Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Umiejętność Tovaka -nie czuję bólu
Kartę rany odrzucamy na stos kart ran czy do swojego stosu kart zagranych?
Kartę rany odrzucamy na stos kart ran czy do swojego stosu kart zagranych?
-
- Posty: 769
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 463 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
A w polskiej terminologii na kartach ta różnica wygląda tak
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Gram w tę grę już od naprawdę dawna i mam grubo ponad 100 rozgrywek za sobą. Ale czegoś takiego jeszcze nigdy nie miałem…
Gra solo, muszę podbić białe miasto:
Jak ja to mam przepraszam zrobić ???
Oszronionego mostu raczej nie zdobędę…
Ani innego zaklęcia/artefaktu, który by pomógł.
A i dla kontekstu warto dodać, że to ostatnia płytka terenu, więc nie ma z czego dobierać…
Gra solo, muszę podbić białe miasto:
Jak ja to mam przepraszam zrobić ???
Oszronionego mostu raczej nie zdobędę…
Ani innego zaklęcia/artefaktu, który by pomógł.
A i dla kontekstu warto dodać, że to ostatnia płytka terenu, więc nie ma z czego dobierać…
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- Bruno
- Posty: 2081
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1529 times
- Been thanked: 1185 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
To ryzyko, z którym należy się liczyć, bo przy standardowych zasadach układania kafli (ta sama orientacja wszystkich), taka sytuacja jest wcale prawdopodobna!Admirał Thrawn pisze: ↑24 sie 2022, 13:05 Gram w tę grę już od naprawdę dawna i mam grubo ponad 100 rozgrywek za sobą. Ale czegoś takiego jeszcze nigdy nie miałem…
Gra solo, muszę podbić białe miasto:
Jak ja to mam przepraszam zrobić ???
Oszronionego mostu raczej nie zdobędę…
Ani innego zaklęcia/artefaktu, który by pomógł.
A i dla kontekstu warto dodać, że to ostatnia płytka terenu, więc nie ma z czego dobierać…
Dlatego najlepiej tak kierować rozwojem mapy, by miasta odkrywać od "północy" (górnej krawędzi mapy). Raz, że unikamy wystąpienia takiej blokady, a dwa, że wtedy dostęp do miasta jest zwykle nieco łatwiejszy (np. Draconum zwykle rozmieszczone są na "południe" od pola z miastem).
PS.
Nawet jeśli wykorzystałeś już wszystkie kafle dla danego scenariusza, to ZAWSZE jeszcze możesz dokładać ("odkrywać") kolejne kafle terenu wiejskiego - te, które nie brały udziału w przygotowaniu scenariusza.
Ostatnio zmieniony 24 sie 2022, 13:18 przez Bruno, łącznie zmieniany 2 razy.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Jeżeli rzeczywiście nie ma szans na zdobycie efektów pozwalających przekraczać wodę/góry to bez homeruli się niestety nie da. Musisz przełknąć, że ten scenariusz wyszedł tak, a nie inaczej i zbierać punkty sławy z innych źródeł aż do końca. W końcu do takiej sytuacji doprowadziły Twoje własne decyzje eksploracyjne i na następny raz będziesz miał na uwadze tą ciekawą lecz raczej niespotykaną sytuacjęAdmirał Thrawn pisze: ↑24 sie 2022, 13:05 Gram w tę grę już od naprawdę dawna i mam grubo ponad 100 rozgrywek za sobą. Ale czegoś takiego jeszcze nigdy nie miałem…
Gra solo, muszę podbić białe miasto:Jak ja to mam przepraszam zrobić ???Spoiler:
Oszronionego mostu raczej nie zdobędę…
Ani innego zaklęcia/artefaktu, który by pomógł.
A i dla kontekstu warto dodać, że to ostatnia płytka terenu, więc nie ma z czego dobierać…
Ostatnio zmieniony 24 sie 2022, 13:18 przez grzeslaw90, łącznie zmieniany 1 raz.
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Wygrana .Bruno pisze: ↑24 sie 2022, 13:13To ryzyko, z którym należy się liczyć, bo przy standardowych zasadach układania kafli (ta sama orientacja wszystkich), taka sytuacja jest wcale prawdopodobna!Admirał Thrawn pisze: ↑24 sie 2022, 13:05 Gram w tę grę już od naprawdę dawna i mam grubo ponad 100 rozgrywek za sobą. Ale czegoś takiego jeszcze nigdy nie miałem…
Gra solo, muszę podbić białe miasto:
Jak ja to mam przepraszam zrobić ???
Oszronionego mostu raczej nie zdobędę…
Ani innego zaklęcia/artefaktu, który by pomógł.
A i dla kontekstu warto dodać, że to ostatnia płytka terenu, więc nie ma z czego dobierać…
Dlatego najlepiej tak kierować rozwojem mapy, by miasta odkrywać od "północy" (górnej krawędzi mapy). Raz, że unikamy wystąpienia takiej blokady, a dwa, że wtedy dostęp do miasta jest zwykle nieco łatwiejszy (np. Draconum zwykle rozmieszczone są na "południe" od pola z miastem).
PS.
Nawet jeśli wykorzystałeś już wszystkie kafle dla danego scenariusza, to ZAWSZE jeszcze możesz dokładać ("odkrywać") kolejne kafle terenu wiejskiego - te, które nie brały udziału w przygotowaniu scenariusza.
Druidic Staff pomógł.
Co nie zmienia faktu, że przez chwilę zwątpiłem, po 1,5 h gry i takie zakończenie…
Co do tych dodatkowych kafli wiejskich niewykorzystanych w scenariuszu to wiem, z tym że tam chyba musi być ,,dziura” przy trzech łączących się kaflach, żeby zastosować tę zasadę.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 211 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
I siedze i googluje wiki, reddita, bggeeka.... co to za artefakt ta Homerula....grzeslaw90 pisze: ↑24 sie 2022, 13:16 Jeżeli rzeczywiście nie ma szans na zdobycie efektów pozwalających przekraczać wodę/góry to bez homeruli się niestety nie da.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Fanowski dodatek o nazwie 'Polackie angielszczyzny'MowMiStefan pisze: ↑24 sie 2022, 16:01I siedze i googluje wiki, reddita, bggeeka.... co to za artefakt ta Homerula....grzeslaw90 pisze: ↑24 sie 2022, 13:16 Jeżeli rzeczywiście nie ma szans na zdobycie efektów pozwalających przekraczać wodę/góry to bez homeruli się niestety nie da.
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Gdzieś widziałem, chyba u Planszowego Dobromira, taki super dodatek do MK - róża wiatrów.
Zrobiłem sobie własną wersję czyli na jednym kaflu układam na każdym zew hexie kryształ innego koloru, po dobraniu kafla odwracam go i rzucam kością, po czym obracam kafel zgodnie z wyrzuconym wynikiem. Nie układam już mapy zgodnie z zasadami, czyli literką w jednym kierunku.
Super uatrakcyjnia to rozgrywkę, przynajmniej ja daję temu rozwiązaniu 10/10
Zrobiłem sobie własną wersję czyli na jednym kaflu układam na każdym zew hexie kryształ innego koloru, po dobraniu kafla odwracam go i rzucam kością, po czym obracam kafel zgodnie z wyrzuconym wynikiem. Nie układam już mapy zgodnie z zasadami, czyli literką w jednym kierunku.
Super uatrakcyjnia to rozgrywkę, przynajmniej ja daję temu rozwiązaniu 10/10
- ave.crux
- Posty: 1732
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 811 times
- Been thanked: 1255 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Czy wzmocnione działanie tej karty powoduje, że możemy w swojej turze użyć tych 2 kości które bierzemy oprócz otrzymania znaczników many?
Graliśmy, że nie, że ułożenie kości powoduje tylko pobranie danych znaczników many, a same nie były używane jako mana. Pytanie zrodziło się po tym jak na innej karcie był zapis, w którym karta ewidentnie kazała zwrócić kość do źródła od razu po wykorzystaniu akcji.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 47 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Kompedium zasad z BGG:
—Mana Tokens Only—With the strong effect of Mana Draw, you get to use both mana tokens, but you do not get to use the mana die itself.
Przecież produkcja 4 many byłaby przegięciem
—Mana Tokens Only—With the strong effect of Mana Draw, you get to use both mana tokens, but you do not get to use the mana die itself.
Przecież produkcja 4 many byłaby przegięciem
- ave.crux
- Posty: 1732
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 811 times
- Been thanked: 1255 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Przegięciem to były cienie tezli i wylosowanie takich przeciwników na start, że ręce opadały ;D
no, ale koniec końców graliśmy dobrze, także dzięki za pomoc
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Witam
Wraz z Żonką zaczynamy przygodę z Mage Knight. Przestudiowałem instrukcję i staralem się znaleźć na forum ale... jest tego ogrom. Przepraszam jeśli już gdzieś była odpowiedź na to konkretne pytanie ale nie potrafię go znaleźć.
Mamy wroga z określoną tarczą (życiem) w górnej części żetonu. Obok ikony tarczy widnieje symbol pięści oznaczający odporność na obrażenia fizyczne.
A pytanie brzmi: czy w pierwszej fazie ataku (dystansowej/oblężniczej) jeśli takiemu wrogowi zadajemy atak dystansowy to czy jest to atak fizyczny (i musimy podwoić ilość potrzebnych obrażeń aby uniknąć przejscia do drugiej fazy ataku) czy też atak dystansowy nie hest atakiem fizycznym (i wystarczy atak zrównać z wartością obrony przeciwnika).
Czy też może obrażenia fizyczne to wszystkie obrażenia poza obrażeniami od żywiołów (ogień, lód)
Pozdrawiamy
Wraz z Żonką zaczynamy przygodę z Mage Knight. Przestudiowałem instrukcję i staralem się znaleźć na forum ale... jest tego ogrom. Przepraszam jeśli już gdzieś była odpowiedź na to konkretne pytanie ale nie potrafię go znaleźć.
Mamy wroga z określoną tarczą (życiem) w górnej części żetonu. Obok ikony tarczy widnieje symbol pięści oznaczający odporność na obrażenia fizyczne.
A pytanie brzmi: czy w pierwszej fazie ataku (dystansowej/oblężniczej) jeśli takiemu wrogowi zadajemy atak dystansowy to czy jest to atak fizyczny (i musimy podwoić ilość potrzebnych obrażeń aby uniknąć przejscia do drugiej fazy ataku) czy też atak dystansowy nie hest atakiem fizycznym (i wystarczy atak zrównać z wartością obrony przeciwnika).
Czy też może obrażenia fizyczne to wszystkie obrażenia poza obrażeniami od żywiołów (ogień, lód)
Pozdrawiamy
- ave.crux
- Posty: 1732
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 811 times
- Been thanked: 1255 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Obrażenia fizyczne to wszystkie obrażenia jakie zadajesz, które nie mają w tekście "obrażenia lodem/ogniem/zimnym ogniem", więc w tym przypadku zadajesz połowiczną liczbę obrażeń używając przykładowo ataku dystansowego 3Szeptuch pisze: ↑11 gru 2022, 11:45
A pytanie brzmi: czy w pierwszej fazie ataku (dystansowej/oblężniczej) jeśli takiemu wrogowi zadajemy atak dystansowy to czy jest to atak fizyczny (i musimy podwoić ilość potrzebnych obrażeń aby uniknąć przejscia do drugiej fazy ataku) czy też atak dystansowy nie hest atakiem fizycznym (i wystarczy atak zrównać z wartością obrony przeciwnika).
Czy też może obrażenia fizyczne to wszystkie obrażenia poza obrażeniami od żywiołów (ogień, lód)
Pozdrawiamy
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Mam sama podstawkę i wiem że ta z dodatkami jest zdecydowanie lepsza. Ale czy na sam początek przygody z tą grą daje rade czy to gra która bez dodatków słabo wygląda?
- ave.crux
- Posty: 1732
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 811 times
- Been thanked: 1255 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Mam Mage Knighta 2 lata. W scenariusz z dodatku grałem raz, bo jest to gra tak obszerna, że podstawka jest wystarczająca. Oczywiście jeżeli gra siadła to koniec końców będziesz chciał więcej, ale dodatki to nie jest jakiś gamechanger w stosunku do podstawki.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 952
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 246 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Bez dodatków na początek daje radę, ale nam czegoś brakowało. Jakoś za szybko się kończyło jeśli można tak powiedzieć o MK . Dodanie Volkara uzupełniło tę lukę i teraz gra jest dla mnie kompletna. Więcej kart też zawsze na propsie.
Trzeba pamiętać, że Volkar wydłuża grę a to nie każdemu pasuje.
Mechanik z Cieni Tezli nie użyłem jeszcze ani razu i mimo dziesiątek rozgrywek jakoś nie odczuwam potrzeby.
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Mnie się podobały te jednorazowe żetony, które się dostaje po pokonaniu konkretnych wrogów.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2023, 22:59 przez azazelmo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bruno
- Posty: 2081
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1529 times
- Been thanked: 1185 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Na początek zdecydowanie wystarczy. Jeszcze zdążysz opchnąć za grosze podstawkę, żeby za wszelką cenę zdobyć "wydanie ostateczne"
Jeśli będziesz grać intensywnie, to pierwsze czego Ci zabraknie, to nie dodatkowe scenariusze/Volkar/karty/kafle terenu, a bohaterowie. W podstawce jest ich czworo, a w dodatkach - kolejnych troje. Oczywiście "wanilia" jest już w pudle od Lacerty, ale żeby dotknąć pełni różnorodności, trzeba zagrać Krangiem czy Wilkorlicą
(Braevelara nakryjmy całunem milczenia )
W każdym razie, zamiast martwić się na wstępie, że czegoś Ci zabraknie, po prostu zagraj raz i drugi, żeby się przekonać, czy ten tytuł Ci w ogóle pasuje!
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
-
- Posty: 416
- Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
- Lokalizacja: Wroclaw
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 5 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Nie wiem w sumie czy to dobry temat, ale moze ktos poratuje.
Gralem kiedys dawno w podstawke raz czy dwa, pozniej kupilem UE i tak sobie lezy w szafce dluzszy czas z uwagi na brak czasu i koniecznosc ponownego przejscia przez obszerna instrukcje. Co byscie polecili na powrot do gry jak juz sie zorganizuje do odswiezenia: jaki scenariusz, jaki bohater, jakie elementy dodatkow?
Gralem kiedys dawno w podstawke raz czy dwa, pozniej kupilem UE i tak sobie lezy w szafce dluzszy czas z uwagi na brak czasu i koniecznosc ponownego przejscia przez obszerna instrukcje. Co byscie polecili na powrot do gry jak juz sie zorganizuje do odswiezenia: jaki scenariusz, jaki bohater, jakie elementy dodatkow?
- Bruno
- Posty: 2081
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1529 times
- Been thanked: 1185 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Jeśli w miarę bezproblemowo odświeżysz sobie reguły, to zagraj w podstawowy (pełen) podbój. Jeśli nie będziesz czuł się pewnie, to zagraj pierwszy rekonesans. Na początek nie bierz nic z dodatków - jeszcze zdążysz to zrobić, a tymczasem im mniej dodatkowych zasad, tym lepiej. Zagraj Tovakiem (walka, raczej bez czarów) lub Goldyxem (żonglowanie maną, a więc i łatwość operowania czarami) - zależnie od Twoich preferencji względem stylu gry.piogar pisze: ↑17 lut 2023, 00:10 Nie wiem w sumie czy to dobry temat, ale moze ktos poratuje.
Gralem kiedys dawno w podstawke raz czy dwa, pozniej kupilem UE i tak sobie lezy w szafce dluzszy czas z uwagi na brak czasu i koniecznosc ponownego przejscia przez obszerna instrukcje. Co byscie polecili na powrot do gry jak juz sie zorganizuje do odswiezenia: jaki scenariusz, jaki bohater, jakie elementy dodatkow?
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
W instrukcji czytałem, że karty rany wliczają się do limitu kart, ale co w przypadku, gdy ma się np. limit kart 6, i ma się te 6 kart na ręce, a przyjmie się obrażenia i zdobędzie się kolejne karty rany, czy tymczasowo można mieć więcej kart niż limit i co w przypadku następnej tury, jeśli ma się więcej kart niż limit?
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Nie ma limitu kart na ręce.Tijaczer pisze: ↑11 maja 2023, 19:02 W instrukcji czytałem, że karty rany wliczają się do limitu kart, ale co w przypadku, gdy ma się np. limit kart 6, i ma się te 6 kart na ręce, a przyjmie się obrażenia i zdobędzie się kolejne karty rany, czy tymczasowo można mieć więcej kart niż limit i co w przypadku następnej tury, jeśli ma się więcej kart niż limit?
Jest tylko limit do ilu kart się dobiera. Jak masz więcej kart to nie dobierasz nowych i tyle