The Isofarian Guard (Eric Bittermann, Sean Craten, David Yanchick)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 601
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 144 times
Re: The Isofarian Guard (Eric Bittermann, Sean Craten, David Yanchick)
Miejsce na stole to największa wada w mojej opinii. Te planszetki są zdecydowanie za duże.
Ale pozytywnie zaskoczyłem się wczoraj składaniem gry. Faktycznie kilka minut i gotowe. Nawet nie robilem notatek tylko kilka zdjęć gdzie są żetony, ile mam zasobów na licznikach i chować do pudełek resztę.
Mam regal billy i gra się mieści! Pierwsza uwaga żony jak to przyszło to oczywiście gdzie to będziesz trzymać wystaje tyle co gloomhaven ale sie mieści
Ale pozytywnie zaskoczyłem się wczoraj składaniem gry. Faktycznie kilka minut i gotowe. Nawet nie robilem notatek tylko kilka zdjęć gdzie są żetony, ile mam zasobów na licznikach i chować do pudełek resztę.
Mam regal billy i gra się mieści! Pierwsza uwaga żony jak to przyszło to oczywiście gdzie to będziesz trzymać wystaje tyle co gloomhaven ale sie mieści
Re: The Isofarian Guard (Eric Bittermann, Sean Craten, David Yanchick)
Mam pytanie do osób, które grały w Isofarian Guards.
Kusi mnie zakup w dodruku, natomiast, ze względu na wysoką cenę chciałbym mieć większą pewność. Jak oceniacie opinie mówiące o dużym grindzie i monotonnych walkach w tej grze? I druga kwestia - podobno przy okazji poprawek do 2 wersji gry twórcy ograniczyli to zjawisko - czy faktycznie tak jest? Wiem, że dopóki gra nie wyjdzie, to ciężko to określić, ale może ktoś ma więcej informacji ode mnie.
I drugie pytanie - czy jest ktoś w stanie porównać The Isofarian Guard kontra Oathsworn Into the Deepwood? Czy to podobne gry poza tym, że obie są narracyjne? Bo z tego co widzę, to Oathsworn stoi znacznie wyżej w rankingach BGG.
Dzięki z góry za odpowiedzi.
Kusi mnie zakup w dodruku, natomiast, ze względu na wysoką cenę chciałbym mieć większą pewność. Jak oceniacie opinie mówiące o dużym grindzie i monotonnych walkach w tej grze? I druga kwestia - podobno przy okazji poprawek do 2 wersji gry twórcy ograniczyli to zjawisko - czy faktycznie tak jest? Wiem, że dopóki gra nie wyjdzie, to ciężko to określić, ale może ktoś ma więcej informacji ode mnie.
I drugie pytanie - czy jest ktoś w stanie porównać The Isofarian Guard kontra Oathsworn Into the Deepwood? Czy to podobne gry poza tym, że obie są narracyjne? Bo z tego co widzę, to Oathsworn stoi znacznie wyżej w rankingach BGG.
Dzięki z góry za odpowiedzi.
- ath3na
- Posty: 220
- Rejestracja: 03 lut 2017, 23:27
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 13 times
Re: The Isofarian Guard (Eric Bittermann, Sean Craten, David Yanchick)
Spoiler:
W Oathsworn grałem jakieś 10 razy- klimat jest bardziej mroczny, ale na tym etapie, na którym jestem wydaje mi się, że The Isofarian Guards nie będzie tak bardzo liniowy- właśnie dzięki temu, że będziesz mógł sobie podróżować po świecie i grindować; rozwijać swój obóz itp. Mnie The IG przypomina cRPG na planszy.
-
- Posty: 1353
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 417 times
- Been thanked: 573 times
- Kontakt:
Re: The Isofarian Guard (Eric Bittermann, Sean Craten, David Yanchick)
Porównanie jest niemożliwe bo to są dwa odmienne gatunki gier.grik81 pisze: ↑24 lis 2023, 11:01 Mam pytanie do osób, które grały w Isofarian Guards.
Kusi mnie zakup w dodruku, natomiast, ze względu na wysoką cenę chciałbym mieć większą pewność. Jak oceniacie opinie mówiące o dużym grindzie i monotonnych walkach w tej grze? I druga kwestia - podobno przy okazji poprawek do 2 wersji gry twórcy ograniczyli to zjawisko - czy faktycznie tak jest? Wiem, że dopóki gra nie wyjdzie, to ciężko to określić, ale może ktoś ma więcej informacji ode mnie.
I drugie pytanie - czy jest ktoś w stanie porównać The Isofarian Guard kontra Oathsworn Into the Deepwood? Czy to podobne gry poza tym, że obie są narracyjne? Bo z tego co widzę, to Oathsworn stoi znacznie wyżej w rankingach BGG.
Dzięki z góry za odpowiedzi.
OS to boss battler, a IG bardziej przypomina mi (jeszcze nie zagrałem) coś na kształt klasycznego rpg z rozbudową bazy i dość abstrakcyjną walką (brak operowania w przestrzeni). Nie kieruj się wysoką oceną OS, chyba że jesteś początkującym graczem, dopiero stawiasz pierwsze kroki w narracyjnych kooperacjach i głębia gameplayu jest na drugim lub trzecim miejscu u ciebie, a raczej zależy ci na prezentacji na stole niż ciekawych mechanikach, wyzwaniu czy wielości rozwiązań fabularnych (OS jest szynowy pod tym względem, podejmowane decyzje czy przegrane walki nie mają znaczenia). Gra jednak może się podobać co pokazuje spore grono osób na tym forum.
Co do IG to inni muszą doradzić ale z samego faktu jak ta gra jest zaprojektowana mogę zaryzykować i powiedzieć, że jest gameplayową antytezą OS.
-
- Posty: 601
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 144 times
Re: The Isofarian Guard (Eric Bittermann, Sean Craten, David Yanchick)
Zagrałem na razie tylko kilka razy ale zauważyłem, że dużo można stracić czasu na licznych walkach. Czasami żeby przejść między obszarami gdzie coś pchnięmy fabularne może się zdarzyć, że za każdym razem wylosujemy walkę i będą np. 3 walki z wrogami z danej lokalizacji. Potem robimy zadanie fabularne i znowu idziemy i możemy trafić na walki. Z walk dostajemy surowce, ale sprzedamy je w określonym miejscu i żeby tam dojść znowu walki (bo losuje się z worka).
Grało mi się przyjemnie ale mimo, że gra trwała np. 2h to nie czułem żebym fabularnie zrobił duży progres. Nie wiem jak to będzie po 5 kampaniach ale istnieje ryzyko, że dalej grając będę jakoś "szczęśliwie" losował akurat coś innego
Grało mi się przyjemnie ale mimo, że gra trwała np. 2h to nie czułem żebym fabularnie zrobił duży progres. Nie wiem jak to będzie po 5 kampaniach ale istnieje ryzyko, że dalej grając będę jakoś "szczęśliwie" losował akurat coś innego
Re: The Isofarian Guard (Eric Bittermann, Sean Craten, David Yanchick)
Dzięki za odpowiedzi. Sporo mi wyjaśniły.
Zasadniczo grywam w gry fabularne (RPG), a w planszówki wcześniej grywałem z doskoku. Teraz gram solo w Podróże przez Śródziemie i Gloomhaven Szczęki Lwa.
Pewnie z racji tego, że dopiero wchodzę w temat ciężko mi określić czym dane gry się różnią - dlatego Twój komentarz o tym, że to zupełnie różne gry tommyray bardzo pomógł.
Tomekmani3k jeśli mówimy o grindzie typu 3-4-5 walk i pchamy fabułę do przodu to nie ma problemu przy ciekawym systemie walki. Gorzej jeśli to sprowadza się do 10-15 walk tego samego typu bez jakiegokolwiek postępu.
Generalnie najbardziej interesuje mnie (pewnie z racji gry w RPG) narracja i kampanijność gry (dlatego np Nemesis odpada). Nie przeszkadza mi zarówno liniowość jak i otwartość świata. Gram też solo. Z obu ogranych tytułów bardziej mi się podobają Podróże przez Śródziemie, aczkolwiek Gloomhaven też jest ok. Na celowniku mam gry typu Posiadłość Szaleństwa, The Hunters 1492, Descent Legendy Mroku, Sword and Sorcerery.
Prezentacja na stole najmniej istotna
W Isofarian Guards najbardziej ciągnie mnie to, że tam jest 5 kampanii.
A jak byście określili zawartość obu gier w stosunku do ceny? IG kosztuje teraz około 1350zł a OS 900zł.
Dzięki jeszcze raz za odpowiedzi. Uporządkowały mi trochę temat
Zasadniczo grywam w gry fabularne (RPG), a w planszówki wcześniej grywałem z doskoku. Teraz gram solo w Podróże przez Śródziemie i Gloomhaven Szczęki Lwa.
Pewnie z racji tego, że dopiero wchodzę w temat ciężko mi określić czym dane gry się różnią - dlatego Twój komentarz o tym, że to zupełnie różne gry tommyray bardzo pomógł.
Tomekmani3k jeśli mówimy o grindzie typu 3-4-5 walk i pchamy fabułę do przodu to nie ma problemu przy ciekawym systemie walki. Gorzej jeśli to sprowadza się do 10-15 walk tego samego typu bez jakiegokolwiek postępu.
Generalnie najbardziej interesuje mnie (pewnie z racji gry w RPG) narracja i kampanijność gry (dlatego np Nemesis odpada). Nie przeszkadza mi zarówno liniowość jak i otwartość świata. Gram też solo. Z obu ogranych tytułów bardziej mi się podobają Podróże przez Śródziemie, aczkolwiek Gloomhaven też jest ok. Na celowniku mam gry typu Posiadłość Szaleństwa, The Hunters 1492, Descent Legendy Mroku, Sword and Sorcerery.
Prezentacja na stole najmniej istotna
W Isofarian Guards najbardziej ciągnie mnie to, że tam jest 5 kampanii.
A jak byście określili zawartość obu gier w stosunku do ceny? IG kosztuje teraz około 1350zł a OS 900zł.
Dzięki jeszcze raz za odpowiedzi. Uporządkowały mi trochę temat
Re: The Isofarian Guard (Eric Bittermann, Sean Craten, David Yanchick)
Dlatego też wprowadzono nową zasadę ucieczki poprzez wykorzystanie jednego AP przed walką po wyciągnięciu czach z wora. Można sobie dzięki temu przyspieszyć trochę podróżowanie I do tego dochodzą w nowej edycji (i upgreade packu) mechanizmy zmniejszające grind typu pomocnicy do zbierania surowców oraz o ile dobrze pamiętam dający dostęp w wybranych miastach do skrytki Fortu.tomekmani3k pisze: ↑24 lis 2023, 14:50 Zagrałem na razie tylko kilka razy ale zauważyłem, że dużo można stracić czasu na licznych walkach. Czasami żeby przejść między obszarami gdzie coś pchnięmy fabularne może się zdarzyć, że za każdym razem wylosujemy walkę i będą np. 3 walki z wrogami z danej lokalizacji.
Co do ilości walk a pchanie fabuły do przodu no to zależy czy skupimy się na podążniu za głównym wątkiem czy na aktywnościach pobocznych. W tym drugim przypadku może być znacznie więcej walk niż 10-15 walk zanim główna fabuła ruszy na przód, ale to już jest własny wybór. Sidequesty są kuszące i potrafią dać spoko nagrody
Re: The Isofarian Guard (Eric Bittermann, Sean Craten, David Yanchick)
Kolejne dobre wieści
Jeśli gra oferuje sidequesty i aktywność poboczną, to może być nawet i 15 walk pomiędzy etapami fabularnymi. Wszystko się rozbija właśnie o to, żeby to nie była tylko walka jedna po drugiej tylko po to, żeby przeskoczyć barierę doświadczenia. Jeśli to wybór gracza co robi to już nie jest takie męczące.
W sumie to coraz bardziej przekonuję się to IG. OS też będzie na tapecie, bo z Waszych opisów wynika, że obie gry są narracyjne, a różnią się tylko mechaniką i prowadzeniem rozgrywki.
No i trzeba ogarnąć miejsce do grania
Jeśli gra oferuje sidequesty i aktywność poboczną, to może być nawet i 15 walk pomiędzy etapami fabularnymi. Wszystko się rozbija właśnie o to, żeby to nie była tylko walka jedna po drugiej tylko po to, żeby przeskoczyć barierę doświadczenia. Jeśli to wybór gracza co robi to już nie jest takie męczące.
W sumie to coraz bardziej przekonuję się to IG. OS też będzie na tapecie, bo z Waszych opisów wynika, że obie gry są narracyjne, a różnią się tylko mechaniką i prowadzeniem rozgrywki.
No i trzeba ogarnąć miejsce do grania
-
- Posty: 601
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 144 times
Re: The Isofarian Guard (Eric Bittermann, Sean Craten, David Yanchick)
Kurde już byłem pogodzony z myślą że po co mi upgrade pack w cenie polowy tego co wydałem w pierwszej edycji, a teraz to sam już nie wiemVoid pisze: ↑24 lis 2023, 17:19Dlatego też wprowadzono nową zasadę ucieczki poprzez wykorzystanie jednego AP przed walką po wyciągnięciu czach z wora. Można sobie dzięki temu przyspieszyć trochę podróżowanie I do tego dochodzą w nowej edycji (i upgreade packu) mechanizmy zmniejszające grind typu pomocnicy do zbierania surowców oraz o ile dobrze pamiętam dający dostęp w wybranych miastach do skrytki Fortu.Spoiler:
Re: The Isofarian Guard (Eric Bittermann, Sean Craten, David Yanchick)
Jak ktoś ma grę w pierwszej edycji i nie zamówił updgrade pack w trakcie zbiórki to twórcy wrzucili właśnie możliwość zamówienia przez ich stronę, jest około 200 sztuk. Albo można też całą grę domówić
https://www.skykingdomgames.com/products
https://www.skykingdomgames.com/products