Słowianie Mitologiczna Gra Fabularna

Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
daak
Posty: 5
Rejestracja: 19 mar 2020, 09:35

Słowianie Mitologiczna Gra Fabularna

Post autor: daak »

Informacje o:
SŁOWIANIE: MITOLOGICZNA GRA FABULARNA EDYCJA 1.5


oraz wszelkiego rodzaju dodatkach:

SŁOWIANIE: MITOLOGICZNA GRA FABULARNA - WYBRAŃCY

SŁOWIANIE: DZIENNIK ZIELARSKI


Kto grał?
jak wrażenia?
Karalek_PL
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2021, 17:29
Has thanked: 48 times
Been thanked: 32 times

Re: SŁOWIANIE MITOLOGICZNA GRA FABULARNA

Post autor: Karalek_PL »

Jak na razie miałem przyjemność poprowadzić jedną przygodę w tym świecie (drugi scenariusz czeka na ukończenie od miesiąca :roll: ).

Na +
  • klimat wczesnego średniowiecza.
  • profesje - mądrze przemyślane i różniące się możliwościami.
  • autor nadal rozwija grę - na oficjalnej grupie na fb odpowiada na pytania, wrzuca ciekawostki, dzieli się postępem prac.
  • cena.
  • 3 stopnie trudności mechaniki.
Na -
  • brak indeksu
  • brak dodatkowych scenariuszy - ten problem zostanie rozwiązany gdy zostanie jako osobna pozycja.
  • ubogi bestiariusz - ten problem zostanie rozwiązany gdy wydany zostanie jako osobna pozycja.
Osobiście szczerze polecam :D.
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1812
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 79 times
Been thanked: 343 times

Re: Słowianie Mitologiczna Gra Fabularna

Post autor: hipcio_stg »

Grałem kilka krótkich scenariuszy prowadzonych przez Wojtka (autora gry). Bardzo przyjemny system, a fakt, ze prowadzeniem zajął się sam autor to gra była fantastyczna. Zawsze chętnie zagram. Poza Słowianami grałem tylko w młotka. Obie świetne w moim odczuciu. Zacząłem przygodę z rpg-ami późno, bo po 30stce, ale przez to cała ekipa grała na świetnym poziomie. Wszyscy przywiązali się do postaci i graliśmy regularnie ogromna kampanie skutecznie podnosząc swoją wiedzę o świecie i poziom gry.
Karalek_PL
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2021, 17:29
Has thanked: 48 times
Been thanked: 32 times

Re: Słowianie Mitologiczna Gra Fabularna

Post autor: Karalek_PL »

Pozwolę sobie odkopać temat i wypowiedzieć się po ograniu znacznie większej ilości sesji :D. Jestem u schyłku prowadzenia kampanii w Słowianach, oprócz tego sam grałem kilka jednostrzałów.

Od poprzedniej wypowiedzi minęły 3 lata i system cały czas jest rozwijany. Dopiero co ukazał się dodatek Rok kruka, będący zbiorem opowiadań/kroniką kontynentu. W zamyśle ciekawa rzecz, bardzo rozbudowująca świat, taka do czytania do poduszki. Ale nie zgodzę się, że jest to Kampania - by zamienić te opowiadania w kampanię czekało by MG baaaaardzo dużo pracy :shock:. Trochę wcześniej wydany został prawdziwy zbiór scenariuszy zatytułowany Klechdy. Złożony z 6 niepowiązanych historii, stworzony przez różnych autorów. Przygody można prowadzić praktycznie z marszu, każda powinna zająć koło 2/3 sesji. Co mi się nie podoba to brak ujednolicenia. Rozumiem, że mamy różnych autorów ale jeśli coś zostaje zebrane w całość i wydane, to chociażby spis treści poszczególnych przygód mógłby wyglądać tak samo...
Dziennik Zielarski i Wybrańcy to jeszcze wcześniejsze dodatki. Pierwszy jest poświęcony tylko tej jednej profesji, nieopisanej w podręczniku głównym. Fajny suplement, brakowało tego zawodu, pomimo że 5 stron było poświęconym ziołom/miksturom to nie było postaci do ich tworzenia. Dostajemy krok po kroku tworzenie postaci, wyposażenie, dodatkowe zioła i mikstury. Na spory minus jednak średnie przetestowanie tego/brak konsekwencji twórców. System stoi tabelkami, w tym wypadku w PG dostaliśmy z nazwą, wartością i częstotliwością występowania. A w suplemencie występują nazwy, które już w taki sposób nie zostały przedstawione. Drugi dodatek to szczegółowy opis kilku dodatkowych wiosek, bestii, rozbudowanie mechaniki walki i generator podróży. Szczególnie on jest przydatny - to 100 krótko opisanych zdarzeń, które można wykorzystać w większości systemów. Jasne, nie są bardzo oryginalne, ale jeśli chcemy na szybko coś dorzucić bez większej historii, to jako krótka zahaczka sprawdzają się bardzo dobrze.


Co myśle?
Stworzenie postaci dla 4 graczy zajmuje ponad godzinę. Wyborów do dokonania jest na prawdę dużo, na większość można rzucić i odczytać wynik z tabelek k20/k66. karty postaci są przemyślane, pozwalają na zapisanie wszystkiego co potrzeba. Podręcznik w wielu miejscach podkreśla jak ważne jest odgrywanie przy stole, narracja. Równocześnie ilość tabel, mikrozasad jest tak duża że stawiałbym system po zupełnie drugiej stronie. Duża rola graczy by pamiętać o wszystkich talentach, przychylnościach, zdolnościach z profesji, przekleństwach, cechach broni, amuletach i innych... które wpływają na wyniki ich rzutów. Ogółem turlania kostkami jest w tym systemie na prawdę bardzo dużo.
W podręczniku występują miejsca gdzie nie wiadomo o co chodziło twórcom, przy jednym z rytuałów wołchwa ewidentnie brakuje jednego zdania wyjaśniającego efekt, w innym miejscu mamy jakieś słowotwórstwo, które nie zostaje nigdzie wyjaśnione. Mimo wszystkim niedoskonałością system moim graczom się podobał. Na pytanie czy chcą kolejne sesje odpowiedzieli, że dzięki klimatowi, wykreowanemu światu - chcą.

Wszystko co powyżej zostało skomentowane dla Słowianie 1.5, natomiast zapowiedziane jest już wydanie wersji 1.6 i 2.0 (w nie określonym jeszcze czasie). Mam nadzieję, że autorzy ujednolicą wtedy informacje dostępne w poszczególnych podręcznikach i poprawią wszystkie błędy.

p.s. Może się czepiam, ale czy nie ładniej by wyglądało gdyby każdy podręcznik był takiego samego rozmiaru?
Obrazek
ODPOWIEDZ