Najeźdźcy z północy - pytania i wątpliwości
Re: Najeźdźcy z północy
Dzięki, jeszcze jedno pytanie. Czy zatrudnianie załogi jest jawne dla innych graczy? Mogą widzieć moje karty?
Re: Najeźdźcy z północy
Karty zwerbowanych członków drużyny odkryte przed sobą. Pamiętaj, wikingowie nie chowają się za plecami współbraci.tomasz86 pisze:Dzięki, jeszcze jedno pytanie. Czy zatrudnianie załogi jest jawne dla innych graczy? Mogą widzieć moje karty?
Inna sprawa jest z mieszkańcami, których znajdujesz w bramie. To anonimowi wędrowcy, którzy chcieliby zostać wspaniałymi wojownikami. Ich bierzesz do ręki i nie pokazujesz innym.
Żyjemy po to, żeby wytwarzać łupież.
Re: Najeźdźcy z północy
Mam 2 pytania:
1. Chata Drużyny. W instrukcji:
"Żaden gracz nie może posiadać więcej niż 5 Członków Drużyny - może jednak odrzucić dowolnego Członka Drużyny przed zwerbowaniem nowego."
Rozumiem, że jak już mam zwerbowanych 5 i chce zatrudnić nowego, to wybieram jednego z zwerbowanych, odrzucam(?) go na stos kart odrzuconych, a w jego miejsce wstawiam nowego. Czy taka sama zasada panuje jeśli ktoś mam mniej niż 5 zwerbowanych?
2. Grabarz
Dlaczego po zamianie jednego mieszkańca z ręki z jednym z zwerbowanych Członków Drużyny, dodatkowo werbuje się jeszcze jednego Członka Drużyny (z ręki), bez jego kosztu? Przecież jak ktoś nie czytał dokładnie lub nie pamięta instrukcji na pamięć, to z karty Grabarza nie jest stanie tego wywnioskować...
1. Chata Drużyny. W instrukcji:
"Żaden gracz nie może posiadać więcej niż 5 Członków Drużyny - może jednak odrzucić dowolnego Członka Drużyny przed zwerbowaniem nowego."
Rozumiem, że jak już mam zwerbowanych 5 i chce zatrudnić nowego, to wybieram jednego z zwerbowanych, odrzucam(?) go na stos kart odrzuconych, a w jego miejsce wstawiam nowego. Czy taka sama zasada panuje jeśli ktoś mam mniej niż 5 zwerbowanych?
2. Grabarz
Dlaczego po zamianie jednego mieszkańca z ręki z jednym z zwerbowanych Członków Drużyny, dodatkowo werbuje się jeszcze jednego Członka Drużyny (z ręki), bez jego kosztu? Przecież jak ktoś nie czytał dokładnie lub nie pamięta instrukcji na pamięć, to z karty Grabarza nie jest stanie tego wywnioskować...
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Najeźdźcy z północy
ad.1.
Jasne, zawsze możesz gościa odrzucić. Trochę nie widzę sensu w zrobieniu tego, bo zawsze w sumie lepiej jest mieć więcej gości w drużynie. Jak nie masz 5, to dokładasz jednego, jak masz 5, to jednego wyrzucasz i wkładasz nowego. Zawsze płacisz koszt tego nowego, bez względu czy kogoś wyrzuciłeś czy nie.
ad.2. Musiałbym to dokładnie posprawdzać, teraz nie jestem w stanie tak na gorąco powiedzieć.
Jasne, zawsze możesz gościa odrzucić. Trochę nie widzę sensu w zrobieniu tego, bo zawsze w sumie lepiej jest mieć więcej gości w drużynie. Jak nie masz 5, to dokładasz jednego, jak masz 5, to jednego wyrzucasz i wkładasz nowego. Zawsze płacisz koszt tego nowego, bez względu czy kogoś wyrzuciłeś czy nie.
ad.2. Musiałbym to dokładnie posprawdzać, teraz nie jestem w stanie tak na gorąco powiedzieć.
Re: Najeźdźcy z północy
Na karcie Grabarza widnieje działanie : Zamień 1 kartę członka drużyny z 1 kartą ze swojej ręki. Co umożliwia wymianę jakiegoś gościa z drużyny na mocniejszą kartę z ręki.mczlonka pisze:Mam 2 pytania:
2. Grabarz
Dlaczego po zamianie jednego mieszkańca z ręki z jednym z zwerbowanych Członków Drużyny, dodatkowo werbuje się jeszcze jednego Członka Drużyny (z ręki), bez jego kosztu? Przecież jak ktoś nie czytał dokładnie lub nie pamięta instrukcji na pamięć, to z karty Grabarza nie jest stanie tego wywnioskować...
W instrukcji jest dopisane objaśnienie, dzięki któremu wiemy, że nie ponosimy żadnego kosztu za nowo zwerbowanego członka drużyny. Nie widzę tam możliwości dodatkowego werbunku.
Oto cytat z instrukcji: Gracz zamienia kartę z ręki z kartą własnego Członka Drużyny. Wybrany Członek Drużyny wraca na rękę, a następnie gracz werbuje innego Członka Drużyny z ręki (nie płacąc jego kosztu).
Jasne i klarowne odkładam jednego na rękę i dobieram innego (z ręki) do swojej drużyny.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 28 sie 2015, 19:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 5 times
Re: Najeźdcy z północy
Czy wszystkie promo karty (a jest ich już trochę) można normalnie włączać do podstawki, czy potrzebne są np. duże dodatki? Nie grałem jeszcze w podstawkę, ale chcąc poszerzyć doznania kupiłem już jeden zestaw promo kart, a teraz przymierzam się do drugiego i zacząłem się zastanawiać, czy to wszystko jest w ogóle w pełni kompatybilne.
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Najeźdcy z północy
Mógłbyś podrzucić linka?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- Gromb
- Posty: 2826
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 846 times
- Been thanked: 363 times
Re: Najeźdcy z północy
Kompatybilne tak, ale w zakresie tej samej wersji językowej. Rewers są inne dla wersji PL i eng. Podobnie jak w clank! / brzdęk!
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
- Gizmoo
- Posty: 4114
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2660 times
- Been thanked: 2573 times
Re: Najeźdcy z północy
Dla zainteresowanych - zrobiłem zdjęcia rewersów promek (angielskich) i kart z wersji PL:
Jeżeli komuś nie przeszkadza, że widać, że ktoś dobiera promkę, to od biedy można grać. Ja też nie miałem świadomości różnic pomiędzy oryginalną wersją, a wersją PL. Promek w polskiej wersji językowej już się nie doczekamy, więc dla kolekcjonerów wyjście jest jedno...
Spoiler:
- Nidhogg
- Posty: 1292
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
- bly73
- Posty: 115
- Rejestracja: 07 lis 2017, 22:50
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 17 times
Re: Najeźdźcy z północy
Odkąd pamiętam zawsze gramy tak, że jeśli nie zwyciężasz w najeździe, to nie zdobywasz łupów, owszem tracisz zapasy i złoto, ale zostajesz z niczym i pole zostaje do następnego najazdu niezdobyte. Skąd interpretacja, że chociaż przegrywasz najazd, to łupy bierzesz? Tym sposobem można w krótkim czasie zrobić większość pól bezużytecznych i skończyć grę bardzo szybko najeżdżając twierdze 5 najtańszymi zwerbowanymi mieszkańcami.
- seki
- Moderator
- Posty: 3360
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1119 times
- Been thanked: 1288 times
Re: Najeźdźcy z północy
To błędnie gracie. Wystarczy skompletować drużynę i spełnić wymagania zapasów/złota. Siła drużyny nie ma znaczenia dla kwestii zdobycia łupów. Sam najazd bez punktów nie da Ci zwycięstwa i tak szybko też nie zbierzesz takiej drużyny by szybko skończyć grę.bly73 pisze: ↑31 sty 2022, 17:54Odkąd pamiętam zawsze gramy tak, że jeśli nie zwyciężasz w najeździe, to nie zdobywasz łupów, owszem tracisz zapasy i złoto, ale zostajesz z niczym i pole zostaje do następnego najazdu niezdobyte. Skąd interpretacja, że chociaż przegrywasz najazd, to łupy bierzesz? Tym sposobem można w krótkim czasie zrobić większość pól bezużytecznych i skończyć grę bardzo szybko najeżdżając twierdze 5 najtańszymi zwerbowanymi mieszkańcami.
- bly73
- Posty: 115
- Rejestracja: 07 lis 2017, 22:50
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 17 times
Re: Najeźdźcy z północy
Pozostanę przy swojej interpretacji. Drużynę ogórków z siłą 0 czy 1 można zebrać bardzo szybko. Ponadto najeżdżając pola i tylko czyszcząc łupy uniemożliwiasz innym atak na to pole, bo nie można 2 razy najechać tego samepo pola. Dla mnie to nie ma sensu, ale grajcie jak chcecie. Przy okazji podejmę ten wątek na BGG, może autor gry się odezwie.
- seki
- Moderator
- Posty: 3360
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1119 times
- Been thanked: 1288 times
Re: Najeźdźcy z północy
Ale taka gra sprawi, że z punktacją zostaniesz w tyle. W tym czasie kiedy zdobywasz lupy i 0 punktów inni na bliższych miejscówkach robią punkty. Dlatego nie trzeba było tego określać zasadami bo taka gra jest nieoptymalna.bly73 pisze: ↑01 lut 2022, 14:08Pozostanę przy swojej interpretacji. Drużynę ogórków z siłą 0 czy 1 można zebrać bardzo szybko. Ponadto najeżdżając pola i tylko czyszcząc łupy uniemożliwiasz innym atak na to pole, bo nie można 2 razy najechać tego samepo pola. Dla mnie to nie ma sensu, ale grajcie jak chcecie. Przy okazji podejmę ten wątek na BGG, może autor gry się odezwie.
Re: Najeźdźcy z północy
Z instrukcji:bly73 pisze: ↑01 lut 2022, 14:08Pozostanę przy swojej interpretacji. Drużynę ogórków z siłą 0 czy 1 można zebrać bardzo szybko. Ponadto najeżdżając pola i tylko czyszcząc łupy uniemożliwiasz innym atak na to pole, bo nie można 2 razy najechać tego samepo pola. Dla mnie to nie ma sensu, ale grajcie jak chcecie. Przy okazji podejmę ten wątek na BGG, może autor gry się odezwie.
Po zsumowaniu Siły Militarnej gracz sprawdza, czy należą mu się Punkty Zwycięstwa, a jeśli tak, to ile.
Natychmiast przesuwa swój znacznik na Torze Punktów Zwycięstwa.
(...)
Po podliczeniu Punktów Zwycięstwa za Siłę Militarną oraz zwerbowaną Drużynę gracz bierze z pola Osady Robotnika i Łupy – musi wziąć jeden z dostępnych zestawów Łupów z wybranego pola Najazdów.
Z instrukcji nie wynika, że wzięcie łupów jakkolwiek jest uzależnione od Siły Militarnej. Z zasad wynika natomiast wprost, że Siła Militarna ma wpływ na to, czy dostaniesz Punkty Zwycięstwa.
Graj jak lubisz, ale nie wmawiaj innym, że grają niezgodnie z zasadami