![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Polecam "Risky Business" zacząć od drugiego scheme. Kiedyś w pierwszej rundzie weszła mi taka kombinacja kart z encounter decka, że od drugiej rundy grałem na scheme 2b - i już nie było tak lajtowo
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
EDIT: Swoją drogą, jak tak o tym myślę, to jest to jeden z "problemów" poziomu trudności. Z uwagi na konstrukcję gry, gracze mogą bardzo skutecznie walczyć z postępem scheme'a, a często kolejne etapy scheme'a wprowadzają różne paskudne efekty. Powinno być moim zdaniem więcej efektów, które wymuszają przechodzenie do kolejnych etapów main scheme'a - np. po pokonaniu pierwszego stage'a villaina. Na zasadzie: jeśli wciąż jesteś na etapie 1, natychmiast przejdź do etapu 2.
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Zaczelismy kampanie najpierw na standardzie, przeszlismy Crossbonesa i wow te nagrody sa strasznie mocne, az tak trudno jest pozniej?
Czy jak je zuzyjemy i bedzie ponownie opcja wziecia to mozna te same czy za kazdym razem inne?
Czy jak je zuzyjemy i bedzie ponownie opcja wziecia to mozna te same czy za kazdym razem inne?
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Rozumiem, że chcesz spoilerów, nic z tego
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Przy zagraniu w expert'a będziesz wiedział, na którego bossa w kampanii wykorzystać te bronie
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- Ayaram
- Posty: 1577
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 206 times
- Been thanked: 605 times
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
No dobra. Z braku laku przetestowałem ten w pocie czoła wymyślony przez twórców tryb Heroic z losowymi modular setami.
Leciałem po kolei złoczyńców Ironmanem.
Rhino z Power Drain - trochę strach przed losowym advance, poza tym dalej łatwo.
Klaw z Master of Evil - Klaw to klaw. Dalej ma przerąbany start, przez heroic jeszcze nawet bardziej przerąbany, ale jak z nim sobie poradzimy to i ten heroic mu w niczym nie pomoże
Ultron z Running Interference - XDDDDDD
Trochę śmieszne jest to, że już 1wszy dodatek ze scenariuszem, czyli goblin wprowadza kartą taką jak:
która ten tryb prawie, że łamie. Już z prostym Advance wystarczyło by z 0 pkt zagrożenia na schemie przegrać mi grę, a to tylko początek jej możliwości
Finalnie uporałem się w 7 próbie. Mimo wszystko bawiłem się całkiem nieźle. Na pewno trzeba było bardziej się skupić nad grą, zastanawić czy faktycznie karta działa tak jak mi się wydaje i zwracanie uwagi na rzeczy na które przy normalnych rzeczach. Z całą pewnością tryb jest daleki od ideału, chociaż największym problem jest w solo heroicu chyba ta ciasnota ze scheme, przez co łatwo przegrać wygraną grę, co potrafi być mega frustrujące. Ale jak wszystko idzie "normalnie", czyli po prostu trudniej jest ustabilizować grę - to gra się napradę fajnie.Tak czy siak z dwojga złego już chyba wolę ogrywać i się męczyć z tym heroiciem niż po raz kolejny przechodzić wszystko na expercie. No i tym bardziej czekam na "normalny" hard mode.
Leciałem po kolei złoczyńców Ironmanem.
Rhino z Power Drain - trochę strach przed losowym advance, poza tym dalej łatwo.
Klaw z Master of Evil - Klaw to klaw. Dalej ma przerąbany start, przez heroic jeszcze nawet bardziej przerąbany, ale jak z nim sobie poradzimy to i ten heroic mu w niczym nie pomoże
Ultron z Running Interference - XDDDDDD
Trochę śmieszne jest to, że już 1wszy dodatek ze scenariuszem, czyli goblin wprowadza kartą taką jak:
Spoiler:
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Tzn ze mam kisic je i nie uzywac na drugim np?
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Raczej nie kisić tylko superbohaterowie mają swoje moce. Głupio byłoby co chwilę pukać do pana Starka i pytać czy by nie pożyczył tego fajnego skanera, bo sam sobie nie daję rady ze złoczyńcą : )
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Myślicie, że kupowanie Kanga pod samą rozgrywkę solo ma sens?
Czy podział villaina działa dopiero od 2 graczy i wtedy zaczyna się zabawa?
Czy podział villaina działa dopiero od 2 graczy i wtedy zaczyna się zabawa?
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Wydaje mi się, że Kang solo to będzie dość standardowy tank & spank - czyli nic szczególnie ciekawego, z drobną wariacją, że w drugiej fazie będzie jego losowa wersja. Kupowałbym do solo tylko w sytuacji braku innych wyzwań.
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Dopiero teraz wszedłem, żeby sobie nie spoilerować. Do mnie też doszło bez problemu, chyba koło 10-11 dni zeszło. Żadnego cła ani VATu. Kampania na standardzie spacerek Hawkeyem leadership poza Red Skullem, z którym wczoraj przegrałem, bo straciłem kontrolę nad jego side schemes, dzisiaj będzie drugie podejście. Kiedyś na pewno zrobię experta, pewnie Captain America, żeby klimatycznie było. Dla mnie Rise of the Red Skull mimo wszystko trochę zawód, ale może inaczej będę gadał po expercie czy heroic. Bo dla mnie po prostu za łatwo na standardzie, złoczyńcy padali w 4-5-6 rund. No i brakuje mi większych połączeń między scenariuszami, jakiegoś poczucia, że faktycznie gram w kampanię (w międzyczasie grałem moją pierwszą kampanię w Arkham HorrorAyaram pisze: ↑15 wrz 2020, 13:33 Dzisiaj zaczynam urlop, więc zamówiłem sobie przedwczoraj cpt. Amerykę na dobry początek urlopu. Jakże było moje zdziwienie gdy dostałem dzisiaj informacje że na poczcie czeka na mnie... Red skull
Podsumowując - całość wyszła 184 zł i 7 dni czekania, nie potrzebnie straszyliściepodziękowania dla Radzia za "cynk"
Z tego co mówicie... Zaczynać od razu na expercie?![]()
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Jak ktos jest ograny to szkoda czasu na standard, my gramy experta od razu i jak na razie 3:0, niektorzy easy mode, niektorzy ciut trudniej ale jak na razie bez tragedii.
We wtorek ostatnia dwójka.
Ale fakt że gramy Prot i Justice więc kontrolujemy rozgrywkę![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jak się uda przejśc to spróbujemy jakimiś bardziej wesołymi taliami.
We wtorek ostatnia dwójka.
Ale fakt że gramy Prot i Justice więc kontrolujemy rozgrywkę
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jak się uda przejśc to spróbujemy jakimiś bardziej wesołymi taliami.
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Ja tak się zająłem Rise of the Red Skull, że zapomniałem, że Kang wyszedł. Ktoś grał, jakieś opinie? Do mnie jutro przyjdzie.
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Na tą chwilę oglądałem gameplay, strasznie długo się gra.
W talii Kanga jest sporo irytujących kart "obligation", które mocno spowalniają tempo pomniejszania punktów życia przeciwnika. Z tego co widziałem to jest dodatek, który określiłbym jako typowy maraton.
Dodatkowo w 2-giej fazie Kanga, wszyscy bohaterowie walczą na oddzielnych strefach gry (z inną wersją Kanga).
Zauważyłem, że w tak długiej grze jest wymagane dobrze rozwinąć swoich bohaterów, spece od deck building będą mieli frajdę
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Spoiler:
Więcej z Usa nie zamawiam.
- brazylianwisnia
- Posty: 4133
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
No ale to normalne ze dolicza podatki. Nalezy sie tego spodziewac i cieszyć jesli sie fuksnie.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Jak gra wychodziła prawie ją kupiłem, ale ostatecznie stwierdziłem, że LCG, że deckbuilding, że trochę drogo i ostatecznie zrezygnowałem. Cały czas jednak gdzieś tam na radarze była i w końcu udało mi się ją złapać na ostatnim mathandlu. W weekend zagraliśmy próbna partię i grało się świetnie! Chodzi płynnie, tematycznie wszystko ładnie pasuje, a co najważniejsze - jest nieprzekombinowana, ale jest też miejsce na fajne rozkminy (kiedy jaka forma; zadawanie obrażeń vs czyszczenie scheme; które karty zagrać, a które użyć jako surowce). Ogólnie sporo frajdy. Ogram(y) jeszcze trochę podstawkę i jeśli nadal będzie tak dobra zabawa, to wchodzę w to na 100% i wezmę wszystko co wyszło. Mam w związku z tym kilka pytań:
- każdy hero-pack to gotowa talia, którą damy radę z powodzeniem powalczyć w rozgrywce 1/2 osobowej bez konieczności deckbuildingu?
- dużo majstrujecie przy taliach bohaterów? (deckbuilding w tej grze wydaje się do ogarnięcia nawet dla mnie)
- gracie zwykle solo czy w więcej osób? (według BGG najlepiej chodzi w 2-sosoby)
- na czym polega tryb kampanii (dokładnie chodzi mi o: allows choices and upgrades carry across the campaign?) w dodatku z Red Skullem?
- każdy hero-pack to gotowa talia, którą damy radę z powodzeniem powalczyć w rozgrywce 1/2 osobowej bez konieczności deckbuildingu?
- dużo majstrujecie przy taliach bohaterów? (deckbuilding w tej grze wydaje się do ogarnięcia nawet dla mnie)
- gracie zwykle solo czy w więcej osób? (według BGG najlepiej chodzi w 2-sosoby)
- na czym polega tryb kampanii (dokładnie chodzi mi o: allows choices and upgrades carry across the campaign?) w dodatku z Red Skullem?
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
AD1 - niby się da ale jest to droga przez mękę... w kampani red of red skull na poziomie expert sie nie da w ogóle (wg mnie).noowy pisze: ↑02 lis 2020, 08:14 (...) am w związku z tym kilka pytań:
- każdy hero-pack to gotowa talia, którą damy radę z powodzeniem powalczyć w rozgrywce 1/2 osobowej bez konieczności deckbuildingu?
- dużo majstrujecie przy taliach bohaterów? (deckbuilding w tej grze wydaje się do ogarnięcia nawet dla mnie)
- gracie zwykle solo czy w więcej osób? (według BGG najlepiej chodzi w 2-sosoby)
- na czym polega tryb kampanii (dokładnie chodzi mi o: allows choices and upgrades carry across the campaign?) w dodatku z Red Skullem?
AD2 - fchooy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
AD3 - tylko solo na 1 bohatera mam jakieś 150 rozgrywek.
AD4 - luźno połączona historyjka z dodawaniem dodatkowych kart do twojej talii - całkiem przyjemna rzecz, chociaż mi się lepiej walczyło z każdym villainem z osobna niż w trybie kampanii.
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
- tak, każdy bohater wchodzi z gotową talią + dodatkowe karty z każdego aspektu, standardowa talia wymaga popraweknoowy pisze: ↑02 lis 2020, 08:14 (...)
- każdy hero-pack to gotowa talia, którą damy radę z powodzeniem powalczyć w rozgrywce 1/2 osobowej bez konieczności deckbuildingu?
- dużo majstrujecie przy taliach bohaterów? (deckbuilding w tej grze wydaje się do ogarnięcia nawet dla mnie)
- gracie zwykle solo czy w więcej osób? (według BGG najlepiej chodzi w 2-sosoby)
- na czym polega tryb kampanii (dokładnie chodzi mi o: allows choices and upgrades carry across the campaign?) w dodatku z Red Skullem?
- w moich taliach zazwyczaj dodaje sojuszników + wymiana kart. Generalnie jak talia mi się podoba nie zmieniam konfiguracji. Zbyt leniwy jestem.
- potwierdzam, lepiej się gra w 2 niż solo
- w red skull masz ciąg historyjek powiązanych ze sobą (lekko), po zakończeniu pojedynku dostajesz jako nagrodę karty: jednorazowego użytku do wyboru albo na stałe sojuszników, których ocaliłeś. Możesz te karty wykorzystywać w pojedynkach z następnymi przeciwnikami.
ps. nie kupuj wszystkiego jak leci, z bohaterów polecam captain america, black widow, dr. strange, z przeciwników red skull lub green goblin. Jest parę bohaterów, które mam i bardzo rzadko nimi gram. Powiedzmy - uważam, że szkoda na nich czasu np. hulk lub thor. Jeśli odzywa się w tobie żyłka kolekcjonera to "kto bogatemu zabroni ?".
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
1. Tak, gotowymi taliami spokojnie da się grać w scenariusze na poziomie Standard, jest wyzwanie, ale tak 60-70% partii powinno być wygranychnoowy pisze: ↑02 lis 2020, 08:14 - każdy hero-pack to gotowa talia, którą damy radę z powodzeniem powalczyć w rozgrywce 1/2 osobowej bez konieczności deckbuildingu?
- dużo majstrujecie przy taliach bohaterów? (deckbuilding w tej grze wydaje się do ogarnięcia nawet dla mnie)
- gracie zwykle solo czy w więcej osób? (według BGG najlepiej chodzi w 2-sosoby)
- na czym polega tryb kampanii (dokładnie chodzi mi o: allows choices and upgrades carry across the campaign?) w dodatku z Red Skullem?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
2. Pierwszych 20 partii grałem na startowych taliach, jedynie mieszając zestawy hero/aspekt i działało spoko. Potem zacząłem robić lekkie modyfikacje - na zasadzie wywalania kart, które uznawałem za słabe i zwiększania liczby kopii tych, które mi się podobały. Jak już miałem 3-4 dodatki z bohaterami, to kart się zrobiło tyle, że teraz kręcę już szalone talie.
3. Najczęściej gram w 2-osoby, ale czasami solo też coś rozegram. Gra na solo jest większym wyzwaniem, natomiast w 2-osoby jest ciekawsza.
4. Ta kampania niewiele wnosi, ale tak - możesz 5 misji z dodatku zagrać 1 talią z pewnymi drobnymi konsekwencjami z gry na grę i ulepszeniami, które dostajesz do swojej talii. Ten tryb jest raczej łatwiejszy niż walka z każdym scenariuszem samodzielnie.
-
- Posty: 1447
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 142 times
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Ktoś wie może czy szykuje się jakaś 2ga fala Rise of the Red Skull u nas? Bo tak co jakiś czas sprawdzam a to ciągle niedostępne.
Nie będzie jakiś nowych rzutów przed świętami?
Nie będzie jakiś nowych rzutów przed świętami?
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Z tym samym pytaniem pisałem do jednego ze sklepów. Otrzymałem informację że najwcześniej po nowym roku ale to też nie jest pewne :/
Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
Generalnie cykl wydawniczy tej gry to jest wielka tajemnica. Daty premier są od czapy, nawet średnio w ogóle podawane, są losowe przesunięcia, o których można się dowiedzieć tylko z bloga Hall of Heroes. Reprinty nijak wcześniej nie ogłaszane, dopiero się dowiadujesz, jak ci sklep w którym złożyłeś preorder na reprint wysyła powiadomienie, że ci wysłali paczkę. Pojawia się, znika. Gdybym tak bardzo nie lubił tej gry i nie miał już tak dużo zebrane, to bym dawno sobie odpuścił, bo szlag człowieka trafia. Nawet preorder nie jest pewny jak pokazało Rise of Red Skull, musiałem ze Stanów ściągać.