Domyślnie zero.1. Furia: z jakim poziomem Furii Tyrani zaczynają się starcie??? (brak tej informacji w instrukcji)
W starciach aktu drugiego nie należy używać drugiej talii lecz aktywować bossa za tej samej talii Sług.2. Karty Aktywacji z ilustracją Sług lub Tyrana na rewersie. W instrukcji stoi, że tych drugich używamy tylko podczas starcia rangi III, a tymczasem pierwsi Tyrani pojawiają się – wraz ze Sługami – już w starciu II (np. Widmo Zagłady). I co teraz? Mimo obecności Tyrana, mam używać tylko talii ze Sługą na rewersie? Czy też jednak mam użyć talii z Tyranem? Druga rzecz – po co są dwie różne talie Aktywacji, jeśli są funkcjonalnie identyczne (różnią się tylko karcianymi kolorami)?? Podejrzewam, ALE NIE MA O TYM ANI SŁOWA W INSTRUKCJI, że po to, aby właśnie używać osobnej talii ze Sługą do aktywowania Sług, a tej z Tyranem – do aktywowania Tyrana, jeśli oba te rodzaje wrogów pojawiają się podczas tego samego starcia (a pojawiają się już w II Starciu). Czy tak?
Za każdym razem.3. Epik Doomonomicon: „Natychmiast po stracie przynajmniej 1 PZ dobierz ekstra kość”. Czy dobieram ją za każdym razem, gdy stracę PZ? Czyli jeśli w jednej rundzie stracę dwukrotnie Przy w wyniku dwóch różnych ataków, to dostanę w sumie 2 kości w tej rundzie?
Efekty zdarzeń działają tak samo jak efekty lokalizacji na str 8.4. Zdarzenie Dziczy Wesoły Kupiec daje nam alternatywę: odrzuć 1 żeton Heroizmu... LUB odrzuć 1 Grat... Co się dzieje, kiedy nie mogę wybrać żadnej z opcji, bo drużyna nie ma ani tego, ani tego? Ignorujemy kartę? A jeśli tak, to czy pozostałe karty Zdarzeń też możemy sobie ot tak, zignorować?
Czyli dobieramy lub odrzucamy znaczniki ‘jeśli to możliwe’.
Czyli jeśli w EFEKCIE (nie koszcie) lokalizacji lub zdarzenia jest np -1 heroizm a nie mamy tego heroizmu, to rozpatrujemy resztę tego efektu.
W przypadku tego zdarzenia mamy składnię w drugim efekcie ‘Odrzuć 1 Grat, żeby…’ co sugeruje warunek i tego nie możemy zignorować.
Innymi słowy w tym zdarzeniu, jeśli nie mamy żadnego Grata to możemy wybrać tylko pierwszą opcję.
Tak. Dopiszę ten przypadek w erracie.5. Obszar Opuszczona kopalnia: lokacja „Wysadź wejście” głosi, że płacimy Heroizmem, żeby otrzymać Heroizm (dziwne, ale przynajmniej klarowne ), ale stoi tam też: „Nie pobieraj premii za eksplorację” - wg instrukcji nie ma żadnych „premii za eksplorację”, jest natomiast „premia za wyczerpanie” (Obszaru). Rozumiem, że o to tu chodzi?
Jednorazowy obóz, nagroda za wyczerpanie jest przyznawana jednorazowo. Podczas obozów można dokonywać awansów.6. Obszar Sklep z przedmiotami: rozumiem, że zapis „Obóz (+2 PZ)” poniżej liczby Sekretów to premia właśnie za wyczerpanie tego Obszaru? Jeśli tak, to czy jest to opcja jednorazowa czy też będzie można korzystać z tego Obozu także w przyszłości? Druga rzecz – skoro to Obóz, to zgodnie z regułami można tam też dokonać Awansu?
Akurat wieża maga zawiera błąd, to jest zbyt ciężki obóz jak na obóz w mieście (powinno być minus osłabienie). Nie ma innych błędów w efektach obozów.7. Obozowanie na niektórych Obszarach (np. Wieża Maga) dodają Osłabienie, zamiast je odejmować. Rozumiem, że to celowy zapis, a nie pomyłka? (a jakie jest fabularne wyjaśnienie takiego utrudnienia życia graczom? )
Zdolności z inicjatywą mogą być aktywowane zarówno w fazie inicjatywy jak i w fazie bohaterów. To jest zapisane na str 18.8. Zdolność startowa Łotra – Zniknięcie: „Dobierz żeton Ukrycia, następnie wybierz jedno...”. W regułach stoi, że w danym momencie mogę mieć tylko 1 żeton Ukrycia, a zatem po co na tej Zdolności są dwa Ładunki (Runy)? To umiejka z Inicjatywą, więc załóżmy, że pierwszy raz pobieram żeton Ukrycia podczas Fazy Inicjatywy, ale i tak będę mógł go wykorzystać dopiero podczas Fazy Sług/Tyrana (tak głoszą zasady Ukrycia na kartach Starć). Ale wtedy będzie już za późno, żeby skorzystać z tej Zdolności po raz drugi, bo zgodnie z zasadami, ze Zdolności korzystamy wyłącznie w Fazie Inicjatywy (co zrobiliśmy) oraz Fazie Bohaterów, kiedy już żadni wrogowie nie są aktywowani, czyli wykorzystanie Ukrycia nie jest możliwe…
Jeśli to nie jest dostateczną odpowiedzią, dodam że można po sobie wydać i zyskać kilka razy ukrycie, np na efekt na karcie starcia. Ponadto efekty redukowania pancerza (np karta zniknięcie) się kumulują.
Trzeba usuwać kości z kart, czyli z jeszcze nie wykorzystanych kości.9. Kradzież kości – w instrukcji stoi: „... Bohater musi wybrać jedną ze swoich przypisanych do Zdolności kości...”. Czy to oznacza, że koniecznie muszę wybrać kość z jeszcze nieaktywowanej Zdolności, a nie mogę wybrać którejś z już zdjętych kości ze Zdolności, którą wykorzystałem wcześniej, w fazie Inicjatywy? Byłoby to chyba trochę dziwne, bo tym samym mógłbym się ustrzec przed kradzieżą kości, wykorzystując wszystkie już w fazie Inicjatywy (takie rozwiązanie podwójnie premiowałoby graczy ze Zdolnościami z Inicjatywą...).
Wystarczy raz odwiedzić, potem jeszcze można ewentualnie gdzieś się ruszyć.10. Końcowa walka (III Starcie): czy musi się odbyć podczas pobytu w Doomrock, czy też wystarczy odkryć ten Obszar, ale potem wrócić na którąś z wcześniejszych kart i tam wyczerpać żetony czasu, odpalając finałowe starcie?
Proponuję też rozgrywki w formacie szybkim z zapisem. Wariant opisany jest tutaj:
https://docs.google.com/document/d/1Ecb ... sp=sharing
To jest domyślny tryb rozgrywki w wersji Ultimate.
Można ignorować odepchnięcia powodowane przez Bohaterów, ale tylko te spowodowane znacznikami osłabienia. Nie Można ignorować odepchnięcia np wywołanych efektem ataku Paladyna.11. Zapis w Instrukcji (s. 19, lewa kolumna) Odepchnięcie: „Jeśli ten efekt jest odkryty na przeciwniku, gracze mogą go zignorować i nie odpychać przeciwnika” stoi w sprzeczności z zapisem w kolumnie prawej na tej samej stronie: „Kiedy Postać zostaje Odepchnięta, musi wykonać przymusowy Ruch do nowej, pustej grupy”. Mogę się domyślać, że nadrzędna jest pierwsza z wymienionych reguł (czy tak?), ale w takim razie – dla jasności – należałoby ją powtórzyć też w zapisie późniejszym, w prawej kolumnie.
Link do erraty:
https://docs.google.com/document/d/1LRu ... 9QxXA/edit