Neuroshima Hex - pytanie o zasady
-
- Posty: 435
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Czy Sztab, który daje +1 do strzału (np. czerwony) powoduje, że jednostki niestrzelające nagle mają siłę 1 strzału?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Nie - one tylko zwiększają siłę strzału (tzn. że musi być jakiś strzał, który następnie zostaje wzmocniony)prezestomek pisze: ↑18 gru 2022, 09:14 Czy Sztab, który daje +1 do strzału (np. czerwony) powoduje, że jednostki niestrzelające nagle mają siłę 1 strzału?
-
- Posty: 435
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Dzięki. Orientujesz się jak jest z podziałem najemników? Logiczne wydaje się być po 1 najemniku na stronę (przy 4 graczach)Grzess0 pisze: ↑18 gru 2022, 09:50Nie - one tylko zwiększają siłę strzału (tzn. że musi być jakiś strzał, który następnie zostaje wzmocniony)prezestomek pisze: ↑18 gru 2022, 09:14 Czy Sztab, który daje +1 do strzału (np. czerwony) powoduje, że jednostki niestrzelające nagle mają siłę 1 strzału?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Nie bardzo rozumiem pytanie, ale instrukcja mówi, że jak gra 3 lub 4 graczy, to każdy gracz wybiera po jednym najemnikuprezestomek pisze: ↑18 gru 2022, 11:55Dzięki. Orientujesz się jak jest z podziałem najemników? Logiczne wydaje się być po 1 najemniku na stronę (przy 4 graczach)Grzess0 pisze: ↑18 gru 2022, 09:50Nie - one tylko zwiększają siłę strzału (tzn. że musi być jakiś strzał, który następnie zostaje wzmocniony)prezestomek pisze: ↑18 gru 2022, 09:14 Czy Sztab, który daje +1 do strzału (np. czerwony) powoduje, że jednostki niestrzelające nagle mają siłę 1 strzału?
-
- Posty: 435
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
pozwolę sobie przepisać treść obecną w mojej instrukcji: W przypadku rozgrywki na 4 graczy gracze umawiają się, czy do swoich armii dołożą po jednym, czy po dwóch Najemników.Grzess0 pisze: ↑18 gru 2022, 12:41Nie bardzo rozumiem pytanie, ale instrukcja mówi, że jak gra 3 lub 4 graczy, to każdy gracz wybiera po jednym najemnikuprezestomek pisze: ↑18 gru 2022, 11:55Dzięki. Orientujesz się jak jest z podziałem najemników? Logiczne wydaje się być po 1 najemniku na stronę (przy 4 graczach)
Pierwsza część jest jasna - po 1 najemniku na armię. OK. Ale jak po dwóch najemników na 4 armie (skoro dali tylko 4 najemników na starcie)
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
To jest opis dla 2 graczy a nie 4. Może jakiś błąd w którymś druku był. W każdym razie na 4 graczy poprostu każdy wybiera 1 najemnikaprezestomek pisze: ↑18 gru 2022, 14:49pozwolę sobie przepisać treść obecną w mojej instrukcji: W przypadku rozgrywki na 4 graczy gracze umawiają się, czy do swoich armii dołożą po jednym, czy po dwóch Najemników.Grzess0 pisze: ↑18 gru 2022, 12:41Nie bardzo rozumiem pytanie, ale instrukcja mówi, że jak gra 3 lub 4 graczy, to każdy gracz wybiera po jednym najemnikuprezestomek pisze: ↑18 gru 2022, 11:55
Dzięki. Orientujesz się jak jest z podziałem najemników? Logiczne wydaje się być po 1 najemniku na stronę (przy 4 graczach)
Pierwsza część jest jasna - po 1 najemniku na armię. OK. Ale jak po dwóch najemników na 4 armie (skoro dali tylko 4 najemników na starcie)
- zuroslawski
- Posty: 121
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Hej, niedawno zakupilem Neuroshime dlatego jestem troche swiezy i pojawil sie dylemat podczas walki. Jesli uzywam sieciarza podczas walki i sieciuje on jednostke, ta jednostka ginie podczas bitwy, sieciarz zostaje. I teraz jesli znow doloze wroga jednostke do sieciarza czy sieciarz znow ja sieciuje? Czy sieciuje tylko raz jesli wykladamy go na plansze?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Sieciarz cały czas sieciuje. Chyba że sam jest przez jakiś inny żeton sieciowany.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- zuroslawski
- Posty: 121
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Pytanie o zakonczenie. Mam ostatnie 3 zetony, jednym z nich bitwa, ktora zagrywam. Po bitwie nie mam juz zadnych zetonow, przeciwnikowi zostaja jeszcze 3 zetony. Czy zagrywa je i wtedy nastepuje ostateczna bitwa ?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
1. Nie zagrywasz bitwy. Zasady zabraniają zagrywania tego żetonu, gdy został już pociągnięty ostatni żeton ze stosu dowolnego gracza.zuroslawski pisze: ↑02 lut 2023, 13:48 Pytanie o zakonczenie. Mam ostatnie 3 zetony, jednym z nich bitwa, ktora zagrywam. Po bitwie nie mam juz zadnych zetonow, przeciwnikowi zostaja jeszcze 3 zetony. Czy zagrywa je i wtedy nastepuje ostateczna bitwa ?
2. Tak. Finałowa bitwa następuje po ruchu ostatniego gracza (licząc od gracza który jako pierwszy dociągną ostatni żeton ze stosu). Jeśli zapełniłby planszę to byłyby dwie bitwy (z zapełnienia planszy a potem finałowa)
- zuroslawski
- Posty: 121
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
1. Czy zasieciowana jednostka moze odpychac ?
2. Czy jednostka ktora zostaje wystawiona na plansze moze od razu uzyc odepchniecia ?
2. Czy jednostka ktora zostaje wystawiona na plansze moze od razu uzyc odepchniecia ?
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Nie może ani odpychać, ani być odpychana (wyjątkiem jest sztab Mephisto).zuroslawski pisze:1. Czy zasieciowana jednostka moze odpychac ?
Może, pod warunkiem, że nie jest zasieciowana.zuroslawski pisze:2. Czy jednostka ktora zostaje wystawiona na plansze moze od razu uzyc odepchniecia?
- zuroslawski
- Posty: 121
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Co sie dzieje jesli w ostatnim dociagu zostaje tylko jeden zeton ? Od razu jest odrzucany, czy trafia na plansze ?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Gracz zmuszony jest odrzucić żeton tylko w sytuacji, gdy posiada trzy żetony na ręce.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 435
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Witam. Mam 2 pytania:
- w sytuacji gdy jednostka może jednocześnie strzelić i uderzyć a na jej linii strzału stoi przeciwnik oraz sztab wroga (wróg tuż obok, sztab dalej) jak są rozdawane obrażenia? cios zabija najbliższego a strzał uderza w sztab? Czy jednak wszystko bierze najbliższa jednostka?
- czy sztab może mieć inicjatywę wyższą niż 0? (dzięki własnemu modułowi stojącemu obok) - tak niby z instrukcji wynika.
- w sytuacji gdy jednostka może jednocześnie strzelić i uderzyć a na jej linii strzału stoi przeciwnik oraz sztab wroga (wróg tuż obok, sztab dalej) jak są rozdawane obrażenia? cios zabija najbliższego a strzał uderza w sztab? Czy jednak wszystko bierze najbliższa jednostka?
- czy sztab może mieć inicjatywę wyższą niż 0? (dzięki własnemu modułowi stojącemu obok) - tak niby z instrukcji wynika.
-
- Posty: 435
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
czy można zasieciować drugiego Sieciarza?zuroslawski pisze: ↑13 lut 2023, 18:30 1. Czy zasieciowana jednostka moze odpychac ?
2. Czy jednostka ktora zostaje wystawiona na plansze moze od razu uzyc odepchniecia ?
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Obrażenia rozpatruje się zgodnie z inicjatywą. W tym przypadku jeśli są zadawane w tej samej inicjatywie, to wszystkie przydzielane są najbliższej jednostce.prezestomek pisze: Witam. Mam 2 pytania:
- w sytuacji gdy jednostka może jednocześnie strzelić i uderzyć a na jej linii strzału stoi przeciwnik oraz sztab wroga (wróg tuż obok, sztab dalej) jak są rozdawane obrażenia? cios zabija najbliższego a strzał uderza w sztab? Czy jednak wszystko bierze najbliższa jednostka?
Oczywiście że może. Skoro tak wynika z instrukcji, to skąd ta wątpliwość?prezestomek pisze:- czy sztab może mieć inicjatywę wyższą niż 0? (dzięki własnemu modułowi stojącemu obok) - tak niby z instrukcji wynika.
-
- Posty: 435
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
-
- Posty: 435
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Proszę o ocenę sytuacji z gry. Gramy we 2 osoby. Ja biorę 3 ostatnie żetony (w tym 2 bitwy). Ja nie mogę ich zagrać. Jest bitwa (z automatu?). Mój przeciwnik ma 5 żetonów. Dociąga 3, 1 odrzuca. Mamy finalną bitwę?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Gracz A dociąga ostatnie żetony. Nie może już zagrywać bitew. Zagrywa zgodnie z wolą pozostałe żetony. Jeśli na końcu jego tury plansza jest pełna to zostaje wywołana bitwa.
Następnie gracz B przeprowadza swoją turę. Niezależnie od liczby pozostałych mu żetonów, rozgrywa ostatnią turę. Nie może w niej zagrywać bitew. Po zakończeniu jego tury, jeśli plansza jest pełna to zostaje wywołana bitwa.
Po obu powyższych turach zostaje wywołana ostateczna bitwa.
Następnie gracz B przeprowadza swoją turę. Niezależnie od liczby pozostałych mu żetonów, rozgrywa ostatnią turę. Nie może w niej zagrywać bitew. Po zakończeniu jego tury, jeśli plansza jest pełna to zostaje wywołana bitwa.
Po obu powyższych turach zostaje wywołana ostateczna bitwa.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 435
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Czy można mieć inicjatywę 5 gdy jednostka wyjściowo ma 3 i jest podpięta do 2 modułów?
- Nabuchodonozor
- Posty: 261
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 8 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Jak najbardziej. Z resztą da się wyciągnąć nawet wyższe wartościprezestomek pisze: ↑19 mar 2023, 15:50 Czy można mieć inicjatywę 5 gdy jednostka wyjściowo ma 3 i jest podpięta do 2 modułów?
- zuroslawski
- Posty: 121
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Czy jednostka przeciwnika przejeta przez Agitatora lub sztab Vegas, jako ze jest to jednostka przekupiona moze zostac zniszczona podczas bitwy przez przeciwnika mimo ze wczesniej byla jego jednostka ?
- claymore77
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 kwie 2020, 22:20
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 18 times