Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ashall pisze: ↑05 sie 2022, 11:02
- czy jak gram z dodatkiem Panowie Śródziemia, to zamiana Gandalfa Szarego (tego z dodatku) na Białego powoduje utratę jego dodatkowej kości?
Na 10 stronie instrukcji jest opis tej sytuacji. Parafrazując jeżeli wypadnie ★ na specjalnej kości Gandalfa i zostanie ona wykorzystana, a w grze jest już Gandalf Biały, to należy na początku nowej tury tę kość usunąć.
Edit: dotyczy to kości wszystkich powierników (Elrond, Galadriela, Gandalf Szary powiernik Naryi).
Wybacz, że napisze wprost, ale ogólnie to co napisałeś niespecjalnie ma sens, bo:
1. Jak masz Gandalfa białego, to nie masz Szarego. Jak nie masz szarego jako przewodnika, to nie odzyskujesz tej kości.
2. Kość Gandalfa nie ma ★ na żadnej ściance, bo nie ma to sensu (patrz #1).
Ogólnie jak zrobisz Gandalfa Białego to od następnej tury nie masz jego starej kości, bo Gandalf Szary nie jest przewodnikiem, więc jej nie odzyskujesz. ★ nie ma tu nic do rzeczy.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2022, 08:39 przez Fojtu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ashall pisze: ↑05 sie 2022, 11:02
- czy jak gram z dodatkiem Panowie Śródziemia, to zamiana Gandalfa Szarego (tego z dodatku) na Białego powoduje utratę jego dodatkowej kości?
Na 10 stronie instrukcji jest opis tej sytuacji. Parafrazując jeżeli wypadnie ★ na specjalnej kości Gandalfa i zostanie ona wykorzystana, a w grze jest już Gandalf Biały, to należy na początku nowej tury tę kość usunąć.
Edit: dotyczy to kości wszystkich powierników (Elrond, Galadriela, Gandalf Szary powiernik Naryi).
Wybacz, że napisze wprost, ale ogólnie to to napisałeś niespecjalnie ma sens, bo:
1. Jak masz Gandalfa białego, to nie masz Szarego. Jak nie masz szarego jako przewodnika, to nie odzyskujesz tej kości.
2. Kość Gandalfa nie ma ★ na żadnej ściance, bo nie ma to sensu (patrz #1).
Ogólnie jak zrobisz Gandalfa Białego to od następnej tury nie masz jego starej kości, bo Gandalf Szary nie jest przewodnikiem, więc jej nie odzyskujesz. ★ nie ma tu nic do rzeczy.
Masz rację, przepraszam za wprowadzanie w błąd. Faktycznie, ★ dotyczą kości pozostałych powierników od chwili gdy jest już Gandalf Biały w grze
Cześć, wczoraj miałem taką sytuacje że został mi sam nazgul w Morii. Weszła tam armia wolnych ludów. Co dzieje się w takim wypadku? Niestety nie dałem rady znaleść odpowiedzi na to pytanie w instrukcji.
Gogo90 pisze: ↑10 wrz 2022, 13:50
Cześć, wczoraj miałem taką sytuacje że został mi sam nazgul w Morii. Weszła tam armia wolnych ludów. Co dzieje się w takim wypadku? Niestety nie dałem rady znaleść odpowiedzi na to pytanie w instrukcji.
Wolne ludy przejmują Morię. Nazgul nie jest jednostką, więc do żadnej bitwy nie dochodzi.
Edit: jeżeli pytasz o to, co się dzieje z Nazgulem, to wg tego co znalazłem w instrukcji to nic, bo:
1. Jednostki wolnych ludów nie wpływają w żaden sposób na Nazgule znajdujące się w tym samym regionie;
2. Jedyne ograniczenie to to, że Nazgule nie mogą samotnie wkraczać do twierdz kontrolowanych przez wolne ludy.
Gogo90 pisze: ↑10 wrz 2022, 13:50
Cześć, wczoraj miałem taką sytuacje że został mi sam nazgul w Morii. Weszła tam armia wolnych ludów. Co dzieje się w takim wypadku? Niestety nie dałem rady znaleść odpowiedzi na to pytanie w instrukcji.
Co rozumiesz przez został? Jeśli wcześniej była jakaś bitwa, w której uczestniczył nazgul i armia cienia została wybita to nazgul powinien zginąć razem z nimi i nie powinno go tam być. No chyba że po prostu nim przeleciałes do morii i wcześniej żadnej bitwy nie było, wtedy działa to tak jak opisal to wyżej michcio.
"Kiedy rozpoczyna się oblężenie, gracz musi usunąć wszystkie
nadmiarowe jednostki (powyżej 5). Jednostki usunięte
w ten sposób mogą w późniejszym czasie powrócić do gry
jako posiłki (nie są więc usuwane jako straty)."
Instrukcja w tym miejscu nie precyzuje ale jak dobrze rozumiem zapis o możliwym późniejszym powrocie dotyczy tylko Cienia?
Jednostki zredukowane przez WL nie mogą już powrócić?
Darkstorm pisze: ↑01 mar 2023, 14:26
Pytanie o redukowanie jednostek. Z instrukcji:
"Kiedy rozpoczyna się oblężenie, gracz musi usunąć wszystkie
nadmiarowe jednostki (powyżej 5). Jednostki usunięte
w ten sposób mogą w późniejszym czasie powrócić do gry
jako posiłki (nie są więc usuwane jako straty)."
Instrukcja w tym miejscu nie precyzuje ale jak dobrze rozumiem zapis o możliwym późniejszym powrocie dotyczy tylko Cienia?
Jednostki zredukowane przez WL nie mogą już powrócić?
Jednostki Wolnych Ludów idą do dostępnych do rekrutacji, zapis dotyczy obu stron.
Jednostki Wolnych Ludów normalnie są usuwane do końca gry, ale wracają do puli dostępnych jednostek w przypadku ograniczania liczebności armii wynikającego z limitów (sytuacja w poprzednim zapytaniu) oraz można użyć usuniętych jednostek gdy jednostka elitarna jest zamieniana na regularną (czy to przy rozpatrywaniu obrażeń, czy to w celu przedłużenia oblężenia). Jednostki Cienia zawsze wracają do puli dostępnych jednostek.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Czy jeśli na torze Mordoru wylosuję żeton, który odkrywa drużynę to ta odkryta drużyna może jeszcze zrobić krok i dopiero od następnej akcji musi się ukryć czy odkrycie również spowoduje automatyczne zatrzymanie?
Ostatnio zmieniony 07 mar 2023, 08:48 przez Darkstorm, łącznie zmieniany 1 raz.
Darkstorm pisze: ↑06 mar 2023, 09:33
Czy jeśli na torze Mordoru wylosuję żeton, który odkrywa drużynę to ta odkryta drużyna może jeszcze zrobić krok i dopiero od następnej akcji mosi się ukryć czy odkrycie również spowoduje automatyczne zatrzymanie?
Wykonujesz normalnie krok i się odkrywasz, chyba, że żeton ma też zatrzymanie. Tylko zatrzymanie faktycznie blokuje ruch, odkrycie blokuje dopiero możliwość kolejnych ruchów.
Mam pytania:
1. Gdy DP przebywa w obszarze gdy jest przynajmniej 1 jednostka armii cienia i/lub przynajmniej 1 Nazgul i/lub twierdza cienia to graczowi Cienia przysługują przerzuty kości przy poszukiwaniu DP. Nie jest jednak dla mnie jasne kiedy sprawdzane są w/w warunki. Przed ruchem DP ? Po ruchu DP?
2. Gracz WL wygrywa (gdy zepsucie jest mniejsze od 12) gdy dotrze do piątego pola toru Mordodu czy też dopiero gdy jest na tym piątym polu i uda mu sie ruszyć ?
Ushi pisze: ↑17 kwie 2023, 13:21
Mam pytania:
1. Gdy DP przebywa w obszarze gdy jest przynajmniej 1 jednostka armii cienia i/lub przynajmniej 1 Nazgul i/lub twierdza cienia to graczowi Cienia przysługują przerzuty kości przy poszukiwaniu DP. Nie jest jednak dla mnie jasne kiedy sprawdzane są w/w warunki. Przed ruchem DP ? Po ruchu DP?
2. Gracz WL wygrywa (gdy zepsucie jest mniejsze od 12) gdy dotrze do piątego pola toru Mordodu czy też dopiero gdy jest na tym piątym polu i uda mu sie ruszyć ?
1. Przesuwasz znacznik na torze DP o 1 (figurka stoi tam gdzie stała), rzucasz na poszukiwania+ewentualne przerzuty, jeśli DP zostaje odkryta to przesuwasz znacznik na 0, a figurkę posuwasz o tyle pól ile było na torze no i oczywiście odsłaniasz drużynę.
2. Gdy wejdzie na szczeliny zagłady (to w sumie 6 pole) a zepsucie jest mniejsze niż 12.
Na stronie Galakty pojawiła się errata do karty "Tam i z Powrotem". Zmiana dotyczy braku w oryginale możliwości używania tej karty do przesuwania już odłączonych Towarzyszy.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Jeśli podczas fazy Drużyny Pierścienia, Drużyna znajduje się
w Minas Morgul lub Morannon, gracz Wolnych Ludów może
zdecydować się wejść do Mordoru.
Co to znaczy 'znajduje się' ?
Figurka Powierników Pierścienia ma tam być ? Czyli że w poprzednich turach została odkryta i tam się znalazła ? Albo gracz ją tam ujawnił ?
2. Przykładowa armia Cienia zawierająca 2 jednostki regularne i 5 nazguli. (czyli siła armii 2 , zdolności przywódcze 5)
Czy to znaczy że można przerzuć aż 5 razy nieudane trafienia w trakcie przerzutu dowódców ?
Ushi pisze: ↑17 maja 2023, 13:36
Kolejne wątpliwości:
1. Wg instrukcji
Jeśli podczas fazy Drużyny Pierścienia, Drużyna znajduje się
w Minas Morgul lub Morannon, gracz Wolnych Ludów może
zdecydować się wejść do Mordoru.
Co to znaczy 'znajduje się' ?
Figurka Powierników Pierścienia ma tam być ? Czyli że w poprzednich turach została odkryta i tam się znalazła ? Albo gracz ją tam ujawnił ?
2. Przykładowa armia Cienia zawierająca 2 jednostki regularne i 5 nazguli. (czyli siła armii 2 , zdolności przywódcze 5)
Czy to znaczy że można przerzuć aż 5 razy nieudane trafienia w trakcie przerzutu dowódców ?
1. Obydwa przypadki, tzn. została odkryta podczas ruchu i wchodzisz na górę odkryty. Żeby pnąć się dalej, musisz się ukryć.
Ujawniasz się i wchodzisz na górę ukryty.
2. Każdą kość możesz tylko raz przerzucić, niezależnie od liczby zdolności przywódczych.
1. Masz dwie opcje:
A) Drużyna nie jest w Morannonie lub Minas Morgul:
Jeśli jesteś na wystarczającej pozycji toru Drużyny, to podczas fazy Drużyny możesz ujawnić Drużynę, rozpatrzyć wynikające z tego działania ( niektóre karty z dodatku pozwalają na losowanie żetonu poszukiwań w momencie ujawnienia) , a następnie zadeklarować wkroczenie do Mordoru.
B) Drużyna jest w Morannonie lub Minas Morgul (odkryta lub ukryta): w fazie Drużyny po prostu deklarujesz wkroczenie do Mordoru.
2)
W podanym przez Ciebie przypadku możesz przerzucić jednorazowo tylko max. 2 kości. Nigdy liczba przerzutów nie może być wyższa od liczby kości użytych do rzutu bitwy.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
1.Gracz Cienia atakuje twierdzę wolnych ludów kością armii.
2.Wolne ludy deklarują że wycofują się do twierdzy.
3.Walka się kończy.
4. Tura przechodzi na wolne ludy które zagrywaja swoją kość i robią jakąś swoją akcje
5. tura wraca do gracza Cienia i zagrywa kość armii atakując twierdzę
6. dochodzi do rzutów walki, gracze ponoszą jakieś straty
i teraz gracz Cienia deklaruje że oblężenie trwa nadal poswięcając jednostkę elitarną co daje mu automatycznie kolejną turę walki i tak dopóki ma jednostki elitarne i je poświęca? Czy po tym jak poswięci jednostkę elitarną tura przechodzi na wolne ludy a gracz Cienia znowu musi odpalić atak kolejną kością armii?
Grałem w WoP z 30 razy ale nie pamiętam jak rozwiązywaliśmy ta sytuację
Tak, trwa nadal.
Wygląda podobnie jak w przypadku innych walk w polu (miasto, fortyfikacja), z tym że wymogiem kontynuacji (przejścia do kolejnej rundy walki) jest redukcja jednostki elitarnej.
Jeżeli gracz nie chce lub nie może tego zrobić walka dobiega końca i tura gracza się kończy. W takim wypadku aby znowu zaatakować musi wykorzystać kolejną kość akcji.
1. Instrukcja mówi, że w twierdzy może być 5 jednostek + dowolną ilość dowódców, czy postacie/towarzysze są liczeni jako dowódcy? (Str 32)
2. Na stronie 43 są zasady opisane odnośnie toru Mordoru. Mam jedną wątpliwość. Co się dzieje z postaciami, których nie odłączymy przed wejściem na tor Mordoru? Czy można dalej ich unicestwiać, aby zmniejszali poziom zepsucia? Czy są już kompletnie nieprzydatni?
Tijaczer pisze: ↑12 wrz 2023, 17:44
Mam dwa pytania na tę chwilę.
1. Instrukcja mówi, że w twierdzy może być 5 jednostek + dowolną ilość dowódców, czy postacie/towarzysze są liczeni jako dowódcy? (Str 32)
2. Na stronie 43 są zasady opisane odnośnie toru Mordoru. Mam jedną wątpliwość. Co się dzieje z postaciami, których nie odłączymy przed wejściem na tor Mordoru? Czy można dalej ich unicestwiać, aby zmniejszali poziom zepsucia? Czy są już kompletnie nieprzydatni?
1. Tak.
2. Zgadza się, w dalszym ciągu mogą chronić powierników pierścienia.
Czy można zrekrutować dowódcę w osadzie bez żołnierzy? Jeśli tak, to w czasie walki, odrazu ginie skoro jest bez jednostek? Poruszać samym dowódcą też nie można?