Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
Jestem po 3 grach z kolegą na tts, póki co mamy kilka obserwacji:
- ołtarze są na tyle mocne że nie można odpuścić drugiemu graczowi na budowanie większej ich ilości, w pierwszej grze olałem ołtarze i skupiłem się na tożsamościach oraz demonach. Niestety, przegrałem tak sromotnie że już w następnych grach wiedziałem ze praktycznie ciężko wygrać nie idąc w ołtarze. Ołtarz rozwinięty do 3 poziomu jest potężny i na dwóch graczy ten kto pierwszy go dorwie to zaczyna troszkę uciekać.
- dla nowych graczy pilnowanie tylu warunków szybszego zakończenia gry może być naprawdę bardzo ciężkie - co prawda jest karta pomocy na tts ale i tak na planszy walka o grobowce pochłania tyle uwagi ze nie zawsze dało się pilnować tych specjalnych warunków końca gry. Może jest ich trochę za dużo?
- karty świątyń - dają dodatkowe pole akcji na które ani razu nie poszedł nikt z nas - bonus jaki oferują wydawał się nam zbyt mały w stosunku do ceny jaką musimy zapłacić, może warto się temu przyjrzeć jak często to pole statystycznie jest wybierane...
- ikonografia, a konkretnie ikonka cieni jest bardzo podobna do ikonki demonów, co parę razy zmyliło nas na kartach wpływów, gdyby chociaż kolorami sie różniły bo kształt mają podobny.
A tak ogólnie to wrażenia MEGA - co prawda po pierwszym czytaniu instrukcji łapałem sie za głowę i zastanawiałem się czy będę w stanie dobrze wytłumaczyć zasady w grupie ale obejrzenie tutoriala na yt rozjaśniło wiele kwestii i bawiłem się świetnie - projekt wsparty
Nawet nie wiedziałem, że tyle egzotycznych terminów i nazw które tkwiły gdzieś z tyłu głowy pochodzą z mitologi sumeryjskiej więc + za walor edukacyjny dla mnie.
Na pewno poprawie wymaga instrukcja - niestety ale było kilka rzeczy które nie są klarownie zobrazowane lub łopatologicznie wytłumaczone (serio - lubię jak instrukcja traktuje gracza jak niepełnosprytnego i pokazuje dokładnie palcem TO WOLNO a TO NIEWOLNO, to oszczędza wszystkim nerwów i nie potrzebnych przestojów czekając aż ktoś skończy wertować instrukcje) i tak na szybko kilka rzeczy:
1. czy używając akcji Ołtarz mogę budować kolejne nowe ołtarze tam gdzie mam obecność; czy może po zbudowaniu pierwszego akcja Ołtarz daje mi jedynie możliwość rozbudowania już posiadanego?
2. akcja triada śmierci pozwala zbudować ołtarz triady ale trzeba posiadać wcześniej spełniony warunek posiadania ołtarza trzeciego poziomu. Czy zbudowany ołtarz triady i rozwinięty do trzeciego poziomu daje możliwość na zakup kolejnego ołtarza triady?
3. wygrywanie czasu lamentu w grobowcu przez duszę neutralną - rozumiem że dusza neutralna blokuje swoim żetonem pole nagrody z tego grobowca natomiast które pole? pierwsze z lewej? wybrane przez gracza? losowo?
Widzę że autor zagląda tutaj na forum więc liczę że dotrze do niego kolejny feedback
- ołtarze są na tyle mocne że nie można odpuścić drugiemu graczowi na budowanie większej ich ilości, w pierwszej grze olałem ołtarze i skupiłem się na tożsamościach oraz demonach. Niestety, przegrałem tak sromotnie że już w następnych grach wiedziałem ze praktycznie ciężko wygrać nie idąc w ołtarze. Ołtarz rozwinięty do 3 poziomu jest potężny i na dwóch graczy ten kto pierwszy go dorwie to zaczyna troszkę uciekać.
- dla nowych graczy pilnowanie tylu warunków szybszego zakończenia gry może być naprawdę bardzo ciężkie - co prawda jest karta pomocy na tts ale i tak na planszy walka o grobowce pochłania tyle uwagi ze nie zawsze dało się pilnować tych specjalnych warunków końca gry. Może jest ich trochę za dużo?
- karty świątyń - dają dodatkowe pole akcji na które ani razu nie poszedł nikt z nas - bonus jaki oferują wydawał się nam zbyt mały w stosunku do ceny jaką musimy zapłacić, może warto się temu przyjrzeć jak często to pole statystycznie jest wybierane...
- ikonografia, a konkretnie ikonka cieni jest bardzo podobna do ikonki demonów, co parę razy zmyliło nas na kartach wpływów, gdyby chociaż kolorami sie różniły bo kształt mają podobny.
A tak ogólnie to wrażenia MEGA - co prawda po pierwszym czytaniu instrukcji łapałem sie za głowę i zastanawiałem się czy będę w stanie dobrze wytłumaczyć zasady w grupie ale obejrzenie tutoriala na yt rozjaśniło wiele kwestii i bawiłem się świetnie - projekt wsparty
Nawet nie wiedziałem, że tyle egzotycznych terminów i nazw które tkwiły gdzieś z tyłu głowy pochodzą z mitologi sumeryjskiej więc + za walor edukacyjny dla mnie.
Na pewno poprawie wymaga instrukcja - niestety ale było kilka rzeczy które nie są klarownie zobrazowane lub łopatologicznie wytłumaczone (serio - lubię jak instrukcja traktuje gracza jak niepełnosprytnego i pokazuje dokładnie palcem TO WOLNO a TO NIEWOLNO, to oszczędza wszystkim nerwów i nie potrzebnych przestojów czekając aż ktoś skończy wertować instrukcje) i tak na szybko kilka rzeczy:
1. czy używając akcji Ołtarz mogę budować kolejne nowe ołtarze tam gdzie mam obecność; czy może po zbudowaniu pierwszego akcja Ołtarz daje mi jedynie możliwość rozbudowania już posiadanego?
2. akcja triada śmierci pozwala zbudować ołtarz triady ale trzeba posiadać wcześniej spełniony warunek posiadania ołtarza trzeciego poziomu. Czy zbudowany ołtarz triady i rozwinięty do trzeciego poziomu daje możliwość na zakup kolejnego ołtarza triady?
3. wygrywanie czasu lamentu w grobowcu przez duszę neutralną - rozumiem że dusza neutralna blokuje swoim żetonem pole nagrody z tego grobowca natomiast które pole? pierwsze z lewej? wybrane przez gracza? losowo?
Widzę że autor zagląda tutaj na forum więc liczę że dotrze do niego kolejny feedback
Re: KUR-NU-GI (Aleksander Jagodziński)
W sumie w takim wypadku możnaby przyblokować takie pola? Zaje mi się bardzo często jest robiony taki zabieg w grach na mniejszą liczbę osób. jeśli się oczywiście da
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 maja 2019, 11:57
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: KUR-NU-GI (Aleksander Jagodziński)
Bardzo dziękuję za feedback i wrażenia z gry:) Odniosę się do kilku kwestii. Przy kolejnych grach okaże się, że nie zawsze trzeba iść w Ołtarze, ale faktycznie są one mocnym bonusem zwłaszcza jeśli gracz w miarę szybko określi swoją strategię. Warunki końca gry spełniają też rolę zwiększacza "regrywlności". Może w dwie osoby lepiej widać kto na co "poluje" ale przy większej liczbie graczy już nie jest to takie proste. Karty Świątyń....ich siła wyjdzie przy kolejnych grach:). Ikonki są ciągle optymalizowane. Teraz pytania: 1. Można budować dowolną ilość Ołtarzy lub rozbudowywać ten który już mamy. Należy tylko pamiętać że budowa wymaga Obecności. 2.Triady też można budować do woli. Warunkiem jest posiadanie jakiegokolwiek Oltarza 3 poziomu (wystarczy 1). 3. Wydawało mi się ze jest to juz uwzglednione w instrukcji. Liczymy od górnego rzędu z lewej. Mam nadzieję że nie pominąłem niczego ważnego.dawciu pisze: ↑22 wrz 2021, 09:11 Jestem po 3 grach z kolegą na tts, póki co mamy kilka obserwacji:
- ołtarze są na tyle mocne że nie można odpuścić drugiemu graczowi na budowanie większej ich ilości, w pierwszej grze olałem ołtarze i skupiłem się na tożsamościach oraz demonach. Niestety, przegrałem tak sromotnie że już w następnych grach wiedziałem ze praktycznie ciężko wygrać nie idąc w ołtarze. Ołtarz rozwinięty do 3 poziomu jest potężny i na dwóch graczy ten kto pierwszy go dorwie to zaczyna troszkę uciekać.
- dla nowych graczy pilnowanie tylu warunków szybszego zakończenia gry może być naprawdę bardzo ciężkie - co prawda jest karta pomocy na tts ale i tak na planszy walka o grobowce pochłania tyle uwagi ze nie zawsze dało się pilnować tych specjalnych warunków końca gry. Może jest ich trochę za dużo?
- karty świątyń - dają dodatkowe pole akcji na które ani razu nie poszedł nikt z nas - bonus jaki oferują wydawał się nam zbyt mały w stosunku do ceny jaką musimy zapłacić, może warto się temu przyjrzeć jak często to pole statystycznie jest wybierane...
- ikonografia, a konkretnie ikonka cieni jest bardzo podobna do ikonki demonów, co parę razy zmyliło nas na kartach wpływów, gdyby chociaż kolorami sie różniły bo kształt mają podobny.
A tak ogólnie to wrażenia MEGA - co prawda po pierwszym czytaniu instrukcji łapałem sie za głowę i zastanawiałem się czy będę w stanie dobrze wytłumaczyć zasady w grupie ale obejrzenie tutoriala na yt rozjaśniło wiele kwestii i bawiłem się świetnie - projekt wsparty
Nawet nie wiedziałem, że tyle egzotycznych terminów i nazw które tkwiły gdzieś z tyłu głowy pochodzą z mitologi sumeryjskiej więc + za walor edukacyjny dla mnie.
Na pewno poprawie wymaga instrukcja - niestety ale było kilka rzeczy które nie są klarownie zobrazowane lub łopatologicznie wytłumaczone (serio - lubię jak instrukcja traktuje gracza jak niepełnosprytnego i pokazuje dokładnie palcem TO WOLNO a TO NIEWOLNO, to oszczędza wszystkim nerwów i nie potrzebnych przestojów czekając aż ktoś skończy wertować instrukcje) i tak na szybko kilka rzeczy:
1. czy używając akcji Ołtarz mogę budować kolejne nowe ołtarze tam gdzie mam obecność; czy może po zbudowaniu pierwszego akcja Ołtarz daje mi jedynie możliwość rozbudowania już posiadanego?
2. akcja triada śmierci pozwala zbudować ołtarz triady ale trzeba posiadać wcześniej spełniony warunek posiadania ołtarza trzeciego poziomu. Czy zbudowany ołtarz triady i rozwinięty do trzeciego poziomu daje możliwość na zakup kolejnego ołtarza triady?
3. wygrywanie czasu lamentu w grobowcu przez duszę neutralną - rozumiem że dusza neutralna blokuje swoim żetonem pole nagrody z tego grobowca natomiast które pole? pierwsze z lewej? wybrane przez gracza? losowo?
Widzę że autor zagląda tutaj na forum więc liczę że dotrze do niego kolejny feedback
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 maja 2019, 11:57
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: KUR-NU-GI (Aleksander Jagodziński)
W grze 2 i 3 osobowej niektóre pola akcji są wyłączone z gry.
Re: KUR-NU-GI (Aleksander Jagodziński)
właśnie przeglądam instrukcje i jest tylko taki zapis:A.Jagodziński pisze: ↑22 wrz 2021, 17:26 3. Wydawało mi się ze jest to juz uwzglednione w instrukcji. Liczymy od górnego rzędu z lewej. Mam nadzieję że nie pominąłem niczego ważnego.
"Dodatkowo gracz, który dysponował największą Siłą Lamentu SL, wybiera jedną z nagród danego Grobowca i oznacza ją znacznikiem w swoim kolorze – otrzymując tą nagrodę. Już nikt inny jej nie zdobędzie."
potem jest jeszcze przykład:
"Trzecim i ostatnim krokiem dla tego Grobowca jest wybór nagrody przez gracza żółtego za wygranie Czasu Lamentu. Kładzie on swój znacznik gracza na jednym z dostępnych pól Nagród – otrzymując od razu nagrodę, na której polu położył znacznik"
I to tyle, brak wpisu o tym jak zachowują sie wygrane w przypadku neutralnej duszy, chyba że jest to gdzieś w innym miejscu.
- anitroche
- Posty: 793
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 722 times
- Been thanked: 801 times
- Kontakt:
Re: KUR-NU-GI (Aleksander Jagodziński)
Jak grałam w rozgrywkę solo, to było to wyjaśnione nawet na pokazanym przykładzie. Ale możliwe, że było to wyjaśnione tylko w części instrukcji dotyczącej rozgrywki solo, a zapomnieli to dodać w głównej instrukcji.dawciu pisze: ↑23 wrz 2021, 13:07właśnie przeglądam instrukcje i jest tylko taki zapis:A.Jagodziński pisze: ↑22 wrz 2021, 17:26 3. Wydawało mi się ze jest to juz uwzglednione w instrukcji. Liczymy od górnego rzędu z lewej. Mam nadzieję że nie pominąłem niczego ważnego.
"Dodatkowo gracz, który dysponował największą Siłą Lamentu SL, wybiera jedną z nagród danego Grobowca i oznacza ją znacznikiem w swoim kolorze – otrzymując tą nagrodę. Już nikt inny jej nie zdobędzie."
potem jest jeszcze przykład:
"Trzecim i ostatnim krokiem dla tego Grobowca jest wybór nagrody przez gracza żółtego za wygranie Czasu Lamentu. Kładzie on swój znacznik gracza na jednym z dostępnych pól Nagród – otrzymując od razu nagrodę, na której polu położył znacznik"
I to tyle, brak wpisu o tym jak zachowują sie wygrane w przypadku neutralnej duszy, chyba że jest to gdzieś w innym miejscu.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Re: KUR-NU-GI (Aleksander Jagodziński)
No ale takie właśnie drobne szczegóły wpływają na ogólny odbiór instrukcji - zobacz, ja nie przeczytałem wariantu solo, bo nie gram solo, więc taka zasada do mnie nie dotarła. Jest chyba jeszcze czas na wprowadzanie poprawek do instrukcji więc wspominam co umknęło
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 maja 2019, 11:57
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: KUR-NU-GI (Aleksander Jagodziński)
Wielkie dzięki za wyłapanie tego błędu. Wiem, że był taki punkt w opisie. Musiał mi gdzieś umknąć przy składzie.dawciu pisze: ↑23 wrz 2021, 13:07właśnie przeglądam instrukcje i jest tylko taki zapis:A.Jagodziński pisze: ↑22 wrz 2021, 17:26 3. Wydawało mi się ze jest to juz uwzglednione w instrukcji. Liczymy od górnego rzędu z lewej. Mam nadzieję że nie pominąłem niczego ważnego.
"Dodatkowo gracz, który dysponował największą Siłą Lamentu SL, wybiera jedną z nagród danego Grobowca i oznacza ją znacznikiem w swoim kolorze – otrzymując tą nagrodę. Już nikt inny jej nie zdobędzie."
potem jest jeszcze przykład:
"Trzecim i ostatnim krokiem dla tego Grobowca jest wybór nagrody przez gracza żółtego za wygranie Czasu Lamentu. Kładzie on swój znacznik gracza na jednym z dostępnych pól Nagród – otrzymując od razu nagrodę, na której polu położył znacznik"
I to tyle, brak wpisu o tym jak zachowują sie wygrane w przypadku neutralnej duszy, chyba że jest to gdzieś w innym miejscu.
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 maja 2019, 11:57
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: KUR-NU-GI (Aleksander Jagodziński)
Jest w wariancie solo. W grze 2 osobowej, taka dusza nie umieszcza znacznika za wygrany Grobowiec (ona tylko zmienia konfiguracjś Siły w Grobowcach)anitroche pisze: ↑23 wrz 2021, 13:10Jak grałam w rozgrywkę solo, to było to wyjaśnione nawet na pokazanym przykładzie. Ale możliwe, że było to wyjaśnione tylko w części instrukcji dotyczącej rozgrywki solo, a zapomnieli to dodać w głównej instrukcji.dawciu pisze: ↑23 wrz 2021, 13:07właśnie przeglądam instrukcje i jest tylko taki zapis:A.Jagodziński pisze: ↑22 wrz 2021, 17:26 3. Wydawało mi się ze jest to juz uwzglednione w instrukcji. Liczymy od górnego rzędu z lewej. Mam nadzieję że nie pominąłem niczego ważnego.
"Dodatkowo gracz, który dysponował największą Siłą Lamentu SL, wybiera jedną z nagród danego Grobowca i oznacza ją znacznikiem w swoim kolorze – otrzymując tą nagrodę. Już nikt inny jej nie zdobędzie."
potem jest jeszcze przykład:
"Trzecim i ostatnim krokiem dla tego Grobowca jest wybór nagrody przez gracza żółtego za wygranie Czasu Lamentu. Kładzie on swój znacznik gracza na jednym z dostępnych pól Nagród – otrzymując od razu nagrodę, na której polu położył znacznik"
I to tyle, brak wpisu o tym jak zachowują sie wygrane w przypadku neutralnej duszy, chyba że jest to gdzieś w innym miejscu.
Re: KUR-NU-GI (Aleksander Jagodziński)
Z racji że gry dotarły do wspierających oraz szykuję się do pierwszej rozgrywki mam kilka pytań odnośnie zasad, może innym również się przyda
1) Czy podczas czasu lamentu w fazie ruchu dusz, ruch wykonuje tylko dusza czy również można się poruszać innymi figurkami? Demony wiem że mogą ale np. cienie również? Wtedy zapis na bramach odnośnie ruchu wszystkich wymienionych byłby bez sensu? Co z duszą neutralną w grze dla 2 graczy - jak przechodzi przez naszą bramę pobieramy vril z banku?
2) Czy podczas ww. kroku każdy gracz w kolejności inicjatywy rusza się wszystkim czym może czy tylko jedną figurką i koniec?
3) Czy podczas akcji które mają wariant "albo" mogą część wykonać z jednego wariantu a część z drugiego? Czy tylko jeden wariant i nie mieszamy? Np. podczas akcji "manipulacja" podwyższyć wartość na dwóch kościach na planszy gracza i jednocześnie obniżyć na dwóch na planszy głównej i zgarnąć za to 2 vril?
4) Kto wygrywa remisy na punktach po podliczeniu końcowym? Podobnie jak podczas CL ten gracz który jest wyżej na inicjatywie?
5) Czy umiejętności niektórych kart wpływów, ołtarzy itp. dotyczące np podniesienia lub obniżenia wartości na kościach, odnosi się to do dowolnych kości, nawet przeciwnika?
6) Czy instnieje opcja zamiany miejscami posiadanych kart tożsamości np akcją obłąkania?
7) Czy akcją "brama" można przenieść aktualnie posiadaną bramę na inne miejsce bez zmiany jej poziomu? Np. kiedy zmieniliśmy w międzyczasie siłę naszej duszy/cieni ale wolelibyśmy zachować kartę aktualnie posiadanej bramy tylko że w innym miejscu ją przestawić.
Na razie to tyle, ale po rozegraniu próbnej partii na dwie ręce, już widać że gra ma ogromną perspektywę na prostowanie zwojów
1) Czy podczas czasu lamentu w fazie ruchu dusz, ruch wykonuje tylko dusza czy również można się poruszać innymi figurkami? Demony wiem że mogą ale np. cienie również? Wtedy zapis na bramach odnośnie ruchu wszystkich wymienionych byłby bez sensu? Co z duszą neutralną w grze dla 2 graczy - jak przechodzi przez naszą bramę pobieramy vril z banku?
2) Czy podczas ww. kroku każdy gracz w kolejności inicjatywy rusza się wszystkim czym może czy tylko jedną figurką i koniec?
3) Czy podczas akcji które mają wariant "albo" mogą część wykonać z jednego wariantu a część z drugiego? Czy tylko jeden wariant i nie mieszamy? Np. podczas akcji "manipulacja" podwyższyć wartość na dwóch kościach na planszy gracza i jednocześnie obniżyć na dwóch na planszy głównej i zgarnąć za to 2 vril?
4) Kto wygrywa remisy na punktach po podliczeniu końcowym? Podobnie jak podczas CL ten gracz który jest wyżej na inicjatywie?
5) Czy umiejętności niektórych kart wpływów, ołtarzy itp. dotyczące np podniesienia lub obniżenia wartości na kościach, odnosi się to do dowolnych kości, nawet przeciwnika?
6) Czy instnieje opcja zamiany miejscami posiadanych kart tożsamości np akcją obłąkania?
7) Czy akcją "brama" można przenieść aktualnie posiadaną bramę na inne miejsce bez zmiany jej poziomu? Np. kiedy zmieniliśmy w międzyczasie siłę naszej duszy/cieni ale wolelibyśmy zachować kartę aktualnie posiadanej bramy tylko że w innym miejscu ją przestawić.
Na razie to tyle, ale po rozegraniu próbnej partii na dwie ręce, już widać że gra ma ogromną perspektywę na prostowanie zwojów
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 maja 2019, 11:57
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: KUR-NU-GI (Aleksander Jagodziński)
Postaram się odpowiedzieć w miarę sprawnie:)Ardagast pisze: ↑20 paź 2022, 20:49 Z racji że gry dotarły do wspierających oraz szykuję się do pierwszej rozgrywki mam kilka pytań odnośnie zasad, może innym również się przyda
1) Czy podczas czasu lamentu w fazie ruchu dusz, ruch wykonuje tylko dusza czy również można się poruszać innymi figurkami? Demony wiem że mogą ale np. cienie również? Wtedy zapis na bramach odnośnie ruchu wszystkich wymienionych byłby bez sensu? Co z duszą neutralną w grze dla 2 graczy - jak przechodzi przez naszą bramę pobieramy vril z banku?
2) Czy podczas ww. kroku każdy gracz w kolejności inicjatywy rusza się wszystkim czym może czy tylko jedną figurką i koniec?
3) Czy podczas akcji które mają wariant "albo" mogą część wykonać z jednego wariantu a część z drugiego? Czy tylko jeden wariant i nie mieszamy? Np. podczas akcji "manipulacja" podwyższyć wartość na dwóch kościach na planszy gracza i jednocześnie obniżyć na dwóch na planszy głównej i zgarnąć za to 2 vril?
4) Kto wygrywa remisy na punktach po podliczeniu końcowym? Podobnie jak podczas CL ten gracz który jest wyżej na inicjatywie?
5) Czy umiejętności niektórych kart wpływów, ołtarzy itp. dotyczące np podniesienia lub obniżenia wartości na kościach, odnosi się to do dowolnych kości, nawet przeciwnika?
6) Czy instnieje opcja zamiany miejscami posiadanych kart tożsamości np akcją obłąkania?
7) Czy akcją "brama" można przenieść aktualnie posiadaną bramę na inne miejsce bez zmiany jej poziomu? Np. kiedy zmieniliśmy w międzyczasie siłę naszej duszy/cieni ale wolelibyśmy zachować kartę aktualnie posiadanej bramy tylko że w innym miejscu ją przestawić.
Na razie to tyle, ale po rozegraniu próbnej partii na dwie ręce, już widać że gra ma ogromną perspektywę na prostowanie zwojów
1) Cienie mogą się poruszać w wyniku działania Ołtarza Enlila na 3 poziomie. Dusza Neutralna nie ma własnych zasobów-jest tylko pewną zmienną liczbową w Grobowcach-więc nie pobiera się od niej opłaty.
2)Rusza wszystkimi figurkami, którymi chce
3) Akcja nie może być dzielona-można wykonać albo jedno albo drugie
4)Tak, wygrywa inicjatywa
5)Tak
6)Zamiany miejscami nie-można jedynie zastąpić jedną kartę inną. Położenie kart Tożsamości jest stałe i przypisane do masek.
7) Można, ale tylko jeśli nie zmieniła nam się wartość Siła Lamentu. Brama zawsze powiązana jest z wartościami SL Duszy i Cieni. Jeśli nasza siła się zmieniła i chcemy ponownie skorzystać z akcji brama, będziemy musieli zmienić też kartę (oczywiście karta musi być dostępna)
- zawias
- Posty: 228
- Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Re: KUR-NU-GI - zasady, pytania
Jestem po pierwszej, trzyosobowej partii i mam pytanie do ołtarzy Triady. Czy żeby pozyskać drugi ołtarz Triady trzeba mieć drugi ołtarz podstawowy na 3 poziomie ? Czy wystarczy mieć jeden zwykły ołtarz na 3 poziomie i można kupować Triady do woli ? (w instrukcji nie jest to zabronione). Jeśli druga opcja, to wydaje się to bardzo OP zwłaszcza jeśli tylko jeden gracz ma ołtarz 3 poziomu
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 maja 2019, 11:57
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: KUR-NU-GI - zasady, pytania
Wystarczy jeden i można do woli budować ołtarzy triady. Kto pierwszy ten lepszy:)zawias pisze: ↑21 paź 2022, 10:22 Jestem po pierwszej, trzyosobowej partii i mam pytanie do ołtarzy Triady. Czy żeby pozyskać drugi ołtarz Triady trzeba mieć drugi ołtarz podstawowy na 3 poziomie ? Czy wystarczy mieć jeden zwykły ołtarz na 3 poziomie i można kupować Triady do woli ? (w instrukcji nie jest to zabronione). Jeśli druga opcja, to wydaje się to bardzo OP zwłaszcza jeśli tylko jeden gracz ma ołtarz 3 poziomu
- zawias
- Posty: 228
- Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Re: Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
Dziękuję za szybką odpowiedź. A to jeszcze mam jedno pytanie. Czy jeśli skończyłyby się znaczniki graczy (w sumie mieliśmy sytuację, że gracz wykorzystał swoje 11 znaczników gracza) i trzeba by dołożyć kolejny to można go zastąpić czymś innym? Czy znaczniki są limitowane do 11 i np. wtedy nie mógłby wziąć nagrody ?
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 maja 2019, 11:57
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
Można zastąpić. Przyznam, że podczas testów nie zdarzyła nam się taka sytuacja. Graliście do ostatniego Czasu Lamentu? Rozumiem, że gracz musiał też sporo kart Wpływów zaznaczyć?zawias pisze: ↑21 paź 2022, 12:34 Dziękuję za szybką odpowiedź. A to jeszcze mam jedno pytanie. Czy jeśli skończyłyby się znaczniki graczy (w sumie mieliśmy sytuację, że gracz wykorzystał swoje 11 znaczników gracza) i trzeba by dołożyć kolejny to można go zastąpić czymś innym? Czy znaczniki są limitowane do 11 i np. wtedy nie mógłby wziąć nagrody ?
- zawias
- Posty: 228
- Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Re: Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
Kumpel miał dużo wygranych w grobowcach i zaznaczonych kart. Generalnie nie skończyły się, ale były na styk. Jak będziemy lepiej grać, to będziemy pewnie bardziej balansować sytuację. Trochę oddaliśmy mu zwycięstwo i wygrał przedwcześnie po trzecim Czasie Lamentu.A.Jagodziński pisze: ↑21 paź 2022, 15:21Można zastąpić. Przyznam, że podczas testów nie zdarzyła nam się taka sytuacja. Graliście do ostatniego Czasu Lamentu? Rozumiem, że gracz musiał też sporo kart Wpływów zaznaczyć?zawias pisze: ↑21 paź 2022, 12:34 Dziękuję za szybką odpowiedź. A to jeszcze mam jedno pytanie. Czy jeśli skończyłyby się znaczniki graczy (w sumie mieliśmy sytuację, że gracz wykorzystał swoje 11 znaczników gracza) i trzeba by dołożyć kolejny to można go zastąpić czymś innym? Czy znaczniki są limitowane do 11 i np. wtedy nie mógłby wziąć nagrody ?
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 13 sie 2012, 20:33
Re: Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
Czy po zagraniu karty wpływu usuwa się swój znacznik z pola kart wpływu danego boga?
Widzę, że w trybie Kapłana tak (str12) ale w trybie nowicjusza nie ma o tym mowy.
Widzę, że w trybie Kapłana tak (str12) ale w trybie nowicjusza nie ma o tym mowy.
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 maja 2019, 11:57
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
Tak, oczywiście. To ogólna zasada.KrecikOwsik pisze: ↑21 paź 2022, 21:55 Czy po zagraniu karty wpływu usuwa się swój znacznik z pola kart wpływu danego boga?
Widzę, że w trybie Kapłana tak (str12) ale w trybie nowicjusza nie ma o tym mowy.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 13 sie 2012, 20:33
Re: Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
Musiałem to gdzieś zgubić przy czytaniu instrukcji, dzięki serdeczne.
Re: Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
@A.Jagodziński - chyba najlepiej skierować pytanie do autora gry Super, że z nami jesteś
Czy instrukcja dostępna pod: link jest zgodna z najnowszą wersją (tą wersją w pudełku z grą) - nie porównywałem tekstu, ale zauważyłem różnice na zdjęciach.
Czy instrukcja dostępna pod: link jest zgodna z najnowszą wersją (tą wersją w pudełku z grą) - nie porównywałem tekstu, ale zauważyłem różnice na zdjęciach.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 maja 2019, 11:57
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
Najnowszej instrukcji nigdzie nie zamieszczaliśmy. Mam nadzieję, że aktualna wersja pojawi się np. na bgg. Póki co dostępna jest tylko w pudełku z grą, chociaż istotnych różnic między tymi
obiema wersjami raczej nie będzie. Bardziej kosmetyka.
- raiden25
- Posty: 1470
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
Pod dwóch filmach z regulami gry (na prototypie) oraz przeczytaniem instrukcji mam pytania głównie o demona:
1. „Aby mieć możliwość przywołania Demona wystarczy w CL (wybaczcie ze nie stosuje potrójnych oznaczeń co mam na myśli, nie mam Was za idiotów jak autor gry) zagrać conajmniej dwie karty wpływu” <- chodzi tu o zagrane karty podczas całej rozgrywki a nie rundy?
2. Gdy wykorzystuje druga kartę W, muszę umieścić ją obok tej pierwszej? Kolejne umieszczam na nich jak chce (z lewej lub prawej) tworząc „ewentualnie” nowy schemat?
3. Bez znaczenia czy to zrobie (dołożę nowa kartę czy zostawię swój układ bez zmian), w kolejnej rundzie mogę pozyskać kolejnego demona (nawet z tych samych kart które leżały wcześniej o ile użyje drugiego koloru w celu pozyskania innego demona?
Dwa zdania ode mnie:
1. Trzy krotne oznaczenie akcji wprowadza chaos i zmniejsza czytelność kart.
Przykład:
a) „CZAS LAMENTU CL ” czyli NAZWA / SKROT NAZWY / IKONA FAZY CZASU LAMENTU. Serio? Pierwszy raz widze to w grze. Wystarczyło używać jednego z tych 3 oznaczeń i wszystko było by czytelniejsze a teksty na kartach zajmowałby 3x mniej miejsca. Czy to projektowała osoba która gra w Planszowki? No chyba nie
b) To samo „karta wpływu i ikona karty W”. PO TO STOSUJE SIĘ IKONOGRAFIĘ BY UŻYĆ MNIEJ TEKSTU - Panie autorze…. Masło Maślane, dramat.
C) Podobna sprawa tyczy się akcji zwiększenia SL Duszy oznaczone jak na karcie zielona strzałka do góry i całe zdanie dodatkowo.
Wystarczyło by dać ikonę Duszy z zielona strzałka w prawo (bo w prawo się zwiększa jej poziom) oraz liczba o ile poziomów zwiększamy - koniec. W przypadku Cieni analogicznie tylko strzałka w lewo bo w lewo zwiększa się jej poziom. Duże, czytelne, przyspiesza rozumienie karty dwukrotnie.
Może trochę ostro ale siedzę z ta gra 2 dni i nie wiem jak można tak popsuć oznaczenia i jej czytelność.
Pochwalić za to można Panią Joanne Lamch za fotografie tożsamości - niesamowicie klimatyczne.
PS. Panie Autorze, nie chcesz Pan udostępnić piku z kartami? Poprawie sobie po swojemu i wydrukuje
1. „Aby mieć możliwość przywołania Demona wystarczy w CL (wybaczcie ze nie stosuje potrójnych oznaczeń co mam na myśli, nie mam Was za idiotów jak autor gry) zagrać conajmniej dwie karty wpływu” <- chodzi tu o zagrane karty podczas całej rozgrywki a nie rundy?
2. Gdy wykorzystuje druga kartę W, muszę umieścić ją obok tej pierwszej? Kolejne umieszczam na nich jak chce (z lewej lub prawej) tworząc „ewentualnie” nowy schemat?
3. Bez znaczenia czy to zrobie (dołożę nowa kartę czy zostawię swój układ bez zmian), w kolejnej rundzie mogę pozyskać kolejnego demona (nawet z tych samych kart które leżały wcześniej o ile użyje drugiego koloru w celu pozyskania innego demona?
Dwa zdania ode mnie:
1. Trzy krotne oznaczenie akcji wprowadza chaos i zmniejsza czytelność kart.
Przykład:
a) „CZAS LAMENTU CL ” czyli NAZWA / SKROT NAZWY / IKONA FAZY CZASU LAMENTU. Serio? Pierwszy raz widze to w grze. Wystarczyło używać jednego z tych 3 oznaczeń i wszystko było by czytelniejsze a teksty na kartach zajmowałby 3x mniej miejsca. Czy to projektowała osoba która gra w Planszowki? No chyba nie
b) To samo „karta wpływu i ikona karty W”. PO TO STOSUJE SIĘ IKONOGRAFIĘ BY UŻYĆ MNIEJ TEKSTU - Panie autorze…. Masło Maślane, dramat.
C) Podobna sprawa tyczy się akcji zwiększenia SL Duszy oznaczone jak na karcie zielona strzałka do góry i całe zdanie dodatkowo.
Wystarczyło by dać ikonę Duszy z zielona strzałka w prawo (bo w prawo się zwiększa jej poziom) oraz liczba o ile poziomów zwiększamy - koniec. W przypadku Cieni analogicznie tylko strzałka w lewo bo w lewo zwiększa się jej poziom. Duże, czytelne, przyspiesza rozumienie karty dwukrotnie.
Może trochę ostro ale siedzę z ta gra 2 dni i nie wiem jak można tak popsuć oznaczenia i jej czytelność.
Pochwalić za to można Panią Joanne Lamch za fotografie tożsamości - niesamowicie klimatyczne.
PS. Panie Autorze, nie chcesz Pan udostępnić piku z kartami? Poprawie sobie po swojemu i wydrukuje
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 maja 2019, 11:57
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
Spoiler:
- raiden25
- Posty: 1470
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
Nie uważam się za takiego. Mam w kolekcji ok 800 pozycji i nie kojarzę takiego oznaczania. Nie mówimy tu o wspomaganiu dla gracza. Bo serio trzeba pisać tak jak pokazałem w przykładzie: Czas Lamentu CL i oko? To jest powtarzane w co drugim zdaniu. Uważam Pan ze to potrzebne? Ze gracz by sobie nie poradził jak w co drugim zdaniu miał by samo CL albo sama ikonę? Ewentualnie po prostu pełna nazwe? Dałem swoje uwagi, mi przeszkadzało to w czytaniu instrukcji i niektórych elementów gry - tyle.A.Jagodziński pisze: ↑23 paź 2022, 14:36Nie jest Pan jedynym człowiekiem na świecie i wielu ludziom podobało się w instrukcji zestawienie symboli z opisami, bo po skończeniu opatrzyli się z oznaczeniami. W niektórych miejscach jest tylko ikon jak np na planszy więc ikona z nazwą ułatwia identyfikację danej karty. Panie graczu....proszę nie oskarżać innych, że nie grają w Planszówki. Nie jest Pan alfą i omegą. Gra ma wiele oznaczeń i sama nawigacja po ikonkach mogłaby być kłopotliwa. Po kilku grach przestanie Pan widzieć tekst i będzie się kierował samymi symbolami. I nie, nie mam graczy za idiotów. Takie stwierdzenie wykracza już poza ramy uprzejmości, e mimo wszystko odpowiem. Dobrze Pan interpretuje akcję Demon, bo niby czemu korzystać z niej tylko raz? Wszystko w instrukcji jest opisane i podwójnie oznaczone:)Spoiler:
Ostatnio zmieniony 23 paź 2022, 21:33 przez raiden25, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 maja 2019, 11:57
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: Kur-Nu-Gi - zasady, pytania
Ok i to rozumiem. Przyjmuję opinię, niemniej decyzja o powieleniu niektórych słów i ikon była podjęta świadomie. Proszę nie przypisywać mi po prostu, że zrobiłem to, bo graczy uważam za idiotów. Celem była jak największą czytelność, co jak sądzę po prostu Panu nie podeszło. Pozdrawiam serdecznie i życzę udanych rozgrywek:)raiden25 pisze: ↑23 paź 2022, 15:54Nie uważam się za takiego. Mam w kolekcji ok 800 pozycji i nie kojarzę takiego oznaczania. Nie mówimy tu wspomaganiu dla gracza. Bo serio trzeba pisać tak pokazałem w przykładzie Czas Lamentu CL i oko? To jest powtarzane w co drugim zdaniu. Uważam Pan ze to potrzebne? Ze gracz by sobie nie poradził jak w co drugim zdaniu miał by samo CLA.Jagodziński pisze: ↑23 paź 2022, 14:36Nie jest Pan jedynym człowiekiem na świecie i wielu ludziom podobało się w instrukcji zestawienie symboli z opisami, bo po skończeniu opatrzyli się z oznaczeniami. W niektórych miejscach jest tylko ikon jak np na planszy więc ikona z nazwą ułatwia identyfikację danej karty. Panie graczu....proszę nie oskarżać innych, że nie grają w Planszówki. Nie jest Pan alfą i omegą. Gra ma wiele oznaczeń i sama nawigacja po ikonkach mogłaby być kłopotliwa. Po kilku grach przestanie Pan widzieć tekst i będzie się kierował samymi symbolami. I nie, nie mam graczy za idiotów. Takie stwierdzenie wykracza już poza ramy uprzejmości, e mimo wszystko odpowiem. Dobrze Pan interpretuje akcję Demon, bo niby czemu korzystać z niej tylko raz? Wszystko w instrukcji jest opisane i podwójnie oznaczone:)Spoiler:
albo sama ikonę? Ewentualnie po prostu pełna nazwe? Dałem swoje uwagi, mi przeszkadzało to w czytaniu instrukcji i niektórych elementów gry - tyle.