To stwierdzenie jest.spiderblazz pisze:Jest szansa zdobyć polską instrukcję.
Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Smerf Maruda
- Posty: 1131
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
- Lokalizacja: Stolyca
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Uznajmy, że to było pytanie bez znaku zapytania
Tak, grę z polską instrukcją sprzedają Wargamer i Diablosi.
Tak, grę z polską instrukcją sprzedają Wargamer i Diablosi.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 gru 2008, 23:25
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Conflict of Heroes
Wybaczcie zapomniałem o znaku "?". Grę nabyłem w innym sklepie, więc pytanie powinno brzmieć czy można nabyć samą polską instrukcję, lub czy może ktoś będzie miły ją użyczyć. Wiem że instrukcja anglojęzyczna jest napisana przejrzyście- nie mam większego kłopotu z zrozumieniem zasad, ale polskojęzyczna przydałaby się, tak na wszelki wypadek.
Po wstępnych oględzinach gry jestem zadowolony z jej zakupu.
Po wstępnych oględzinach gry jestem zadowolony z jej zakupu.
- Smerf Maruda
- Posty: 1131
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
- Lokalizacja: Stolyca
Re: Conflict of Heroes
Nie wiem, jak w przypadku CoH, ale osobiście przekonałem się, że trafniej tłumaczą zasady instrukcje napisane w oryginalnym językuspiderblazz pisze:Po wstępnych oględzinach gry jestem zadowolony z jej zakupu.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Nikt w Poznaniu nie ma CoHa z polską instrukcją?
Jakbyś miał pytania co do zasad to pisz tutaj, chętnie pomogę.
Jakbyś miał pytania co do zasad to pisz tutaj, chętnie pomogę.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Conflict of Heroes
Zasady są sensownie wyłożone w angielskiej instrukcji. Problem raczej w tym (co mnie osobiście wkurza), że te zasady były kilka razy zmieniane przez autora. Jakby porównać wersję instrukcji z gry z ostatnią wersją na stronie, to pewne rzeczy są inne.spiderblazz pisze:Wybaczcie zapomniałem o znaku "?". Grę nabyłem w innym sklepie, więc pytanie powinno brzmieć czy można nabyć samą polską instrukcję, lub czy może ktoś będzie miły ją użyczyć. Wiem że instrukcja anglojęzyczna jest napisana przejrzyście- nie mam większego kłopotu z zrozumieniem zasad
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 kwie 2008, 19:22
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Conflict of Heroes
ale co to wszystko?
tylklo tyle za mam rzucac na inicjatywe? i uzywac kart akcji w taki a nie inny sposob? to jakie tu bedzie zaskoczenie? czyli mam poruszac jedna i druga strona?
to albo ja sie nastawielm na jakis mechanizm albo to maja byc szachy grane przez jedna osobe na raz
W kwestii solo wariantu natknalem sie na takiego cudaka: http://flyhi.de/games/CoH_Solo_Rules.html
probowal ktoś? wyglada bardziej obiecująco niz orginal
tylklo tyle za mam rzucac na inicjatywe? i uzywac kart akcji w taki a nie inny sposob? to jakie tu bedzie zaskoczenie? czyli mam poruszac jedna i druga strona?
to albo ja sie nastawielm na jakis mechanizm albo to maja byc szachy grane przez jedna osobe na raz
W kwestii solo wariantu natknalem sie na takiego cudaka: http://flyhi.de/games/CoH_Solo_Rules.html
probowal ktoś? wyglada bardziej obiecująco niz orginal
- jax
- Posty: 8134
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 254 times
Re: Conflict of Heroes
przede wszystkim wyglada na cos co wymaga jeszcze setki uszczegolowien dla specyficznych sytuacjikrystek pisze:W kwestii solo wariantu natknalem sie na takiego cudaka: http://flyhi.de/games/CoH_Solo_Rules.html
probowal ktoś? wyglada bardziej obiecująco niz orginal
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Z powodu konieczności zapisania tej setki uszczegółowień wątpię, by 'robot' sprawdził się w CoH.
To jednak nie jest głupia losowa karcianka
Mechanika CoH nie nadaje się za bardzo do gry solo. Są lepsze gry wojenne do takiej rozgrywki.
To jednak nie jest głupia losowa karcianka
Mechanika CoH nie nadaje się za bardzo do gry solo. Są lepsze gry wojenne do takiej rozgrywki.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Conflict of Heroes
To prawda. Grałem wczoraj i największą frajdę dało mi pokonanie żywej osoby, a nie wygrana sama w sobie. W radościa na twarzy pomógł fakt, iż grałem pierwszy raz ze starym wyjadaczem, ale to był 1 scenariusz, gdzie niemcy mają lepiej, a ja grałem właśnie nimi.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 gru 2008, 23:25
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Conflict of Heroes
Pojawiły się dwa nowe scenariusze, w tym jeden dla 3 graczy
http://www.academy-games.com/index.php/ ... firefights
http://www.academy-games.com/index.php/ ... firefights
- Odi
- Administrator
- Posty: 6589
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 682 times
- Been thanked: 1054 times
Re: Conflict of Heroes
Jak sobie radzicie z zaznaczaniem ukrytych jednostek?
- zapisujecie?
- zalaminowaliście miniaturki map?
- na wydrukowane mapy nakładacie folię i zaznaczacie jednostki zmywalnym markerem?
- zapisujecie?
- zalaminowaliście miniaturki map?
- na wydrukowane mapy nakładacie folię i zaznaczacie jednostki zmywalnym markerem?
- janekbossko
- Posty: 2615
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Conflict of Heroes
zapisujemy...najwygodniej i najszybciej...
oznaczenia na hexach sa wyraznie napisane i nie mamy z tym problemów
oznaczenia na hexach sa wyraznie napisane i nie mamy z tym problemów
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 gru 2008, 23:25
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Conflict of Heroes
Zapisujemy, chociaż mam pomysł na specjalna kartę do rejestrowania wykonanych akcji przez ukrytą jednostkę (np. ruch)- wszystko po to aby oponent nie miał wrażenia ze go ściemniamy .
Ps. Polecam ten tytuł:
http://www.rebis.com.pl/rebis/public/bo ... t&id=K3947
chociaż mam wrażeni, że autor jest pod wielkim wrażeniem Panzerwaffe .
Ps. Polecam ten tytuł:
http://www.rebis.com.pl/rebis/public/bo ... t&id=K3947
chociaż mam wrażeni, że autor jest pod wielkim wrażeniem Panzerwaffe .
- Odi
- Administrator
- Posty: 6589
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 682 times
- Been thanked: 1054 times
Re: Conflict of Heroes
A nie macie wrażenia, że nachylanie się nad planszą i zapisywanie numeru heksa zdradza niejako przybliżony rejon ukrycia jednostki/nawały artyleryjskiej?
- janekbossko
- Posty: 2615
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Conflict of Heroes
to zalezy od tego jaka wade wzroku ma osoba ukrywajaca jednostki...imo nie ma potrzeby pochylania sie az tak bardzo nad plansza bo wszystko jest widoczne
Zreszta...numeracja hexow est taka ze łatwo samemu sobie obliczac gdzie sie oddzial znajduje
Zreszta...numeracja hexow est taka ze łatwo samemu sobie obliczac gdzie sie oddzial znajduje
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 gru 2008, 23:25
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Conflict of Heroes
Dlatego przy np. dwóch jednostkach szukam ( przypatruje się) ok 10 hexom - umiejscowionych w najbardziej dogodnych (pod względem strategicznym ) miejscach mapy. Wybieram hex (np. 1F09), zapamiętuje go i .. szukam dalej. Po obejrzeniu jeszcze kilku punktów na planszy, zapisuje ten wcześniej wybrany.
W scenariuszu 5 Monsters przeciwnik dał się w ten sposób zmylić i mój ukryty w lesie czołg ( BT-7) wypalił pojazdowi niemieckiemu (PzIIIe) który go minął w odległości hex w hex w tyłek. (6+3+2CAP+10) przeciwko 14
Czy też odnieśliście wrażenie, że w scenariuszu tym niemiaszki robią za ruchome tarcze? Wygrałem w trzeciej rundzie ( przeciwnik poddał partie po stracie 5 zniszczonych i jednym uszkodzonym czołgu).
W scenariuszu 5 Monsters przeciwnik dał się w ten sposób zmylić i mój ukryty w lesie czołg ( BT-7) wypalił pojazdowi niemieckiemu (PzIIIe) który go minął w odległości hex w hex w tyłek. (6+3+2CAP+10) przeciwko 14
Czy też odnieśliście wrażenie, że w scenariuszu tym niemiaszki robią za ruchome tarcze? Wygrałem w trzeciej rundzie ( przeciwnik poddał partie po stracie 5 zniszczonych i jednym uszkodzonym czołgu).
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Tak, Monsters to chyba najbardziej krytykowany scenariusz. Ale sposobów na jego przejscie jest już nieco na BGG.
Co do map i numeracji heksów - autor po to udostępnił mapki do wydrukowania - kto nie lubi wpatrywania się w główną planszę i zapisywania na kartkach może wydrukować sobie mapkę i zaznaczać na niej jednostki i wybierać pola do nawał art.
Na BGG pojawiła się już oficjalna strona Conflict of Heroes:Price of Honour - Poland 1939 Zainteresowanych zapraszam na fora GiS i Strategii, gdzie opisuję kolejne etapy projektowania tego dodatku.
Co do map i numeracji heksów - autor po to udostępnił mapki do wydrukowania - kto nie lubi wpatrywania się w główną planszę i zapisywania na kartkach może wydrukować sobie mapkę i zaznaczać na niej jednostki i wybierać pola do nawał art.
Na BGG pojawiła się już oficjalna strona Conflict of Heroes:Price of Honour - Poland 1939 Zainteresowanych zapraszam na fora GiS i Strategii, gdzie opisuję kolejne etapy projektowania tego dodatku.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Conflict of Heroes
ja ustawiam twarz nad mapą i skanuję ją równolegle kilka razy, przesuwając się równolegle do krawędzi, w ten sposób sieję zamieszanie
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: Conflict of Heroes
I ten trik Przemek robi w kazdej grze. Dziala zwlaszcza w TtA - ludzie poddaja sie po takich trzech 10 minutowych turach .melee pisze:ja ustawiam twarz nad mapą i skanuję ją równolegle kilka razy, przesuwając się równolegle do krawędzi, w ten sposób sieję zamieszanie
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Re: Conflict of Heroes
Uwe ostatnio osobiscie rozsyla nowe zasady majace byc zastosowane w najnowszym COH'u , jak i majace zastapic dotychczasowe zasady pierwszej czesci...
Czytam sobie wlasnie i zmian troche jest...
- najwazniejsze chyba, to ze obaj gracze moga miec aktywne jednostki (jednoczesnie, nie tylko gracz aktywny)
- wszystkie jednostki maja wypisany FP czerwony i niebieski (czesto 0), nie ma juz dzielenia na 2 itp.
- ukryte jednostki moga sie ruszac w terenie "kryjacym" za 3AP, a w odkrytym za 6AP
- snajperzy (!) po strzale z ukrycia, jesli uda im sie test moga pozostac ukryci (uderzaja zawsze w boczna oslone)
- ciezarowki nie sa juz pojazdami pancernymi (maja teraz czerwony DR)
- wyroznione i oznaczone pojazdy z obracanymi wiezami i otwarte
- troche umocnien typu okopy, doly p-czolgowe, drut kolczasty, stanowiska umocnione
- Samoloty (!) + bomby
- obrona plot
- wariant dla samotnych (losowe AP + oznaczanie 2ch mozliwych miejsc dla kazdego oddzialu ukrytego)
Wydaje sie ze wszystko zostalo wygladzone i czyta sie dosyc dobrze, wiekszosc spornych momentow, ktore pamietam jest wyjasniona...
(moze to tylko subiektywne uczucie, w koncu czytam reguly juz po raz ktorys tam )
Ogolnie wszystko zapowiada sie dobrze
BTW Nie ma niestety pelnego spisu jednostek, ale widac m.in. Tigera Ie, T-34c, Stug'a IIIg i Marder'a IIIH + IL-2 i Ju-87
Czytam sobie wlasnie i zmian troche jest...
- najwazniejsze chyba, to ze obaj gracze moga miec aktywne jednostki (jednoczesnie, nie tylko gracz aktywny)
- wszystkie jednostki maja wypisany FP czerwony i niebieski (czesto 0), nie ma juz dzielenia na 2 itp.
- ukryte jednostki moga sie ruszac w terenie "kryjacym" za 3AP, a w odkrytym za 6AP
- snajperzy (!) po strzale z ukrycia, jesli uda im sie test moga pozostac ukryci (uderzaja zawsze w boczna oslone)
- ciezarowki nie sa juz pojazdami pancernymi (maja teraz czerwony DR)
- wyroznione i oznaczone pojazdy z obracanymi wiezami i otwarte
- troche umocnien typu okopy, doly p-czolgowe, drut kolczasty, stanowiska umocnione
- Samoloty (!) + bomby
- obrona plot
- wariant dla samotnych (losowe AP + oznaczanie 2ch mozliwych miejsc dla kazdego oddzialu ukrytego)
Wydaje sie ze wszystko zostalo wygladzone i czyta sie dosyc dobrze, wiekszosc spornych momentow, ktore pamietam jest wyjasniona...
(moze to tylko subiektywne uczucie, w koncu czytam reguly juz po raz ktorys tam )
Ogolnie wszystko zapowiada sie dobrze
BTW Nie ma niestety pelnego spisu jednostek, ale widac m.in. Tigera Ie, T-34c, Stug'a IIIg i Marder'a IIIH + IL-2 i Ju-87
- janekbossko
- Posty: 2615
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Conflict of Heroes
a jaka jest data premiery nowego CoH? bo ja juz sie pogubilem a preorder zabija...80$ matko jedyna!
Re: Conflict of Heroes
"I was checking my preorder at Phalanx Games (Germany) today, and it says:
This product will be in stock on Thursday 30 July, 2009."
"I am still shooting for the end of the 3rd week of July to begin shipping orders. The Germans have told me that the counters and map boards will ship from germany on the last week of June. So I expect them 3 weeks laters. Then everything gets packed and shipped, which should take only a few days.
Sincerely, Uwe"
This product will be in stock on Thursday 30 July, 2009."
"I am still shooting for the end of the 3rd week of July to begin shipping orders. The Germans have told me that the counters and map boards will ship from germany on the last week of June. So I expect them 3 weeks laters. Then everything gets packed and shipped, which should take only a few days.
Sincerely, Uwe"
- janekbossko
- Posty: 2615
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Conflict of Heroes
w takim razie modle sie do Rebela bo jak na razie ma najnizsze ceny gier wojennych zeby i tym mnie zaskoczyl - dobra cena CoH: Kursk