Mgła nad Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Mgła nad Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)
Opis wydawcy:
Mgła nad Carcassonne to nie tylko pierwsza kooperacyjna gra ze świata Carcassonne, ale również nowy dodatek do gry podstawowej - Duchy, pałace i cmentarze. Wykorzystaj elementy, które poznałeś w grze kooperacyjnej, by stawić czoła zupełnie nowym wyzwaniom w grze Carcassonne. Możesz również użyć pojedynczych elementów z dodatku, a także połączyć je z innymi dodatkami.
https://boardgamegeek.com/boardgame/358 ... arcassonne
- vincentblack
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2014, 17:52
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 11 times
- Kontakt:
Re: Mgła nad Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)
Hans im Glück wypuściło poprawione wersje instrukcji do gry w obu wariantach (coop i jako dodatek do podstawki) oraz FAQ, dostępne na BGG w sekcji plików w wersji niemieckiej i angielskiej.
Najistotniejsza sprawa to zmiana w wariancie kooperacyjnym poziomu 6 - w oryginalnej wersji był ponoć niemożliwy do wygrania dla innej liczby graczy niż 3, teraz zawsze, niezależnie od liczby graczy korzysta się z 3 pionków na torze punktacji.
Może Bard pokusiłby się o tłumaczenie na język polski tych 3 plików albo chociaż samego FAQ + errata do instrukcji?
Najistotniejsza sprawa to zmiana w wariancie kooperacyjnym poziomu 6 - w oryginalnej wersji był ponoć niemożliwy do wygrania dla innej liczby graczy niż 3, teraz zawsze, niezależnie od liczby graczy korzysta się z 3 pionków na torze punktacji.
Może Bard pokusiłby się o tłumaczenie na język polski tych 3 plików albo chociaż samego FAQ + errata do instrukcji?
- MattCarnall
- Posty: 326
- Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
- Lokalizacja: Kalisz
- Been thanked: 2 times
Re: Mgła nad Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)
Czy Mgła nad Carcassonne mogę połączyć z dodatkiem Mosty zamki i bazary 2.0, czy do tego jest potrzebna klasyczna podstawka?
Pytam, bo w temacie tej gry jestem kompletnie zielony, a opis sugeruje że ponoć można.
Pytam, bo w temacie tej gry jestem kompletnie zielony, a opis sugeruje że ponoć można.
- vincentblack
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2014, 17:52
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 11 times
- Kontakt:
Re: Mgła nad Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)
Mgłę można dołączyć do gry podstawowej jako dodatek, do Mgły (jako gry kooperacyjnej) nic z podstawowej gry nie dodajemy, nie wiem o jakim opisie mówisz ale na pewno nie sugeruje dodawania dodatków do Mgły, tylko Mgłę jako dodatek.MattCarnall pisze: ↑20 lip 2023, 13:34 Czy Mgła nad Carcassonne mogę połączyć z dodatkiem Mosty zamki i bazary 2.0, czy do tego jest potrzebna klasyczna podstawka?
Pytam, bo w temacie tej gry jestem kompletnie zielony, a opis sugeruje że ponoć można.
Gdy użyjemy ją jako dodatek (z wyłączeniem niektórych elementów, np. psów) nie jest to coop tylko wciąż zwykła gra rywalizacyjna, duchy działają nieco inaczej, cmentarze są wariacją nt. klasztorów etc. Natomiast dodawanie do Mgły dodatków z gry podstawowej jest raczej bez sensu, bo "rozcieńczasz" pule kafli i nie możesz zagrać wg kolejnych scenariuszy kooperacyjnych.
Instrukcja (dodatku) natomiast mówi o tym, że nie były testowane połączenia gry podstawowej i Mgły z innymi dodatkami, ale tu akurat bym nie widział większych problemów, mogą wystąpić jakieś niejasności z nakładaniem się reguł podstawowych ale to można wtedy załatwić jakimś homerulem albo po prostu pewne moduły wykluczyć jeśli będzie to kiepsko działało (tzn użyć ich kafli ale pominąć reguły specjalne), Carcassonne od niemal początku miał ten sam "problem", każdy kolejny dodatek wprowadzał nowe udziwnienia, do pewnego momentu podawano rozwiązania kwestii spornych ale pewnie teraz już wydawcy się nie chce (albo raczej nie opłaca) tego robić.
Sam jeszcze nie grałem w takiej wersji (podstawka + Mgła + inne dodatki) ale chętnie spróbuję przy najbliższej okazji, wtedy mógłbym coś więcej powiedzieć o tym, czy Mgła nie "gryzie" się innymi dodatkami.
- garg
- Posty: 4481
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1439 times
- Been thanked: 1102 times
Re: Mgła nad Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)
Jestem wielkim fanem Carcassonne (na BGG mam do podstawki i dodatków 9/10 i 10/10), ale Mgłę sprzedałem prawie od razu po zagraniu.
Poziom losowości i braku kontroli nad rozgrywką był dla mnie zbyt przytłaczający Jest tyle lepszych dodatków do Carcassonne
Poziom losowości i braku kontroli nad rozgrywką był dla mnie zbyt przytłaczający Jest tyle lepszych dodatków do Carcassonne
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- cactusse
- Posty: 481
- Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 393 times
- Been thanked: 333 times
Re: Mgła nad Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)
Wow, ciekawa rozbieżność.
Jestem fanem Carcassonne (9/10 na BGG, aczkolwiek po latach stwierdzam, że do pełni szczęścia wystarczy mi tylko pierwszy dodatek ), a po rozłożeniu Mgieł rozegrałem 20 partii pod rząd (i zagrałbym więcej, ale 3 w nocy zobowiązuje ).
Jak dla mnie, wersja stand-alone jest rewelacyjna, miło dociska śrubę, wymaga ostrożnego zarządzania duchami, niwelowania ryzyka i całkiem solidnej dozy planowania.