Mówisz i masz
https://gamefound.com/projects/eagle-gr ... s/comments
O WOW. Dziękuję za informacje bo nie śledzę wspieraczek praktycznie wcale. Ciekawe jak będzie cena i co za mapy wypuszczają? No i czy te pudełko na akrylowe tory będzie miało sensowną wypraskę dzielącą tory na poszczególne typy? Poczekamy zobaczymy ale wskakuje mocno na radar...thufir hawat pisze: ↑22 maja 2023, 20:09Mówisz i masz
https://gamefound.com/projects/eagle-gr ... s/comments
W podstawce nie ma ani jednej mapy przyzwoicie działającej na 3 graczy. Najlepiej pewnie standardowy Rust Belt (Barbados & St Lucia to zabawki na 1-2, Germany & Southern US to duże mapy na więcej graczy, Western US w sumie w żadnym gronie nie jest dobre, ale na 3 może być najlepsze).
Na razie nie ma decyzji. Jak się zadowalająco sprzeda (nie wiem czy chodzi o podstawkę, czy pierwszy zestaw map). To następne zestawy będą wydawane.
Ciekawe, ta mapa to pasjansowate ćwiczenie w efektywności - nikt sobie za bardzo nie przeszkadza i chodzi o żyłowanie wyniku. Raz zagrałem, było przyjemnie, ale nie mam zamiaru powtarzać. Przynajmniej fajnie, że mapa jest mniej więcej grywalna na 2 i ma w miarę standardowe zasady. Większość map na 2 to bardziej łamigłówki inspirowane AoS (ciężko inaczej uzyskać ciasnotę standardowej gry).MataDor pisze: ↑12 cze 2023, 15:51 Wie ktoś może czy Portal coś wspominał czy planuje wydać też pozostałe zestawy map do gry ?
Wczoraj pierwszy raz zagrałem w AoS, we 2ch na mapie Nowa Anglia. Gra nam bardzo podeszła. Mi w szczególności bo bardzo lubię takie starcia "na noże" gdzie dosłownie każda decyzja ma bardzo duże znaczenie. W związku z powyższym chce kupić resztę map i nie wiem czy poczekać na Portal czy brac angielskie póki są dostępne.
Bardzo wiele map zmienia akcje specjalne, dodatkowy komponent na to jest rzadkością. Nie ma problemu, żeby zapamiętać jedną zmianę. Dlatego nie rozumiem Portalu, gra jest totalnie niezależna językowo, ale narzekać nie będę.trance-atlantic pisze: ↑12 cze 2023, 18:21 Odpowiadając jednak na wątpliwość dotyczącą PL/EN wydań, wydaje mi się, że przy tak ogromnej niezależności językowej, nie ma specjalnie znaczenia, czy gra (tzn. dodatek) będzie po polsku czy nie. Chyba że są tam jakieś mapy, które wymagają dodatkowych komponentów jak - poprawcie mnie jeśli się mylę - Lincoln Funeral Car, gdzie jest nakładka na plansze akcji, no to wtedy faktycznie może to trochę utrudniać życie, jeśli komuś tak bardzo zależy na tym, żeby nie mieszać języków.
Nie rozumiem, czemu ktokolwiek wydał tą grę po polsku Jak mówię, nie narzekam, może łatwiej będzie mi znaleźć graczy / chętnych na odkupienie map, ale od strony biznesowej sensu nie widzę.trance-atlantic pisze: ↑12 cze 2023, 20:07 Ale nie rozumiesz Portalu w związku z czym? Że nie wydał od razu wszystkiego? Rzucanie od razu czterech pudeł na rynek, czyli cirka about 1k peelenów w detalu, to na dzień dzisiejszy niemały wysiłek finansowy dla niejednego gracza, zwłaszcza że to tylko trochę kartonu i cherlawe monety. Chyba że chodziło Tobie o to, że w ogóle tę grę wziął na warsztat, ale... why not?
No i strach pomyśleć co będzie dalej, przecież każdy z nas doskonale wie, że map do AoS jest więcej niż ludzi grających w tę grę.
Były naklejki dla wspierających na Kickstarterze, wspierający dostawali takie coś:trance-atlantic pisze: ↑13 cze 2023, 11:56 ... ale z tego co pamiętam to do podstawki były dodrukowane poprawione mapy, bo łatwiej było to zrobić w tej formie niż dawać jakieś naklejki czy coś...
Dodatkowe rynki zbytu, kiedy już masz mniej więcej rozbudowaną sieć i jakiś dochód. Tak, raczej w późniejszych etapach gry. Mają sens. Mapa duża i potrzebuje dodatkowego wsparcia dla budowy torów na krawędziach, ale kolejne miasta to byłoby zbyt dużo.Fojtu pisze: ↑13 cze 2023, 15:10 Zagraliśmy ze znajomymi trzecią grę, tym razem Niemcy. Gierka wypas, trzyma w napięciu, piękne przetasowania i zwroty akcji. Mapa dość ciekawa, bo nie można robić częsciowych torów, co dość mocno zmienia planowanie, ale mamy jeden mały problem z tą mapą - po co są tam te punkty odbioru na brzegach. Czy tylko nam się wydaje, że ogólnie one mają niemalże zerowy sens? Może w jakimś ultra lategame można się podpiąć, żeby nagle coś przewieźć, ale przez 80% gry one w zasadzie nie mają prawa zadziałać?
Problem w tym, że to musi być ostateczne miejsce dostawy, więc ich zastosowanie jest mega rzadkie. Zazwyczaj ten sam kolor jest już gdzieś sensowniej wpięty i nawet dobicie się do niego kiedy nie mamy tego połączenia jest prostsze. A cena tylko zwiększa barierę wejścia, która i tak jest wysoka, sam nie wiem. U nas nikt tego nawet nie rozważał, tak bardzo bez sensu te miejsca były.siepu pisze: ↑13 cze 2023, 16:35Dodatkowe rynki zbytu, kiedy już masz mniej więcej rozbudowaną sieć i jakiś dochód. Tak, raczej w późniejszych etapach gry. Mają sens. Mapa duża i potrzebuje dodatkowego wsparcia dla budowy torów na krawędziach, ale kolejne miasta to byłoby zbyt dużo.Fojtu pisze: ↑13 cze 2023, 15:10 Zagraliśmy ze znajomymi trzecią grę, tym razem Niemcy. Gierka wypas, trzyma w napięciu, piękne przetasowania i zwroty akcji. Mapa dość ciekawa, bo nie można robić częsciowych torów, co dość mocno zmienia planowanie, ale mamy jeden mały problem z tą mapą - po co są tam te punkty odbioru na brzegach. Czy tylko nam się wydaje, że ogólnie one mają niemalże zerowy sens? Może w jakimś ultra lategame można się podpiąć, żeby nagle coś przewieźć, ale przez 80% gry one w zasadzie nie mają prawa zadziałać?
Szukaj na stronkach konkretnych map. Moon to oficjalna mapa, więc ma swój expansion na BGG:anoptichtys pisze: ↑26 wrz 2023, 08:18 Na bgg jest dużo map do własnego druku np. Moon. Jednak mam problem bo w dziale files są często same mapy, jednak nie ma dla nich setupu/zasad. Przyznam, że w grę się dopiero wgryzam i byłbym wdzięczny za pokierowanie gdzie można się dokopać do informacji nt. setupu/zasad dla takich map
AoS w moim odczuciu najlepiej działa na 5-6 graczy, ale zerknij na mapy dedykowane na 2 osoby.19Kamil94 pisze: ↑19 wrz 2024, 09:12 Pytanie, ciągle siedzi mi ta gra w głowie, bardzo się podoba mi się wykonanie oraz temat. Jeśli chodzi o ciężkość to żaden problem gramy w cięższe tytuły. Jedynie co mnie martwi to to że BGG mówi iż ta gra nie nadaje się do gry 2osobowej - a nie ukrywam że tak gramy najczęściej. Jakie są wasze opinie? A może są gdzieś specjalne zasady dla gry 2osobowej?