Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Szewa
Posty: 867
Rejestracja: 10 sie 2016, 12:33
Has thanked: 353 times
Been thanked: 501 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Szewa »

Krwawisz pisze: 14 lip 2020, 16:11 dzięki ! polecam jednak rozważyć wsparcie do jutra rana bo cena jest naprawdę atrakcyjna - plansze zawsze mozna pozniej dołozyc :)
Zapytam jeszcze o dodatkowe frakcje, obecnie są do dodania za 30zł/jedna.
Czy planujecie to później wrzucić na sklepy (nowe frakcje)? A jeśli tak to czy cena będzie podobna?
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3066
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 596 times
Been thanked: 247 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: DarkSide »

Wiadomo, że pewnie tempo kampanii nie utrzyma się, ale myslę że jak się dobrze rozkręcicie z SG to 100k pęknie jak nic :D
Idąc żeńskim kluczem obstawiam, że boginią wikingową będzie Freja w SG :mrgreen:

1. Czy te 2 nowe frakcje z SG będą wydane razem w trzecim pudełku? Zakładam, że już bez trzeciej planszy i innych akcesoriów z podstawowych pudełek. Trzecie identycznych rozmiarów pudełko ładnie by się komponowało na półce z tymi dwoma podstawowymi :D

2. Zakładam, że po kampanii będzie jak wszędzie otwierany Pledge Manager i wtedy będzie można domawiać wszystko z kategorii "Nagrody"?

3. Czy jak już się wsparło i dopiero teraz zauważyło że jest ta akcja z #team... to można to jeszcze dopisać teraz albo gdy będzie otwarty PM?
Ostatnio zmieniony 14 lip 2020, 21:36 przez DarkSide, łącznie zmieniany 1 raz.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
dlaagniechy
Posty: 14
Rejestracja: 01 cze 2020, 10:46
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: dlaagniechy »

DarkSide pisze: 14 lip 2020, 21:24 Idąc żeńskim kluczem obstawiam, że boginią wikingową będzie Freja w SG :mrgreen:
A może jednak Hel? :thinking:
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5120
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1412 times
Been thanked: 1634 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Mr_Fisq »

Na razie dość ciekawie prowadzona kampania - jest niezła dynamika, sporo odblokowanych celów - w tym dodatkowe płatne dodatki które mogą jeszcze bardziej podbić wynik.
Jedyne czego się obawiam, to że jutro o 10 wszystko stanie.

Nowi bogowie:
- podoba mi się pomysł, z parą bóstw dla każdej frakcji "podstawowej" (dobrze, żeby rozciągnęło się to również na płatne dodatki, ale może już nie jako osobne cele...)

Nowe frakcje:
- Egipt zdecydowanie na plus - ładnie się komponuje zwłaszcza z grekami i rzymianami
- Aztekowie - trochę inna bajka, raczej nie moja estetyka, wygląda dla mnie na zapychacz

Spodziewałbym się jeszcze Celtów, Germanie wydają się zbyt bliscy Wikingów, może Persowie?

Chyba wesprę. Swego czasu chciałem spróbować Summoner Wars'ów, ale odrzucali mnie estetycznie. A tu nie dość, że lepsza estetyka, to jeszcze gra z naszego podwórka.
Sprzedam: Tales from the Red Dragon Inn, BRW:Rebirth, Dungeon Universalis, Warhammer Quest
Przygarnę: Skirmishe (lista w temacie)
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Krwawisz »

hej! dzięki za miłe słowa!
Aztekowie rozumiem, że stylistyka inna, ale nie chcemy się na pewno ograniczać skoro nasze "mini-uniwersum" daje nam takie możliwości - sama frakcja mega ciekawa, jeśli lubisz taktykę walki podjazdowej :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 931 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: rattkin »

DarkSide pisze: 14 lip 2020, 21:24 1. Czy te 2 nowe frakcje z SG będą wydane razem w trzecim pudełku? Zakładam, że już bez trzeciej planszy i innych akcesoriów z podstawowych pudełek. Trzecie identycznych rozmiarów pudełko ładnie by się komponowało na półce z tymi dwoma podstawowymi
Jeśli dobrze pamiętam, to każda kolejna frakcja będzie już w swoim osobnym pudełku - a'la dodatkowe frakcje z Summoner Wars. Chyba, że źle pamiętam. To wtedy nie.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Krwawisz »

dokladnie tak - kolejne frakcje to juz osobne pudełeczka
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3066
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 596 times
Been thanked: 247 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: DarkSide »

Mr_Fisq pisze: 14 lip 2020, 22:07 Spodziewałbym się jeszcze Celtów, Germanie wydają się zbyt bliscy Wikingów, może Persowie?
Łooopanie! Tu można wziąć dowolną rozbudowaną grę cywilizacyjną i zainspirować w kontekście "jakie by tu jeszcze frakcje zrobić?" czy chociażby pierwsze z brzegu "Osadnicy: Narodziny Imperium". Ale powiedzmy sobie szczerze, że każda gra która chce się trzymać realiów historycznych i być osadzoną w kontekście ludzkiej cywilizacji, to jest skazana na takie właśnie frakcje (o ile akcja gry nie jest osadzona na jakimś lokalnym "podwórku").
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Krwawisz »

DarkSide pisze: 14 lip 2020, 21:24 Wiadomo, że pewnie tempo kampanii nie utrzyma się, ale myslę że jak się dobrze rozkręcicie z SG to 100k pęknie jak nic :D
Idąc żeńskim kluczem obstawiam, że boginią wikingową będzie Freja w SG :mrgreen:

1. Czy te 2 nowe frakcje z SG będą wydane razem w trzecim pudełku? Zakładam, że już bez trzeciej planszy i innych akcesoriów z podstawowych pudełek. Trzecie identycznych rozmiarów pudełko ładnie by się komponowało na półce z tymi dwoma podstawowymi :D

2. Zakładam, że po kampanii będzie jak wszędzie otwierany Pledge Manager i wtedy będzie można domawiać wszystko z kategorii "Nagrody"?

3. Czy jak już się wsparło i dopiero teraz zauważyło że jest ta akcja z #team... to można to jeszcze dopisać teraz albo gdy będzie otwarty PM?
Będziemy walczyc :)
ad.1 kazdy dodatek frakcyjny to osobne pudeleczko
ad.2 tak
ad.3 jak cos dokupisz to mozna dopisac :)
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5120
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1412 times
Been thanked: 1634 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Mr_Fisq »

Krwawisz pisze: 14 lip 2020, 22:15 Aztekowie rozumiem, że stylistyka inna, ale nie chcemy się na pewno ograniczać skoro nasze "mini-uniwersum" daje nam takie możliwości - sama frakcja mega ciekawa, jeśli lubisz taktykę walki podjazdowej :)
Może mój ton w tym zakresie był nadto narzekający... Po prostu uważam, że Aztekowie (jako cywilizacja) są bardziej niszowi niż odblokowani przed chwilą Chińczycy (zobaczymy po wsparciach czy miałem rację). Fakt, że estetycznie nie są "moi" to osobny temat. Natomiast z punktu widzenia późniejszego ewentualnego wydania gry w języku angielskim, korzystne wydaje się objęcie frakcjami możliwe szerokiego spektrum cywilizacji.

Nowa odblokowana frakcja:
- Chińczycy - znowu na plus (już jestem ciekaw ich jednostek)

PS. Pod koniec kampanii będzie podsumowanie liczby kart w poszczególnych produktach (na potrzeby zamówienia odpowiedniej liczby koszulek)?
Sprzedam: Tales from the Red Dragon Inn, BRW:Rebirth, Dungeon Universalis, Warhammer Quest
Przygarnę: Skirmishe (lista w temacie)
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Krwawisz »

Mr_Fisq pisze: 14 lip 2020, 23:09
Krwawisz pisze: 14 lip 2020, 22:15 Aztekowie rozumiem, że stylistyka inna, ale nie chcemy się na pewno ograniczać skoro nasze "mini-uniwersum" daje nam takie możliwości - sama frakcja mega ciekawa, jeśli lubisz taktykę walki podjazdowej :)
Może mój ton w tym zakresie był nadto narzekający... Po prostu uważam, że Aztekowie (jako cywilizacja) są bardziej niszowi niż odblokowani przed chwilą Chińczycy (zobaczymy po wsparciach czy miałem rację). Fakt, że estetycznie nie są "moi" to osobny temat. Natomiast z punktu widzenia późniejszego ewentualnego wydania gry w języku angielskim, korzystne wydaje się objęcie frakcjami możliwe szerokiego spektrum cywilizacji.

Nowa odblokowana frakcja:
- Chińczycy - znowu na plus (już jestem ciekaw ich jednostek)

PS. Pod koniec kampanii będzie podsumowanie liczby kart w poszczególnych produktach (na potrzeby zamówienia odpowiedniej liczby koszulek)?
Oczywiscie, zrobimy podsumowanie. Co do Chińczyków - moja ukochana (jako sinologa) frakcja, a do tego arcyciekawa, mocno odmienna koncepcja na armie.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 931 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: rattkin »

Krwawisz pisze: 14 lip 2020, 23:21 Oczywiscie, zrobimy podsumowanie. Co do Chińczyków - moja ukochana (jako sinologa) frakcja, a do tego arcyciekawa, mocno odmienna koncepcja na armie.
很棒!
Awatar użytkownika
Leinadus
Posty: 1077
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:57
Has thanked: 12 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Leinadus »

Po pokazaniu dodatkowo płatnych dodatków frakcyjnych straciłem zainteresowanie kampanią. Cieszę się, że nie wsparłem od razu. Zaraz się okaże, że będzie to kolejna studnia bez dna, jak to bywa z bitewniakami, więc wolę doinwestować te co mam, niż wchodzi w kolejne.
Niech banki dają Ci kasę na planszówki: https://promocjenabank.pl/promocje/
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5120
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1412 times
Been thanked: 1634 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Mr_Fisq »

Poszło wsparcie. Teraz pozostaje mi trzymać kciuki i podawać link do kampanii dalej ;)

Marzy mi się pojedyncza frakcja dla geeków - myślę że w szranki z innymi bóstwami mógłby stanąć przedwieczny Cthulhu, jego kultyści, oraz potwory siejące szaleństwo (losowe ruchy) wśród wrogów... Tak, mam świadomość że byłaby to frakcja Zupełnie z innej bajki, ale jedna taka może by nie zaszkodziła... ;)
Sprzedam: Tales from the Red Dragon Inn, BRW:Rebirth, Dungeon Universalis, Warhammer Quest
Przygarnę: Skirmishe (lista w temacie)
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Krwawisz »

Leinadus pisze: 14 lip 2020, 23:34 Po pokazaniu dodatkowo płatnych dodatków frakcyjnych straciłem zainteresowanie kampanią. Cieszę się, że nie wsparłem od razu. Zaraz się okaże, że będzie to kolejna studnia bez dna, jak to bywa z bitewniakami, więc wolę doinwestować te co mam, niż wchodzi w kolejne.
hej, oczywiscie rozumiem. Od samego początku informowaliśmy, że cena podstawek została ustawiona tak nisko jak to tylko możliwe biorąc pod uwagę "polskie nakłady" , dlatego żeby po kampanii nowym graczom łatwo było wejść w grę. Taka strategia i cała kampania wymusiła natomiast płatne dodatki, które cenowo zwyczajnie nie "zmiesciliyby sie" w cenie podstawki, którą płacicie - szczególnie w pierwszy dzień gdzie dochodzą jeszcze kości QW, które dostajecie za darmo. Weź pod uwagę, że m.in. tym różni sie kampania Lumerii od innych - my nie zakładamy, że żywot gry zakonczy sie na wspieraczce. On ma sie tam zacząć. Gra ma normalnie trafić do sklepów, do dystrybucji, planujemy turniejowość (a mamy na tym polu doświadczenie i sukcesy) itd itd. Nie wspominajac juz o kosztach przygotowania gry, ilustracjach, designie itd itd , które ponieślismy i - jak w kazdej innej grze podczas pierwszego druku - bedziemy sie starac odrobic. Zrozumiem, jesli nie przekonam, ale moze choc troche udalo mi sie rzucic swiatlo na to co i dlaczego :) pozdrawiam
Awatar użytkownika
Leinadus
Posty: 1077
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:57
Has thanked: 12 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Leinadus »

Krwawisz pisze: 14 lip 2020, 23:46
Leinadus pisze: 14 lip 2020, 23:34 Po pokazaniu dodatkowo płatnych dodatków frakcyjnych straciłem zainteresowanie kampanią. Cieszę się, że nie wsparłem od razu. Zaraz się okaże, że będzie to kolejna studnia bez dna, jak to bywa z bitewniakami, więc wolę doinwestować te co mam, niż wchodzi w kolejne.
hej, oczywiscie rozumiem. Od samego początku informowaliśmy, że cena podstawek została ustawiona tak nisko jak to tylko możliwe biorąc pod uwagę "polskie nakłady" , dlatego żeby po kampanii nowym graczom łatwo było wejść w grę. Taka strategia i cała kampania wymusiła natomiast płatne dodatki, które cenowo zwyczajnie nie "zmiesciliyby sie" w cenie podstawki, którą płacicie - szczególnie w pierwszy dzień gdzie dochodzą jeszcze kości QW, które dostajecie za darmo. Weź pod uwagę, że m.in. tym różni sie kampania Lumerii od innych - my nie zakładamy, że żywot gry zakonczy sie na wspieraczce. On ma sie tam zacząć. Gra ma normalnie trafić do sklepów, do dystrybucji, planujemy turniejowość (a mamy na tym polu doświadczenie i sukcesy) itd itd. Nie wspominajac juz o kosztach przygotowania gry, ilustracjach, designie itd itd , które ponieślismy i - jak w kazdej innej grze podczas pierwszego druku - bedziemy sie starac odrobic. Zrozumiem, jesli nie przekonam, ale moze choc troche udalo mi sie rzucic swiatlo na to co i dlaczego :) pozdrawiam
Taki model rozumiem, ale miałem nadzieję, że jednak coś takiego nastąpi później, a nie w trakcie kampanii. Nie lubię też odblokowywania płatnych dodatków jako celów kampanii.
Niech banki dają Ci kasę na planszówki: https://promocjenabank.pl/promocje/
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Krwawisz »

tylko króciutko bo w sumie jest to dość złożony proces: generalnie jest pewien pułap poniżej którego w ogóle nie opłaca się wchodzić w dodatki. Ale z drugiej strony wiemy, że dodatki są karciance potrzebne jak tlen - dlatego musieliśmy uzależnić wydanie poszczególnych dodatków od poziomu ogólnego wsparcia, żeby one w ogóle powstały. Chcieliśmy pokazać, że jeśli taki pułap nie zostanie osiągnięty to taki dodatek wyląduje w koszu. Prosta sprawa. Oczywiście przy założeniu jak najniższej ceny podstawek którą sobie przyjęliśmy. W przeciwieństiwe do innych kampanii my tych dodatków nie wyjeliśmy wcześniej z gry, żeby je potem włożyć - i to zarówno w znaczeniu dosłownym jak i ekonomicznym. Ich tam po prostu nie było i bez odpowiedniego wsparcia nigdy by na półkę nie trafiły
Xardas123
Posty: 352
Rejestracja: 22 kwie 2018, 18:33
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Xardas123 »

Krwawisz pisze: 15 lip 2020, 00:52 tylko króciutko bo w sumie jest to dość złożony proces: generalnie jest pewien pułap poniżej którego w ogóle nie opłaca się wchodzić w dodatki. Ale z drugiej strony wiemy, że dodatki są karciance potrzebne jak tlen - dlatego musieliśmy uzależnić wydanie poszczególnych dodatków od poziomu ogólnego wsparcia, żeby one w ogóle powstały. Chcieliśmy pokazać, że jeśli taki pułap nie zostanie osiągnięty to taki dodatek wyląduje w koszu. Prosta sprawa. Oczywiście przy założeniu jak najniższej ceny podstawek którą sobie przyjęliśmy. W przeciwieństiwe do innych kampanii my tych dodatków nie wyjeliśmy wcześniej z gry, żeby je potem włożyć - i to zarówno w znaczeniu dosłownym jak i ekonomicznym. Ich tam po prostu nie było i bez odpowiedniego wsparcia nigdy by na półkę nie trafiły
Ja nie do końca rozumiem takie rozwiazanie i tak. Jeżeli mówicie że kampania to dopiero początek życia gry i liczycie na więcej po jej zakończeniu to i wtedy jako rozwój gry powinny pojawiać się płatne dodatki. Ja osobiście miałem wspierać i dalej bije się z myślami czy tego nie zrobić. Ale jak przy progach z armiami nie było inf. Że będą one płatne a info że są to płatne nagrody pojawiło się dopiero pp odblokowaniu progu skutecznie mnie zniechęca. Tak jak ktoś na zagram w to napisał. Cena gry z 7 nacjami i planszą to już 250zł za sam karton inkilka kostek. Za tę cenę kupujemy scythe, 5 armii z figurkami, olbrzymia plansza, planszetki znaczniki karty, dobre kilka kg... a tu nawet plansza za którą trzeba dopłacić trzeba brać pod pachę bo nie zmieści się do pudełka. Pewnie będzie jakiś big box w celach... ale pewnie też za $... a tu screen sg gdzie nie widać że to płatny addon przed odblokowaniem...

Obrazek
Michal.s
Posty: 64
Rejestracja: 24 maja 2020, 15:39
Has thanked: 16 times
Been thanked: 51 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Michal.s »

Ja osobiście również jestem rozczarowany że każda frakcja jest płatnym dodatkiem. Z jednej strony mówicie o chęci utrzymania niskiego kosztu, a jeśli dalej kampania pójdzie dobrze, to żeby zebrać wszystkie frakcje i tekturową planszę koszt gry wyniesie ponad 300 albo nawet i 400 zł. W takiej cenie można było na samym zagramwto niedawno kupić Tytanów gdzie mamy masę dobrej jakości figurek, a nie tylko karty, a już nie chcę porównywać z kickstarterowymi kobyłami w rodzaju Rising Sun czy Blood Rage'a. Nie za bardzo widzę profity z wspierania gry w stosunku do późniejszego kupienia jej w sklepie, oprócz tego że może podstawka będzie trochę tańsza.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2020, 07:32 przez Michal.s, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Szewa
Posty: 867
Rejestracja: 10 sie 2016, 12:33
Has thanked: 353 times
Been thanked: 501 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Szewa »

Czyli co, żadna z frakcji nie będzie dorzucona do podstawowych pudełek?
To już wolałbym, aby tych "cudownych" kości od QW (o wartości 40zł!) nie było, a w zamian za to jakaś nowa frakcja.

Żeby nie było, złamałem się i wsparłem tylko podstawową nagrodę. Gra wygląda ciekawie, ale model wspierania już przeciwnie.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
dlaagniechy
Posty: 14
Rejestracja: 01 cze 2020, 10:46
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: dlaagniechy »

Ja też byłam nieprzyjemnie zaskoczona, że frakcje są dodatkowo płatne. Pierwszym powodem wspierania gry jest oczywiście chęć, żeby została wydana, ale dochodzą do tego też chęć posiadania ekskluzywnej zawartości czy okazyjna cena. Tutaj ekskluzywnej zawartości w okazyjnej cenie jest zwyczajnie mało. Jak koledzy napisali powyżej nie do końca się to kalkuluje i uczucie mam podobne do kupienia gry w przedsprzedaży.
Nie zmienia to faktu, że grą nadal jestem zainteresowana. Jednak, wiedząc że SG zawierają tyle płatnych dodatków, inaczej zarządzałabym funduszami :)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11793
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3519 times
Been thanked: 3524 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: japanczyk »

Moze wydzielic temat do finansowania spolecznosciowego? bo niewiele o grze, a duzo dyskusji o kampanii

Ale SG w postaci odblokowywania kolejnych platnych dodatkow jest... dziwne
Mozna by kolejne frakcje pokazywac niczym CMON dodatki, ale wciaz... to nie powinno byc SG
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Krwawisz »

Spróbuje odnieść się troszke bardziej ogólnie do Waszych uwag, za które dziekuje.
Po pierwsze, nasza kampania to jest prawdziwa kampania crowdfundingowa, czyli rzeczywiście proces powstawania gry. Bez waszego wsparcia i ufundowania, ta gra zwyczajnie by nie powstała i nie znalazłaby się w sklepach. To nie jest - jak sie okazuje - niezwykle popularny u nas wspieraczkowo sklep przedsprzedażowy. To samo tyczy się dodatków - gdyby nie osiągnięte pułapy wsparcia w ogóle nie byłoby danego dodatku - zarówno w, jak i po kampanii.

Naszym głównym produktem w kampanii jest podstawowy zestaw startowy - nie traktujemy starterów i dodatków jako całości, bo całością nie są - tym bardziej, że dodatki wciąż "się tworzą" - nie mamy ich "na gotowo". Żeby całkowicie cieszyć się grą wystarczy starter - jest samowystarczalny, najlepiej jak się da zbalansowany itd itd. a dodatki są - jak sama nazwa wskazuje - opcjonalne. Pojawiły się w kampanii, bo :1. od poziomu jej wsparcia uzależnione było w ogole ich wydanie 2. chcielismy dac osobom, ktore dodatki lubia i takich szukaja w karciankach opcje zeby kupic je w lepszej cenie i dodatkowo jeszcze wesprzec kampanie. Teraz kiedy dzięki Wam (za co cały czas dziękujemy) w ogole udalo sie doprowadzic do sytuacji ze te 4 dodatki powstana, sami zdecydujecie czy i kiedy sobie je dokupicie - czy w trakcie czy po kampanii. Warto tutaj tez wspomniec, ze wiecej dodatkow frakcyjnych nie bedzie bo nie wyrobilibysmy se w ich przygotowaniem, zbalansowaniem itd w zamierzonym czasie.

Dodatki są płatne z powodów, o których pisałem wyżej - strategia zagramw.to oferowania najniższej możliwej ceny oraz nasz zamysł żeby w świetnych cenach oferować startery spowodowały, że ekonomicznie te dodatki zwyczajnie nie "mieszczą się" w ramach ceny podstawowej. Tym bardziej, że dokładamy wam juz na tym etapie kolejne 4 planszetki bogów i 16 kart scenariusza. Przypominam ze starter w pierwszy dzień kosztował 54,5zl czyli poziom cenowy gier karcianych, gdzie oprócz kart nie ma nic innego - u nas sa kostki (do tego specjalne), plansze, 40+ żetonów itd.

W każdym razie , raz jeszcze dzieki za wszystkie uwagi - wszystkie czytamy, analizujemy, liczymy itd. Zdajemy sobie sprawe ze mamy troche inny produkt, troche inne zalozenia kampanii i nie do konca dobrze skomunikowalismy to przed, przez o część z Was poczula sie rozczarowana. Pracujemy jednak na tym, żeby zgodnie z Waszymi sugestiami pojawiło się więcej rzezcy ekskluzywnych (choć tutaj też musicie wiedzieć, że założenia gry turniejowej wykluczają exclusivy w postaci np dodatkowych jednostek bo nie może być tak, że na turnieju ktos kto gre wsparl ma cos wiecej od tego kto nie wsparl - znow klania sie odmiennosc naszej gry od calej reszty na wspieraczkach) - dzisiaj zapowiedzielismy darmowy metalowy znacznik pierwszego gracza ktory wszyscy dostaniecie oraz wiecej darmowych SG w stosunku do tych platnych.

Obserwujcie kampanie - bedziemy robic wszystko, zebyscie ostatecznie byli zadowoleni !
Awatar użytkownika
Leinadus
Posty: 1077
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:57
Has thanked: 12 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Leinadus »

Długo się wahałem. Do ostatniej minuty się zastanawiałem, ale ostatecznie nie wsparłem. Teraz, poza EB, znika całkowicie z mojego radaru. Może potem będę żałował, a może okaże się, że kupię taniej, niż bym kupił w EB, jak to czasem bywało. W każdym razie gratuluję wydania gry.
Niech banki dają Ci kasę na planszówki: https://promocjenabank.pl/promocje/
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Awatar użytkownika
Szewa
Posty: 867
Rejestracja: 10 sie 2016, 12:33
Has thanked: 353 times
Been thanked: 501 times

Re: Lumeria: War of the Gods / Wojny Bogów (Jakub Siedlecki)

Post autor: Szewa »

Krwawisz pisze: 15 lip 2020, 11:05 (choć tutaj też musicie wiedzieć, że założenia gry turniejowej wykluczają exclusivy w postaci np dodatkowych jednostek bo nie może być tak, że na turnieju ktos kto gre wsparl ma cos wiecej od tego kto nie wsparl - znow klania sie odmiennosc naszej gry od calej reszty na wspieraczkach)
Dorzucić ekskluzywne jednostki, zbanowac je na turniejach :D

Fakt, sam byłem przekonany, że odblokowując SG dorzucane będą sfinanwosane frakcje. Na chwilę obecną wygląda to tak, że "kupcie więcej, abyście w przyszłości mogli dokupić więcej", trochę mnie to zawiodło. Zostaje przy wsparciu samych podstawek.

Nie mniej, gratulacje dla zebranej obecnie kwoty.
I faktycznie powinno się oddzielić te posty i wrzucić w dział Finansowanie społecznosciowe, bo rozmawiamy o tym, a nie o grze czy mechanice.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
ODPOWIEDZ