Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
feniks_ciapek pisze: ↑22 kwie 2020, 09:37
Jest w dużej mierze subiektywna, ale da się jakąś średnią z opinii wyciągnąć, nie jest całkowicie losowa, więc „zmierzyć” można raczej tylko statystycznie.
Może należałoby zatem wprowadzić pojęcie "wilgotności względnej" gry. Grę abstrakcyjną można by było uznać za całkowicie suchą (wilgotność względna 0%), natomiast wilgotności innych gier oceniać statystycznie, na podstawie tego, jak gracze ją oceniają. Np. połowa uzna za suchą - wilgotność 50%
Zgadzam się z opiniami, że gra jest za długa jak na to co oferuje i po jakimś czasie staje się powtarzalna, ale przyznam, że twist związany z akcją wykorzystania zdolności kart jest bardzo ciekawy.
Zapraszam też do poczytania recenzji Rune Stones na GF - LINK
Polecam: GAMESFANATIC - Największy serwis o grach planszowych i karcianych NEWSGAMESFANATIC - Najnowsze wieści z planszówkowego świata
Grałem raz na trzy osoby i gra była całkiem przyjemna.
Jednym z większych plusów tej gry jest łatwość tłumaczenia zasad. Sama gra pozostawia jakieś pole do kombinowania, chociaż zwojów nie pali. Ale pewnie taka z założenia miała być.
Kolejnym plusem jest szybkość tur graczy, więc myślę, ze nawet w pełnym składzie będzie się płynnie grało.
Twist z odrzucaniem kart ciekawy, chociaż faktycznie różnorodność samych kart jest dosyć mała. Myślę, że dodatek to poprawi, chociaż boję się trochę jak będzie taka sporadyczna negatywna interakcja wyglądała.
Imho gra najbardziej potrzebuje nowych kamieni runicznych, żeby zachować jakąś żywotność. Jeśli dorzucimy drugie tyle z dodatku i będziemy je dobierali losowo to o regrywalność nawet przy małej różnorodności kart może być duża.
Co do kamieni to po jednej partii ciężko stwierdzić czy jest balans czy nie, ale wydawało się, że każdy kamień może mieć ciekawe zastosowanie i daje jakies nowe możliwość szczególnie w połączeniu z innymi kamieniami lub/i z odpowiednimi kartami.
Gra ma fajne tempo i jeśli każdy podejdzie do niej jak do wyścigu to czas rozgrywki nie zabije przyjemności z niej płynącej. Tutaj nie ma budowania silnika bo cały czas go rozwalamy (no może poza kamieniami, ale czy można to nazwać silniczkiem...), więc cały czas trzeba cisnąć do przodu, a pod koniec dzięki kamieniom gra przyśpiesza.
Ta pierwsza partia trwała może niecałe półtorej godziny z tłumaczeniem zasad. Jeśli da się zejść w tym składzie do godziny (a myślę, ze się da) to będzie ok.
Ciekawy jestem dodatków i może uda się następną partię odpalić z wszystkim co jest i wtedy zrewiduje pierwsze wrażenia.
Wadą takiego rozwiązania na pewno jest cena bo z kompletem dodatków ta gra będzie kosztować ponad 300pln. Czy jest tego warta to juz sprawa indywidualna.
W prezentacji przepisów jest błąd (od 4'20"). W jednym ruchu można do pozyskiwania stworów (czyli zakupu kart) użyć tylko jednego koloru kart (plus karty jokerowe) ale można kupić kilka kart, o ile suma punktów na kartach na to pozwala
W prezentacji przepisów jest błąd (od 4'20"). W jednym ruchu można do pozyskiwania stworów (czyli zakupu kart) użyć tylko jednego koloru kart (plus karty jokerowe) ale można kupić kilka kart, o ile suma punktów na kartach na to pozwala
Racja przyznaję się do błędu. Zrobię sprostowanie napisami i dziękuję za zwrócenie uwagi