Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 1131
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
Lokalizacja: Stolyca

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Smerf Maruda »

spiderblazz pisze:Jest szansa zdobyć polską instrukcję.
To stwierdzenie jest.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Uznajmy, że to było pytanie bez znaku zapytania :)

Tak, grę z polską instrukcją sprzedają Wargamer i Diablosi.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
spiderblazz
Posty: 32
Rejestracja: 28 gru 2008, 23:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes

Post autor: spiderblazz »

Wybaczcie zapomniałem o znaku "?". Grę nabyłem w innym sklepie, więc pytanie powinno brzmieć czy można nabyć samą polską instrukcję, lub czy może ktoś będzie miły ją użyczyć. Wiem że instrukcja anglojęzyczna jest napisana przejrzyście- nie mam większego kłopotu z zrozumieniem zasad, ale polskojęzyczna przydałaby się, tak na wszelki wypadek.

Po wstępnych oględzinach gry jestem zadowolony z jej zakupu.
Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 1131
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
Lokalizacja: Stolyca

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Smerf Maruda »

spiderblazz pisze:Po wstępnych oględzinach gry jestem zadowolony z jej zakupu.
Nie wiem, jak w przypadku CoH, ale osobiście przekonałem się, że trafniej tłumaczą zasady instrukcje napisane w oryginalnym języku :-)
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Nikt w Poznaniu nie ma CoHa z polską instrukcją?
Jakbyś miał pytania co do zasad to pisz tutaj, chętnie pomogę.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Geko »

spiderblazz pisze:Wybaczcie zapomniałem o znaku "?". Grę nabyłem w innym sklepie, więc pytanie powinno brzmieć czy można nabyć samą polską instrukcję, lub czy może ktoś będzie miły ją użyczyć. Wiem że instrukcja anglojęzyczna jest napisana przejrzyście- nie mam większego kłopotu z zrozumieniem zasad
Zasady są sensownie wyłożone w angielskiej instrukcji. Problem raczej w tym (co mnie osobiście wkurza), że te zasady były kilka razy zmieniane przez autora. Jakby porównać wersję instrukcji z gry z ostatnią wersją na stronie, to pewne rzeczy są inne.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
krystek
Posty: 104
Rejestracja: 15 kwie 2008, 19:22
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: krystek »

ale co to wszystko?
tylklo tyle za mam rzucac na inicjatywe? i uzywac kart akcji w taki a nie inny sposob? to jakie tu bedzie zaskoczenie? czyli mam poruszac jedna i druga strona?

to albo ja sie nastawielm na jakis mechanizm albo to maja byc szachy grane przez jedna osobe na raz


W kwestii solo wariantu natknalem sie na takiego cudaka: http://flyhi.de/games/CoH_Solo_Rules.html
probowal ktoś? wyglada bardziej obiecująco niz orginal
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8134
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 86 times
Been thanked: 254 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: jax »

krystek pisze:W kwestii solo wariantu natknalem sie na takiego cudaka: http://flyhi.de/games/CoH_Solo_Rules.html
probowal ktoś? wyglada bardziej obiecująco niz orginal
przede wszystkim wyglada na cos co wymaga jeszcze setki uszczegolowien dla specyficznych sytuacji
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Z powodu konieczności zapisania tej setki uszczegółowień wątpię, by 'robot' sprawdził się w CoH.
To jednak nie jest głupia losowa karcianka ;)
Mechanika CoH nie nadaje się za bardzo do gry solo. Są lepsze gry wojenne do takiej rozgrywki.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Wookie »

To prawda. Grałem wczoraj i największą frajdę dało mi pokonanie żywej osoby, a nie wygrana sama w sobie. W radościa na twarzy pomógł fakt, iż grałem pierwszy raz ze starym wyjadaczem, ale to był 1 scenariusz, gdzie niemcy mają lepiej, a ja grałem właśnie nimi.
spiderblazz
Posty: 32
Rejestracja: 28 gru 2008, 23:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes

Post autor: spiderblazz »

Pojawiły się dwa nowe scenariusze, w tym jeden dla 3 graczy

http://www.academy-games.com/index.php/ ... firefights
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6589
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 682 times
Been thanked: 1054 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Odi »

Jak sobie radzicie z zaznaczaniem ukrytych jednostek?

- zapisujecie?
- zalaminowaliście miniaturki map?
- na wydrukowane mapy nakładacie folię i zaznaczacie jednostki zmywalnym markerem?
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2615
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

zapisujemy...najwygodniej i najszybciej...
oznaczenia na hexach sa wyraznie napisane i nie mamy z tym problemów :)
spiderblazz
Posty: 32
Rejestracja: 28 gru 2008, 23:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes

Post autor: spiderblazz »

Zapisujemy, chociaż mam pomysł na specjalna kartę do rejestrowania wykonanych akcji przez ukrytą jednostkę (np. ruch)- wszystko po to aby oponent nie miał wrażenia ze go ściemniamy :D.

Ps. Polecam ten tytuł:

http://www.rebis.com.pl/rebis/public/bo ... t&id=K3947

chociaż mam wrażeni, że autor jest pod wielkim wrażeniem Panzerwaffe .
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6589
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 682 times
Been thanked: 1054 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Odi »

A nie macie wrażenia, że nachylanie się nad planszą i zapisywanie numeru heksa zdradza niejako przybliżony rejon ukrycia jednostki/nawały artyleryjskiej?
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2615
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

to zalezy od tego jaka wade wzroku ma osoba ukrywajaca jednostki...imo nie ma potrzeby pochylania sie az tak bardzo nad plansza bo wszystko jest widoczne
Zreszta...numeracja hexow est taka ze łatwo samemu sobie obliczac gdzie sie oddzial znajduje
spiderblazz
Posty: 32
Rejestracja: 28 gru 2008, 23:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes

Post autor: spiderblazz »

Dlatego przy np. dwóch jednostkach szukam ( przypatruje się) ok 10 hexom - umiejscowionych w najbardziej dogodnych (pod względem strategicznym ) miejscach mapy. Wybieram hex (np. 1F09), zapamiętuje go i .. szukam dalej. Po obejrzeniu jeszcze kilku punktów na planszy, zapisuje ten wcześniej wybrany.

W scenariuszu 5 Monsters przeciwnik dał się w ten sposób zmylić i mój ukryty w lesie czołg ( BT-7) wypalił pojazdowi niemieckiemu (PzIIIe) który go minął w odległości hex w hex w tyłek. :twisted: (6+3+2CAP+10) przeciwko 14

Czy też odnieśliście wrażenie, że w scenariuszu tym niemiaszki robią za ruchome tarcze? Wygrałem w trzeciej rundzie ( przeciwnik poddał partie po stracie 5 zniszczonych i jednym uszkodzonym czołgu).
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Tak, Monsters to chyba najbardziej krytykowany scenariusz. Ale sposobów na jego przejscie jest już nieco na BGG.

Co do map i numeracji heksów - autor po to udostępnił mapki do wydrukowania - kto nie lubi wpatrywania się w główną planszę i zapisywania na kartkach może wydrukować sobie mapkę i zaznaczać na niej jednostki i wybierać pola do nawał art.

Na BGG pojawiła się już oficjalna strona Conflict of Heroes:Price of Honour - Poland 1939 :) Zainteresowanych zapraszam na fora GiS i Strategii, gdzie opisuję kolejne etapy projektowania tego dodatku.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: melee »

ja ustawiam twarz nad mapą i skanuję ją równolegle kilka razy, przesuwając się równolegle do krawędzi, w ten sposób sieję zamieszanie ;)
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Jak satelita :D
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Don Simon »

melee pisze:ja ustawiam twarz nad mapą i skanuję ją równolegle kilka razy, przesuwając się równolegle do krawędzi, w ten sposób sieję zamieszanie ;)
I ten trik Przemek robi w kazdej grze. Dziala zwlaszcza w TtA - ludzie poddaja sie po takich trzech 10 minutowych turach :D.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
Yatzek
Posty: 132
Rejestracja: 20 sie 2004, 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 3 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Yatzek »

Uwe ostatnio osobiscie rozsyla nowe zasady majace byc zastosowane w najnowszym COH'u , jak i majace zastapic dotychczasowe zasady pierwszej czesci...


Czytam sobie wlasnie i zmian troche jest...
- najwazniejsze chyba, to ze obaj gracze moga miec aktywne jednostki (jednoczesnie, nie tylko gracz aktywny)
- wszystkie jednostki maja wypisany FP czerwony i niebieski (czesto 0), nie ma juz dzielenia na 2 itp.
- ukryte jednostki moga sie ruszac w terenie "kryjacym" za 3AP, a w odkrytym za 6AP
- snajperzy (!) po strzale z ukrycia, jesli uda im sie test moga pozostac ukryci (uderzaja zawsze w boczna oslone)
- ciezarowki nie sa juz pojazdami pancernymi :) (maja teraz czerwony DR)
- wyroznione i oznaczone pojazdy z obracanymi wiezami i otwarte
- troche umocnien typu okopy, doly p-czolgowe, drut kolczasty, stanowiska umocnione
- Samoloty (!) + bomby
- obrona plot
- wariant dla samotnych (losowe AP + oznaczanie 2ch mozliwych miejsc dla kazdego oddzialu ukrytego)

Wydaje sie ze wszystko zostalo wygladzone i czyta sie dosyc dobrze, wiekszosc spornych momentow, ktore pamietam jest wyjasniona...
(moze to tylko subiektywne uczucie, w koncu czytam reguly juz po raz ktorys tam )

Ogolnie wszystko zapowiada sie dobrze :)

BTW Nie ma niestety pelnego spisu jednostek, ale widac m.in. Tigera Ie, T-34c, Stug'a IIIg i Marder'a IIIH + IL-2 i Ju-87
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2615
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

a jaka jest data premiery nowego CoH? bo ja juz sie pogubilem a preorder zabija...80$ matko jedyna!
Awatar użytkownika
Yatzek
Posty: 132
Rejestracja: 20 sie 2004, 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 3 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Yatzek »

"I was checking my preorder at Phalanx Games (Germany) today, and it says:
This product will be in stock on Thursday 30 July, 2009."

"I am still shooting for the end of the 3rd week of July to begin shipping orders. The Germans have told me that the counters and map boards will ship from germany on the last week of June. So I expect them 3 weeks laters. Then everything gets packed and shipped, which should take only a few days.
Sincerely, Uwe"
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2615
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

w takim razie modle sie do Rebela bo jak na razie ma najnizsze ceny gier wojennych zeby i tym mnie zaskoczyl - dobra cena CoH: Kursk
ODPOWIEDZ