Są modifikatory do rzutów, w tym momencie mi przychodzi tylko na dodatkowe oczka przy huncie, kto wie co będzie w wave 3?maciejo pisze: ↑16 sty 2020, 15:12 Niektóre tabelki takie jak np: Traumy Umysłu posiadają wyniki rezultatów rzutów powyżej (+ 10).
Jak można taki rezultat uzyskać ?
Jeszcze raz przejrzałem instrukcję i nie znalazłem odpowiedzi, pewnie coś mi umknęło.
Za to w FAQ jest odpowiedź , że to Magia
Magia wydaję się oczywistą odpowiedzią ale czy możecie to w jakiś inny,racjonalny sposób wytłumaczyć ?
Kingdom Death: Monster - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 921
- Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 130 times
Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)
- krecilapka
- Posty: 980
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 194 times
Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)
Są jak najbardziej w podstawce. Np. pewna doktryna społeczna daje bazowy modyfikator +2 do rzutu na traumy umysłu. Są wydarzenia i zdolności jakie można otrzymać podczas wydarzeń fabularnych. To specyficzne sytuacje, ale mogą wyniknąć w podstawowej wersji gry.
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 131 times
Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)
1.Czy "Kamienie Milowe" sprawdza się od razu kiedy się pojawią,np:
Podczas starcia dostałem Odwaga +1 i mógłbym teraz sprawdzić Kamień Milowy Śmiałość,czy też muszę czekać do odpowiedniej Fazy w Fazie Osady ?
2.
"Sekretne sztuki walki są unikatowymi manewrami,których nie można zdobyć losowo. Każda sekretna sztuka walki ma odpowiadającą jej kartę w talii sekretnych sztuk walki, opisującą zasady korzystania z niej.
Doliczają się one do maksymalnej liczby 3 znanych Sztuk walki."
Jak dobrze rozumiem posiadając Sekretną Sztukę Walki nie mogę nadal przekroczyć limitu trzech,czy tak ?
3.Czy istnieje jakikolwiek sposób na sprzedanie zbędnego ekwipunku i odzyskanie części Zasobów ?
Z góry dziękuję za pomoc
Podczas starcia dostałem Odwaga +1 i mógłbym teraz sprawdzić Kamień Milowy Śmiałość,czy też muszę czekać do odpowiedniej Fazy w Fazie Osady ?
2.
"Sekretne sztuki walki są unikatowymi manewrami,których nie można zdobyć losowo. Każda sekretna sztuka walki ma odpowiadającą jej kartę w talii sekretnych sztuk walki, opisującą zasady korzystania z niej.
Doliczają się one do maksymalnej liczby 3 znanych Sztuk walki."
Jak dobrze rozumiem posiadając Sekretną Sztukę Walki nie mogę nadal przekroczyć limitu trzech,czy tak ?
3.Czy istnieje jakikolwiek sposób na sprzedanie zbędnego ekwipunku i odzyskanie części Zasobów ?
Z góry dziękuję za pomoc
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
-
- Posty: 921
- Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 130 times
Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)
1. Są różne tabelki zależnie od tego kiedy przekroczyliśmy próg cechy, więc tak. Ja sprawdzam od razu i nie pamiętam żeby było napisane że trzeba czekać do osady.maciejo pisze: ↑20 sty 2020, 22:18 1.Czy "Kamienie Milowe" sprawdza się od razu kiedy się pojawią,np:
Podczas starcia dostałem Odwaga +1 i mógłbym teraz sprawdzić Kamień Milowy Śmiałość,czy też muszę czekać do odpowiedniej Fazy w Fazie Osady ?
2.
"Sekretne sztuki walki są unikatowymi manewrami,których nie można zdobyć losowo. Każda sekretna sztuka walki ma odpowiadającą jej kartę w talii sekretnych sztuk walki, opisującą zasady korzystania z niej.
Doliczają się one do maksymalnej liczby 3 znanych Sztuk walki."
Jak dobrze rozumiem posiadając Sekretną Sztukę Walki nie mogę nadal przekroczyć limitu trzech,czy tak ?
3.Czy istnieje jakikolwiek sposób na sprzedanie zbędnego ekwipunku i odzyskanie części Zasobów ?
Z góry dziękuję za pomoc
2. Wlicza się. To że są specjalne oznacza, że nie biorą udziału w normalnym losowaniu.
Specjalizacji i ułomności można standardowo mieć tylko tyle ile max i następne kasują poprzednie. Chyba że masz inaczej napisane podczas nauki.
3. Ogólnie to nie, ale jest to możliwe w jednej fazie gry, gdy dopisze nam szczęście.
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 131 times
Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)
Nie za bardzo rozumiem ta kartę
Przykładowo wyrzuciłem 5, Osada nie posiada "puszczania krwi" ale ma Amoniak.
Ocalały musi poddać się leczeniu.
Przy wyniku 1-8 wystarczy że wydam "gwiazdkę" i jest on uleczony ?
Przykładowo wyrzuciłem 5, Osada nie posiada "puszczania krwi" ale ma Amoniak.
Ocalały musi poddać się leczeniu.
Przy wyniku 1-8 wystarczy że wydam "gwiazdkę" i jest on uleczony ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- krecilapka
- Posty: 980
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 194 times
Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)
Przy tej karcie: rzucasz 4 razy (o ile wróciło 4 Ocalałych, czyli żaden nie zginął) kością 1K10. Po jednym razie dla każdego Ocalałego, żeby określić jak sobie poradził z zarazą. I jeśli pierwszy wyrzucił 5, osada nie zna innowacji "puszczanie krwi" to Ocalały umrze pod koniec fazy osady. Nie musisz go leczyć jeśli nie chcesz . Ale jeśli znasz amoniak i posiadasz punkty działań to możesz je wydać by uleczyć Ocalałego.
Standardowo po wyprawie masz 4 punkty. Jeśli każdego byś musiał uleczyć, to w tym roku za dużo nie podziałasz z innowacjami, co może trochę zaboleć.
Standardowo po wyprawie masz 4 punkty. Jeśli każdego byś musiał uleczyć, to w tym roku za dużo nie podziałasz z innowacjami, co może trochę zaboleć.
Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)
Chciałbym zapytać o wydarzenie osady Morderstwo. W przypadku braku doktryn społecznych i dodania tego wydarzenia na osi czasi 1k5 (nam wypadły 4 lata) jak dokładnie wygląda ono w następnych latach? Wybiera się tylko ofiarę i mordercę? Czy zawsze wykonuje się rzut na tabelkę z karty wydarzenia?
- krecilapka
- Posty: 980
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 194 times
Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)
Kartę osady rozpatrujesz zawsze z góry na dół. Czyli gdy miną te 4 lata, to wybierzesz WTEDY ofiarę. Ocalałego z najwyższym doświadczeniem łowieckim. Najprawdopodobniej to jeden z największych bohaterów osady, którego wszyscy podziwiają i mu zazdroszczą sławy . Mordercą zaś będzie ten który będzie miał najwyższy obłęd w osadzie. W przypadku remisów możesz sobie wybrać. Ta cała sytuacja o tyle wygodna, że możesz pomanewrować doświadczeniem/obłędem by wybrać Ocalałych do tego wydarzenia .
Po tym wyborze wykonasz rzut na tabelkę określającą jak za ten czyn osądzą mieszkańcy osady zabójcę.
Oczywiście mówię tylko o modyfikacjach z karty wydarzenia osady Morderstwo. Ponieważ w grze jest też przypadłość nakazująca wybrać konkretnemu Ocalałemu uczestniczenie w tym wydarzeniu.
- Pawiszon15
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 08:35
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 4 times
Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)
Dopiero teraz trafiłem na ten skrót zasad i muszę powiedzieć, że naprawdę wiele mi to rozjaśniło. Naprawdę świetna robota. Powodem dla, którego zajrzałem do tego wątku, był Twilight sword, który ostatnio trafił w ręce jedynego z moich ocalałych i trochę nie rozumiałem, jak mam się tą bronią posługiwać. A teraz już rozumiem . Dzięki wielkie!
Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)
1. Żeton celu priorytetowego- czy jeśli potwór nie ma zasięgu do ocalałego z żetonem to nadal jest jego celem, czy w tym wypadku skupia się na innym, który spełnia warunki karty SI ? Czy idzie o pełną wartość ruchu do ocalałego z żetonem pomimo braku zasięgu ?
2. Gdzie ustawiam trawę w starciu z Białym Lwem? Czy w dowolnym miejscu mając na uwadze aby od siebie były o 4 pola?
3. Biały Lew stosuje chwyt i odsuwa ocalałego i kładzie przed sobą o pełną wartość ruchu ( 6 ), czy jeśli ocalały trafi na teren zniszczalny to kończymy ruch Białego Lwa i ocalałego na pierwszym kwadracie terenu ( Ocalały niszczy teren i dostaje 1 obrażenie), czy ocalały niszczy teren i posuwamy Lwa i ocalałego dalej do końca jego pełnego ruchu ?
Żółty - Lew
Czerwony - ocalały
Zielony - zniszczalny teren
4. Broń zasięgowa 2 - aby zaatakować trzeba być oddalonym o jedno pole czy można zaatakować taka bronią będąc na polu obok/przyległym do potwora?
2. Gdzie ustawiam trawę w starciu z Białym Lwem? Czy w dowolnym miejscu mając na uwadze aby od siebie były o 4 pola?
3. Biały Lew stosuje chwyt i odsuwa ocalałego i kładzie przed sobą o pełną wartość ruchu ( 6 ), czy jeśli ocalały trafi na teren zniszczalny to kończymy ruch Białego Lwa i ocalałego na pierwszym kwadracie terenu ( Ocalały niszczy teren i dostaje 1 obrażenie), czy ocalały niszczy teren i posuwamy Lwa i ocalałego dalej do końca jego pełnego ruchu ?
Żółty - Lew
Czerwony - ocalały
Zielony - zniszczalny teren
4. Broń zasięgowa 2 - aby zaatakować trzeba być oddalonym o jedno pole czy można zaatakować taka bronią będąc na polu obok/przyległym do potwora?
- krecilapka
- Posty: 980
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 194 times
Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)
1) Taka jest kolejność: wybór celu -> przejście na karcie/flow umożliwiające wykonanie akcji przetrwania (choć są karty bez tego elementu) -> ruch do wcześniej wybranego celu.
Żeton celu priorytetowego usuwa tylko wybieranie celu. Więc jak potwór nie ma zasięgu to i tak porusza się do wybranego celu. Z żetonem czy też nie (wszak Ocalały może np. odsunąć sie akcją przetrwania poza zasięg potwora, po tym jak został wybrany), potwór po wybraniu celu idzie do niego niezmiennie najkrótszą drogą.
2) Tak, trawy możesz ustawić w dowolnym miejscu byleby były 4 pola od siebie. Wręcz całkiem rozsądne jest na początku starcia skryć się w trawie .
3) Potwory poruszają się poprzez nieprzekraczalny teren bez przeszkód i zatrzymywania. W tym przypadku nie ma problemu interpretacyjnego: Lwa stawiasz poza terenem (zakładamy że nie jest okaleczony i biega na 6 pól), i Ocalały otrzymuje obrażenia wynikające z chwytu (no lew na końcu go tam tarmosi na ziemi). Gdyby jednak lew miał ruch ograniczony do dajmy na to 3 pól, to Ocalałego rzuciłby na terenie nieprzekraczalnym. Ten przypadek jest opisany dokładnie na stronie 72 podręcznika. Ocalałego kładzie sie wtedy na polu przyległym do kafla terenu i przylegle do potwora. Otrzymuje 1 obrażenie wynikające ze zderzenia oraz to z chwytu - bo lew nadal go musi potarmosić .
4) Broń zasięgowa 2 oznacza, że można zaatakować w zakresie od 1 do dwóch pól. Jak najbardziej można walić tą bronią będąc przyległym do potwora, odsuniętym o 1 pole, a także po przekątnej.
Żeton celu priorytetowego usuwa tylko wybieranie celu. Więc jak potwór nie ma zasięgu to i tak porusza się do wybranego celu. Z żetonem czy też nie (wszak Ocalały może np. odsunąć sie akcją przetrwania poza zasięg potwora, po tym jak został wybrany), potwór po wybraniu celu idzie do niego niezmiennie najkrótszą drogą.
2) Tak, trawy możesz ustawić w dowolnym miejscu byleby były 4 pola od siebie. Wręcz całkiem rozsądne jest na początku starcia skryć się w trawie .
3) Potwory poruszają się poprzez nieprzekraczalny teren bez przeszkód i zatrzymywania. W tym przypadku nie ma problemu interpretacyjnego: Lwa stawiasz poza terenem (zakładamy że nie jest okaleczony i biega na 6 pól), i Ocalały otrzymuje obrażenia wynikające z chwytu (no lew na końcu go tam tarmosi na ziemi). Gdyby jednak lew miał ruch ograniczony do dajmy na to 3 pól, to Ocalałego rzuciłby na terenie nieprzekraczalnym. Ten przypadek jest opisany dokładnie na stronie 72 podręcznika. Ocalałego kładzie sie wtedy na polu przyległym do kafla terenu i przylegle do potwora. Otrzymuje 1 obrażenie wynikające ze zderzenia oraz to z chwytu - bo lew nadal go musi potarmosić .
4) Broń zasięgowa 2 oznacza, że można zaatakować w zakresie od 1 do dwóch pól. Jak najbardziej można walić tą bronią będąc przyległym do potwora, odsuniętym o 1 pole, a także po przekątnej.
Re: Kingdom Death: Monster - pytania i wątpliwości
Czy jeśli mam Mrówkę samotnik zdobytą podczas starcia z antylopą z przeszukania Kłebowiska much, a następnie podczas przeszukania Drzewa koszmarów ponownie zdobywam Mrówkę samotnik to ją dostaje czy nie (brak drugiej takiej karty w talii)?
Re: Kingdom Death: Monster - pytania i wątpliwości
Na pytanie wyżej już znalazłem odpowiedź - nie powinienem dociągnąć drugiej mrówki dopóki nie nastąpi archiwizacja zasobów w fazie osady, tak?
Kolejne pytanie odnośnie wydarzenia na łowach :
Kolejne pytanie odnośnie wydarzenia na łowach :
Spoiler:
- krecilapka
- Posty: 980
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 194 times
Re: Kingdom Death: Monster - pytania i wątpliwości
Zgadza się - jeśli jakaś karta jest niedostępna, a miałbyś otrzymać taki surowiec, to go nie otrzymujesz.
Co do drugiej części: spokojnie możesz założyć, że wystarczy którykolwiek Ocalały z rozwiniętymi cechami przywódczymi by wszystkich zwołać do kupy. Nie musi być to wykonawca wydarzenia. Jeśli coś się dotyczy wykonawcy wydarzenia, to raczej jest to jednoznacznie wskazywane.
Co do drugiej części: spokojnie możesz założyć, że wystarczy którykolwiek Ocalały z rozwiniętymi cechami przywódczymi by wszystkich zwołać do kupy. Nie musi być to wykonawca wydarzenia. Jeśli coś się dotyczy wykonawcy wydarzenia, to raczej jest to jednoznacznie wskazywane.
- Ardel12
- Posty: 3569
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1140 times
- Been thanked: 2333 times
Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)
Nie wiem czy zasady się zmieniły w międzyczasie, ale przy opisanej sytuacji, że mamy Lwa 1 pole od krawędzi i ma on wykonać pełny ruch, to obecnie na stronie 72 akapit Showdown Board Edges z wersji 1.5 jasno napisane jest, że powtór swój ruch zatrzymuje:krecilapka pisze: ↑05 sty 2020, 03:33 Przesuwasz Lwa o jedno pole w przód, a następnie w bok, wzdłuż krawędzi planszy o liczbę pól taką by lew wykonał do końca swój pełen ruch. Wybór kierunku w lewo czy w prawo pozostaje w gestii gracza sterującego potworem w danej turze. Teoretycznie powinno się wybrać wariant kierunku ruchu gorszy dla Ocalałych wszak to królestwo Śmierci . No końcu tego ruchu kładziesz Ocalałego na polu przed Lwem. No i rzucasz kostką obrażeń na obrażenia jakie zadaje chwyt. Przypominam, że to nie jest atak z profilu tabelki potwora, więc np. tych obrażeń nie można uniknąć unikiem / dodge.
" If movement or knockback would cause a survivor or monster to move off the showdown board, instead stop the movement at the board edge"
Kolejny akapit z kolei mówi, że jeśli startujemy przy krawędzi to wtedy faktycznie wykonamy ruch wzdłuż niej.
- Ardel12
- Posty: 3569
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1140 times
- Been thanked: 2333 times
Re: Kingdom Death: Monster - pytania i wątpliwości
Mam pytanie o walkę z Butcherem. Zasady mówią, że jako broniący zaczynamy walkę i teraz czy w każdej rundzie oceleni zaczynają?
Ambush jasno stanowi, że zaczynamy w połowie rundy, więc kolejność jest jasna. Tutaj opis pozostawia dla mnie dwie opcje:
1. Zaczynają ocaleni, następnie Butcher. W nowej rundzie ponownie ocaleni i po nich Butcher.
2. Zaczynają ocaleni, następnie Butcher. W nowej rundzie Butcher zaczyna, potem ocaleni.
Wybrałem opcję 1.
Ambush jasno stanowi, że zaczynamy w połowie rundy, więc kolejność jest jasna. Tutaj opis pozostawia dla mnie dwie opcje:
1. Zaczynają ocaleni, następnie Butcher. W nowej rundzie ponownie ocaleni i po nich Butcher.
2. Zaczynają ocaleni, następnie Butcher. W nowej rundzie Butcher zaczyna, potem ocaleni.
Wybrałem opcję 1.
Re: Kingdom Death: Monster - pytania i wątpliwości
Chciałbym nieco wyklarować Twoją wypowiedź, bo sama mnie skonsternowała - i wydaje mi się, że powodem tego jest pomieszanie w krótkiej wypowiedzi kilku rzeczy.
1. latarnia (10) to zawsze tak trafienie (hit roll) oraz wound (wound roll) - jest to zbalansowanie nieprzychylnych sytuacji, gdy potwór miałby większy evasion albo toughness, które niepozwoliłyby w ogóle go trarfić/zranić
2. luck/szczęście wpływa na dodatkowy aspekt wound roll'a: krytyki. Aby można go było rozpatrzyć, najpierw należy trafić i zranić, wtedy wartość bazowa luck daje krytyka na latarni, każda modyfikacja wpływa na obniżenie albo uniemożliwienie zadania takiego
3. Krytyk powoduje zignorowanie każde reakcji (niezależnie czy to reflex, wound albo fail). A niektóre karty nemesis nie mają reakcji tylko po prostu tekst do wykonania.
Natomiast nie bardzo wiem na podstawie czego wyciagnąłeś interpretacje punktu 4.a "kiedy można wykonać akcje przetrwania". Czy mógłbyś wyjaśnić?
Zgodnie z instrukcją:krecilapka pisze: ↑06 kwie 2021, 00:11 Ale potwory Nemezis maja karty nie zawierające Reakcji (nie ma na nich ikony R). Wtedy parametr szczęścia / luck nie ma żadnego znaczenia. "10" zada ranę, ale jeśli jest opisane jakieś zachowanie potwora to ono będzie miało miejsce mimo wyrzucenia 10. I co istotne: mając nawet +5 szczęścia, po rzucie kością tylko latarniana 10 zadaje ranę. Wyniki niższe, mimo pozytywnego parametru szczęścia nie zadają automatycznie rany. Nie ma reakcji - wtedy tylko faktycznie wyrzucona "10" zadaje ranę.
1. latarnia (10) to zawsze tak trafienie (hit roll) oraz wound (wound roll) - jest to zbalansowanie nieprzychylnych sytuacji, gdy potwór miałby większy evasion albo toughness, które niepozwoliłyby w ogóle go trarfić/zranić
2. luck/szczęście wpływa na dodatkowy aspekt wound roll'a: krytyki. Aby można go było rozpatrzyć, najpierw należy trafić i zranić, wtedy wartość bazowa luck daje krytyka na latarni, każda modyfikacja wpływa na obniżenie albo uniemożliwienie zadania takiego
3. Krytyk powoduje zignorowanie każde reakcji (niezależnie czy to reflex, wound albo fail). A niektóre karty nemesis nie mają reakcji tylko po prostu tekst do wykonania.
Natomiast nie bardzo wiem na podstawie czego wyciagnąłeś interpretacje punktu 4.a "kiedy można wykonać akcje przetrwania". Czy mógłbyś wyjaśnić?
Re: Kingdom Death: Monster - pytania i wątpliwości
Strona 79 w instrukcji, gdy zadana zostanie rana krytyczna to po jej rozstrzygnieciu ocalali (poza atakujacym) moga uzyc przetrwania
Re: Kingdom Death: Monster - pytania i wątpliwości
Opcja 1, rundy starcia sa takie same przez cala walke. Wg instrukcji runde zaczyna potwor o ile nie jest zaznaczone inaczej w opisie starcia, a przy rzezniku akurat jest wskazane ze runde zaczynaja ocalaliArdel12 pisze: ↑29 paź 2021, 22:13 Mam pytanie o walkę z Butcherem. Zasady mówią, że jako broniący zaczynamy walkę i teraz czy w każdej rundzie oceleni zaczynają?
Ambush jasno stanowi, że zaczynamy w połowie rundy, więc kolejność jest jasna. Tutaj opis pozostawia dla mnie dwie opcje:
1. Zaczynają ocaleni, następnie Butcher. W nowej rundzie ponownie ocaleni i po nich Butcher.
2. Zaczynają ocaleni, następnie Butcher. W nowej rundzie Butcher zaczyna, potem ocaleni.
Wybrałem opcję 1.
- krecilapka
- Posty: 980
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 194 times
Re: Kingdom Death: Monster - pytania i wątpliwości
W taki nazbyt pokrętny sposób napisałem: szczęście ma wpływ tylko na możliwość zadania rany krytycznej, a nie zranienia w ogóle. Jeśli karta nie ma efektu rany krytycznej - nie może być zraniona krytycznie.QuBek pisze: ↑01 lis 2021, 10:20 Chciałbym nieco wyklarować Twoją wypowiedź, bo sama mnie skonsternowała - i wydaje mi się, że powodem tego jest pomieszanie w krótkiej wypowiedzi kilku rzeczy.
Zgodnie z instrukcją:krecilapka pisze: ↑06 kwie 2021, 00:11 Ale potwory Nemezis maja karty nie zawierające Reakcji (nie ma na nich ikony R). Wtedy parametr szczęścia / luck nie ma żadnego znaczenia. "10" zada ranę, ale jeśli jest opisane jakieś zachowanie potwora to ono będzie miało miejsce mimo wyrzucenia 10. I co istotne: mając nawet +5 szczęścia, po rzucie kością tylko latarniana 10 zadaje ranę. Wyniki niższe, mimo pozytywnego parametru szczęścia nie zadają automatycznie rany. Nie ma reakcji - wtedy tylko faktycznie wyrzucona "10" zadaje ranę.
1. latarnia (10) to zawsze tak trafienie (hit roll) oraz wound (wound roll) - jest to zbalansowanie nieprzychylnych sytuacji, gdy potwór miałby większy evasion albo toughness, które niepozwoliłyby w ogóle go trarfić/zranić
2. luck/szczęście wpływa na dodatkowy aspekt wound roll'a: krytyki. Aby można go było rozpatrzyć, najpierw należy trafić i zranić, wtedy wartość bazowa luck daje krytyka na latarni, każda modyfikacja wpływa na obniżenie albo uniemożliwienie zadania takiego
3. Krytyk powoduje zignorowanie każde reakcji (niezależnie czy to reflex, wound albo fail). A niektóre karty nemesis nie mają reakcji tylko po prostu tekst do wykonania.
Natomiast nie bardzo wiem na podstawie czego wyciagnąłeś interpretacje punktu 4.a "kiedy można wykonać akcje przetrwania". Czy mógłbyś wyjaśnić?
Co do możliwości wykonania akcji przetrwania w turze innego Ocalałego, stosowny fragment z instrukcji PL/ENG:
-
- Posty: 2530
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 687 times
Re: Kingdom Death: Monster - pytania i wątpliwości
Mam pewne wątpliwości odnośnie działania łuków:
1. Zarówno na karcie łuku jak i strzał są parametry ataku - w jakim celu ? Chyba bierze się pod uwagę tylko parametry strzały, tak ?
2. Na przykładzie Claw Head Arrow widzę, że można jej użyć tylko raz na showdown (to się odnosi literalnie do użycia czyli jak nie zadam rany to też już koniec ? ;p), czy to nie czyni z łuku raczej przeciętnej broni skoro chyba nie można mieć w ekwipunku kilku takich strzał ? Bo wygląda na to, że po 1 ataku trzeba się przerzucić na inną broń...
No i jeszcze jedno pytanie Czy Survival of the Fittest nie wydaje się za mocne ? Przy każdym nowy ludku zarówno nowonarodzeni jak i wszyscy ocaleli dostają +1 strenght i evasion. Tak wynika z karty ale bardziej "logiczne" wydawałoby się żeby tylko nowonarodzeni otrzymywali ten bonus.
1. Zarówno na karcie łuku jak i strzał są parametry ataku - w jakim celu ? Chyba bierze się pod uwagę tylko parametry strzały, tak ?
2. Na przykładzie Claw Head Arrow widzę, że można jej użyć tylko raz na showdown (to się odnosi literalnie do użycia czyli jak nie zadam rany to też już koniec ? ;p), czy to nie czyni z łuku raczej przeciętnej broni skoro chyba nie można mieć w ekwipunku kilku takich strzał ? Bo wygląda na to, że po 1 ataku trzeba się przerzucić na inną broń...
No i jeszcze jedno pytanie Czy Survival of the Fittest nie wydaje się za mocne ? Przy każdym nowy ludku zarówno nowonarodzeni jak i wszyscy ocaleli dostają +1 strenght i evasion. Tak wynika z karty ale bardziej "logiczne" wydawałoby się żeby tylko nowonarodzeni otrzymywali ten bonus.
- Ardel12
- Posty: 3569
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1140 times
- Been thanked: 2333 times
Re: Kingdom Death: Monster - pytania i wątpliwości
1. Wyobraź sobie, że masz jedną super strzałę a do tego kołczan zwykłych. Dla super masz inne parametry niż dla resztyProbe9 pisze: ↑04 kwie 2022, 00:58 Mam pewne wątpliwości odnośnie działania łuków:
1. Zarówno na karcie łuku jak i strzał są parametry ataku - w jakim celu ? Chyba bierze się pod uwagę tylko parametry strzały, tak ?
2. Na przykładzie Claw Head Arrow widzę, że można jej użyć tylko raz na showdown (to się odnosi literalnie do użycia czyli jak nie zadam rany to też już koniec ? ;p), czy to nie czyni z łuku raczej przeciętnej broni skoro chyba nie można mieć w ekwipunku kilku takich strzał ? Bo wygląda na to, że po 1 ataku trzeba się przerzucić na inną broń...
No i jeszcze jedno pytanie Czy Survival of the Fittest nie wydaje się za mocne ? Przy każdym nowy ludku zarówno nowonarodzeni jak i wszyscy ocaleli dostają +1 strenght i evasion. Tak wynika z karty ale bardziej "logiczne" wydawałoby się żeby tylko nowonarodzeni otrzymywali ten bonus.
2. Strzelasz i czy trafisz czy nie to strzała przepada. Magicznie nie wróci ale podstawowy łuk jest nieograniczony, więc możesz strzelać z niego do woli.
Co do ostatniego pytania, tekst stanowi:
When rolling on the Story Event Intimacy story event, roll twice and pick the lowest result. All current and newborn survivors gain +1 strength and evasion.
Interesuje nas druga część. Nie ma mowy o tym, że wszyscy dostają +1 do siły i uniku przy każdym urodzeniu. Wybierając tą kartę obecni oceleni otrzymują bonus, a także otrzyma go każdy później urodzony. Nie stackuje się to w żaden sposób.
Re: Kingdom Death: Monster - pytania i wątpliwości
Nie ma takich ograniczeń, chyba, że jest gdzieś explicite napisane na karcie. Na tej, o której piszesz, takiego ograniczenia nie ma - dlatego mam dwie takie strzały i jak obie wejdą to późniejsza walka zupełnie zmienia swoje oblicze.Probe9 pisze: ↑04 kwie 2022, 00:58
2. Na przykładzie Claw Head Arrow widzę, że można jej użyć tylko raz na showdown (to się odnosi literalnie do użycia czyli jak nie zadam rany to też już koniec ? ;p), czy to nie czyni z łuku raczej przeciętnej broni skoro chyba nie można mieć w ekwipunku kilku takich strzał ? Bo wygląda na to, że po 1 ataku trzeba się przerzucić na inną broń...
A potem tak jak krecilapka napisał: albo sypiesz zwykłymi strzałami, bez szału ale bezpiecznie. A poza tym warto mieć coś do melee w zanadrzu, gdyby robiło się gorąco.
-
- Posty: 2530
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 687 times
Re: Kingdom Death: Monster - pytania i wątpliwości
A to nie jest tak, że nie można mieć 2 identycznych rzeczy w gear, które nie maja słowa kluczowego weapon (strzały nie mają) ?