Spirit Island (R. Eric Reuss)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1481
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 257 times
Been thanked: 721 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: arturmarek »

Lailonn pisze: 19 paź 2022, 10:46 Skoro tacy weterani są tu obecni to pytanie. Mam za sobą 2 partie 2os i w tym trybie raczej będę grał 99% czasu. Czy dowolna kombinacja duchów ma szansę wygrać czy można zapomnieć o mieszaniu innych niż "bazowe"? Duch kamienny czy feniks np. są mocne a i tak wygraliśmy ledwo ledwo. Nie mając ich zdolności obawiam się, ze gra by nas zjadła ;]
Według mnie każdą kombinacją duchów da się wygrać z każdym adwersarzem na poziomie 6. Mam jednak wrażenie, że są układy kart najeźdźców i dociąganych kart mocy, które są niemożliwe do wygrania na 6 poziomie najeźdźców. Na BGG są gracze, którzy grają przeciwko kilku adwersarzom poziomu 6 na raz (czyli wszystkie utrudnienia z dwóch kart adwersarzy).

Mi się zdecydowanie najłatwiej gra Oceanem. Nie dość, że można zabijać przesuwając, to jeszcze dostaje się za to miliony energii.
feniks_ciapek
Posty: 2298
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1607 times
Been thanked: 936 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: feniks_ciapek »

A propos przechowywania i insertów, to na stronie kampanii jest mowa o tym, że autor zamierza kontynuować rozwój gry - zresztą w wywiadach też o tym wspominał - więc nie należy liczyć na żadne rozwiązanie docelowe :)
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3366
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1041 times
Been thanked: 2027 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Ardel12 »

feniks_ciapek pisze: 19 paź 2022, 16:23 A propos przechowywania i insertów, to na stronie kampanii jest mowa o tym, że autor zamierza kontynuować rozwój gry - zresztą w wywiadach też o tym wspominał - więc nie należy liczyć na żadne rozwiązanie docelowe :)
Już zamówiłem drugi insert FS tym razem do JE. Co najwyżej powiem pass na kolejne dodatki, tjaa...prędzej spylę inserty i kupię BB jak się pojawi kiedyś :D
feniks_ciapek
Posty: 2298
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1607 times
Been thanked: 936 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: feniks_ciapek »

Jak tak dalej pójdzie, to będzie potrzebna skrzynia jak do Too Many Bones ;)
Awatar użytkownika
Yorvell
Posty: 39
Rejestracja: 24 lip 2022, 10:02
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Yorvell »

arturmarek pisze: 19 paź 2022, 14:20
Lailonn pisze: 19 paź 2022, 10:46 Skoro tacy weterani są tu obecni to pytanie. Mam za sobą 2 partie 2os i w tym trybie raczej będę grał 99% czasu. Czy dowolna kombinacja duchów ma szansę wygrać czy można zapomnieć o mieszaniu innych niż "bazowe"? Duch kamienny czy feniks np. są mocne a i tak wygraliśmy ledwo ledwo. Nie mając ich zdolności obawiam się, ze gra by nas zjadła ;]
Według mnie każdą kombinacją duchów da się wygrać z każdym adwersarzem na poziomie 6. Mam jednak wrażenie, że są układy kart najeźdźców i dociąganych kart mocy, które są niemożliwe do wygrania na 6 poziomie najeźdźców. Na BGG są gracze, którzy grają przeciwko kilku adwersarzom poziomu 6 na raz (czyli wszystkie utrudnienia z dwóch kart adwersarzy).

Mi się zdecydowanie najłatwiej gra Oceanem. Nie dość, że można zabijać przesuwając, to jeszcze dostaje się za to miliony energii.
Mnie zastanawia jedna rzecz. Osobiście najwięcej frajdy daje mi granie pojedynczy duchem.
Zastanawiam się, czy realne jest opanowanie gry do tego stopnia, że w takim układzie każdym duchem można pokonać każdego najeźdźcę 6 poziomu czy też są jakieś układy które zakrawają o niemożliwość.
Awatar użytkownika
Robin Wood
Posty: 78
Rejestracja: 06 lis 2021, 17:10
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Robin Wood »

https://mindwanderer.net/si/stats.html

Widziałem jeszcze inne statystyki, które wyraźnie opisywały procentowe szanse na wygrane. Są wyraźnie lepsze i gorsze duchy. Niestety nie jestem w stanie dołączyć linka. Ten, który podałem jednak chyba odpowiada na pytanie ;)
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1481
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 257 times
Been thanked: 721 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: arturmarek »

Yorvell pisze: 19 paź 2022, 19:59
Spoiler:
Mnie zastanawia jedna rzecz. Osobiście najwięcej frajdy daje mi granie pojedynczy duchem.
Zastanawiam się, czy realne jest opanowanie gry do tego stopnia, że w takim układzie każdym duchem można pokonać każdego najeźdźcę 6 poziomu czy też są jakieś układy które zakrawają o niemożliwość.
Tutaj będę teoretyzował, bo zagrałem tylko dwie (chyba nawet niepełne) rozgrywki true solo. Jestem pewien, że da się wygrać każdym duchem przeciwko dowolnemu adwersarzowi 6lvl. Jednak mam wrażenie, że jest znacznie większa wariancja niż w grze w więcej duchów. Jeśli, powiedzmy, oceanem nie wylosuję szybko mocy, które pozwalają mi sięgać głębiej w ląd to game over... Z drugiej strony jeśli szybko złapię moce, które mi pozwalają przesuwać najeźdźców z głębi lądu (albo wystawić obecność łamiąc reguły Oceanu) to jest zupełny samograj i "nie da się" przegrać. Mogę się myliś, ale mam wrażenie, że karty strachu mogą mieć większy wpływ na rozgrywkę solo.
Super
Posty: 408
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 219 times
Been thanked: 120 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Super »

arturmarek pisze: 20 paź 2022, 09:01
Spoiler:
Ogólnie się zgadzam, ale co do Oceanu to nie jest tak, że nawet jak dobierzesz moce pozwalające wystawiać obecność, to nadrzędna jest zasada ducha, że nie wolno mu obecności wystawiać na lądzie?
Fojtu
Posty: 3387
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1265 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Fojtu »

Super pisze: 20 paź 2022, 10:26
arturmarek pisze: 20 paź 2022, 09:01
Spoiler:
Ogólnie się zgadzam, ale co do Oceanu to nie jest tak, że nawet jak dobierzesz moce pozwalające wystawiać obecność, to nadrzędna jest zasada ducha, że nie wolno mu obecności wystawiać na lądzie?
Możesz wstawiać się głębiej przez indomitable claim, w living FAQ masz pełną listę: https://querki.net/u/darker/spirit-isla ... #!.9v5ka9o
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1481
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 257 times
Been thanked: 721 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: arturmarek »

Fojtu pisze: 20 paź 2022, 10:32
Super pisze: 20 paź 2022, 10:26
arturmarek pisze: 20 paź 2022, 09:01
Spoiler:
Ogólnie się zgadzam, ale co do Oceanu to nie jest tak, że nawet jak dobierzesz moce pozwalające wystawiać obecność, to nadrzędna jest zasada ducha, że nie wolno mu obecności wystawiać na lądzie?
Możesz wstawiać się głębiej przez indomitable claim, w living FAQ masz pełną listę: https://querki.net/u/darker/spirit-isla ... #!.9v5ka9o
Nie mam głowy do tych nazw, ale jest karta, na której jest wprost napisane, że można pominąć zasady ducha. Pewnie to to :)
Fojtu
Posty: 3387
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1265 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Fojtu »

arturmarek pisze: 20 paź 2022, 12:57
Fojtu pisze: 20 paź 2022, 10:32
Super pisze: 20 paź 2022, 10:26
Ogólnie się zgadzam, ale co do Oceanu to nie jest tak, że nawet jak dobierzesz moce pozwalające wystawiać obecność, to nadrzędna jest zasada ducha, że nie wolno mu obecności wystawiać na lądzie?
Możesz wstawiać się głębiej przez indomitable claim, w living FAQ masz pełną listę: https://querki.net/u/darker/spirit-isla ... #!.9v5ka9o
Nie mam głowy do tych nazw, ale jest karta, na której jest wprost napisane, że można pominąć zasady ducha. Pewnie to to :)
Tak, to dokładnie ta karta :)
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4718
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1238 times
Been thanked: 1454 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Mr_Fisq »

Dla niecierpliwych - pojawiła się już w Polsce pierwsza przedsprzedaż wersji angielskiej Horizons of Spirit Island.
Sprzedam: Sands of Shurax, Dawn of the Zeds, Etherfields KS PL, Lanzerath Ridge i inne
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo (np. Horizon Wars: Zero Dark, Exploit Zero, Space Station Zero, This is not a Test), figurki do Stargrave - SF, Postapo.
staniach21
Posty: 547
Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 209 times
Been thanked: 166 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: staniach21 »

Mr_Fisq pisze: 02 lis 2022, 14:42 Dla niecierpliwych - pojawiła się już w Polsce pierwsza przedsprzedaż wersji angielskiej Horizons of Spirit Island.
Zastanawiam się czy nie lepiej po prostu wydrukować sobie plansze duchów i po 4 karty do nich. W tej wersji to nie są grube tekturowe plansze jak w podstawce tylko grubość lepszej kartki papieru, a cała reszta mapa / karty / najeźdźcy przy posiadaniu podstawki są nieużyteczne i dużo gorszej jakości.
dannte
Posty: 731
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 104 times
Been thanked: 425 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: dannte »

staniach21 pisze: 02 lis 2022, 19:48
Mr_Fisq pisze: 02 lis 2022, 14:42 Dla niecierpliwych - pojawiła się już w Polsce pierwsza przedsprzedaż wersji angielskiej Horizons of Spirit Island.
Zastanawiam się czy nie lepiej po prostu wydrukować sobie plansze duchów i po 4 karty do nich. W tej wersji to nie są grube tekturowe plansze jak w podstawce tylko grubość lepszej kartki papieru, a cała reszta mapa / karty / najeźdźcy przy posiadaniu podstawki są nieużyteczne i dużo gorszej jakości.
Żeby być precyzyjnym: te dwie dodatkowe mapy pewnie nie są potrzebne (w sensie uzasadnienia zakupu), ale nie są nieużyteczne. Kombinacje występujące w HoSI są unikatowe (ale chyba tylko dwa fragmenty z trzech) - nie ułożysz takich map z kafelków dostępnych w podstawce/Jagged Earth.
Z tego co pamiętam, to w podstawce występują fragmenty A-D, w Jagged Earth mamy E i F, a w HoSI są nowe G i H.
Artenol
Posty: 84
Rejestracja: 06 lis 2019, 00:21
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Artenol »

Karty do podstawki są też updated (poprawiony wording, spelling, grammar. Podobno :) ).
A co do drukowania - mnie osobiście wydrukowane planszetki się nie podobały (te kartonowe), ale z drugiej strony to wydaje mi się, że generalnie ten dodatek daje mało contentu. Duchy są raczej proste(ackie), więc jeśli nie zamierzasz kogoś do gry wprowadzać przy ich pomocy to ja osobiście bym odpuścił komplecjonizm. Ale to moje zdanie :)
sasquach
Posty: 1839
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 936 times
Been thanked: 588 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: sasquach »

Bo to nie jest dodatek, tylko osobna, uproszczona podstawka. I taki był jej cel, wprowadzić nowych graczy, a nie rozwinąć grę dla tych co znają ją na wylot.
Artenol
Posty: 84
Rejestracja: 06 lis 2019, 00:21
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Artenol »

Dokładnie. Dlatego z mojego punktu widzenia dla graczy doświadczonych, kupowanie tego to komplecjonizm. Do gry to wiele nie wniesie.
mineralen
Posty: 978
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:07
Has thanked: 576 times
Been thanked: 647 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: mineralen »

Mnie z zakupu wyleczył ten filmik

https://youtu.be/m4fD9jluHDc

W zasadzie osoba, która zna i lubi Spirit Island nie ma czego w Horizons szukać, bo nawet nowe duchy są mało interesujące.
litk
Posty: 849
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 126 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: litk »

Czy to już jest ten moment, że można zapomnieć o wydaniu dodstkow w pl i czas szukać wersji en, czy jeszcze czekamy?
mineralen
Posty: 978
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:07
Has thanked: 576 times
Been thanked: 647 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: mineralen »

litk pisze: 13 lis 2022, 08:18 Czy to już jest ten moment, że można zapomnieć o wydaniu dodstkow w pl i czas szukać wersji en, czy jeszcze czekamy?
Ja sobie odpuściłem i kilka tygodni temu zamówiłem angielskie Branch & Claw oraz Jagged Earth. Nie mam nadziei na wydanie czegoś z tej serii po polsku przez najbliższe lata (chyba, że się jakiś wydawca pokusi przejąć markę po kampanii Nature Incarnate).
revelement
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2016, 12:13
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: revelement »

Ja jeszcze liczę na Rebela w przyszłym roku, jak już będzie druk, to się podepnie, bo nie mogę uwierzyć, że wszystkie przygotowane pliki przez Lacertę i p.Syc po prostu wylądują w koszu.
bodi
Posty: 77
Rejestracja: 05 kwie 2013, 12:15
Has thanked: 10 times
Been thanked: 7 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: bodi »

A to nie jest czasem wina autora, z którym nie ma obecnie kontaktu bo poszedł na jakiś urlop czy coś w tym rodzaju? Tak obiło mi się o uszy.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4107
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 268 times
Been thanked: 935 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: brazylianwisnia »

Lacerta przeciez całkiem nie znika z rynku. Z tego co zrozumiałem będą działać jeszcze w modelu wspieraczkowym więc te dodatki byłyby idealne pod to.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
mineralen
Posty: 978
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:07
Has thanked: 576 times
Been thanked: 647 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: mineralen »

bodi pisze: 13 lis 2022, 12:19 A to nie jest czasem wina autora, z którym nie ma obecnie kontaktu bo poszedł na jakiś urlop czy coś w tym rodzaju? Tak obiło mi się o uszy.
Powodzi się w tej Lacercie jak wysyłają pracownika na półroczny urlop :D

Oficjalne ogłoszenie było takie, że czekają na wycenę dodatków, bo chcą się podpiąć pod oficjalną wspieraczkę. Wspieraczka ruszyła miesiąc temu, za 4 dni koniec.

3 tygodnie temu pytałem Planszowe Newsy czy wiedzą czy Lacerta jeszcze funkcjonuje. Odpowiedzieli, że nie wiedzą.

Bardzo wątpię, żeby Lacerta jeszcze istniała. A jeżeli istnieją i mają w zamiarze wydać te dodatki to brak kontaktu z ich strony świadczy o skrajnie niepoważnym traktowaniu zarówno klientów jak i swojego własnego biznesu. Więc nawet jakby z kapelusza wyskoczyli ze wspieraczką to bym ich nie wsparł.
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4718
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1238 times
Been thanked: 1454 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Mr_Fisq »

mineralen pisze: 13 lis 2022, 13:34 Powodzi się w tej Lacercie jak wysyłają pracownika na półroczny urlop :D
Lacerta? Mowa była o urlopie ojcowskim osoby z którą się kontaktowali w sprawie wydawania kolejnych dodatków.

Później pojawił się temat zmian organizacji druków (inne fabryki oraz zbiorczy druk międzynarodowy z tego co pamiętam).

A później temat się urwał...
Sprzedam: Sands of Shurax, Dawn of the Zeds, Etherfields KS PL, Lanzerath Ridge i inne
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo (np. Horizon Wars: Zero Dark, Exploit Zero, Space Station Zero, This is not a Test), figurki do Stargrave - SF, Postapo.
ODPOWIEDZ