Gra planszowa dla 2 graczy
czas gry: 20 minut
wiek graczy: 12+
autor: Łukasz M. Pogoda
opracowanie historyczne: Mariusz Borowiak
Ilustracje: Bartłomiej Kordowski
ORP „Orzeł” to gra dla dwóch osób. Każdy gracz ma do osiągnięcia inny cel. Grający polską Marynarką Wojenną ma za zadanie uciec okrętem podwodnym ORP „Orzeł” z Bałtyku na Morze Północne. Przeciwnik, kierujący Kriegsmarine (marynarką wojenną niemieckiej III Rzeszy), ma zatopić „Orła”, zanim ten opuści Morze Bałtyckie.
W swojej turze gracz wykonuje rzuty kośćmi. Wyniki pozwalają zaplanować różne działania: ruch, atak, stawianie min i inne. Kości i przypisane do nich akcje są różne na każdej ze stron konfliktu. Ruchy grającego polską Marynarką Wojenną są częściowo ukryte przed wzrokiem przeciwnika.
Gra zawiera unikatową figurkę okrętu podwodnego ORP „Orzeł” o długości ok. 54 mm.
Oficjalna strona gry: https://edukacja.ipn.gov.pl/edu/materia ... Orzel.html
Uwaga! W stronę edytorską gry zakradł się pewien błąd – chcieliśmy trochę ułatwić start nowym graczom, dając im nieco więcej żetonów ruchu, a z układu żetonu na kartoniku do druku wyszło, że w produkcji wygodniej będzie dać ich o dwa za dużo na kartonik, niż potrzeba w normalnej grze, aby mieć dwa takie same arkusiki z żetonami, niż dwa różne. Ale to się na nas zemściło! Gracze biorą do gry WSZYSTKIE żetony i gra się staje zbyt łatwa.
Aby gra działała dobrze NIE UŻYWAMY DO GRY WSZYSTKICH ŻETONÓW RUCHU (z cyrklem na odwrocie). CZTERY Z NICH STANOWIĄ ZAPAS.
Do gry używamy 4 żetony z okrętem podwodnym, 4 z pustym morzem.
Strony 2–3 z przygotowaniami do gry powinny wyglądać jak niżej, aby nikt o tym nie zapomniał... Poprawione instrukcje są na BGG i naszej stronie.