz, plądrujesz... Dochodzisz do kafla, gdzie jest miasto i je zdobywasz. Baaardzo wielkie spłaszczenie gry (bo to tak po paru godzinach). W dodatkach masz jeszcze rywalizację z Krangiem. No to trzeba się nagimnastykować. Zależy jakie kto ma podejście do tej gry. Możesz grac solo i śrubować wynik (w końcu to gra optymalizacyjna), a możesz mieć to gdzieś i grać na dwie ręce, dobrze się bawić zwiedzając wszystko, lejąc każdego wroga i plądrując co się da, mając tylko presję 3 dni i 3 nocy.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: RUNner »

Dziami pisze: 10 kwie 2020, 06:37 Hej.
Przymierzam się do jakiejś gry solo na zbliżającą sie kwarantanne. Na szali leży MK i LoTR: podróże.
Póki co skłaniam się do Lotra z prostej przyczyny. Kampania i mniej manualnej obsługi, a więcej gry.
Ale chciałem dopytać jak tonjest z trybem solo w MK. Sa scenariusze do tego? Z tego co pobieżnie przejrzałem w instrukcje do gry solo jest scenariusz wprowadzający i jakis jeszcze jeden. I to tyle?? Czy każdy scenariusz da się zagrać solo z jedną postacią?
Sorki jesli było, ale 132 strony... khmmm ;)
Lotr Podróże mają wg mnie niewiele mniej obsługi gry niż MK. W każdej turze trzeba tasować swoje karty, w MK co kilka tur. Nowe Kafle terenu potrafią się pojawić w większej grupie, a w MK dokłada się losowy kafel (lub czasem dwa) łatwo dostępny, a nie jakiś konkretny. Poza tym będziesz bardziej wpatrzony w ekran aplikacji niż w planszę, więc żebyś nie był zaskoczony.
Podróże solo to konieczność gry dwójką postaci, co może być dość upierdliwe.
Podróże to ameritrash, a MK jest eurogrą, więc to są przeciwne bieguny. Jeśli chcesz intelektualnej uczty to tylko MK, a jeśli lekkiej, losowej rozrywki, to weź Lotra.
Poza tym kwestia regrywalności gdzie w Podróżach kończy się ona najdalej wraz z końcem kampanii, a w wielu przypadkach znacznie wcześniej. Z MK jest ten problem, że z początku może przytłoczyć zasadami i sporo osób się od niego odbija, ale ta gra zyskuje z każdą rozegraną partią, bo mocno promuje doświadczenie. Szukanie nowych kombosów z kart to poezja. Głębia tej gry jest niesamowita. Z kolei Podróże to był u mnie efekt wow i zaskakująco szybki zjazd w dół. Jestem fanem gier opartych na dziele Tolkiena, ale tutaj tego klimatu jest jak na lekarstwo. Chcesz dobrej solówki w tym świecie, to bierz WP LCG. :)

Do Mage Knighta solo jest praktycznie jeden scenariusz, czyli Podbój. Pozostałe misje można rozgrywać solo, ale moim zdaniem Podbój jest bezkonkurencyjny. Jeśli weźmiesz wersję Ultimate (albo stare wydanie Lacerty z dodatkiem The Lost Legion) to można rozgrywać dwie kolejne przygody przeciwko generałowi Volkare, na które ja się osobiście mocno szykuję :)
Na początku jednak trzeba kilka razy przemielić (ze dwie partie wystarczą) Pierwszy Rekonesans, żeby zapoznać się z regułami gry. To jest też dobry scenariusz gdy wraca się do MK po dłuższej przerwie, gdy trzeba sobie przypomnieć mechanikę.
Najemnik
Posty: 162
Rejestracja: 31 sie 2012, 12:42
Has thanked: 24 times
Been thanked: 25 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Najemnik »

Dziami pisze: 10 kwie 2020, 06:37 Ale chciałem dopytać jak tonjest z trybem solo w MK. Sa scenariusze do tego? Z tego co pobieżnie przejrzałem w instrukcje do gry solo jest scenariusz wprowadzający i jakis jeszcze jeden. I to tyle?? Czy każdy scenariusz da się zagrać solo z jedną postacią?
Tak naprawdę, to ten scenariusz będzie się diametralnie różnił w każdym zagraniu (ten sam pozostaje tylko cel, ale zmieniają się tereny, wychodzące karty, jednostki, przy czym grając solo prawdopodobnie spotęguje się wrażenie odmiennych partii ponieważ w grze będzie pojawiać się mniej kart ulepszeń/czarów/artefaktów/jednostek niż gdyby grało się na więcej osób). Pewnie jestem tu ewenementem, bo na kilkadziesiąt rozgrywek w MK nigdy jeszcze nie grałem solo, tylko zawsze gram kooperacyjnie, ale nie zauważyłem powtarzalności w scenariuszu. ;) Dla odmiany możesz sobie też spróbować błyskawiczny podbój, szybciej się zdobywa poziomy, ale ma się mniej rund na wygranie gry.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: RUNner »

Dokładnie, jest tyle zmiennych, że każdy Podbój będzie wyglądał inaczej. Sama plansza na multum różnych konfiguracji, a do tego dochodzą karty w poszczególnych pulach, oraz losowo dobierane żetony wrogów.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2075
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1531 times
Been thanked: 1183 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Bruno »

Nie zniechęcajcie Kolegi do gry w inne scenariusze z podstawki, one też wyglądają fajnie i są zróżnicowane! Niemniej, zawsze będzie się to sprowadzało do pokonania wrogów.
Ponadto w wersji Ultimate Edition masz jeszcze dwa epickie scenariusze z Volkarem oraz jeszcze kilka scenariuszy z Cieni Tezli.
W sumie więc jest ok. 10 bardzo różnych scenariuszy do gry solo!

@Dziami, pamiętaj tylko, że LOTR i MG to dwa różne rodzaje gier: ta pierwsza to przygodówka, a druga to de facto taktyczna gra euro, tylko w sztafażu fantasy! (wciąż doskonała gra, though)


Informacja być może interesującą też pozostałych graczy w MG:

Na BGG jest też bardzo ciekawie wyglądający scenariusz o "Poszukiwaniu Złotego Graala" :D . Ci, którzy go rozegrali, piszą, że jest wyzwaniem, ale bardzo go polecają. Co najfajniejsze, to nie pokonanie wrogów jest jego celem! Ja jeszcze w niego nie grałem, ale już go sobie wydrukowałem i czeka na swoją kolej :wink:
Poniżej link do wątku forum nt. tego scenariusza, gdzie w pierwszym poście jest z kolei link do pliku. Na bodajże drugiej stronie wątku znajdziecie też link do spolszczonej wersji scenariusza:
https://boardgamegeek.com/thread/111158 ... ail/page/1

Jeszcze jedno: w Google Play można znaleźć automatycznego Dummy Playera do gry solo - odpada konieczność tachlowania jego kryształami many i manipulowania jego talią. Przydatna rzecz!
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: RUNner »

Nie zniechęcam do gry w inne scenariusze, ale póki co uważam, że nie ma nic lepszego niż Podbój. Ta przygoda daje graczowi pełną swobodę działania i można wprowadzać w życie różne pomysły. Nie będzie dwóch podobnych partii.

Przygody w MK można dowolnie modyfikować, a wymyślanie nowych wariantów nie stanowi problemu. Ot, np. kto pierwszy zdobędzie 5 artefaktów ten wygrywa grę. Albo jeszcze musi z nimi wrócić do portalu, a to wszystko w 4 rundy.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: RUNner »

Właśnie starłem się z Volkarem, w przygodzie Powrót Volkara. Oczywiście mnie pogonił, ale dla mnie to była misja treningowa. Chciałem sobie sprawdzić obsługę działania generała. Mechanizm jest w sumie prosty, ale cholernie nieprzewidywalny. W piątej rundzie doszło do konfrontacji i zostałem pokiereszowany przez armię składającą się z 8 wrogów. 4 wyeliminowałem, ale musiałem wziąć 5 ran na rękę i zranić jeszcze 3 swoje jednostki. Mogłem trochę odczekać, ale bałem się że dotrze do miasta, więc musiałem mu przeciąć drogę. W sumie okazało się, że w kolejnych czterech turach rozbijał obóz. Talia nie była super potasowana jak widać. Nie wiem czy nie spróbuję wprowadzić domowej reguły, no bo skoro w talii jest 16 kart akcji, plus 4 czary i 18 ran, to można przyjąć, że szansa na obozowanie wynosi 50%. Oczywiście, wraz z ubywaniem kart, te proporcje będą się zmieniać, ale chyba zrobię tak, że talia Volkara to będzie 16 kart akcji i 4 czary. Przyjmę po prostu, że co drugą turę Volkar rozbija obóz, dzięki czemu uzyskam miarowe tempo jego ruchu. Kolejną zmorą jest dla mnie przyłączanie się jednostek do armii generała. Decyduje o tym rzut kostką, co jakoś nie pasuje mi do tej gry. Volkar może zwerbować maksymalnie 6 wrogów (przy najłatwiejszym poziomie solo). W mojej partii dostał 4. Może to powinien być przydział z automatu, w zależności od rundy pierwszej konfrontacji?
A tak przy okazji... Czy jest jakaś aplikacja, która potrafi sterować Volkarem?

Edit. Dziś wprowadziłem w życie moje reguły poruszania się Volkara i grało się bardzo wygodnie, a poniżej garść spostrzeżeń:
- przygotowanie talii Volkara to teraz ekspres. Dodanie 4 czarów do tali bohatera to żaden problem. Na stałe umieściłem je u Tovaka. Odpada mozolne wtasowanie do talii z ranami.
- ruch Volkara jest dużo płynniejszy, tak jak przewidywałem. Gość odpoczywa co drugą turę i jest to dla mnie bardziej klimatyczne.
- jednostki przyłączają się do Volkara wg momentu, w którym z nim walczymy po raz pierwszy. Liczba dni lub rund, oznacza liczbę szarych wrogów. Ja grałem wg łatwiejszej opcji i w 4 rundzie Volkar dostał 2 szare żetony.
- poziom trudności jest chyba niższy w tym wariancie, więc można Volkarowi dać wyższy poziom.
peterps1
Posty: 26
Rejestracja: 17 sty 2020, 14:26
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: peterps1 »

Mocno zastanawiam się nad kupnem wersji ultimate. Proszę znawców gry o wypunktowanie + i - gry. Nadmieniam że jeszcze w nią nie grałem.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1411
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 199 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Brylantino »

Dobrze byłoby poznać twoje oczekiwania, bo MK to bardzo specyficzna produkcja, od której masa osób się odbija.
peterps1
Posty: 26
Rejestracja: 17 sty 2020, 14:26
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: peterps1 »

Lubię gry w klimacie fantasy, RPG gry gdzie trzeba pomyśleć, poplanować.
Damon22
Posty: 214
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 104 times
Been thanked: 47 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Damon22 »

Polecam film na YouTube autorstwa kolegi z forum jak się nie mylę Voytaz'a, przedstawiający pełną rozgrywkę przy użyciu jakiegoś komputerowego symulatora. Wszystko ładnie widać i jest dobry komentarz. Można poczuć jakby się samemu grało, np. po poznaniu zasad, pauza i co bym tu zrobił. 😉
Mnie przekonał ten film i recenzja Gambita.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1411
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 199 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Brylantino »

peterps1 pisze: 15 kwie 2020, 16:40 Lubię gry w klimacie fantasy, RPG gry gdzie trzeba pomyśleć, poplanować.
No to musisz mieć na uwadze, że MK to gra w optymalizowanie swoich możliwości - przygody jest tutaj bardzo mało, ma ona momentami wręcz euro charakter, bo dostajemy do ręki zasoby i musimy je jak najlepiej wykorzystać, pomijając całkowicie aspekty klimatyczne itp.

Dla mnie np. jako gracza głównie gier euro jest to cudowna pozycja, bo dostaję alergii przy grach typu Descent itp. ale też masę osób ma w drugą stronę i dla nich MK jest po prostu nudny, przekombinowany i za mało "przygodowy".

Dodatkowo jest to gra dla 1 - 2 (przy 3 czy 4 ona przestaje sensownie działać), o czym też warto pamiętać.
lazarro
Posty: 234
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: lazarro »

Damon22 pisze: 15 kwie 2020, 17:31 Polecam film na YouTube autorstwa kolegi z forum jak się nie mylę Voytaz'a, przedstawiający pełną rozgrywkę przy użyciu jakiegoś komputerowego symulatora. Wszystko ładnie widać i jest dobry komentarz. Można poczuć jakby się samemu grało, np. po poznaniu zasad, pauza i co bym tu zrobił. 😉
Nie mogę wyszukać. Pokazałbyś?
Relo
Posty: 223
Rejestracja: 09 gru 2014, 09:32
Has thanked: 16 times
Been thanked: 33 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Relo »

lazarro pisze: 15 kwie 2020, 18:30
Damon22 pisze: 15 kwie 2020, 17:31 Polecam film na YouTube autorstwa kolegi z forum jak się nie mylę Voytaz'a, przedstawiający pełną rozgrywkę przy użyciu jakiegoś komputerowego symulatora. Wszystko ładnie widać i jest dobry komentarz. Można poczuć jakby się samemu grało, np. po poznaniu zasad, pauza i co bym tu zrobił. 😉
Nie mogę wyszukać. Pokazałbyś?
Chyba koledze chodziło o te filmiki https://www.youtube.com/watch?v=zk9mp-N ... 2cELu0lssv
Awatar użytkownika
brutusss
Posty: 253
Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 250 times
Been thanked: 59 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: brutusss »

Relo pisze: 15 kwie 2020, 19:14
lazarro pisze: 15 kwie 2020, 18:30
Damon22 pisze: 15 kwie 2020, 17:31 Polecam film na YouTube autorstwa kolegi z forum jak się nie mylę Voytaz'a, przedstawiający pełną rozgrywkę przy użyciu jakiegoś komputerowego symulatora. Wszystko ładnie widać i jest dobry komentarz. Można poczuć jakby się samemu grało, np. po poznaniu zasad, pauza i co bym tu zrobił. 😉
Nie mogę wyszukać. Pokazałbyś?
Chyba koledze chodziło o te filmiki https://www.youtube.com/watch?v=zk9mp-N ... 2cELu0lssv
Jeśli angielski to nie problem to zawsze będę polecał serie Ricky Royal o MK, za każdym razem po dłuższej przerwie :)
Damon22
Posty: 214
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 104 times
Been thanked: 47 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Damon22 »

Relo pisze: 15 kwie 2020, 19:14 Chyba koledze chodziło o te filmiki https://www.youtube.com/watch?v=zk9mp-N ... 2cELu0lssv
Zgadza się!

Mnie ta gra pozamiatała. Właśnie skończyłem ostatnią postacią pierwszy scenariusz Cieni Tezli i jest super, ale Wirtualny Gracz robi się moim największym wrogiem... Człowiek się rozkręci, zbuduje mocną talię, idzie zakończyć cel, a tu... koniec gry. Wkurza mnie bardziej niż niby-stojący, ale biegnący Volkare :lol:
To tak z "minusów", na siłę wymyślanych, bo to są kwestie sporne i przede wszystkim subiektywne.
Brylantino pisze: 15 kwie 2020, 18:06 Dodatkowo jest to gra dla 1 - 2 (przy 3 czy 4 ona przestaje sensownie działać), o czym też warto pamiętać.
Nie przestaje działać tylko się "trochę" wydłuża :D
Przy trzech średnio-ogranych osobach da się grać. Po prostu epickie popołudnie!
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1411
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 199 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Brylantino »

No właśnie IMO przestaje działać - mapa jest za ciasna i za każdym razem jak próbowaliśmy grać w 3 osoby, to ostatnia osoba w 1 rundzie była bardzo już mocno w plecy i resztę gry starała się odrabiać braki... Bo każdy scenariusz się zaczynał, że pierwszy gracz idzie na lewo/prawo, drugi gracz idzie w pozostałą stronę, a trzeci nagle ma brak potworów na swojej drodze, gorszy wybór w miastach i brak doświadczenia. Skutkuje to tym, że pierwsza runda dla niego jest zwykle mocno przeczekana.

A dodatkowo zabawne jest, że różnica czasowa pomiędzy 2 a 3 osobami jest już naprawdę niewielka (co też wynika z tego, że po prostu 3 gracz ma bardzo mało opcji).
Damon22
Posty: 214
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 104 times
Been thanked: 47 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Damon22 »

Serio w pełni otwartej mapie trzeci nie ma gdzie iść? A jak trzeciemu podeszły karty pod początkową mapę to który jest? W dalszym etapie współpraca i dzielenie się celami to coop, czy uwalamy kogoś na "resztki" ?
Nie twierdzę, że nie masz racji. Twierdzę, że nie do końca ją masz przy tylu możliwościach w każdej grze, rundzie, turze, zestawie graczy, ilości alko, porze dnia, itd.
Ta gra nie jest "regrywalna", to jest pi... nie chcę bana :wink:
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: RUNner »

peterps1 pisze: 15 kwie 2020, 15:42 Mocno zastanawiam się nad kupnem wersji ultimate. Proszę znawców gry o wypunktowanie + i - gry. Nadmieniam że jeszcze w nią nie grałem.
Ciężko wymienić plusy i minusy tej gry. Dla mnie wadą jest czas oczekiwania na swoją turę przy grze z ludźmi, ale jest sporo osób, które grają w MK w gronie 2+ i bardzo sobie to chwalą. Gdy zbiorą się doświadczeni maniacy to zapewne downtime jest znośny. Natomiast solo jest to absolutny top, o ile jesteś w stanie poświęcić na partię 2,5-3 godziny. I oczywiście jeśli lubisz planować, optymalizować zagrania, brać los w swoje ręce, a nie liczyć na pomyślny rzut kością. Wtedy jest to mega uczta dla mózgu. Gra jest dosyć trudna, ale wg mnie dopiero w momencie walki z kilkoma wrogami. Wtedy można się zablokować, co przy grze wieloosobowej może być problemem. Kolejnym minusem może być szczątkowa fabuła, ale akurat mi to zupełnie nie wadzi. Spokojnie akceptuję to, że Rada Pustki dała mi zadanie pokonania Volkara, albo podbój miast. Przygoda? Eksploracja terenu, podbijanie miejsc, pokonywanie wrogów, zdobywanie nagród, werbowanie jednostek... Dla mnie jest to przygoda, o której potrafię rozmyślać jeszcze długo po skończonej partii. Mage Knight jest grą optymalizacyjną, eurogrą która została bardzo umiejętnie wkomponowana w scenografię fantasy. Po 20 rozgrywkach ciągle się jej uczę i ciągle coś znajduję nowego.
ODPOWIEDZ