Na świecie graczy jest sporo, o czym świadczy choćby całkiem ożywiony wątek na bgg.
W Polsce mam nadzieję, że ludzie po prostu czekają na rodzimą edycję i wtedy się zacznie....
Ale poważnie, to wydaje mi się, że swoje robi wysoka zależność językowa gry. Instrukcja (dłuższa niż w TS), nowe mechaniki, na kartach sporo długich tekstów, do tego jeszcze obszerne arkusze wojen (także z różnorodnymi efektami). Edycja PL to dla graczy, którzy są ISem zainteresowani, prawdziwe dobrodziejstwo. Oczywiście piszę to z perspektywy przedstawiciela wydawcy i osoby odpowiedzialnej za projekt, która spędziła nad nim długie, dłuuugie godziny, więc mam do IS specjalny stosunek Ale pisze to jak najbardziej szczerze - spolszczenie bardzo pomoże tej grze na naszym rynku. Nie mówiąc już o tym, co podkreślam od początku: polscy gracze dostaną wersję wzbogaconą o klaryfikacje i (miejmy nadzieję) jednoznaczną w interpretacji przepisów.
A co do mechanik to powiem tylko, że to jest naprawdę nowy kierunek w rozwoju politycznych cdg. Poznawszy wszystkie "zakamarki" gry wyobrażam sobie, jak kapitalnie prezentowałby się zimnowojenny Twilight Struggle w tej mechanice, z arkuszami wojen, a nie tylko z pojedynczymi kartami, z żetonami korzyści, które można zdobyć na planszy dzięki umiejętnie rozwijanej sieci wpływów, z kartami ministrów (albo np partii politycznych) itp itd. IS bardzo rozwinął...hm... "bogactwo" opisywanego na planszy świata. Bardzo chciałbym zobaczyć kolejne gry w podobnej mechanice.
A partie trwają jak w TSie, choć mam wrażenie, ze z przewagą wcześniejszego zakończenia gry.