Star Wars: Rebelia / Rebellion (Corey Konieczka)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Pojawiła się informacja na stronie galakty, że ma być w tym roku.
http://galakta.pl/plany-wydawnicze/plan ... e-dodruki/
- Perf
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 37 times
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Na grupie facebookowej (nie używam Facebooka, ale czasem podczytuję, co ludzie piszą) padło ostatnio interesujące stwierdzenie w kontekście poszukiwania bazy Rebelii: "do końca świata nie dolece jeśli to 3-5 układów dalej".
Nie będę się obszernie rozpisywał na temat strategii, ale być może tutaj właśnie tkwi jakaś część problemu u osób, które mają słabe rezultaty w grze przeciwko Rebelii. Aby grać Imperium na chociażby elementarnym poziomie, trzeba zdać sobie sprawę, że pod względem tras między układami mapa jest mniejsza, niż może się na pierwszy rzut oka wydawać.
Dwa proste fakty:
1. Wystarczy rozmieścić armie w 3 układach (np. Mandalore, Rodia, Sullust), aby do każdego układu na mapie mieć zaledwie 2 ruchy.
2. Wystarczy rozmieścić armie w 7 układach, aby do każdego układu na mapie mieć zaledwie 1 ruch.
Jeżeli więc gracz Imperium często ląduje w sytuacji, gdzie baza Rebelii jest "3-5 układów dalej", to w pierwszej kolejności powinien popracować nad umiejętnym rozmieszczeniem armii na mapie.
Nie będę się obszernie rozpisywał na temat strategii, ale być może tutaj właśnie tkwi jakaś część problemu u osób, które mają słabe rezultaty w grze przeciwko Rebelii. Aby grać Imperium na chociażby elementarnym poziomie, trzeba zdać sobie sprawę, że pod względem tras między układami mapa jest mniejsza, niż może się na pierwszy rzut oka wydawać.
Dwa proste fakty:
1. Wystarczy rozmieścić armie w 3 układach (np. Mandalore, Rodia, Sullust), aby do każdego układu na mapie mieć zaledwie 2 ruchy.
2. Wystarczy rozmieścić armie w 7 układach, aby do każdego układu na mapie mieć zaledwie 1 ruch.
Jeżeli więc gracz Imperium często ląduje w sytuacji, gdzie baza Rebelii jest "3-5 układów dalej", to w pierwszej kolejności powinien popracować nad umiejętnym rozmieszczeniem armii na mapie.
- VivoBrezo
- Posty: 786
- Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
- Has thanked: 157 times
- Been thanked: 534 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Grając imperium, zawsze staram się mieć minimum 2-3 silne armie i latam nimi po całym układzie, ważne żeby ich potencjał był zawsze wyższy niż floty Rebelii. Wydaje mi się, że odpowiednie balansowanie własną produkcja i eliminowanie wpływu R w kosmosie jest tutaj kluczowe. Nie dac się szumowinom za bardzo rozpanoszyc, niszczyć w zarodku, no i reagować na ich akcję dywersji.Perf pisze: ↑13 paź 2020, 22:35 Na grupie facebookowej (nie używam Facebooka, ale czasem podczytuję, co ludzie piszą) padło ostatnio interesujące stwierdzenie w kontekście poszukiwania bazy Rebelii: "do końca świata nie dolece jeśli to 3-5 układów dalej".
Nie będę się obszernie rozpisywał na temat strategii, ale być może tutaj właśnie tkwi jakaś część problemu u osób, które mają słabe rezultaty w grze przeciwko Rebelii. Aby grać Imperium na chociażby elementarnym poziomie, trzeba zdać sobie sprawę, że pod względem tras między układami mapa jest mniejsza, niż może się na pierwszy rzut oka wydawać.
Dwa proste fakty:
1. Wystarczy rozmieścić armie w 3 układach (np. Mandalore, Rodia, Sullust), aby do każdego układu na mapie mieć zaledwie 2 ruchy.
2. Wystarczy rozmieścić armie w 7 układach, aby do każdego układu na mapie mieć zaledwie 1 ruch.
Jeżeli więc gracz Imperium często ląduje w sytuacji, gdzie baza Rebelii jest "3-5 układów dalej", to w pierwszej kolejności powinien popracować nad umiejętnym rozmieszczeniem armii na mapie.
Wydaje mi się, że wysyłanie sond jest przy takiej taktyce mniej przydatne, no bo i tak sporo latamy, więc w końcu większość układów zostanie odkryta.
Minusem może być to, że się skubancy gdzieś zaszyja, zbudują w bazie spora armie, a jak ich odkryje, to będą przerzucać bazę w inne miejsce, a kart sond mają w takim wypadku sporo.
Tak czy inaczej, chwala Imperatorowi!
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Ale to możliwe w ogóle by mieć bazę 5 pól od dowolnej armii Imperium? Wydaje mi się to w praktyce po prostu niemożliwe (bez jakichś absurdalnych skrajności). Wariant z dodatku (z losowaniem kart) w praktyce powoduje, że możemy mieć 2-3 pola najdalej (zazwyczaj losowanie dobrze się rozkłada pod tym względem, bez dziwacznych skrajności), a potem jeszcze decyzja Imperium odnośnie układu z Gwiazdą Śmierci to dodatkowy atut przestrzenny. Grałem ostatnio z dodatkiem i takie odniosłem wrażenie w kontekście powyższej dyskusji, że ciężko w praktyce sobie wyobrazić sytuację, że baza rebeliancka jest np. 5 układów od dowolnego układu Imperium.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 50 times
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Na starcie, w linii prostej jest to oczywiście niemożliwe. Ale raz, że żadna armia/flota, szukająca bazy, bo przecież nie wiemy gdzie jest, nie porusza się w linii prostej (i może to autor wypowiedzi miał na myśli - chociaż jeśli on się rusza mniej niż 5 razy armią w ciągu gry to faktycznie słabo u niego z tym graniem). A dwa nieraz już miałem okazję grać w rozgrywki, gdy Rebelia całą swoją flotą zaczyna w układzie przylegającym do jednego z imperialnych i pierwszych ruchem niszczy flotę tam zgromadzoną. Wojska lądowe, które tam zostają nie mają możliwości ruchu przez najbliższe dwie rundy (chyba że przyśpieszymy coś na polu budowy) i wówczas, jeśli był to układ oddalony o 2-3 pola od innych imperialnych, a baza znajduje się w jego pobliżu, najbliższa armia zdolna do jej znalezienie spokojnie może się mieścić w zasięgu 3-5 pól w linii prostej Tak naprawdę zależy od kontekstu wypowiedzi, bo mogło też chodzić nie o dowolną armię, a o taką zdolną do zajęcia bazy Rebelii.kastration pisze: ↑14 paź 2020, 16:57 Ale to możliwe w ogóle by mieć bazę 5 pól od dowolnej armii Imperium? Wydaje mi się to w praktyce po prostu niemożliwe (bez jakichś absurdalnych skrajności). Wariant z dodatku (z losowaniem kart) w praktyce powoduje, że możemy mieć 2-3 pola najdalej (zazwyczaj losowanie dobrze się rozkłada pod tym względem, bez dziwacznych skrajności), a potem jeszcze decyzja Imperium odnośnie układu z Gwiazdą Śmierci to dodatkowy atut przestrzenny. Grałem ostatnio z dodatkiem i takie odniosłem wrażenie w kontekście powyższej dyskusji, że ciężko w praktyce sobie wyobrazić sytuację, że baza rebeliancka jest np. 5 układów od dowolnego układu Imperium.
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Póki co to czekam na dodruk podstawki, ale zastanawiam się, czy nie warto byłoby kupić sam dodatek póki jest łatwo dostępny w sprzedaży? Bo przyznam, że się na tytuł napaliłem i na pewno kupię.
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Warto - gra na tyle się zmienia i staje lepsza dzięki dodatkowi że lepiej zacząć od razu z nim.
Moje gry - http://tiny.cc/sinbadbgg
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
No to dodatek kupiony. Teraz czekam na dodruk podstawki. Swoją drogą, widzę, że postacie - liderzy mają takie same podstawki jak te, które są w Eldritch Horror. Czy ktoś stosował jakieś bezpieczniejsze zamienniki, które mógłby polecić? Bo pamiętam, że te cholerne podstawki mi właśnie w Eldritchu rysowały/targały kartoniki. :-\ Wtedy to była jedna z moich pierwszych planszówek i nie wiedziałem, że takie coś może się stać, więc teraz chce być bardziej ostrożny.
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Sklej wszystko klejem magick (mówię serio) a będzie o niebo lepiej.
Do tego warto zrobić upgrade podstawek z magnesem na pierścienie. Zrobiłem filmik i opis niegdyś na grupie FB
Do tego warto zrobić upgrade podstawek z magnesem na pierścienie. Zrobiłem filmik i opis niegdyś na grupie FB
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Fajny pomysł z tymi magnesami. Magnes + podkładka powinny dać radę. Tylko jakim klejem to złapać? Magic da radę, czy raczej coś konkretnego do metalu szukać?
- parsons
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 sie 2011, 18:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 1 time
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
https://www.facebook.com/wojtek.wiatr/v ... 4989755823
Sprawdza się rewelacyjnie. I w zasadzie naprawie jedyną wadę gry.
Sprawdza się rewelacyjnie. I w zasadzie naprawie jedyną wadę gry.
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Ktoś się orientuje czy dadzą radę do świąt?Hu_bert pisze: ↑07 paź 2020, 14:42Pojawiła się informacja na stronie galakty, że ma być w tym roku.
http://galakta.pl/plany-wydawnicze/plan ... e-dodruki/
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Czy ktoś byłby w stanie podzielić się zdjęciem kart taktyki oraz kart akcji do podstawowej wersji? W zupełności wystarczy zdjęcie zbiorcze, tak by dało się odczytać tekst z kart.
Z góry dziękuję!
Z góry dziękuję!
-
- Posty: 1590
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 448 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Christmas boardgames – Star Wars Rebellion
Star Wars: Rebellion to jedna z najlepszych gier asymetrycznych, gdzie ścieżka do zwycięstwa dla każdej ze stron jest zupełnie inna. A do tego mamy super tematykę i świetne komponenty. Dawno temu, w odległej Galaktyce jeszcze bez pandemii graliśmy z Kubą... Miłej lektury!
LINK: Christmas boardgames – Star Wars Rebellion
Star Wars: Rebellion to jedna z najlepszych gier asymetrycznych, gdzie ścieżka do zwycięstwa dla każdej ze stron jest zupełnie inna. A do tego mamy super tematykę i świetne komponenty. Dawno temu, w odległej Galaktyce jeszcze bez pandemii graliśmy z Kubą... Miłej lektury!
LINK: Christmas boardgames – Star Wars Rebellion
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Czekam z niecierpliwością na najnowszy dodruk Rebelii, bo słyszałem o grze wiele dobrego, ale chciałem zapytać ogranych graczy - na ile oceniacie wartość dodaną w dodatku "Imperium u władzy" i czy jest to dodatek "must-have" do tej gry?
Szczerze mówiąc, pod względem klimatu niekoniecznie chcę miksować postacie ze starej trylogii, z Łotrem 1 (mimo że film jest całkiem dobry, to jednak nie pasują mi tam ci bohaterowie). Nie uśmiecha mi się też wydłużanie setupu i samej rozgrywki. Czy dodaje on jakieś ważne mechaniki, bez których nie wyobrażacie sobie gry? W recenzjach czytałem, że system walki w podstawce jest raczej dość płytki, natomiast dodatek naprawia go i gra zyskuje, ale z drugiej strony nie jestem jakimś dużym antyfanem rzucania kośćmi, o ile jest to zrobione w sposób przemyślany i jako tako oddaje proporcje sił w bitwie.
Szczerze mówiąc, pod względem klimatu niekoniecznie chcę miksować postacie ze starej trylogii, z Łotrem 1 (mimo że film jest całkiem dobry, to jednak nie pasują mi tam ci bohaterowie). Nie uśmiecha mi się też wydłużanie setupu i samej rozgrywki. Czy dodaje on jakieś ważne mechaniki, bez których nie wyobrażacie sobie gry? W recenzjach czytałem, że system walki w podstawce jest raczej dość płytki, natomiast dodatek naprawia go i gra zyskuje, ale z drugiej strony nie jestem jakimś dużym antyfanem rzucania kośćmi, o ile jest to zrobione w sposób przemyślany i jako tako oddaje proporcje sił w bitwie.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 42 times
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Miałem i mam podobne odczucia co Ty. Nie chcę dodawać Łotra 1, nawet jeszcze nie oglądałem...
Gra się bardzo dobrze, z walką nie mam żadnych problemów. Nie widzę potrzeby zmiany jej mechaniki.
W Rebelię nie gra się "co chwilę", więc się nie nudzi i nie odczuwa się potrzeby dodatków (ok, kwestia subiektywna). Każda gra to nowy "film"
Gra się bardzo dobrze, z walką nie mam żadnych problemów. Nie widzę potrzeby zmiany jej mechaniki.
W Rebelię nie gra się "co chwilę", więc się nie nudzi i nie odczuwa się potrzeby dodatków (ok, kwestia subiektywna). Każda gra to nowy "film"
- brazylianwisnia
- Posty: 4120
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Walka w podstawce jest raczej nieciekawa. Dzieki dodatkowi jednostki maja specnalne zdolności. Poprostu jest znacznie lepiej. Do tego dodaje sporo fajnych kart. Moim zdaniem jest to must have a ze Lotr 1uwielbiam to tym bardziej ale ten dodatek jest swietny bez wzgledu na to. Co do mieszania to przecież w tej grze generujemy wlasny scenariusz na przestrzeni gry.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Gramy z synem uproszczonym trybem samą podstawką:
1) używamy samych kostek
2) system trafienie / trafienie krytyczne (dowolny statek) / tarcze (miecze)
3) obrażenia zadaje się równocześnie (jak w forbidden stars)
4) wartość taktyki lidera = liczba przerzutów na turę
działa szybko i sprawnie, musimy sobie tylko zrobić jeszcze drugi komplet kości żeby było łatwiej i szybciej
1) używamy samych kostek
2) system trafienie / trafienie krytyczne (dowolny statek) / tarcze (miecze)
3) obrażenia zadaje się równocześnie (jak w forbidden stars)
4) wartość taktyki lidera = liczba przerzutów na turę
działa szybko i sprawnie, musimy sobie tylko zrobić jeszcze drugi komplet kości żeby było łatwiej i szybciej
GoT, FS, SR, WH4OK:C
- mat_eyo
- Posty: 5612
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 802 times
- Been thanked: 1253 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Walka w dodatku jest bardzo mocno poprawiona. Można grać z misjami tylko z podstawki, zostaną dodatkowe jednostki i kilku liderów z dodatku. Dla mnie jedno z niewielu rozszerzeń do planszówek, które jest must havem.
- Shodan
- Posty: 1236
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 476 times
- Been thanked: 447 times
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Wie ktoś gdzie można dokupić plastikowe podstawki pod liderów?
Jedna mi się złamała a nie mogę nigdzie znaleźć takich samych.
Jedna mi się złamała a nie mogę nigdzie znaleźć takich samych.
- Shodan
- Posty: 1236
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 476 times
- Been thanked: 447 times
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Znaczy się jest coś takiego, nazywa się FFG plastic stands, ale w polskich sklepach nie znalazłem, albo mają produkt niedostępny
Z zagranicy nie opłaca się sprowadzać