Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
no i koniec GB
https://steamforged.com/sfg-news-blog/1 ... guild-ball
'zrobiliśmy grę idealną ale scena turniejowa ją zniszczyła'
ja tego nie kupuję - jakoś inne tytuły mocno rywalizacyjne radzą sobie z tym problemem - czy to robiąc systematyczne wietrzenie asortymentu (warhammer underworlds), czy też odświeżając zasady (malifaux 3, wh40k, za progiem - infinity 4).
czemu nie SFG nie poszło tą drogą tylko zamykają serię?
https://steamforged.com/sfg-news-blog/1 ... guild-ball
'zrobiliśmy grę idealną ale scena turniejowa ją zniszczyła'
ja tego nie kupuję - jakoś inne tytuły mocno rywalizacyjne radzą sobie z tym problemem - czy to robiąc systematyczne wietrzenie asortymentu (warhammer underworlds), czy też odświeżając zasady (malifaux 3, wh40k, za progiem - infinity 4).
czemu nie SFG nie poszło tą drogą tylko zamykają serię?
- Michał M
- Posty: 800
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Chyba uznali, że im się już dłużej nie chce/nie opłaca/jedno i drugie.
-
- Posty: 2592
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1234 times
- Been thanked: 1454 times
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Tytuły "rywalizacyjne" o których piszesz - Underworlds, WH40K ale też Magic the Gathering niewiele mają wspólnego z podejściem typu Guild Ball a więcej z graniem w kasynie. Brak balansu, losowość - to się sprzedaje lepiej na masową skalę, nie zniechęca grających, "sufit skilla" dzięki Pay2Win i losowości jest ustawiony na tyle nisko, że każdy go widzi i wierzy, że jest on również w jego zasięgu. "Mistrzowie" Magica mają W-L na poziomie 65%, to dobrze pokazuje jak minimalny jest wpływ umiejętności na wynik.
Guild Ball, Warmachine i inne tytuły gdzie gracz losowość trzyma mocno w garści i jest ona na jego usługach a nie odwrotnie ... cóż, tam jeśli jako nowy gracz nie studiujesz gry, nie grasz co najmniej dwa razy na tydzień itd to o tym "suficie skilla" posłuchasz co najwyżej od weteranów bo sam jak go zobaczysz to nawet nie będziesz wiedział, że to on . Robi się z tego świetna gra, ale też nieprzystępna, niewybaczająca i nie dająca nadziei na szybki postęp. Zbieranie bęcków przez pierwsze XX (dwucyfrowa wartość) gier, bo nie uratuje rzucony w odpowiednim momencie krytyk. Dobra gra, słaby produkt. Jako warmaszynowiec rozumiem to uzasadnienie producentów Guild Balla.
Jest o tym rozmowa w temacie o WH:Underworlds, ostatnie 2-3 strony.
Guild Ball, Warmachine i inne tytuły gdzie gracz losowość trzyma mocno w garści i jest ona na jego usługach a nie odwrotnie ... cóż, tam jeśli jako nowy gracz nie studiujesz gry, nie grasz co najmniej dwa razy na tydzień itd to o tym "suficie skilla" posłuchasz co najwyżej od weteranów bo sam jak go zobaczysz to nawet nie będziesz wiedział, że to on . Robi się z tego świetna gra, ale też nieprzystępna, niewybaczająca i nie dająca nadziei na szybki postęp. Zbieranie bęcków przez pierwsze XX (dwucyfrowa wartość) gier, bo nie uratuje rzucony w odpowiednim momencie krytyk. Dobra gra, słaby produkt. Jako warmaszynowiec rozumiem to uzasadnienie producentów Guild Balla.
Jest o tym rozmowa w temacie o WH:Underworlds, ostatnie 2-3 strony.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
- Tyrek
- Posty: 667
- Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
- Lokalizacja: Lubin
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 152 times
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Mieli problemy i to pewnie nie małe. Sporo również kiepskich decyzji produkcyjnych, spirala KSowa etc.
Guild Ball był tym co pozwoliło SFG powstać. Trudne czasy zaczęły się od Dark Souls i smrodek ciągnie się do dzisiaj. Po drodze były słabe decyzje dotyczące samego GB (M. In. zmiany produkcyjne dotyczące materiału do produkcji figurek oraz samego producenta). Powodowało to długa nieobecność modeli w sprzedaży (prawie 1,5 roku utrzymywał się stan ze nowy gracz nie mógł kupić drużyny, która chciał). Do tego nie pomagał system. Gra była idealna z perspektywy gracza - mała inwestycja - praktycznie jeden zakup na całe życie gry (reszta - karty, zmiany zasad w internecie). Rynek się nasycił. Nowych graczy brakowało. Nowe drużyny kupowało się w zasadzę po to żeby mieć ich więcej
Do tego dochodziły problemy sceny, które wymienił Cyel. Ogień podłożył sam wydawca - nie miał już pomysłu co z ta gra zrobić dalej - i to było widać od dłuższego czasu. Nowe modele były albo przegięte, albo zbyt słabe żeby sobie nimi zawracać głowę. Gra była niezle policzona, a wydawca nie wiedział co w niej zmienić żeby przyciągnąć nowych, a nie wkurzyć sceny obecnych graczy. Zabrakło miłości i chęci. Wkradło się zmęczenie materiału, problemy - pewnie również covid. Szkoda tylko ze SFG zwala winę na oddane Community, które ta grę trzymało przy życiu i robiło za nich niesamowita robotę (np organizacja eventow etc.)
Btw - to nadal świetna gra a w sklepie wydawcy jest ostateczna wyprzedaż i można kupić sobie drużyny w bardzo atrakcyjnych cenach. Jeśli ktoś się zastanawia - polecam.
Guild Ball był tym co pozwoliło SFG powstać. Trudne czasy zaczęły się od Dark Souls i smrodek ciągnie się do dzisiaj. Po drodze były słabe decyzje dotyczące samego GB (M. In. zmiany produkcyjne dotyczące materiału do produkcji figurek oraz samego producenta). Powodowało to długa nieobecność modeli w sprzedaży (prawie 1,5 roku utrzymywał się stan ze nowy gracz nie mógł kupić drużyny, która chciał). Do tego nie pomagał system. Gra była idealna z perspektywy gracza - mała inwestycja - praktycznie jeden zakup na całe życie gry (reszta - karty, zmiany zasad w internecie). Rynek się nasycił. Nowych graczy brakowało. Nowe drużyny kupowało się w zasadzę po to żeby mieć ich więcej
Do tego dochodziły problemy sceny, które wymienił Cyel. Ogień podłożył sam wydawca - nie miał już pomysłu co z ta gra zrobić dalej - i to było widać od dłuższego czasu. Nowe modele były albo przegięte, albo zbyt słabe żeby sobie nimi zawracać głowę. Gra była niezle policzona, a wydawca nie wiedział co w niej zmienić żeby przyciągnąć nowych, a nie wkurzyć sceny obecnych graczy. Zabrakło miłości i chęci. Wkradło się zmęczenie materiału, problemy - pewnie również covid. Szkoda tylko ze SFG zwala winę na oddane Community, które ta grę trzymało przy życiu i robiło za nich niesamowita robotę (np organizacja eventow etc.)
Btw - to nadal świetna gra a w sklepie wydawcy jest ostateczna wyprzedaż i można kupić sobie drużyny w bardzo atrakcyjnych cenach. Jeśli ktoś się zastanawia - polecam.
- Pako
- Posty: 211
- Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 2 times
Re: Kick Off! - Guild Ball starter
Cześć,
Mimo śmierci gry ja teraz domowo zaczynam.
Czy jest gdzieś dostępne to tłumaczenie bo ten link już chyba nie działa?
Jak w GB jest ze złożonością zasad? Planuję grać z ogarniętym w grach 11 latkiem...
Mimo śmierci gry ja teraz domowo zaczynam.
Czy jest gdzieś dostępne to tłumaczenie bo ten link już chyba nie działa?
Jak w GB jest ze złożonością zasad? Planuję grać z ogarniętym w grach 11 latkiem...
misioooo pisze: ↑21 cze 2017, 08:30Na FB są tylko linki, a pliki tutaj:gregos pisze:Czy możesz udostępnić wersję do druku gdzieś poza fakebook?
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Ewentualne sugestie czy poprawki pisać tutaj:
https://docs.google.com/document/d/11YB ... pG3kw/edit
-
- Posty: 2592
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1234 times
- Been thanked: 1454 times
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Spoiler:
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1301 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Zobaczymy jak to wyjdzie komentarze pod postem nie zostawiają suchej nitki ale system genialny
- Michał M
- Posty: 800
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Nie ufałbym wydawcy, ale prawda jest taka, że jeśli wznowi grę, pewnie sam dokupię kilka brakujących modeli.
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1301 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Fajnie, że udostępnią pliki do druku figurek. Trzymam kciuki i nie pozbywam się swojego GB fundamenty choć nadszarpnięte przez PR są mocne teraz trzebaby to na nowo ożywić.
- Michał M
- Posty: 800
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Ciekawe, czy i ewentualnie w jakim stopniu uwzględnia erraty Guild Ball Community Project, rzeczy takie jak Lamplighter's Guild itd. No i jak cenowo wyjdą teraz modele.
- Michał M
- Posty: 800
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
W to średnio wierzę, co Steamforged by z tego miało?
- Lomik
- Posty: 98
- Rejestracja: 21 sie 2017, 21:35
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 22 times
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
w filmiku jest info ze stle są na stronie dla Kickoffa, ale jakoś znaleźć nie mogę
- Michał M
- Posty: 800
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Jasne, ale nie wydaje mi się, żeby dawali do całości. Obstawiam, że będzie się u nich normalnie kupować modele. Zobaczymy.
- Michał M
- Posty: 800
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Jasna sprawa, sam chętnie uzupełnię kilka braków, a gdyby zaczęli też znowu rozwijać grę i zrobili to dobrze, tym bardziej będę z szerokim uśmiechem rzucał w nich pieniędzmi.
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Bardzo fajna gra, która potrzebowała nowej edycji, żeby zasady nie pękały pod wpływem graczy turniejowych. Wymiatacze, których poznałem to byli fantastyczni ludzie, ale gra trzeszczała od optymalnych składów i giętych combosów. Przejście z grania "domowego" na "klubowe" było jak utrata dziewictwa... w więzieniu: cel osiągnięty, ale chyba nie ten i nie tak.
- Ilu użytkowników forum potrzeba, aby wymienić żarówkę?
- Wiadomo coś o polskiej wersji?
- Wiadomo coś o polskiej wersji?
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1301 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Cos się ruszyło
https://steamforged.com/en-eu/pages/gui ... t-download
Można "kupić" za darmo pliki do startera. Łącznie stl do druku figurek. Kurcze może uda się kogoś dorwać bo brakuje mi jednego piwosza
https://steamforged.com/en-eu/pages/gui ... t-download
Można "kupić" za darmo pliki do startera. Łącznie stl do druku figurek. Kurcze może uda się kogoś dorwać bo brakuje mi jednego piwosza
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
A ja byłem właśnie takim turniejowcem i uważam że gra była wspaniała właśnie przez to jak dużo satysfakcji gra dawała podczas "żyłowania" I gry turniejowej - bardzo zbalansowanej zresztą. Rozumiem że może nie jest to dobre dla jej rozwoju, ale to tak jakby mówić że szachy trzeszczą od giętych otwarć i zagrań. Owszem, ale w takim razie lepiej może pograć w inną grę albo znaleźć osoby które zagrają na luzie na podobnym poziomie.Padre pisze: ↑26 sty 2024, 11:08 Bardzo fajna gra, która potrzebowała nowej edycji, żeby zasady nie pękały pod wpływem graczy turniejowych. Wymiatacze, których poznałem to byli fantastyczni ludzie, ale gra trzeszczała od optymalnych składów i giętych combosów. Przejście z grania "domowego" na "klubowe" było jak utrata dziewictwa... w więzieniu: cel osiągnięty, ale chyba nie ten i nie tak.
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Nie wiem czy szachy trzeszczą czy nie, nigdy nie grałem turniejowo. Granie turniejowe w niektóre gry to tak jakby pojechać z kumplami z boiska na turniej piłki nożnej i zobaczyć, że ktoś "rozpykał metę", przez co wszyscy tylko kopią po autach, a wygrywają dzięki klasyfikacji fair play. Jak kogoś to kręci, to nie muszę go odsyłać do innych gier, nie moja sprawa.Michal.s pisze: ↑02 lut 2024, 07:43A ja byłem właśnie takim turniejowcem i uważam że gra była wspaniała właśnie przez to jak dużo satysfakcji gra dawała podczas "żyłowania" I gry turniejowej - bardzo zbalansowanej zresztą. Rozumiem że może nie jest to dobre dla jej rozwoju, ale to tak jakby mówić że szachy trzeszczą od giętych otwarć i zagrań. Owszem, ale w takim razie lepiej może pograć w inną grę albo znaleźć osoby które zagrają na luzie na podobnym poziomie.
- Ilu użytkowników forum potrzeba, aby wymienić żarówkę?
- Wiadomo coś o polskiej wersji?
- Wiadomo coś o polskiej wersji?
- Michał M
- Posty: 800
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)
Jako dość średni gracz byłem na kilku turniejach Guild Balla i bawiłem się fantastycznie, a nawet zdarzało mi się zajmować całkiem niezłe miejsca, trochę nie wiem, o co chodzi z tymi giętymi combosami.