Osobnych damage decków frakcyjnych w języku polskim nie znajdziesz, bo... ich nigdy nie było. Były tylko te po angielsku. Natomiast jak zależy Ci na damage decku po polsku, to faktycznie najlepiej zapytać na tej grupie, którą podlinkował Indar. Myślę, że znajdzie się trochę osób, które kupiły więcej niż jedną podstawkę i mogą sprzedać talie obrażeń w polskiej wersji językowejBOLLO pisze: ↑18 sie 2021, 18:36Hmmm szukalem po sieci samych talii obrazen pl wersja i jakos nie znalazlem. Mozesz wskazac jakies linki?
Kurcze nie usmiecha mi sie wybulac 130pln za podstawke z ktorej uzyje tylko DD bo reszte mam z wersji 1.0. Cos jeszcze oprucz dd i linijek jest w podstawce 2.0 bez czego sie nie da grac majac podstawki z 1.0? Poza insteukcja oczywiscie bo te mozna scagnac z neta i wydrukowac.
Star Wars: X-Wing (Jason Little)
- EsperanzaDMV
- Posty: 1613
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 676 times
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
-
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Wracając do tematu ilości kart uszkodzeń - przykladowo bez problemu da sie zrobić grywalna rozpiskę Republiki na lacznie 34 HP.
Laat, 4 Torrenty i ARC. I to wcale nie jest glupia rozpa.
I nie jest to największa ilość HP którą można wyciągnąć.
Laat, 4 Torrenty i ARC. I to wcale nie jest glupia rozpa.
I nie jest to największa ilość HP którą można wyciągnąć.
- anoptichtys
- Posty: 148
- Rejestracja: 23 sty 2017, 05:29
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 7 times
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Mam pytanie:
kupując statek z 1.0 po angielsku i mając polski zestaw konwertujący na niego - wszystkie komponenty w wersji angielskiej są zastępowane przez polską?
kupując statek z 1.0 po angielsku i mając polski zestaw konwertujący na niego - wszystkie komponenty w wersji angielskiej są zastępowane przez polską?
- EsperanzaDMV
- Posty: 1613
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 676 times
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Ze statku 1.0 tak naprawdę jedyne co Cię interesuje, to model + plastikowa podstawka. Cała reszta nie jest Ci potrzebna, możesz wywalić, oddać komuś kto może gra w 1.0 (są jeszcze tacy) i taka makulatura może się ewentualnie takiej osobie przydać. Wszystkie elementy potrzebne do latania w 2.0 tym statkiem z 1.0 masz w zestawie konwertującym (dial, tekturki, karty pilotów).anoptichtys pisze: ↑21 sie 2021, 09:13 Mam pytanie:
kupując statek z 1.0 po angielsku i mając polski zestaw konwertujący na niego - wszystkie komponenty w wersji angielskiej są zastępowane przez polską?
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
X-Wing jest super do grania z dziećmi, bo można dać im dużo mocniejszą eskadrę niż sobie (żeby dorosły też miał frajdę). Gra np. 3x Tie Fighter vs. 2x X-Wing i 1x Sokół to duże wyzwanie, nawet jak dzieciak na początku słabo ogarnia manewry). Ja tak grałem z 7-latkiem i zazwyczaj przegrywałem Tylko nie warto przesadzać z przekombinowanymi zdolnościami pilotów czy kart ulepszeń, żeby nie przytłoczyć liczbą zasad.
- EsperanzaDMV
- Posty: 1613
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 676 times
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Zrobiłem identycznie jak przedmówca. Sam miałem zauważalnie gorszą eskadrę niż mój 10-letni rywal, i przez to nie musiałem dawać mu fory
Na start warto zagrać bez ulepszeń, albo chociaż ich dużej liczby, tylko skupić się na samym lataniu i ewentualnie umiejętnościach pilotów.
Ja grałem na start 4 TIE/ln lub 4 Interceptory vs. 3 X-Wingi - a jak, lekko nie było No i dobrze, by dzieciak latał statkami, które kojarzy z filmów - najpierw pokazałem mu wszystkie statki i pierwsze co wskazał, to oczywiście Sokoła Zatem zrobiłem mu rozpiskę Sokół + X-Wing vs. Slave I + Y-Wing. Jak się wciągnie, to już potem z górki, można dodawać ulepszenia etc., aczkolwiek Quick Buildy to też jest dobra opcja na start.
Na start warto zagrać bez ulepszeń, albo chociaż ich dużej liczby, tylko skupić się na samym lataniu i ewentualnie umiejętnościach pilotów.
Ja grałem na start 4 TIE/ln lub 4 Interceptory vs. 3 X-Wingi - a jak, lekko nie było No i dobrze, by dzieciak latał statkami, które kojarzy z filmów - najpierw pokazałem mu wszystkie statki i pierwsze co wskazał, to oczywiście Sokoła Zatem zrobiłem mu rozpiskę Sokół + X-Wing vs. Slave I + Y-Wing. Jak się wciągnie, to już potem z górki, można dodawać ulepszenia etc., aczkolwiek Quick Buildy to też jest dobra opcja na start.
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Gram z synem odkąd skończył 5 lat, kilka pierwszych bitew bez kart ulepszeń i umiejętności pilotów. Po tym rozpoznaniu bojem gramy full opcja, mamy ponad 80 statków i sam tworzy swoje eskadry.
Gram bez żadnego podkładania się czy cofania ruchów, wygrywam dwie na trzy bitwy i często o grubość włosa.
Gram bez żadnego podkładania się czy cofania ruchów, wygrywam dwie na trzy bitwy i często o grubość włosa.
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Mam, niegrałem jeszcze, ale się wypowiem . Jak oceniacie najnowsze zmiany 2.5? Wydaje mi się, że jest to ukłon w kierunku casuali i prawdopodobnie łatwiej będzie się teraz budowało eskadry, ale roumiem też, że wprowadza to jednocześnie mocne ograniczenia w budowaniu eskadr. Narzucono również usprawnienia przez co tworzy się spore tableu kart do zapamiętania. Finalnie to może skończyć się wykorzystywaniem tylko kilkudziesięciu najpopularniejszych pilotów, ponieważ reszta pozostanie bezużyteczna. Scenariusze mnie nie interesują.
Szkoda, że oryginalna apka nie ma aktualizacji ostatnich staków do FO i Ressistance. Zostałbym przy formacie 2.0... ale kusi statek Mando.
Szkoda, że oryginalna apka nie ma aktualizacji ostatnich staków do FO i Ressistance. Zostałbym przy formacie 2.0... ale kusi statek Mando.
- BOLLO
- Posty: 5604
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1159 times
- Been thanked: 1816 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
a możesz podać jakiś link (o ile jest PL wersja) albo aktualizację obecnych standardów bo takowej na stronie rebela nie znalazłem.Fiacik pisze: ↑18 mar 2022, 12:12 Mam, niegrałem jeszcze, ale się wypowiem . Jak oceniacie najnowsze zmiany 2.5? Wydaje mi się, że jest to ukłon w kierunku casuali i prawdopodobnie łatwiej będzie się teraz budowało eskadry, ale roumiem też, że wprowadza to jednocześnie mocne ograniczenia w budowaniu eskadr. Narzucono również usprawnienia przez co tworzy się spore tableu kart do zapamiętania. Finalnie to może skończyć się wykorzystywaniem tylko kilkudziesięciu najpopularniejszych pilotów, ponieważ reszta pozostanie bezużyteczna. Scenariusze mnie nie interesują.
Szkoda, że oryginalna apka nie ma aktualizacji ostatnich staków do FO i Ressistance. Zostałbym przy formacie 2.0... ale kusi statek Mando.
Psssyt...ja nadal gram w wersję1.0
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Tylko strona AMG. Nie ma już wersji PL.
Apka LaunchBayNext ma już zaktualizowaną punktację.
https://www.atomicmassgames.com/xwing-documents
Apka LaunchBayNext ma już zaktualizowaną punktację.
https://www.atomicmassgames.com/xwing-documents
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 01 gru 2019, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 125 times
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Tutaj też trochę może przydatnego podsumowania/opinii
Crabbok - summary of changes
https://youtu.be/6Lvzq956eco
Crabbok - summary of changes
https://youtu.be/6Lvzq956eco
-
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Gra z pewnością nie stała się noob friendly, w zamyśle miało być łatwiej - ale do końca tak nie jest. Z pewnością łatwiejsze jest budowanie rozpiski, ale już samo latanie i idąca przy tym kmina spowodowana ilością upgrade i celami misji powoduje że na poziomie samej rozgrywki jest trudniej.
Zmiany.
1. ROAD - czyli rzut na inicjatywę po ustawieniu diali, duży PLUS. Stała inicjatywa potrafiła ustawić rozgrywkę do końca, teraz musisz kombinować bo nie wiesz czy lecisz pierwszy czy drugi - w przypadku statków z tym samym INI
2. Nowe zasady obstakli - duży PLUS. Teraz zanim w coś wlecisz to zastanowisz się dwa razy.
3. Misje - z początku miałem wątpliwość, ale gra zyskała. Na razie jest ich 4, z czasem pojawi się więcej - chociaż to tylko domysły. Ga ma teraz inny wymiar niż tylko latanie wkoło siebie - teraz musisz pomyśleć jak zdobyć punkty z celów misji. PLUS
4. Nowa punktacja - tu mam trochę wątpliwości czy liczba punktów na statki (20) nie jest za mała. W praktyce statki kosztują od 2 do 7 punktów i przez to wydaje się że część wyborów jest oczywista. Oddzielny limit LOADOUTÓW, jest ok - ale tu premiowana jest znajomość kart upgrade, na stole bowiem pojawiają się karty używane wcześniej raczej niezbyt często.
5. Fokus/calc po bumpie i możliwość strzału w R0 - nie mam zdania. To zmienia sporo, ale działa w obie strony.
6. Lista kart zbanowanych - kwestia przyzwyczajenia. Brakuje mi umiejek "podglądających" dial, trzeba się przestawić.
Ogólnie po rozegraniu większej ilości gier uważam że jest na plus. Zmiany wprowadziły sporo nowych rzeczy, ale to wciąż ten sam X Wing.
Jeżeli chcecie dowiedzieć się kilku rzeczy o "nowym" X Wingu to zapraszam do obejrzenia wywiadu z Aftarem, w którym wspomina o planach AMG i Rebela, omawia zmiany i stara się wyjaśnić co stało za ich wprowadzeniem.
https://www.youtube.com/watch?v=2OoKcdv5Cp8
Zmiany.
1. ROAD - czyli rzut na inicjatywę po ustawieniu diali, duży PLUS. Stała inicjatywa potrafiła ustawić rozgrywkę do końca, teraz musisz kombinować bo nie wiesz czy lecisz pierwszy czy drugi - w przypadku statków z tym samym INI
2. Nowe zasady obstakli - duży PLUS. Teraz zanim w coś wlecisz to zastanowisz się dwa razy.
3. Misje - z początku miałem wątpliwość, ale gra zyskała. Na razie jest ich 4, z czasem pojawi się więcej - chociaż to tylko domysły. Ga ma teraz inny wymiar niż tylko latanie wkoło siebie - teraz musisz pomyśleć jak zdobyć punkty z celów misji. PLUS
4. Nowa punktacja - tu mam trochę wątpliwości czy liczba punktów na statki (20) nie jest za mała. W praktyce statki kosztują od 2 do 7 punktów i przez to wydaje się że część wyborów jest oczywista. Oddzielny limit LOADOUTÓW, jest ok - ale tu premiowana jest znajomość kart upgrade, na stole bowiem pojawiają się karty używane wcześniej raczej niezbyt często.
5. Fokus/calc po bumpie i możliwość strzału w R0 - nie mam zdania. To zmienia sporo, ale działa w obie strony.
6. Lista kart zbanowanych - kwestia przyzwyczajenia. Brakuje mi umiejek "podglądających" dial, trzeba się przestawić.
Ogólnie po rozegraniu większej ilości gier uważam że jest na plus. Zmiany wprowadziły sporo nowych rzeczy, ale to wciąż ten sam X Wing.
Jeżeli chcecie dowiedzieć się kilku rzeczy o "nowym" X Wingu to zapraszam do obejrzenia wywiadu z Aftarem, w którym wspomina o planach AMG i Rebela, omawia zmiany i stara się wyjaśnić co stało za ich wprowadzeniem.
https://www.youtube.com/watch?v=2OoKcdv5Cp8
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Pytanie :
Kupiłem 2 duże statki z 1 edycji. Czy można nimi grać dla fanu bo zestawu konwertującego nie ma w normalnych pieniądzach. Reszta statków z 2 edycji
Kupiłem 2 duże statki z 1 edycji. Czy można nimi grać dla fanu bo zestawu konwertującego nie ma w normalnych pieniądzach. Reszta statków z 2 edycji
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 01 gru 2019, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 125 times
- BOLLO
- Posty: 5604
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1159 times
- Been thanked: 1816 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Dla funu mozesz wszystko. Nawet ulepic model z modeliny zrobic do niego karty i ulepszenia. I wcale nie zartuje. Na planuje zrobic np gwiazde smierci ktora bedzie sie odpalac co 3cia runde i bedzie zmiatac z planszy wszystko co bedzie w jej arcu.
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Chodzi mi bardziej o konkret czy mogę zagrać wielkimi statkami z 1 edycji jak resztę mam z drugiej. Dla fanu czyli bez żadnej wielkiej spiny z dzieckiem. Da się to jakoś połączyć?
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Tak, da sie. Zamiast uzywac starych kart pilotow i ulepszen skorzystaj ze squad buildera (np yasb). Do tego musisz przerobic diala z manewrami - wersje 1 i 2 nie zawsze sa kompatybilne. Najgorzej moze byc z rozmiarem statku - 2.0 wprowadzil srednie statki (i niektore statki z 1.0 zmalaly, niektore urosly) i tego nie przeskoczysz bez zestawu konwertujacego.maciej.kr pisze: ↑23 sie 2022, 22:18Chodzi mi bardziej o konkret czy mogę zagrać wielkimi statkami z 1 edycji jak resztę mam z drugiej. Dla fanu czyli bez żadnej wielkiej spiny z dzieckiem. Da się to jakoś połączyć?
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Dzięki za info. Temat dotyczy dwóch statków imperialny transportowiec i frachtowiec croc. To chyba duże statki.shahiye pisze: ↑23 sie 2022, 22:36Tak, da sie. Zamiast uzywac starych kart pilotow i ulepszen skorzystaj ze squad buildera (np yasb). Do tego musisz przerobic diala z manewrami - wersje 1 i 2 nie zawsze sa kompatybilne. Najgorzej moze byc z rozmiarem statku - 2.0 wprowadzil srednie statki (i niektore statki z 1.0 zmalaly, niektore urosly) i tego nie przeskoczysz bez zestawu konwertujacego.
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
To akurat wielkie statki... To w zasadzie zupelnie inny tryb gry, to co napisalem powyzej nie ma zastosowania przy tych statkach.maciej.kr pisze: ↑23 sie 2022, 22:42Dzięki za info. Temat dotyczy dwóch statków imperialny transportowiec i frachtowiec croc. To chyba duże statki.shahiye pisze: ↑23 sie 2022, 22:36Tak, da sie. Zamiast uzywac starych kart pilotow i ulepszen skorzystaj ze squad buildera (np yasb). Do tego musisz przerobic diala z manewrami - wersje 1 i 2 nie zawsze sa kompatybilne. Najgorzej moze byc z rozmiarem statku - 2.0 wprowadzil srednie statki (i niektore statki z 1.0 zmalaly, niektore urosly) i tego nie przeskoczysz bez zestawu konwertujacego.
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 01 gru 2019, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 125 times
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Oj, to w zakresie już stricte Huge Ships to na pewno nie pomogę jeśli chodzi o być może leżące gdzieś zbędne diale etc.
Ale może gdzieś typu: https://www.facebook.com/groups/1501835313459659/
- BOLLO
- Posty: 5604
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1159 times
- Been thanked: 1816 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
To są faktycznie Wielkie statki do tz. epickich bitew ,i tam może być jednak problem żeby je chałupniczo przekonwertować. Ale jeżeli już tak bardzo chcesz na nich grać to wystarczy że wydrukujesz sobie do nich karty (nawet czarno-białe). Diale nie powinny się zbytnio różnić ver1 vs ver2. Żetony i inne znaczniki możesz śmiało wziąć z innych pakietów.maciej.kr pisze: ↑23 sie 2022, 22:42Dzięki za info. Temat dotyczy dwóch statków imperialny transportowiec i frachtowiec croc. To chyba duże statki.shahiye pisze: ↑23 sie 2022, 22:36Tak, da sie. Zamiast uzywac starych kart pilotow i ulepszen skorzystaj ze squad buildera (np yasb). Do tego musisz przerobic diala z manewrami - wersje 1 i 2 nie zawsze sa kompatybilne. Najgorzej moze byc z rozmiarem statku - 2.0 wprowadzil srednie statki (i niektore statki z 1.0 zmalaly, niektore urosly) i tego nie przeskoczysz bez zestawu konwertujacego.
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Czołem Piloci
Niedawno wygrzebałem z półki moje zestawy podstawowe z 1 edycji i dokupiłem kilka dodatkowych statków.
Nie interesuje mnie kanoniczność, więc gram wymieszanymi flotami statków Ruchu oporu i Sojuszu rebeliantów kontra Najwyższy porządek i imperium.
Ostatnio wypatrzyłem frachtowiec C-ROC który jest dla oddzielnej frakcji Szumowiny i nikczemnicy i zacząłem się zastanawiać nad rozbudową kolekcji o tą właśnie frakcję.
Powiedzcie proszę czy da radę zagrać używając wszystkich rodzajów frakcji jednocześnie?
Chodzi mi o to, czy można zagrać trzecim graczem, a jeśli tak, to na jakiej zasadzie?
Czy szumowiny należą wtedy do którejś strony, czy każdy gra sam na swoje?
i jeszcze mi przyszło tak do głowy:
Pewnie jest taka możliwość, ale wolę się upewnić: gdybym kupił sobie wersję 2.0 x-winga ze składanymi skrzydłami, to czy będzie mi pasował do 1.0?
Niedawno wygrzebałem z półki moje zestawy podstawowe z 1 edycji i dokupiłem kilka dodatkowych statków.
Nie interesuje mnie kanoniczność, więc gram wymieszanymi flotami statków Ruchu oporu i Sojuszu rebeliantów kontra Najwyższy porządek i imperium.
Ostatnio wypatrzyłem frachtowiec C-ROC który jest dla oddzielnej frakcji Szumowiny i nikczemnicy i zacząłem się zastanawiać nad rozbudową kolekcji o tą właśnie frakcję.
Powiedzcie proszę czy da radę zagrać używając wszystkich rodzajów frakcji jednocześnie?
Chodzi mi o to, czy można zagrać trzecim graczem, a jeśli tak, to na jakiej zasadzie?
Czy szumowiny należą wtedy do którejś strony, czy każdy gra sam na swoje?
i jeszcze mi przyszło tak do głowy:
Pewnie jest taka możliwość, ale wolę się upewnić: gdybym kupił sobie wersję 2.0 x-winga ze składanymi skrzydłami, to czy będzie mi pasował do 1.0?
sprzedam: Escape book: Zaginiona wyspa skarbów, Klątwa Faraona.
- BOLLO
- Posty: 5604
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1159 times
- Been thanked: 1816 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: X-Wing (Jason Little)
Szumowiny to osobna frakcja i czesto grywałem na trzech graczy w systemie tak zwanym FFA (FreeForAll) znanym głównie z RTS-ów. Szumowiny to bardzo ciekawa frakcja i godna polecenia jako uzupełnienie kolekcji. Wszystkie frakcje są na tyle zbalansowane że nie można powiedzieć jednoznacznie że któraś jest lepsza od tej czy od tej.adman pisze: ↑16 sty 2023, 12:49 Czołem Piloci
Niedawno wygrzebałem z półki moje zestawy podstawowe z 1 edycji i dokupiłem kilka dodatkowych statków.
Nie interesuje mnie kanoniczność, więc gram wymieszanymi flotami statków Ruchu oporu i Sojuszu rebeliantów kontra Najwyższy porządek i imperium.
Ostatnio wypatrzyłem frachtowiec C-ROC który jest dla oddzielnej frakcji Szumowiny i nikczemnicy i zacząłem się zastanawiać nad rozbudową kolekcji o tą właśnie frakcję.
Powiedzcie proszę czy da radę zagrać używając wszystkich rodzajów frakcji jednocześnie?
Chodzi mi o to, czy można zagrać trzecim graczem, a jeśli tak, to na jakiej zasadzie?
Czy szumowiny należą wtedy do którejś strony, czy każdy gra sam na swoje?
i jeszcze mi przyszło tak do głowy:
Pewnie jest taka możliwość, ale wolę się upewnić: gdybym kupił sobie wersję 2.0 x-winga ze składanymi skrzydłami, to czy będzie mi pasował do 1.0?
Nie modele z X-wing 2.0 nie pasują do 1.0. natomiast możesz modeli z 1.0 przekonwertować do 2.0 za pomocą specjalych pakietów.