Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11793
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3519 times
Been thanked: 3524 times

Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: japanczyk »

Obrazek

https://boardgamegeek.com/boardgame/351 ... icide-game

Nowa odsłona serii Zombicide, tym razem mocno zrevampowana i ubrana w szatki Marvela

Co sie zmienilo w stosunku do poprzedniej edycji?
  • brak ekwipunku
  • brak wyboru skilli przy awansie
  • nowa mechanika - do akcji wchodza bystanderzy
  • nowy warunek konca gry - ucieczka z mapy bystanderow
  • zmieniona mechanika abominacji na pojawienie sie superbohaterow
  • nowa mechnika traitow
Pewnie o czym zapomnialem, ale ogolnie tak to wyglada
Tym razem gramy jako Zombie - co to zmienia? Mozna by pomyslec, ze nic, ale jednak calkiem sporo.
Nasza psotac oprocz zycioa dostaje nowy wspolczynnik - Głód. Co z tego wynika? Ano wynika z tego to, ze na poczatku akzdej tury podnosimy wspolczynnik o 1. W momencie gdy dojdziemy do 4 to mozemy wykonac tylko ruch oraz atak Pożerania, ktory resetuje wspolczynnik Glodu do zera. Jednak Głod daje nam tez dodatkowe kostki, wiec zwykly atak pozerania, ktory ma jedna kostke, na poziomie 4 bedzie mial ich juz 5! Tak samo np. Mighty Punches Kapitan Marvel beda mialy 2 kostki bazowe + 3 kostki dodatke na 3. poz Głodu
Kazda postac ma unikalne umiejetnosci opisane na karcie postaci, Kapitan Ameryka potrafi zablokowac obrazenia, Iron Man jest mega mobilny, a Hulk potrafi przywalic. Tak samo abominacje w postaci Superbohaterow - maja rozne ilsoci zycia, specjalne umiejetnosci (np. Miss Marvel ma zasieg LOS!), wiec czuc ze walczymy z roznymi postaciami, ktore szybko niewyeliminowane potrafia stanowic problem.
Do tego dochodza jeszcze bystanders - postacie znane i lubiane jak Wong, agent Coulson, Agent 13, Mary Jane czy Ciocia May - takie postaci po skonsumowaniu daja naszym Zombie Heroes specjalne umiejetnosci pasywne, ktore daja mozliwosc lepszego lupnia
Czuc to superbohaterskie starcie i walke o ocalalych z tej rzezi!
Ostatnia zmiana jest pojawienie sie Zombie Traits (ktore mozna dobrac jako jedna z akcji) - sa to karty (w danym momencie mozna miec ich maksymalnie 2), ktore maja jednorazowe wykorzystanie - np. wzmocnienie ataku, dodatkowa akcja ruchu, lub inne fantazyjne rzeczy, ktorych o 2:00 nie pamietam ;-)

Ogolnie jestem mega pozytywnie zaskoczony ta odslona - wnosi ona minimalny powiem swiezosci, nie jest bezmozgim turlu turlu tylko wymaga zgrania w realizacji celow - ogolnie polecam zagrac, fajne - no i Marvelek :D
Sloth
Posty: 416
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 94 times
Been thanked: 82 times

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: Sloth »

Czy to iest jakaś okrojona wersja powyższego tytułu ???

https://sklep.portalgames.pl/marvel-zom ... -bohaterow
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11793
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3519 times
Been thanked: 3524 times

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: japanczyk »

Tak, to oddzielny tytuł na marketowe półki z lekko zmodyfikowanymi zasadami jeśli dobrze pamietam
JamesCC
Posty: 15
Rejestracja: 08 cze 2019, 21:09
Been thanked: 5 times

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: JamesCC »

Nie śledziłem ostatnio tematu, wiadomo czy portal będzie wydawać X-Men Resistance?
Awatar użytkownika
Sylwiano
Posty: 130
Rejestracja: 22 kwie 2020, 10:56
Has thanked: 17 times
Been thanked: 17 times

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: Sylwiano »

japanczyk pisze: 02 wrz 2023, 07:51 Tak, to oddzielny tytuł na marketowe półki z lekko zmodyfikowanymi zasadami jeśli dobrze pamietam
Chyba mnie coś ominęło dlatego podpytam tych, którzy wiedzą więcej. Czy Portal będzie robił wersję z figurkami czy to co teraz wydali to jest ostateczna wersja i nic więcej?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11793
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3519 times
Been thanked: 3524 times

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: japanczyk »

Sylwiano pisze: 23 paź 2023, 10:42
japanczyk pisze: 02 wrz 2023, 07:51 Tak, to oddzielny tytuł na marketowe półki z lekko zmodyfikowanymi zasadami jeśli dobrze pamietam
Chyba mnie coś ominęło dlatego podpytam tych, którzy wiedzą więcej. Czy Portal będzie robił wersję z figurkami czy to co teraz wydali to jest ostateczna wersja i nic więcej?
Bedzoe robil wersje figurkowa
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2153
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 191 times
Been thanked: 503 times

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: walkingdead »

Portal zapowiedział dziś Marvel Zombies w przedsprzedaży. Dostępna jest również wypasiona wersja z giga figurką Galactusa:
https://sklep.portalgames.pl/kategoria/przedsprzedaz
9Tomek2
Posty: 42
Rejestracja: 30 sty 2020, 19:10
Been thanked: 1 time

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: 9Tomek2 »

Pytanie do osób, które ograły już spory kawałek gry.
Jak z poziomem trudności, szczególnie w porównaniu do Black Plague?
Pomimo posiadania większości dodatków do BP, gramy głównie w podstawkę ale wydaje mi się że vin/lose ratio mamy gdzieś w okolicy 60/40.
Generalnie lubię jeżeli coop'y stanowią jednak niemałe wyzwanie, a czytałem ze ta Marvel'owska wersja gry jest jednak prostsza.
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 380
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 296 times
Been thanked: 118 times

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: dispe »

Zasady są troszkę uproszczone ale nie jest to minusem bo nadal gra się tak samo dobrze. Według mnie poziom trudności misji jest całkiem wysoki, grałem sobie solo i niektóre scenariusze przeszedłem dopiero za 3 czy 4 razem. Był też taki, oznaczony jako Hard i przeszedłem go 3 razy pod rząd bez problemu. Jak zwykle trzeba liczyć na trochę szczęścia w losowaniu kart namnażania i obrać dobrą strategię na przejście danego scenariusza. Nie grałem jeszcze w te największe i najdłuższe misje, chyba ze dwie mi zostały na deser :)
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 638
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 111 times
Been thanked: 92 times

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: Gab »

Umówmy się, że ogólny poziom trudności serii Zombicide nie jest wysoki. Tu raczej chodzi o czystą przyjemność z rozwałki a Marvel Zombies z poprawionymi mechanikami wg. mnie robi to najlepiej w całej serii.
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 118
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 34 times
Been thanked: 71 times

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: Prototypowo »

Miałem okazję wczoraj zagrać. Drugiej edycji "Zombicide" nie trawię (jedyna w jaką grałem), bo odrzucało mnie mechanicznie parę głupotek typu w razie pudła trafianie dystansowo własnych towarzyszy i mechanika dźwięku. Czułem podskórnie, że są tu rzeczy, które jeśli ktoś wyczyści, to nawet z przyjemnością zagram. No i okazało się, że wyczyścił, dodał w to miejsce więcej decyzji (całe to ratowanie cywili, czy płacenie tym bohaterstwem, czy jak to się nazywało, by dopalić atak). W efekcie bawiłem na tyle dobrze, że nawet rozważyłbym posiadanie czegoś takiego na swojej półce. Tylko skromny content w podstawce szybko może się zużyć, więc ma na razie status "ma to kolega i wystarczy".
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11793
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3519 times
Been thanked: 3524 times

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: japanczyk »

Prototypowo pisze: 05 sty 2024, 10:37 Tylko skromny content w podstawce szybko może się zużyć, więc ma na razie status "ma to kolega i wystarczy".
Skromny?
W podstawce jest 6 abominacji w przeciwienstwie do zwyczajowej 1 :O
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 638
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 111 times
Been thanked: 92 times

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: Gab »

Prawdziwe combo otrzymasz łącząc dwie podstawki - dwa tryby gry i kilkanaście "abominacji". Uważam, jest to najbogatsze w zawartość wydanie tej serii.
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 118
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 34 times
Been thanked: 71 times

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: Prototypowo »

japanczyk pisze: 05 sty 2024, 13:34
Prototypowo pisze: 05 sty 2024, 10:37 Tylko skromny content w podstawce szybko może się zużyć, więc ma na razie status "ma to kolega i wystarczy".
Skromny?
W podstawce jest 6 abominacji w przeciwienstwie do zwyczajowej 1 :O
Nie mam porównania, bo nie siedzę w serii. Ale mówię to z perspektywy osoby, której praktycznie wszyscy bohaterowie - zombie wpadli od razu prawie wszyscy już w pierwszym scenariuszu. Wiec tylko jedna abominacja w zwykłym to jakaś ... abominacja.
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2284
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 291 times
Been thanked: 492 times

Re: Marvel Zombies: A Zombicide Game (Fabio Cury, Michael Shinall)

Post autor: tomp »

Trochę dziwi mnie twoja opinia. nie patrz tak na tą grę, że akurat miałeś różnorodność. To również nie oznacza przejścia gry...
Ta gra jest bardzo przekorna. czasem jest złośliwa na samym początku, czasem pokazuje rogi na sam koniec, a czasem jest bardzo spokojnie miła dla graczy.
"magia" losowości. Powtórki ze scenariuszy dają zupełnie inne przejścia, spróbuj.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
ODPOWIEDZ