Nemesis - pytania o zasady.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Jest na to jakiś FAQ?
Czy jeśli możemy tylko spełnić częściowo warunek z karty paniki to uznajemy to za warunek niespełniony i podnosimy poziom paniki? Karta zrywanie bandaży. Nie miałem głębokiej rany, ale mogłem otrzymać powierzchowną.
Czy w wyniku karty Ucieczka na oślep jak wchodzimy do nie odkrytego pomieszczenia to standardowo odwracamy żeton i rzucamy na szmery?
Czy leże niszczy się od pożaru?
Jakie akcje można robić będąc w pom. z leżem? W instrukcji piszę, że jesteśmy zaangażowani w walkę więc wychodzi, że w zasadzie można je tylko rozwalać.
Czy wchodząc po raz drugi i kolejny do pom. z leżem rzucamy na szmery? Piszę, że jak odkrywamy je to nie rzucamy za pierwszym razem.
Czy jeśli możemy tylko spełnić częściowo warunek z karty paniki to uznajemy to za warunek niespełniony i podnosimy poziom paniki? Karta zrywanie bandaży. Nie miałem głębokiej rany, ale mogłem otrzymać powierzchowną.
Czy w wyniku karty Ucieczka na oślep jak wchodzimy do nie odkrytego pomieszczenia to standardowo odwracamy żeton i rzucamy na szmery?
Czy leże niszczy się od pożaru?
Jakie akcje można robić będąc w pom. z leżem? W instrukcji piszę, że jesteśmy zaangażowani w walkę więc wychodzi, że w zasadzie można je tylko rozwalać.
Czy wchodząc po raz drugi i kolejny do pom. z leżem rzucamy na szmery? Piszę, że jak odkrywamy je to nie rzucamy za pierwszym razem.
- Van
- Posty: 1062
- Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
https://youtu.be/mz1DdMKG_nY?t=10508 autor mówi, że można wziąć jajo z gniazda, nawet jeśli jest się w walce. To jest oficjalna wersja zasad, czy któraś z wersji beta? Bo nie potrafię się doszukać ani na forum, ani w zasadach fragmentu pozwalającego na używanie pomieszczenia gniazda, kiedy w pomieszczeniu znajduje się intruz.
Van_Hoover
#Lista gier
#Lista gier
- Bruno
- Posty: 2075
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1531 times
- Been thanked: 1183 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Będąc w walce nie można korzystać z funkcji pomieszczeń (a to jest "akcja pomieszczenia").Van pisze: ↑19 paź 2022, 15:52 https://youtu.be/mz1DdMKG_nY?t=10508 autor mówi, że można wziąć jajo z gniazda, nawet jeśli jest się w walce. To jest oficjalna wersja zasad, czy któraś z wersji beta? Bo nie potrafię się doszukać ani na forum, ani w zasadach fragmentu pozwalającego na używanie pomieszczenia gniazda, kiedy w pomieszczeniu znajduje się intruz.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- Van
- Posty: 1062
- Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Wiem, że nie można korzystać, dlatego właśnie o ten fragment pytam. Bo Adam wyraźnie mówi, że można z gniazda korzystać podczas walki. A rozgrywka nagrywana była na pewno po wydaniu podstawowej wersji Nemesis, więc albo musi to być, jakaś wczesna wersja zasad do lockdown, albo faktycznie z gniazda, jako jedynego pomieszczenia można korzystać podczas walki, a ja nie potrafię znaleźć w zasadach ani faq fragmentu, w którym tę kwestię poruszają.Bruno pisze: ↑19 paź 2022, 21:56Będąc w walce nie można korzystać z funkcji pomieszczeń (a to jest "akcja pomieszczenia").Van pisze: ↑19 paź 2022, 15:52 https://youtu.be/mz1DdMKG_nY?t=10508 autor mówi, że można wziąć jajo z gniazda, nawet jeśli jest się w walce. To jest oficjalna wersja zasad, czy któraś z wersji beta? Bo nie potrafię się doszukać ani na forum, ani w zasadach fragmentu pozwalającego na używanie pomieszczenia gniazda, kiedy w pomieszczeniu znajduje się intruz.
Van_Hoover
#Lista gier
#Lista gier
- Bruno
- Posty: 2075
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1531 times
- Been thanked: 1183 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nie wiem, co mówi Adam, ale na BGG jest generalnie konsensus, że będąc w walce można jaja niszczyć (bo to akcja walki), ale nie można ich podnosić z gniazda (bo to akcja pomieszczenia):Van pisze: ↑20 paź 2022, 10:24Wiem, że nie można korzystać, dlatego właśnie o ten fragment pytam. Bo Adam wyraźnie mówi, że można z gniazda korzystać podczas walki. A rozgrywka nagrywana była na pewno po wydaniu podstawowej wersji Nemesis, więc albo musi to być, jakaś wczesna wersja zasad do lockdown, albo faktycznie z gniazda, jako jedynego pomieszczenia można korzystać podczas walki, a ja nie potrafię znaleźć w zasadach ani faq fragmentu, w którym tę kwestię poruszają.Bruno pisze: ↑19 paź 2022, 21:56Będąc w walce nie można korzystać z funkcji pomieszczeń (a to jest "akcja pomieszczenia").Van pisze: ↑19 paź 2022, 15:52 https://youtu.be/mz1DdMKG_nY?t=10508 autor mówi, że można wziąć jajo z gniazda, nawet jeśli jest się w walce. To jest oficjalna wersja zasad, czy któraś z wersji beta? Bo nie potrafię się doszukać ani na forum, ani w zasadach fragmentu pozwalającego na używanie pomieszczenia gniazda, kiedy w pomieszczeniu znajduje się intruz.
https://boardgamegeek.com/thread/212522 ... est/page/1
https://boardgamegeek.com/thread/258034 ... 3#36746273
https://boardgamegeek.com/thread/226183 ... 5#36620775
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Przeczytałem wątek, a chciałbym się upewnić czy dobrze rozumiem Podstawka.
Faza graczy
1. Wchodzę do pomieszczenia, gdzie już są szmery, rzucam jeszcze raz i dochodzi do spotkania z intruzem. Postępuję zgodnie z instrukcją i zakładamy, że mam mniej kart na ręce - intruz atakuje, rozpatruję kartę ataku intruza. Czy to oznacza, że po tej akcji jestem w walce i w następnej turze mogę tylko walczyć albo uciec?
Faza wydarzeń
2. Atak intruzów. Jeśli obcy ma na sobie obrażenia i okazuje się, że na karcie ataku widnieje mniej HP niż dostał obrażeń, to rozumiem że ginie? Np wykrwawił się i nie dał rady mnie zaatakować.
3. Ruch intruzów - obcy przemieszcza się do pomieszczenia, gdzie jestem i rozumiem że muszę rozegrać "spotkanie z intruzem"? Odrzucić szmery i sprawdzić czy nie nastąpił atak z zaskoczenia następnie jestem w walce i walczyć mogę dopiero w fazie graczy?
Faza graczy
1. Wchodzę do pomieszczenia, gdzie już są szmery, rzucam jeszcze raz i dochodzi do spotkania z intruzem. Postępuję zgodnie z instrukcją i zakładamy, że mam mniej kart na ręce - intruz atakuje, rozpatruję kartę ataku intruza. Czy to oznacza, że po tej akcji jestem w walce i w następnej turze mogę tylko walczyć albo uciec?
Faza wydarzeń
2. Atak intruzów. Jeśli obcy ma na sobie obrażenia i okazuje się, że na karcie ataku widnieje mniej HP niż dostał obrażeń, to rozumiem że ginie? Np wykrwawił się i nie dał rady mnie zaatakować.
3. Ruch intruzów - obcy przemieszcza się do pomieszczenia, gdzie jestem i rozumiem że muszę rozegrać "spotkanie z intruzem"? Odrzucić szmery i sprawdzić czy nie nastąpił atak z zaskoczenia następnie jestem w walce i walczyć mogę dopiero w fazie graczy?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8918
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2817 times
- Been thanked: 2500 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
TAK
2. Atak intruzów. Jeśli obcy ma na sobie obrażenia i okazuje się, że na karcie ataku widnieje mniej HP niż dostał obrażeń, to rozumiem że ginie?
3. Ruch intruzów - obcy przemieszcza się do pomieszczenia, gdzie jestem i rozumiem że muszę rozegrać "spotkanie z intruzem"? Odrzucić szmery i sprawdzić czy nie nastąpił atak z zaskoczenia następnie jestem w walce i walczyć mogę dopiero w fazie graczy?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Van
- Posty: 1062
- Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nie. "Uwaga! Intruz przemieszczający się z jednego pomieszczenia do drugiego,
w którym jest postać, nie wywołuje spotkania." w instrukcji. Intruzi przemieszczający się do innego pomieszczenia nie atakują z zaskoczenia. Jedyne co się zmienia, to przejście gracza w tryb walki, gdzie może używać tylko kart walki albo tych bez symbolu, oraz walczyć/uciekać. Tak samo nie znikają znaczniki szmeru. Więc jeśli obcy przychodzi z innego pomieszczenia, to dopiero w fazie ataku obcych lub przy ucieczce będzie jakikolwiek skutek takiego przejścia.
Van_Hoover
#Lista gier
#Lista gier
- Qrzy
- Posty: 894
- Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 119 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
I tutaj też NIE. Ta liczba nie ma żadnego znaczenia podczas ataku intruza w fazie wydarzeń. Sprawdza się ją gdy to gracz atakuje intruza.
Za instrukcją (strona 20):
Ważne! Podczas ataku intruza zignorujcie symbol krwi w lewym górnym
rogu karty ataku intruza.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8918
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2817 times
- Been thanked: 2500 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
OMG, rzeczywiscie, przepraszam! Moje niedopatrzenie, wynikające z nieuważnego przeczytania pytania.
A tu to już wynikało z mojej... nieznajomości zasad Wygląda na to, że graliśmy trudniej niż jest to w instrukcji. Człowiek się uczy całe życie.Van pisze: ↑28 paź 2022, 12:12
Nie. "Uwaga! Intruz przemieszczający się z jednego pomieszczenia do drugiego,
w którym jest postać, nie wywołuje spotkania." w instrukcji. Intruzi przemieszczający się do innego pomieszczenia nie atakują z zaskoczenia. Jedyne co się zmienia, to przejście gracza w tryb walki, gdzie może używać tylko kart walki albo tych bez symbolu, oraz walczyć/uciekać. Tak samo nie znikają znaczniki szmeru. Więc jeśli obcy przychodzi z innego pomieszczenia, to dopiero w fazie ataku obcych lub przy ucieczce będzie jakikolwiek skutek takiego przejścia.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Van
- Posty: 1062
- Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Może. Żeton eksploracji i pomieszczenia pozostaje zakryty.
Van_Hoover
#Lista gier
#Lista gier
Re: Nemesis - pytania o zasady.
1. Czy jeśli w fazie wydarzeń intruz przejdzie do pomieszczenia gdzie jestem muszę rozpatrzeć spotkanie z intruzem czy tylko automatycznie jestem w walce?
2. Czy można robić przeszukanie jeśli pomieszczenie jest uszkodzone?
2. Czy można robić przeszukanie jeśli pomieszczenie jest uszkodzone?
Ostatnio zmieniony 01 lis 2022, 21:10 przez Valhalla, łącznie zmieniany 2 razy.
- Van
- Posty: 1062
- Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Jesteś tylko w walce. Spotkanie tylko z worka wychodzi na swoje potrzeby tłumaczę to w ten sposób: nie wiesz co będzie atakowało, czyli losujesz z worka, wtedy od razu dostajesz atak. A kiedy wiesz, że w okolicy kręci się intruz Grzesio (bo już z kimś się przywitał) wtedy kulturalnie poczeka na fazę intruzów.
Można przeszukać
Można przeszukać
Ostatnio zmieniony 01 lis 2022, 21:13 przez Van, łącznie zmieniany 1 raz.
Van_Hoover
#Lista gier
#Lista gier
- Van
- Posty: 1062
- Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Skażenie dostaniesz dopiero, jak na karcie ataku intruza będzie się zgadzał symbol intruza atakującego i będzie napisane "dobierz kartę skażenia". Wtedy na stos kart odrzuconych
Van_Hoover
#Lista gier
#Lista gier
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Rzucam kością na szmery i wypada „niebezpieczeństwo”, obok nie ma intruza, ale wszędzie dookoła są szmery - czy wtedy pojawia się intruz czy nic się nie dzieje skoro nie mam gdzie dołożyć szmerów?
- Highlander
- Posty: 1652
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 164 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Na początek ciekawe spostrzeżenie: w naszej grupie jest osoba która bez większego wysiłku potrafi przeczytać wszystkie ukryte teksty na kartach skażeń. Po prostu ma taki wzrok i biorąc kartę od razu widzi czy jest ZAKAŻENIE czy nie. To jest ogromne ułatwienie, i zastanawiamy się jak ten temat ugryźć. Może powinna w momencie wszelkich skanowań i na koniec gry przelosowywać karty które zamierza sprawdzać (wtedy statusy kart w decku na bieżąco nie mają już znaczenia)?
Kilka pytań po dwóch rozgrywkach:
1) Nemesis: Skanowanie kart skażenia (str 21 + str 25)
W opisie "Kantyna" i "Przysznice" mamy jasno napisane, że ewentualną larwę dokłada się na planszę gracza po przeskanowaniu wszystkich kart i znalezieniu jednej lub więcej skażonych. Tymczasem podstawowy opis procedury ze strony 21 sugeruje że Larwę dokłada się od razu po zeskanowaniu skażonej karty. Oznacza to że jeśli gracz bez larwy na planszy postaci wykona akcję karty Odpoczynek, i okaże się że ma reku dwie zaskażone karty, to musi dołożyć dwie larwy jedna po drugiej i w efekcie Odpoczynku umiera. Czy tak to interpretować czy jednak stosować podejście jak z Kantyny/Przysznicy że po prostu w efekcie całości skanowania dokłada jedną i przeżyje?
2) Nemesis + Pokłosie: dodatkowe 10 kart Wydarzeń Pokłosia
Czy można dołożyć te 10 kart do 20 kart z podstawki? Instrukcja Pokłosia nie wspomina o tym (na str 4 instrukcji wspomniane są tylko Postacie, Cechy, i 4 nowe Pomieszczenia). Część tych kart wprowadza np. ruch Larw, ale też +50% wydarzeń zmniejsza szansę że odpalą się wydarzenia z podstawki, a to może zmienić balans gry.
3) Nemesis + Pokłosie: dodatkowe 2 karty Głębokich Ran
Czy można dołożyć te 2 karty do 16 kart z podstawki? Kary nazywają się "Stopiony" (krwawienie co każde Pasowanie jeśli jest się pokrytym Śluzem), aczkolwiek wg instrukcji powinny się nazywać "Nadtopiony".
4) Nemesis: Centrum Kontroli Napędu
Czy w jednej akcji (koszt 2 karty) można jednocześnie sprawdzić status 3 silników? Czy jedna akcja = jeden wybrany silnik?
5) Nemesis: Limit figurek Larw
Co się dzieje jeśli Wydarzenia takie jak "Inkubacja" albo "Przeobrażenie" każą dołożyć naraz więcej Larw na plansze graczy niż jest jeszcze dostępnych? Improwizujemy innym znacznikiem czy tak jak w przypadku Drzwi usuwamy Larwę gdzieś z planszy żeby dołożyć ją na planszę gracza.
6) Nemesis: deck Akcja Gracza: Intruz
Wg instrukcji deck ten liczy tylko 10 kart. Ale my mamy aż 16 i każda jest unikalna poza podwójnymi pościgami "dobierz 2 karty, użyj 1" (unikalnych jest więc 13). Czy możliwe że te 6 dodatkowych kart było z jakiegoś dodatku innego niż Pokłosie czy błąd jest w instrukcji?
EDIT: Po przeszukaniu forum oraz indeksu kart dostępnego na BGG wydaje mi się że:
- 3 karty to oryginalne błędnie wydrukowane (Pościg z Ruchem 1/2/3 lub dobraniem 3 kart intruza)
- 3 karty które dodano w formie erraty mamy podwójnie (Pościg z Ruchem 1/2/3 lub dobraniem 2 kart intruza)
7) Nemesis: przedmiot Granat dymny
Czy po przejściu do nowego pomieszczenia jeśli jest puste wykonuje się normalnie procedurę rzutu na szmery? Tak założyliśmy.
8.) Nemesis: przedmiot Plan Korytarzy Technicznych
Czy po przeniesieniu się do nowego pomieszczenia jeśli jest puste wykonuje się normalnie procedurę rzutu na szmery? Tak założyliśmy.
Z góry dziękuję za wskazówki.
Kilka pytań po dwóch rozgrywkach:
1) Nemesis: Skanowanie kart skażenia (str 21 + str 25)
W opisie "Kantyna" i "Przysznice" mamy jasno napisane, że ewentualną larwę dokłada się na planszę gracza po przeskanowaniu wszystkich kart i znalezieniu jednej lub więcej skażonych. Tymczasem podstawowy opis procedury ze strony 21 sugeruje że Larwę dokłada się od razu po zeskanowaniu skażonej karty. Oznacza to że jeśli gracz bez larwy na planszy postaci wykona akcję karty Odpoczynek, i okaże się że ma reku dwie zaskażone karty, to musi dołożyć dwie larwy jedna po drugiej i w efekcie Odpoczynku umiera. Czy tak to interpretować czy jednak stosować podejście jak z Kantyny/Przysznicy że po prostu w efekcie całości skanowania dokłada jedną i przeżyje?
2) Nemesis + Pokłosie: dodatkowe 10 kart Wydarzeń Pokłosia
Czy można dołożyć te 10 kart do 20 kart z podstawki? Instrukcja Pokłosia nie wspomina o tym (na str 4 instrukcji wspomniane są tylko Postacie, Cechy, i 4 nowe Pomieszczenia). Część tych kart wprowadza np. ruch Larw, ale też +50% wydarzeń zmniejsza szansę że odpalą się wydarzenia z podstawki, a to może zmienić balans gry.
3) Nemesis + Pokłosie: dodatkowe 2 karty Głębokich Ran
Czy można dołożyć te 2 karty do 16 kart z podstawki? Kary nazywają się "Stopiony" (krwawienie co każde Pasowanie jeśli jest się pokrytym Śluzem), aczkolwiek wg instrukcji powinny się nazywać "Nadtopiony".
4) Nemesis: Centrum Kontroli Napędu
Czy w jednej akcji (koszt 2 karty) można jednocześnie sprawdzić status 3 silników? Czy jedna akcja = jeden wybrany silnik?
5) Nemesis: Limit figurek Larw
Co się dzieje jeśli Wydarzenia takie jak "Inkubacja" albo "Przeobrażenie" każą dołożyć naraz więcej Larw na plansze graczy niż jest jeszcze dostępnych? Improwizujemy innym znacznikiem czy tak jak w przypadku Drzwi usuwamy Larwę gdzieś z planszy żeby dołożyć ją na planszę gracza.
6) Nemesis: deck Akcja Gracza: Intruz
Wg instrukcji deck ten liczy tylko 10 kart. Ale my mamy aż 16 i każda jest unikalna poza podwójnymi pościgami "dobierz 2 karty, użyj 1" (unikalnych jest więc 13). Czy możliwe że te 6 dodatkowych kart było z jakiegoś dodatku innego niż Pokłosie czy błąd jest w instrukcji?
EDIT: Po przeszukaniu forum oraz indeksu kart dostępnego na BGG wydaje mi się że:
- 3 karty to oryginalne błędnie wydrukowane (Pościg z Ruchem 1/2/3 lub dobraniem 3 kart intruza)
- 3 karty które dodano w formie erraty mamy podwójnie (Pościg z Ruchem 1/2/3 lub dobraniem 2 kart intruza)
7) Nemesis: przedmiot Granat dymny
Czy po przejściu do nowego pomieszczenia jeśli jest puste wykonuje się normalnie procedurę rzutu na szmery? Tak założyliśmy.
8.) Nemesis: przedmiot Plan Korytarzy Technicznych
Czy po przeniesieniu się do nowego pomieszczenia jeśli jest puste wykonuje się normalnie procedurę rzutu na szmery? Tak założyliśmy.
Z góry dziękuję za wskazówki.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2022, 09:44 przez Mr_Fisq, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Zmiana koloru czcionki z czerwonego.
Powód: Zmiana koloru czcionki z czerwonego.
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 93 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Ad 3 można dołożyć do talii głębokich ran.
Ad 4 jedna akcja jeden silnik.
Ad 7, 8 musi być napisane, że nie ma rzutu na szmery więc rzucasz. Jak żeton eksploracji to zamknięte drzwi w przypadku poruszania się korytarzami technicznymi to ten efekt się ignoruje. Nie ustawia się zamkniętych drzwi bo ich nie ustawia się w wejściu do korytarzy technicznych.
Ad 4 jedna akcja jeden silnik.
Ad 7, 8 musi być napisane, że nie ma rzutu na szmery więc rzucasz. Jak żeton eksploracji to zamknięte drzwi w przypadku poruszania się korytarzami technicznymi to ten efekt się ignoruje. Nie ustawia się zamkniętych drzwi bo ich nie ustawia się w wejściu do korytarzy technicznych.
- Van
- Posty: 1062
- Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Ja bym zinterpretował "Możesz sprawdzić status 3 silników.", że można 3 silniki za jedno skorzystanie z pomieszczenia. Po angielsku podobnie: "You can Check the status of the 3 Engines"
Na BGG różnie to interpretują (1), (2)
Najlepiej zaraz po odsłonięciu pomieszczenia ustalić jakich zasad będziecie się trzymać.
Van_Hoover
#Lista gier
#Lista gier
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 93 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Napisałemto z głowy. W domu sprawdzę jak brzmi opis pomieszczenia.Van pisze: ↑07 lis 2022, 16:07Ja bym zinterpretował "Możesz sprawdzić status 3 silników.", że można 3 silniki za jedno skorzystanie z pomieszczenia. Po angielsku podobnie: "You can Check the status of the 3 Engines"
Na BGG różnie to interpretują (1), (2)
Najlepiej zaraz po odsłonięciu pomieszczenia ustalić jakich zasad będziecie się trzymać.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
W instrukcji jest napisane ze mozna zmienaic jak jest zeteon awarii: Możesz naprawić/uszkodzić silnik nawet wtedy, gdy w pomieszczeniuave.crux pisze: ↑27 wrz 2022, 17:31Tak, przy czym w normalnych warunkach żeton awarii nie powoduje problemu przy przeszukiwaniu i ogólnie używaniu kart w danym pomieszczeniu. W maszynowni ze znacznikiem awarii za pomocą karty napraw możesz odrzucić żeton awarii, ale nie możesz bez usuwania żetonu zmienić statusu silnikówKOSHI pisze: ↑27 wrz 2022, 16:54 Zagmatwaliście to nieźle. Dla mnie żetony awarii służą 2 celom: ilości markerów potrzebnych do rozpołowienia statku oraz jako oznaczenie, że do czasu naprawienia pomieszczenia nie można korzystać z jego funkcji. O to chodziło? Bo chyba nie o to, że jak marker awarii jest w maszynowni to nie można go usunąć i grzebać w silnikach...
jest znacznik awarii.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Dzis bedzie rozgrywka dawno nie gralem i mam pytanie o koniec gry,jesli gra zakończyła na polu czasu na 1 a znacznik samozniszczenia jest na na 4 ,czy przesuwam znacznik samozniszczenia na czerwone pole ?i jeżeli mam cel zabić królowa(ktora jest na planszy) to mi się udało?