Gdy wszystko się wali
Gdy wszystko się wali
Większość gier polega na budowie i rozwoju. I tak dla odmiany zaciekawiło mnie czy są jakieś fajne z motywem katastrof, powiedzmy nawet w stylu W Roku Smoka?
Chodzi mi o to że na gracza co rusz spada jakieś badziewie i wygrywa ten, którego gospodarstwo czy coś przetrwa bardziej niż innych. Gdzie po prostu nie da się nie oberwać, katastrofy są nieuniknione a twoim zadaniem jest przerwać skuteczniej niż inni. Mam tu na myśli eurogry a nie ameritrashową rozwałkę. Coś gdzie trzeba lawirować w niesprzyjającym środowisku, gierka, która zmusza do wrednego gnębienia przeciwników, walki o niewystarczające zasoby, świetnie jeśli miałaby motyw kontrolowanej rozwałki przez siebie zbudowanego poletka w celu zwycięstwa Może trochę jak w Imperialu 2030 kiedy stwierdzasz że liczy się kasa a nie wymuskane imperium o którym wiesz że lepiej go wycisnąć niż bronić i stracić.
Co tam sugerujecie w takich klimatach wyzysku i upadku?
Chodzi mi o to że na gracza co rusz spada jakieś badziewie i wygrywa ten, którego gospodarstwo czy coś przetrwa bardziej niż innych. Gdzie po prostu nie da się nie oberwać, katastrofy są nieuniknione a twoim zadaniem jest przerwać skuteczniej niż inni. Mam tu na myśli eurogry a nie ameritrashową rozwałkę. Coś gdzie trzeba lawirować w niesprzyjającym środowisku, gierka, która zmusza do wrednego gnębienia przeciwników, walki o niewystarczające zasoby, świetnie jeśli miałaby motyw kontrolowanej rozwałki przez siebie zbudowanego poletka w celu zwycięstwa Może trochę jak w Imperialu 2030 kiedy stwierdzasz że liczy się kasa a nie wymuskane imperium o którym wiesz że lepiej go wycisnąć niż bronić i stracić.
Co tam sugerujecie w takich klimatach wyzysku i upadku?
Re: Gdy wszystko się wali
Bierki!?
Z granych ostatnio Antique, jak czas w grze potrafi rozwalić dobrze prosperujące gospodarstwo kiedy zamiast iść do przodu stoi się w miejscu bo złudnie wydaje się, że wszystko działa jak trzeba.
Z granych ostatnio Antique, jak czas w grze potrafi rozwalić dobrze prosperujące gospodarstwo kiedy zamiast iść do przodu stoi się w miejscu bo złudnie wydaje się, że wszystko działa jak trzeba.
Sucharzysta
- garg
- Posty: 4599
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1575 times
- Been thanked: 1148 times
Re: Gdy wszystko się wali
Jedno słowo - Feld. W Niemczech nazywają go Katastrophen-Manager-Designer . W Notre Dame bronisz się przed szczurami, w Speicherstadt - przed pożarami. Przy drobnym naciągnięciu pewnie jeszcze kilka jego tytułów by się tu załapało.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Gdy wszystko się wali
Świat bez końca ma zarazę, większość wydarzeń negatywnych, a do tego musisz wybrać których 6 (a czasem więcej) akcji nie wykonasz w każdej z 4 rund. No i bywa, że zabraknie surowców czy innych znaczników...
- VivoBrezo
- Posty: 817
- Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 577 times
- Kontakt:
Re: Gdy wszystko się wali
Ja przed oczami mam od razu Dominant Spieces.
Co rusz, wybuch wulkanu, zlodowacenie, ogólnie pożar i pożoga, a Ty musisz rozwijać swój gatunek i pracować w pocie czoła, żeby to on był tym dominującym na planecie. Przepychasz się z innymi graczami, podbierasz im zasoby, zmieniasz środowisko, a korzystnych miejsc do rozwoju jest coraz mniej. Pyszna zabawa dla całych rodzin
Co rusz, wybuch wulkanu, zlodowacenie, ogólnie pożar i pożoga, a Ty musisz rozwijać swój gatunek i pracować w pocie czoła, żeby to on był tym dominującym na planecie. Przepychasz się z innymi graczami, podbierasz im zasoby, zmieniasz środowisko, a korzystnych miejsc do rozwoju jest coraz mniej. Pyszna zabawa dla całych rodzin
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8918
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2817 times
- Been thanked: 2500 times
- Kontakt:
Re: Gdy wszystko się wali
Zdecydowanie Survive.
Zapada się wyspa, jeśli nie odpłyniesz to utoniesz. Z drugiej strony warto kopać dołki pod przeciwnikami (i można to skutecznie robić), bo łódek i tak dla wszystkich nie starczy. Zginie jakaś połowa Twojej populacji i niewiele na to poradzisz. Ale milej się tonie wiedząc, że ciągniesz innych ze sobą na dno
Zapada się wyspa, jeśli nie odpłyniesz to utoniesz. Z drugiej strony warto kopać dołki pod przeciwnikami (i można to skutecznie robić), bo łódek i tak dla wszystkich nie starczy. Zginie jakaś połowa Twojej populacji i niewiele na to poradzisz. Ale milej się tonie wiedząc, że ciągniesz innych ze sobą na dno
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- trance-atlantic
- Posty: 686
- Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
- Lokalizacja: Wlkp
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 225 times
- Kontakt:
Re: Gdy wszystko się wali
Kiedyś za coś podobnego brał się Wallace, mówiło się nawet, że całą rozgrywkę grasz tylko po to, by na koniec nie mieć długu. Z tym że tam to było w jakiś sposób zaplanowane a nie że nagle w połowie gry coś Ci się przytrafia. Tak czy inaczej, teraz to mu chyba całkowicie przeszło, chociaż w Londynie są te żetony żebrania czy jak to się nazywa... ale to jednak nie to samo (inna sprawa, że pierwsze wydanie ukazało się w 2010 roku, czyli wtedy, gdy jeszcze można było od niego podobnych numerów się spodziewać).
Swoją drogą też się ostatnio zastanawiałem czy nie ma jakichś fajnych gier, w których nie chodzi tylko o zdobywanie zasobów z mniejszą lub większą łatwością, ale też o jakieś mechanizmy, które je nam w pewnym stopniu redukują. Może ktoś faktycznie ma w kolekcji jakąś perełkę, której będzie można się bliżej przyjrzeć.
Swoją drogą też się ostatnio zastanawiałem czy nie ma jakichś fajnych gier, w których nie chodzi tylko o zdobywanie zasobów z mniejszą lub większą łatwością, ale też o jakieś mechanizmy, które je nam w pewnym stopniu redukują. Może ktoś faktycznie ma w kolekcji jakąś perełkę, której będzie można się bliżej przyjrzeć.
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Gdy wszystko się wali
Była taka gra o pingwinach, w której się usuwało fragmenty lodu i zmniejszał się tym samym obszar gry.
W Antiquity od Splotter Spellen nasze działania powodują dodawanie znaczników zanieczyszczenia na planszy. Gracz musi je dołożyć w obszarze, który znajduje się w jego strefie wpływów. Jeśli tego nie może zrobić to musi dołożyć groby w swoim mieście. Gdy zbraknie miejsca na nie to gracz przegrywa. Może dojść do sytuacji, w której strefy wpływów graczy nachodzą na siebie i gracze mogą "dusić" innych swoimi zanieczyszczeniami. Dodatkowo z czasem wzrasta poziom głodu, który też może nam dołożyć grobów. Obszary dające zasoby nie mogą być użyte, jeśli mają na sobie znacznik zanieczyszczeń. Jak wysyłamy swojego pracownika na pole, to on będzie też pracował na polach sąsiadujących (one nie muszą już znajdować się w naszej strefie wpływów) blokując pola przeciwnikom.
W Fire Tower w lesie wybucha pożar i gracze decydują o jego rozprzestrzenianiu się. Wygrywa gracz, którego wieża nie spłonie.
W Antiquity od Splotter Spellen nasze działania powodują dodawanie znaczników zanieczyszczenia na planszy. Gracz musi je dołożyć w obszarze, który znajduje się w jego strefie wpływów. Jeśli tego nie może zrobić to musi dołożyć groby w swoim mieście. Gdy zbraknie miejsca na nie to gracz przegrywa. Może dojść do sytuacji, w której strefy wpływów graczy nachodzą na siebie i gracze mogą "dusić" innych swoimi zanieczyszczeniami. Dodatkowo z czasem wzrasta poziom głodu, który też może nam dołożyć grobów. Obszary dające zasoby nie mogą być użyte, jeśli mają na sobie znacznik zanieczyszczeń. Jak wysyłamy swojego pracownika na pole, to on będzie też pracował na polach sąsiadujących (one nie muszą już znajdować się w naszej strefie wpływów) blokując pola przeciwnikom.
W Fire Tower w lesie wybucha pożar i gracze decydują o jego rozprzestrzenianiu się. Wygrywa gracz, którego wieża nie spłonie.
- Gromb
- Posty: 2888
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 875 times
- Been thanked: 384 times
Re: Gdy wszystko się wali
Myślę o ANACHRONY. Prowadzisz po kataklizmie swoją frakcje i przygotowujecie się na nieuniknione - uderzenie asteroidy. Po uderzeniu zmieniają się warunki gry i następuje powolne zakończenie.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
- mikeyoski
- Posty: 1529
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 173 times
- Kontakt:
Re: Gdy wszystko się wali
Pixie Queen - zła królowa karze nas za wszystko, ciągle dostajemy od niej po tyłku.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Gdy wszystko się wali
Zarazem budowa jak i zniszczenie mamy w Galaxy Trucker, chociaż nie jest to typowe euro. Jednak ten opis: Chodzi mi o to że na gracza co rusz spada jakieś badziewie i wygrywa ten, którego statek kosmiczny przetrwa bardziej niż innych. Gdzie po prostu nie da się nie oberwać, katastrofy są nieuniknione a twoim zadaniem jest przerwać skuteczniej niż inni. pasuje jak ulał.
- MichalStajszczak
- Posty: 9551
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 523 times
- Been thanked: 1537 times
- Kontakt:
- detrytusek
- Posty: 7352
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 466 times
- Been thanked: 1120 times
Re: Gdy wszystko się wali
Atlantis Rising - wyspa Ci po kawałku tonie.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
- louiscyphre
- Posty: 941
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 74 times
Re: Gdy wszystko się wali
. W tej grze naprawdę czuć, że wszystko się wali.
Dodam drugą grę tego autora czyli Władców Podziemi. Tam się balansuje na ostrzu skalpela - z jednej strony chcesz rozbudować loch żeby miec najwiecej punktów, z drugiej bronic się przed bohaterami. Często punktacja jest ujemna.
- tomuch
- Posty: 2005
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 162 times
- Been thanked: 184 times
Re: Gdy wszystko się wali
W The Downfall of Pompeii ława zalewa miasto i trzeba uratować jak najwięcej mieszkańców, a przynajmniej więcej niż przeciwnicy,
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Re: Gdy wszystko się wali
+1 dla Anachrony - pola akcji na planszy stolicy są ograniczone i kto pierwszy ten lepszy, po uderzeniu asteroidy pola akcji stają się jednorazowe, gra to wyścig po zasoby i projekty, optymalizacja w czasie kryzysu, świetny tytuł
- vinnichi
- Posty: 2415
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1344 times
- Been thanked: 819 times
- Kontakt:
Re: Gdy wszystko się wali
Za mało się wali w realu, jeszcze chcesz w to grać
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
you tube
- mat_eyo
- Posty: 5670
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 865 times
- Been thanked: 1361 times
- Kontakt:
Re: Gdy wszystko się wali
Pasowałby tu pewnie każdy koop, ale po opisie widzę, że szukasz czegoś innego. Z rywalizacyjnych eurasów kojarzę Crisis, gdzie gospodarka domyślnie leci w dół i utrudnia życie graczom. Niestety więcej nie napiszę, bo grałem raz i trochę wyparłem grę z pamięci
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Gdy wszystko się wali
Jest też jeszcze całkiem przyjemna Zagłada Atlantydy, w której uciekamy z topiącej się wyspy. Kto uratuje więcej swoich ziomków ten wygra, wszyscy wszystkim wpychają się na statki, z tego co pamiętam to nawet je zatapiają bez litości.
Re: Gdy wszystko się wali
Evolution Climate to jedna wielka katastrofa klimatyczna Gralam w to raz na dwie osoby i w porownaniu do zwyklego Evolution to ciezka walka o przetrwanie raptem jednego gatunku a drugi co rusz umiera, albo nawet i ten pierwszy i ciagle trzeba zaczynac od nowa.
Kolekcja
brak polskich liter ;)
brak polskich liter ;)