Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Prus pisze: ↑20 lip 2021, 19:05
Pewien mankament... trochę się przyzwyczaiłem i nie przeszkadza mi to tak jak na początku, ale nadal uważam, że autorzy gry mogli to lepiej zgrać.
Znaczniki skrzyń z podrasowaną bronią są żółte, ale karty broni są czerwone - jak znaczniki celów. Mamy nieporozumienia przez to. Nie dało się zrobić tak: żółte skrzynie i żółta broń? Albo czerwone skrzynie, czerwona broń i żółte cele?
Ogólnie gra już mi siadła i mimo posiadania jedynie podstawki dobrze się przy niej bawię. Do pewnych rzeczy już się przyzwyczaiłem, scenariusze bliżej końca są dużo ciekawsze, niż te na początku, dodałem tryb noc/dzień, odpuściłem sztywną kolejność aktywacji graczy na rzecz umiarkowanej dowolności, dodałem dwie własne zasady i nie jest źle. Ale ponarzekać zawsze można.
Masz rację CMON trochę się z tą kolorystyką pogubiło. Nadal chcieli zachować kolor czerwony przy mocniejszych broniach tak jak w 1 ed ale ten kolor chyba nie bardzo pasował im do skrzynek. Wg mnie mogli to bardzo łatwo rozwiązać dodając czwarty kolor broni - złoty i byłoby ok.
Mam natomiast pytanie do posiadaczy dodatków do 2ed - czy w którymś pudle są w kartach przedmiotów maski gazowe?
Z tego co sobie kojarzę to maska gazowa mogła być w Zombicide: Toxic City Mall. Dawała odporność na zdolność toksycznych zombie, ale w drugiej edycji takich zombiaków nie ma więc po co maska.
(S)Ghost Stories z dodatkiem Black secret, Pan tu nie stał.
anonim pisze: ↑21 lip 2021, 20:59
Z tego co sobie kojarzę to maska gazowa mogła być w Zombicide: Toxic City Mall. Dawała odporność na zdolność toksycznych zombie, ale w drugiej edycji takich zombiaków nie ma więc po co maska.
No tak ale zarówno bersekerów jak i toksycznych zombie jeśli posiadasz upgrade kit możesz używać w 2ed. Liczyłem, że w przedmiotach jest maska gazowa, dzieki czemu grupki mieszane z w/w typami zombie nie będą tak niebezpieczne. A tak trzeba będzie raczej kombinować jak takie grupy rozdzielać.
Gab pisze: ↑21 lip 2021, 21:14
No tak ale zarówno bersekerów jak i toksycznych zombie jeśli posiadasz upgrade kit możesz używać w 2ed. Liczyłem, że w przedmiotach jest maska gazowa, dzieki czemu grupki mieszane z w/w typami zombie nie będą tak niebezpieczne. A tak trzeba będzie raczej kombinować jak takie grupy rozdzielać.
Nie ma maski w 2nd ale spokojnie da sie ogarnac toksycznych bez niej, nie byl to jakis kluczowy przedmiot w pierwszej edycji. Raczej taki ze dobrze miec ale jak nie ma to tez da sie zyc
Zmij pisze: ↑22 lip 2021, 00:15
Nie ma maski w 2nd ale spokojnie da sie ogarnac toksycznych bez niej, nie byl to jakis kluczowy przedmiot w pierwszej edycji. Raczej taki ze dobrze miec ale jak nie ma to tez da sie zyc
Oj tutaj się nie zgodzę, grając z toxicami oraz berserkerami tworzacymi jedną grupę podejrzewam, że będzie bardzo ciężko - bersekerzy z tego co pamiętam osłaniają toxiców więc wystrzelać nie wystrzelasz towarzystwa a jak pójdziesz na melee to z miejsca dostaniesz dmg. W całej sytuacji widzę tu ważną rolę dla snajperów, gorzej z wnętrzami budynków. No nic nie ma co gdybać, moje toksyczne zombiaki będą jutro na bersekerów natomiast poluję. Jak uda mi się ich dołączyć to dam znać jak to wszystko działa.
Gab pisze: ↑22 lip 2021, 06:31
Oj tutaj się nie zgodzę, grając z toxicami oraz berserkerami tworzacymi jedną grupę podejrzewam, że będzie bardzo ciężko - bersekerzy z tego co pamiętam osłaniają toxiców więc wystrzelać nie wystrzelasz towarzystwa a jak pójdziesz na melee to z miejsca dostaniesz dmg. W całej sytuacji widzę tu ważną rolę dla snajperów, gorzej z wnętrzami budynków. No nic nie ma co gdybać, moje toksyczne zombiaki będą jutro na bersekerów natomiast poluję. Jak uda mi się ich dołączyć to dam znać jak to wszystko działa.
Ee tam, przeceniasz ta maske. Po pierwsze musisz ja znalezc a tu latwiej znalezc molotowy niz jeden konkretny przedmiot, w tej edycji jest tez wiecej nieuchwytnosci wiec koszenie toksycznych i berserkow nie jest az takie straszne. Sa zdolnosci ktore wspomagaja takie akcje, np lifesaver, shove, slippery, sniper i kilka innych. A jak sie skumuluje za duzo na jednym polu to molotov po sprawie
Gab pisze: ↑22 lip 2021, 06:31
Oj tutaj się nie zgodzę, grając z toxicami oraz berserkerami tworzacymi jedną grupę podejrzewam, że będzie bardzo ciężko - bersekerzy z tego co pamiętam osłaniają toxiców więc wystrzelać nie wystrzelasz towarzystwa a jak pójdziesz na melee to z miejsca dostaniesz dmg. W całej sytuacji widzę tu ważną rolę dla snajperów, gorzej z wnętrzami budynków. No nic nie ma co gdybać, moje toksyczne zombiaki będą jutro na bersekerów natomiast poluję. Jak uda mi się ich dołączyć to dam znać jak to wszystko działa.
Ee tam, przeceniasz ta maske. Po pierwsze musisz ja znalezc a tu latwiej znalezc molotowy niz jeden konkretny przedmiot, w tej edycji jest tez wiecej nieuchwytnosci wiec koszenie toksycznych i berserkow nie jest az takie straszne. Sa zdolnosci ktore wspomagaja takie akcje, np lifesaver, shove, slippery, sniper i kilka innych. A jak sie skumuluje za duzo na jednym polu to molotov po sprawie
Z tym molotovem to bym nie przesadzał - są tylko 4 na całą talię. Wiem, że są umiejki wyciągające postacie itp ale przy randomowych postaciach robi się bardzo trudno a tak losujesz maskę i robisz jednego surva do walki wręcz na dualu i po sprawie. No nic nie ma co marudzić po prostu trzeba jakoś to ogarnąć
Gab pisze: ↑22 lip 2021, 15:38
Z tym molotovem to bym nie przesadzał - są tylko 4 na całą talię. Wiem, że są umiejki wyciągające postacie itp ale przy randomowych postaciach robi się bardzo trudno a tak losujesz maskę i robisz jednego surva do walki wręcz na dualu i po sprawie. No nic nie ma co marudzić po prostu trzeba jakoś to ogarnąć
Nie wiem czy masz reboot box ale tam jest duzo fajniejszy pimpprzedmiot - zombie costiume, ktory chroni przed ranami od wszystkich zombich:)
Gab pisze: ↑22 lip 2021, 15:38
Z tym molotovem to bym nie przesadzał - są tylko 4 na całą talię. Wiem, że są umiejki wyciągające postacie itp ale przy randomowych postaciach robi się bardzo trudno a tak losujesz maskę i robisz jednego surva do walki wręcz na dualu i po sprawie. No nic nie ma co marudzić po prostu trzeba jakoś to ogarnąć
Nie wiem czy masz reboot box ale tam jest duzo fajniejszy pimpprzedmiot - zombie costiume, ktory chroni przed ranami od wszystkich zombich:)
Zmij pisze: ↑22 lip 2021, 00:15
Nie ma maski w 2nd ale spokojnie da sie ogarnac toksycznych bez niej, nie byl to jakis kluczowy przedmiot w pierwszej edycji. Raczej taki ze dobrze miec ale jak nie ma to tez da sie zyc
Oj tutaj się nie zgodzę, grając z toxicami oraz berserkerami tworzacymi jedną grupę podejrzewam, że będzie bardzo ciężko - bersekerzy z tego co pamiętam osłaniają toxiców więc wystrzelać nie wystrzelasz towarzystwa a jak pójdziesz na melee to z miejsca dostaniesz dmg. W całej sytuacji widzę tu ważną rolę dla snajperów, gorzej z wnętrzami budynków. No nic nie ma co gdybać, moje toksyczne zombiaki będą jutro na bersekerów natomiast poluję. Jak uda mi się ich dołączyć to dam znać jak to wszystko działa.
W tabeli przydzielania trafień, Toksyczne Szwendacze są przed Szwendaczami Berserkami. Więc do grupy Szwendaczy Toksyczno-Berserkowej można śmiało strzelać.
Zmij pisze: ↑22 lip 2021, 00:15
Nie ma maski w 2nd ale spokojnie da sie ogarnac toksycznych bez niej, nie byl to jakis kluczowy przedmiot w pierwszej edycji. Raczej taki ze dobrze miec ale jak nie ma to tez da sie zyc
Oj tutaj się nie zgodzę, grając z toxicami oraz berserkerami tworzacymi jedną grupę podejrzewam, że będzie bardzo ciężko - bersekerzy z tego co pamiętam osłaniają toxiców więc wystrzelać nie wystrzelasz towarzystwa a jak pójdziesz na melee to z miejsca dostaniesz dmg. W całej sytuacji widzę tu ważną rolę dla snajperów, gorzej z wnętrzami budynków. No nic nie ma co gdybać, moje toksyczne zombiaki będą jutro na bersekerów natomiast poluję. Jak uda mi się ich dołączyć to dam znać jak to wszystko działa.
W tabeli przydzielania trafień, Toksyczne Szwendacze są przed Szwendaczami Berserkami. Więc do grupy Szwendaczy Toksyczno-Berserkowej można śmiało strzelać.
Tylko w takiej grupie zazwyczaj trafia sie tez jakis grubas/abominacja i wtedy juz nie jest tak rozowo:)ale jak sa tylko szwedacze to jaknajbardziej
Oglądałem na youtube co piątkowe materiały od Portalu, prezes na pytanie od widza odpowiedział, że Portal planuje wydanie "masę" dodatków. Jak dla mnie nie w porę bo kupiłem już wszystko co chciałem w wersji ang ale info dla tych co lubią czekać. Informacja podana w materiale na kanale Portal Games "Ceny gier w górę! Czy branżę czeka Apokalipsa?" ok 42 min.
Zagrałem 2 scenariusze po dodaniu toksycznych zombie i zrobiło się bardzo nieprzyjemnie zwłaszcza wewnatrz budynków. Niestety trafił mi sie m.in scenariusz gdzie trzeba było ryglować drzwi wewnatrz budynku, toksyki skutecznie spowalniały cały proces - podejść nie podejdziesz, strzelać się nie opłaca bo ciemna strefa. Skutkowało to namnożeniem 6 abominacji i wydłużeniem scenariusza do półtorej godziny.
Gra ktoś z Dannym Trejo jako abominacją? Jak się sprawuje?
U mnie słabo. Trejo Szwendacza łatwo wyłuskać z grupy i nie dopuścić do przemiany. A po dodaniu kart innych zombiaków, karty Trejo nie pojawiają się zbyt często.
miszcz pisze: ↑31 lip 2021, 19:44
Gra ktoś z Dannym Trejo jako abominacją? Jak się sprawuje?
U mnie słabo. Trejo Szwendacza łatwo wyłuskać z grupy i nie dopuścić do przemiany. A po dodaniu kart innych zombiaków, karty Trejo nie pojawiają się zbyt często.
Mam, gram i Trejo jest abominacją jedną z wielu, trudniejsze są wg mnie abominacje z Reboot Box. Zestaw figurek ma raczej za zadanie wprowadzić trochę klimatu, dodatek zdecydowanie nie utrudnia rozgrywki.
Słuchajcie,
która gra Waszym zdaniem ma więcej głębi - zielona horda czy 2 edycja. Chodzi mi o większe skomplikowanie gameplay’owe - lepszy rozwój itd:) Mam na myśli wersje retailowe od portalu:)
Emil_1 pisze: ↑07 sie 2021, 11:15
Słuchajcie,
która gra Waszym zdaniem ma więcej głębi - zielona horda czy 2 edycja. Chodzi mi o większe skomplikowanie gameplay’owe - lepszy rozwój itd:) Mam na myśli wersje retailowe od portalu:)
Słuchaj porównanie wersji fantasy z 2ed było już poruszane w tym wątku. Co do różnic pomiedzy tymi grami są większe i mniejsze ale to wciąż Zombicide, rozwój postaci jest także na tym samym poziomie. W wersji fantasy masz mocniejszą broń z czystych przeszukiwań ale tylko 2 szt broni z krypt , przy 2 ed mało osób przeszukuje zazwyczaj jest rush po pimp weapons i wtedy zaczyna się zabawa. Obie są świetne, w obie gra się bardzo dobrze. Wg mnie bardziej kompletna jest 2ed, wersja fantasy z miejsca wymaga dodatków.
Ja podjąłbym decyzję na zasadzie - który klimat wolisz Fantasy czy czasy obecne i pod tym kątem podjał decyzję co do zakupu.