Spirit Island (R. Eric Reuss)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
litk
Posty: 849
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 126 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: litk »

RUNner pisze: 01 sie 2022, 20:20 Niestety, najpoważniejszy mój zarzut jest taki, że gra potrafi być trochę nudna. Niby sporo się dzieje na planszy, ale jakieś to takie... mało porywające. Specyficzna gra.
Ja myślę, że dodatki to naprawiają, chyba pojawiają się jakieś karty wydarzeń?
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1481
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 257 times
Been thanked: 720 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: arturmarek »

RUNner pisze: 01 sie 2022, 20:20 Zagrałem solo i raz z żoną. Wstępne wrażenia mam następujące, że to bardzo dobra gra... ale nie dla nas. Mechanika świetnie połączona z tematem, wszystko hula jak należy. Każdy duch inny w obsłudze i w stylu gry. Poziom trudności odpowiednio wysoki, ale w grach kooperacyjnych jest to zaleta i wręcz niezbędnik. Dlaczego gra nam nie podeszła? Przede wszystkim ciężko ogarnąć wszystkie decyzje które można podjąć. Jest tego sporo i generuje długie przestoje. Dynamika rozgrywki potrafi mocno wyhamować. Nie wyobrażam sobie gry w 3-4 osoby, no chyba że bardzo mocno ograne. Niestety, najpoważniejszy mój zarzut jest taki, że gra potrafi być trochę nudna. Niby sporo się dzieje na planszy, ale jakieś to takie... mało porywające. Specyficzna gra.
Kluczem do tegoi żeby nie było "nudno" jest dopasowanie poziomu trudności, tak, aby wygrywać lub przegrywać o włos. W ogóle to jest ciekawe odczucie z tym brakiem losowości w SI. Moim zdaniem w podstawowym pandemiku jest podobny poziom "szachowości". Podstawowa różnica jest taka, że w Pandemii losowość przynosi negatywne "niespodzianki", a w SI pozytywne niespodzianki. W pandemii możemy dociągnąć złą epidemię, lub pechową kartę miasta. W SI możemy dociągnąć dobrą kartę mocy lub dobrą kartę strachu. Rzadko konkretna karta najeźdźców niszczy nam grę. Nie mówię, że to plus czy minus gry, po prostu jest to dość unikalna cecha, bo w większości koopów losowe elementy (wydarzenia) są przeważnie negatywne. Tutaj ta mechanika została w pewnym sensie odwrócona, a odbiór jest taki, że gracze nie odczuwają tak mocno losowości w pozytywnych wydarzeniach.

Nam z żoną gra od początku kliknęła i wygralismy pierwszą rozgrywkę na "ujemnym" poziomie trudności (bez adwersarzy, bez karty zarazy) i podwyższaliśmy poziom w każdej kolejnej grze i chyba dopiero na poziomie 4 lub 5 któregoś z adwersarzy po raz pierwszy przegraliśmy. Dzięki temu, w tych pierwszych rzgrywkach atrakcją było poznawanie duchów, mocy, synergii itd. Natmiast od jakiejś 6-7-ej gry atrakcją była łamigłówka jak wygrać.

Normalnie jestem ostatni do namawiania do gry w grę, która nie bardzo podeszła. Jednak Spirit Island to moja zdecydowanie ulubiona niekampanijna gra kooperacyjna, do tego stopnia, że nie potrzebuję innych.
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Alwirin »

arturmarek pisze: 02 sie 2022, 09:02 Rzadko konkretna karta najeźdźców niszczy nam grę.
O ile z resztą wypowiedzi się zgadzam, tak w tym konkretnym punkcie mam odmienne zdanie ;) Pechowy dobór i ustawienie kart najeźdźców może położyć całą grę, a dowiadujemy się o tym dopiero w jej trakcie (np. dociąg pustynie - terytoria nabrzeżne - pustynie odpali nam nabrzeżne pustynie przez 3 tury z rzędu) - szczególnie gdy gramy na trudniejszą stronę mapy, gdzie podział regionów może być bardzo nierówny (np. na planszy mamy w sumie 4 mokradła i 2 góry, a przez cały etap I i II dociągamy mokradła i żadnych gór).
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1481
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 257 times
Been thanked: 720 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: arturmarek »

Alwirin pisze: 02 sie 2022, 13:56
arturmarek pisze: 02 sie 2022, 09:02 Rzadko konkretna karta najeźdźców niszczy nam grę.
O ile z resztą wypowiedzi się zgadzam, tak w tym konkretnym punkcie mam odmienne zdanie ;) Pechowy dobór i ustawienie kart najeźdźców może położyć całą grę, a dowiadujemy się o tym dopiero w jej trakcie (np. dociąg pustynie - terytoria nabrzeżne - pustynie odpali nam nabrzeżne pustynie przez 3 tury z rzędu) - szczególnie gdy gramy na trudniejszą stronę mapy, gdzie podział regionów może być bardzo nierówny (np. na planszy mamy w sumie 4 mokradła i 2 góry, a przez cały etap I i II dociągamy mokradła i żadnych gór).
Na wyższych poziomach trudności każdy detal ma znaczenie. I oczywiście pechowy układ kart najeźdźców może nam wręcz uniemożliwić wygraną. Jednak w porównaniu z Pandemią, to jest znacznie mniej istotne. Pechowe miasto w epidemii i zaraz po przetasowaniu może w Pandemicu skończyć grę zanim się zaczęła, a inny dobór może nie wpłynąć praktycznie na planszę.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 473
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 231 times
Been thanked: 215 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: wrojka »

Moce pasywne duchów z 'mini-Spirit Island'. Kadr z vloga Dice Tower na Gen Con
Spoiler:
Spoiler:
StanleyStone

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: StanleyStone »

Cały czas cisza odnośnie dodatków?
Kal-El83
Posty: 1149
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 242 times
Been thanked: 132 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Kal-El83 »

Niestety tak. Jak puszczą njusa to ze wsząd będzie trąbione ;)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Quimeen
Posty: 29
Rejestracja: 20 mar 2019, 20:53
Has thanked: 12 times
Been thanked: 8 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Quimeen »

Zdjęcia nowych duchów i ich kart. :)
https://drive.google.com/drive/folders/ ... SatXHK9Z_G
dannte
Posty: 731
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 104 times
Been thanked: 425 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: dannte »

Jest aktualizacja nt. Horizons of SI: gra będzie dostępna w regularnej dystrybucji wszędzie poza USA (w USA nadal Target będzie mieć ekskluzywność), źródło: https://greaterthangames.com/horizons-o ... the-globe/

Mówią też, że najnowszy dodatek (Nature's Incarnate) trafi na wspieraczkę w połowie października.

Obie gry oczywiście EN. Ciekaw jestem czy są jakieś plany wersji PL, czy jest na to za wcześnie.
dannte
Posty: 731
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 104 times
Been thanked: 425 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: dannte »

Nowe wieści w sprawie nadchodzącego dodatku Nature's Incarnate. 4 z 8 nowych duchów wprowadzą nową mechanikę inkarnacji - będą fizycznie obecne na wyspie (w przeciwieństwie do dotychczasowej duchowej/mistycznej obecności). Jeden z nich będzie behemotem, a'la Kaiju, prawdopodobnie ten z okładki (Ember-Eyed Behemoth?). Źródło: https://boardgamegeek.com/video/402188/ ... ater-games

Możliwe, że niektóre z aspektów dodadzą nową mechanikę do znanych już duchów. Thunderspeaker (Głos Burzy) najbardziej pasowałaby mi, żeby miała swoją fizyczną inkarnację na wyspie :)
Awatar użytkownika
ScorpZero
Posty: 438
Rejestracja: 05 paź 2020, 10:41
Has thanked: 177 times
Been thanked: 115 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: ScorpZero »

Nie wiem jak Wy, ale ja trochę żałuję polskiej wersji.
Po angielsku już tyle tego jest, a my tu dalej sama podstawka.
Akcji z drugim promo packiem duchów nawet nie wspominam. :⁠-⁠P
Kal-El83
Posty: 1149
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 242 times
Been thanked: 132 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Kal-El83 »

ScorpZero pisze: 02 paź 2022, 19:05 Nie wiem jak Wy, ale ja trochę żałuję polskiej wersji.
Po angielsku już tyle tego jest, a my tu dalej sama podstawka.
Akcji z drugim promo packiem duchów nawet nie wspominam. :⁠-⁠P
Ja tam nie żaluję, zanik ogram to miną długie lata (biorąc pod uwagę obecną częstotliwość jej rozkładania). Poza tym łatwiej będzie mi wciągną potencjalnych współgraczy.
Ale żeby nie było, jak ktoś ogrywa ten tytuł z częstotliwością na jaką ta gra zasługuje, to się nie dziwię że można mieć większe oczekiwania co do wydawania dodatków.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Xian
Posty: 96
Rejestracja: 05 maja 2012, 15:39
Has thanked: 31 times
Been thanked: 6 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Xian »

StanleyStone pisze: 26 sie 2022, 14:11 Cały czas cisza odnośnie dodatków?
Przyłączam sie do pytania i podbijam.
Rabaty: 5% w sklepie Jaskinia Graczy.
revelement
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2016, 12:13
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: revelement »

Witam wszystkich, za 5 dni startuje kampania na backerkit najnowszego dodatku do Spirit Island, w związku z tym chcę zapytać, czy wiadomo coś na temat polskiej wersji językowej poprzednich dodatków? '
Czy będzie druk międzynarodowy wszystkich dodatków w związku z Backerkitem Nature Incarnate, czy raczej nie ma na to co liczyć? A może Rebel po prostu wyda w handlu?
Lacerta milczy jak zaklęta,znikąd wieści, a mieli trąbić. Czy ktoś coś wie?
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Pynio »

Ja kupuję wszystko jak leci poza polską podstawką w ang. Mam praktycznie wszystko co wyszło do SI. Nie wiem ile trzeba będzie lat czekać na to co wyszło do tej pory, a nowy dodatek zaraz za pasem.

Zresztą... poza instrukcjami karty nie są jakoś bardzo skomplikowane i można sobie poradzić z tym angielskim, który tam jest.
Lailonn
Posty: 168
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:09
Has thanked: 7 times
Been thanked: 63 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Lailonn »

Nie mam pojęcia czy kiedyś finalnie dodatki wyjdą ale można trafić na:

https://allegro.pl/premiery/spirit-isla ... R48XWm2kU7
https://allegro.pl/premiery/spirit-isla ... nmlO0qKmu0
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Boonlake 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
Nosiadbt1100
Posty: 390
Rejestracja: 06 maja 2020, 16:25
Has thanked: 72 times
Been thanked: 89 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Nosiadbt1100 »

W linku - Jagged Earth - wydawnicteo Lucky Duck Games Polska... medal z kartofla i dyplom na maila się komuś należy :)
mineralen
Posty: 978
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:07
Has thanked: 576 times
Been thanked: 647 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: mineralen »

Cała akcja z wydawaniem dodatków do Spirit Island wygląda bardzo słabo. Kampania wspieraczkowa miała wystartować w lipcu, ale od tego czasu ani widu ani słychu. Ktoś gdzieś słyszał, że osoba odpowiedzialna jest na urlopie, ale brak oficjalnego komunikatu. Wyglada to na ciche wygaszanie tematu. Może uznali, że dolar za drogi i w ogóle nie będą się w to pakować? Albo informacje o przedwczesnej śmierci Lacerty (bo mieli przejść na model wspieraczkowy zamiast retail) wcale nie były przedwczesne?

Mam nadzieję, że na tym oficjalnym backerkicie będzie opcja all in w angielskiej wersji.
Awatar użytkownika
ScorpZero
Posty: 438
Rejestracja: 05 paź 2020, 10:41
Has thanked: 177 times
Been thanked: 115 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: ScorpZero »

Spoiler:
Jeżeli będzie opcja all in to ja się chyba pozbędę polskiej wersji. :⁠-⁠D
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Pynio »

Moim skromnym zdaniem, jeśli jeszcze coś wyjdzie po polsku to będzie cud. Od dawna mam branch and claw i jagged earth, ostatnio zakupiłem Feather and flame. Karty są naprawdę bardzo jasno opisane, można się wesprzeć tłumaczem w razie problemu.

Z całym szacunkiem dla nieistniejącej Lacerty, ale z pewnością mają inne (aktualne) rzeczy na głowie i problemy, a nie obietnica związana ze Spirit Island
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2098
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: tomp »

Wielka szkoda, jeśli nie wyjdą dodatki. Z tego co widziałem na wywiadzie na youtube z Agatą S. to tłumaczenie dodatku było gotowe.
Ja się powoli przymierzam do analogicznego rozwiązania jak sugeruje mineralen. Jak będzie możliwość zakupu all-in to chyba w to pójdę, nie chcę mieszać wersji językowych.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
sasquach
Posty: 1839
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 936 times
Been thanked: 588 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: sasquach »

Z tego co kojarzę, to serię przejął Rebel. Trzeba dać im trochę czasu, ale dodatki pewnie będą.

Jeśli chcecie iść w wersję EN, to nie bawiłbym się w KS. Ostatnim razem ceny były dużo wyższe niż w retail. Z tego co widzę, to za Jagged Earth wychodziło jakieś 350zł z przesyłką, a w gamelordzie kupiłem za 180zł retail.
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1481
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 257 times
Been thanked: 720 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: arturmarek »

sasquach pisze: 18 paź 2022, 16:31 Z tego co kojarzę, to serię przejął Rebel. Trzeba dać im trochę czasu, ale dodatki pewnie będą.

Jeśli chcecie iść w wersję EN, to nie bawiłbym się w KS. Ostatnim razem ceny były dużo wyższe niż w retail. Z tego co widzę, to za Jagged Earth wychodziło jakieś 350zł z przesyłką, a w gamelordzie kupiłem za 180zł retail.
Z tego co ja kojarzę to Lacerta sobie zostawiła Spirit Island i zapowiadali, że będą wydawać dodatki na wspieraczce. To by była wielka szkody gdyby przez te zawirowania z Lacertą mielibyśmy się nie doczekać polskiej wersji dodatków do Spirit Island. Ja co prawda jeszcze nie ograłem wszystkiego z promo packów, no, ale ponarzekac trzeba...
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2098
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: tomp »

materiały archiwalne, dużo rzeczy w mojej opinii nieaktualne - w sensie, w podanych terminach nic się nie zadzieje:
Materiał 1
Materiał 2
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
smutas123
Posty: 165
Rejestracja: 06 paź 2015, 09:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: smutas123 »

tomp pisze: 18 paź 2022, 15:33 Wielka szkoda, jeśli nie wyjdą dodatki. Z tego co widziałem na wywiadzie na youtube z Agatą S. to tłumaczenie dodatku było gotowe.
Ja się powoli przymierzam do analogicznego rozwiązania jak sugeruje mineralen. Jak będzie możliwość zakupu all-in to chyba w to pójdę, nie chcę mieszać wersji językowych.
https://www.backerkit.com/c/greater-tha ... arnate#top Jest all in za $300 plus pewnie wysyłka milion PLN.
Z ciekawostek "We will be partnering with Board and Dice in Poland for fulfillment."
ODPOWIEDZ