Papier i tekturę pewnie ogarnie MB Print a jeśli meeple są w STL to jakikolwiek drukarz z plujką PLA Ci to zrobi.lukaszchester pisze: ↑03 gru 2023, 13:41 Hej,
wiecie może gdzie można druknąć sobie fanowskie dodatki + meeple do fanowskich frakcji?
https://root.lacony.ru/?page=factions
Root (Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Root (Cole Wehrle)
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Pomnik pisze: ↑03 gru 2023, 14:19Papier i tekturę pewnie ogarnie MB Print a jeśli meeple są w STL to jakikolwiek drukarz z plujką PLA Ci to zrobi.lukaszchester pisze: ↑03 gru 2023, 13:41 Hej,
wiecie może gdzie można druknąć sobie fanowskie dodatki + meeple do fanowskich frakcji?
https://root.lacony.ru/?page=factions
Oj nie jakikolwiek, nie jakikolwiek zastanawiam się w ogóle taki istnieje w Polsce...
Re: Root (Cole Wehrle)
Ale o co chodzi - znalazłem kilka meepli na thingi, przecież to jest prosty druk xDkasztan4321k pisze: ↑03 gru 2023, 14:55Pomnik pisze: ↑03 gru 2023, 14:19Papier i tekturę pewnie ogarnie MB Print a jeśli meeple są w STL to jakikolwiek drukarz z plujką PLA Ci to zrobi.lukaszchester pisze: ↑03 gru 2023, 13:41 Hej,
wiecie może gdzie można druknąć sobie fanowskie dodatki + meeple do fanowskich frakcji?
https://root.lacony.ru/?page=factions
Oj nie jakikolwiek, nie jakikolwiek zastanawiam się w ogóle taki istnieje w Polsce...
Szkopuł tylko taki że meeple masz z plastiku a nie z drewna. W razie czego mogę Ci to ogarnąć.
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Szukałem kogoś kto zrobi średnie zamówienie (szacowalem około 50-150 egzemplarzy, w zależności od zebranej grupy chętnych dla wyprodukowania około 90 mepli per zestaw).Pomnik pisze: ↑03 gru 2023, 14:57Ale o co chodzi - znalazłem kilka meepli na thingi, przecież to jest prosty druk xDkasztan4321k pisze: ↑03 gru 2023, 14:55
Oj nie jakikolwiek, nie jakikolwiek zastanawiam się w ogóle taki istnieje w Polsce...
Szkopuł tylko taki że meeple masz z plastiku a nie z drewna. W razie czego mogę Ci to ogarnąć.
Noi jakoś tak nie znalazłem chętnej firmy na to
Modele mepli to najłatwiej jest wziąć z tabletopa, tam wszystko jest nawet naklejki!
A meple z plastiku są fuj, skoro już ma się wyrzucać pieniążki to warto zainwestować w drewno, by fanowskie dodatek nie odstawał od oryginału
Re: Root (Cole Wehrle)
Jak oceniacie granie na dwie osoby korzystając z najnowszego dodatku? Widziałem że dodał system zaciężnych.
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
- Galatolol
- Posty: 2337
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 933 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ostatnio graliśmy we trzech z zaciężnymi i w żaden sposób nie rekompensowało to braku czwartego gracza, więc nie spowdziewałbym się cudów po wersji 2-osobowej. Na pewno będzie lepiej niż bez, ale czy wystarczająco dobrze?
- Qnnrad
- Posty: 228
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 196 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Próbowałem raz, więcej nie zamierzam, nie sprawdziło się u mnie.
Gdybym musiał grać w dwie osoby (bez botów), to już wolałbym dodać zaciężnych niż grać bez nich.
Za to grę dwuosobową + boty wciąż bardzo polecam (nie widziałem jeszcze, żeby powstały oficjalne zasady interakcji botów i zaciężnych, może jednak zainteresują kogoś nieoficjalne, fanowskie sposoby: https://boardgamegeek.com/thread/290692 ... version-10).
Gdybym musiał grać w dwie osoby (bez botów), to już wolałbym dodać zaciężnych niż grać bez nich.
Za to grę dwuosobową + boty wciąż bardzo polecam (nie widziałem jeszcze, żeby powstały oficjalne zasady interakcji botów i zaciężnych, może jednak zainteresują kogoś nieoficjalne, fanowskie sposoby: https://boardgamegeek.com/thread/290692 ... version-10).
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 499
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 977 times
- Been thanked: 216 times
Re: Root (Cole Wehrle)
A według mnie ten system zaciężnych działa dobrze, ale to również wiele zależy od tego jakimi frakcjami gracie i jacy zaciężni będą w puli. Ale też w Roota nie grywam we dwójkę i nie wiem czy cokolwiek uczyni rozgrywkę w takim składzie ciekawszą. Wg mnie są lepszy gry skrojone pod dwie osoby, a że sam pałam niechęcią do zwiększania obsługi gry przez dodatkowe boty, to takiego rozwiązania nie testowałem.
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 284 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ja po 2 partiach z zaciężnymi jestem raczej zawiedziony. Niby spoko, że więcej na planszy się dzieje, ale nie podoba mi się to, że pierwszym do kontroli ich jest gracz wygrywający: wykorzystuje ich do lania po głowie przegrywającego i pnie się dalej w punktacji przejmując kolejnego zaciężnego i rozpędza się. Oczywiście wszystko zależy od frakcji graczy, mapy i samych zaciężnych, ale całość działa bardziej jak kula śniegowa a nie jak catch-up. Inną wadą zaciężnych jest dodatkowy setup, dodatkowe wyjaśnianie zasad itp. Wydaje mi się, że gra nie jest tego warta.
Natomiast obie frakcje z dodatku Maruderzy oceniam bardzo dobrze. Ciekawe, że na takim etapie gry udało się zaprojektować frakcje, które są mocno interaktywne, nie są przekombinowane i ciekawe do grania.
Do wypróbowania zostały mi punkty terenu. Następną partię zagram chyba bez zaciężnych, ale za to z 2 landmarkami na klasycznej mapie (jesieni), zobaczymy jak to zagra.
Natomiast obie frakcje z dodatku Maruderzy oceniam bardzo dobrze. Ciekawe, że na takim etapie gry udało się zaprojektować frakcje, które są mocno interaktywne, nie są przekombinowane i ciekawe do grania.
Do wypróbowania zostały mi punkty terenu. Następną partię zagram chyba bez zaciężnych, ale za to z 2 landmarkami na klasycznej mapie (jesieni), zobaczymy jak to zagra.
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Hej,
Dziś po 3 latach przerwy od mojej pierwszej rozgrywki w ROOT powracam ponownie aby się zmierzyć z tym tytułem.
Root to dynamiczna gra opowiadająca o wojnie o wpływy w Wielkim Lesie. Gracze przejmują kontrolę nad jedną z czterech frakcji starających się o przejęcie władzy i udowodnienie, że to jej przedstawiciele są prawowitymi władcami rozległego Leśnogrodu.
Jeżeli kogoś interesuje jak wygląda zawartość najnowszego dodruku do zapraszam do obejrzenia filmu.
Dziś po 3 latach przerwy od mojej pierwszej rozgrywki w ROOT powracam ponownie aby się zmierzyć z tym tytułem.
Root to dynamiczna gra opowiadająca o wojnie o wpływy w Wielkim Lesie. Gracze przejmują kontrolę nad jedną z czterech frakcji starających się o przejęcie władzy i udowodnienie, że to jej przedstawiciele są prawowitymi władcami rozległego Leśnogrodu.
Jeżeli kogoś interesuje jak wygląda zawartość najnowszego dodruku do zapraszam do obejrzenia filmu.
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Nie ma co się w sumie dziwić. Niedawno była "premiera" dodruku. Chyba dobrze jak jest sporo materiałów pokazywane przez różne źródła? Można wówczas przesiać sobie przez własne sito.
Re: Root (Cole Wehrle)
Czy gdzieś zostało opublikowane wyjaśnienie, dlaczego tytuł The Marauder Expansion został przetłumaczony w wersji polskiej jako Maruderzy? Przecież to jest kompletnie inne słowo...
-
- Posty: 2308
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1614 times
- Been thanked: 941 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Tak, znam to słowo jednak fabularnie średnio to trochę pasuje w kontekście frakcji. Z drugiej strony - biorąc pod uwagę chronologię dodatków - jakoś tam śmiesznie pasuje. Niech będzie, że się czepiam
- Qnnrad
- Posty: 228
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 196 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Zbrojna banda pojawia się w Lesie akurat wtedy, gdy do przemocy eskaluje konflikt między frakcjami - moim zdaniem w tym kontekście maruderzy z wikipediowych definicji dobrze wpasowują się w klimat gry, korzystając z chaosu, gromadząc broń i kosztowności.
Można się było w końcu spodziewać pojawienia się takich, oportunistyczna ich mać, karaluchów wojny.
Można się było w końcu spodziewać pojawienia się takich, oportunistyczna ich mać, karaluchów wojny.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Współcześnie "maruderzy" faktycznie nieco powszechniej kojarzą się w Polsce z rywalizacją sportową i miejscem w szyku/wyścigu, niż ze znaczeniem pierwotnym. Co nie znaczy, że termin ten nie występuje w nim w literaturze przedmiotu (czyli ogólnie pojętej wojskowości).
"Banda maruderów" jest już znacznie bardziej jednoznaczna, ale to dwa słowa, czyli gorsza nazwa dla frakcji. (Edit: w Roocie wlasciwie nawet lepsza, bo tam prawie same dwuczłonowe )
Jednym słowem możnaby to załatwić np terminem "grasanci" (chyba bliższym znaczeniu "marauders") lub "łupieżcy", ale wydaje mi się, że per saldo "maruderzy" jak najbardziej jest bezpiecznym wyborem.
"Banda maruderów" jest już znacznie bardziej jednoznaczna, ale to dwa słowa, czyli gorsza nazwa dla frakcji. (Edit: w Roocie wlasciwie nawet lepsza, bo tam prawie same dwuczłonowe )
Jednym słowem możnaby to załatwić np terminem "grasanci" (chyba bliższym znaczeniu "marauders") lub "łupieżcy", ale wydaje mi się, że per saldo "maruderzy" jak najbardziej jest bezpiecznym wyborem.
Re: Root (Cole Wehrle)
Tak, wszystko to prawda. Mi po prostu chodziło o znaczenie tego słowa (Marauder) we współczesnym, "cywilnym" angielskim vs. właśnie to , co piszecie o znaczeniu w jęz. polskim.
-
- Posty: 2308
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1614 times
- Been thanked: 941 times
- Qnnrad
- Posty: 228
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 196 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
W Leder Games siadają do projektowania kolejnego dodatku do Root!
Dat żadnych nie ma, ale wcześniej niż przełom 2025/2026 się nie spodziewam.
I nic potwierdzonego, ale pojawiła się mocna sugestia ze strony założycia Leder Games, że kolejnymi frakcjami "mają być żaby i nietoperze".
Podoba mi się to. Nie wiem co wniosą żaby, ale nietoperze bardzo rozbudzają moją wyobraźnię.
No i są już fanowskie frakcje z tymi gatunkami, choć mam 99% pewności że Cole będzie wymyślał własne frakcje zamiast implementować prace fanowskie.
Gdybyście byli ciekawi, to były to takie frakcje fanowskie:
Nietopyrze:
https://boardgamegeek.com/thread/260175 ... an-faction
https://www.reddit.com/r/rootgame/comme ... talion_v2/
https://boardgamegeek.com/thread/310185 ... n-movement
https://boardgamegeek.com/thread/323981 ... 5#43728325
Żabolony:
https://boardgamegeek.com/thread/205699 ... an-faction
https://boardgamegeek.com/thread/296944 ... st-faction
https://boardgamegeek.com/thread/323981 ... 2#43728332
EDIT: dorzucam kolejne znalezione frakcje fanowskie z tymi gatunkami
Dat żadnych nie ma, ale wcześniej niż przełom 2025/2026 się nie spodziewam.
I nic potwierdzonego, ale pojawiła się mocna sugestia ze strony założycia Leder Games, że kolejnymi frakcjami "mają być żaby i nietoperze".
Spoiler:
Podoba mi się to. Nie wiem co wniosą żaby, ale nietoperze bardzo rozbudzają moją wyobraźnię.
No i są już fanowskie frakcje z tymi gatunkami, choć mam 99% pewności że Cole będzie wymyślał własne frakcje zamiast implementować prace fanowskie.
Gdybyście byli ciekawi, to były to takie frakcje fanowskie:
Nietopyrze:
https://boardgamegeek.com/thread/260175 ... an-faction
https://www.reddit.com/r/rootgame/comme ... talion_v2/
https://boardgamegeek.com/thread/310185 ... n-movement
https://boardgamegeek.com/thread/323981 ... 5#43728325
Żabolony:
https://boardgamegeek.com/thread/205699 ... an-faction
https://boardgamegeek.com/thread/296944 ... st-faction
https://boardgamegeek.com/thread/323981 ... 2#43728332
EDIT: dorzucam kolejne znalezione frakcje fanowskie z tymi gatunkami
Ostatnio zmieniony 09 lut 2024, 14:49 przez Qnnrad, łącznie zmieniany 2 razy.
- Qnnrad
- Posty: 228
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 196 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Haha no to możemy spodziewać się wszystkiego Ja miałem zupełnie inne skojarzenia, ale nawet wiem skąd się one w mojej głowie wzięły.
Nietoperze ninja (na pewno moja inspiracja z Usagi Yojimbo) i żabi król + jego rzeczna/jeziorna mafia płazów.
Co mnie zaskoczyło podczas szukania tych frakcji fanowskich to fakt, że zdarza się, iż Cole i Patric Leder grają w te fanowskie propozycje i aktywnie komentują je, nienachalnie doradzając w kwestiach mechaniki.
Uwielbiam tych ludzi.
I strasznie się cieszę, że robią kolejny dodatek do Roota, ostatnio przeżywam renesans mojej miłości do tej gry po kilkumiesięcznej przerwie i weszło niemożliwie, tylko bym siedział i grał :>
Nietoperze ninja (na pewno moja inspiracja z Usagi Yojimbo) i żabi król + jego rzeczna/jeziorna mafia płazów.
Co mnie zaskoczyło podczas szukania tych frakcji fanowskich to fakt, że zdarza się, iż Cole i Patric Leder grają w te fanowskie propozycje i aktywnie komentują je, nienachalnie doradzając w kwestiach mechaniki.
Uwielbiam tych ludzi.
I strasznie się cieszę, że robią kolejny dodatek do Roota, ostatnio przeżywam renesans mojej miłości do tej gry po kilkumiesięcznej przerwie i weszło niemożliwie, tylko bym siedział i grał :>
- Galatolol
- Posty: 2337
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 933 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Żałuję, że najwyraźniej umarł pomysł dodatku, który składałby się z kilku wyselekcjonowanyuch fanowskich rzeczy. Cole kilka lat temu wspominał o czymś takim w jakimś wywiadzie, ale więcej już nie słyszałem (obstawiam, że mogłoby być za dużo zachodu z formalnymi rzeczami przy iluś tam współautorach niezwiązanych z wydawnictwem).
Wspominał też kiedyś o pomyśle na frakcję, która byłaby w stanie wojny domowej, co strasznie mnie podjarało, ale też więcej nie słyszałem.
Wspominał też kiedyś o pomyśle na frakcję, która byłaby w stanie wojny domowej, co strasznie mnie podjarało, ale też więcej nie słyszałem.
- Qnnrad
- Posty: 228
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 196 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Też się tym jaram, strasznie podoba mi się wewnętrzny konflikt w Eyrie (przynajmniej storytellingowo) i mam nadzieję na rozwinięcie tego pomysłu rozdartej wewnętrznie frakcji.
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Kupcie sobie erpega to sami rozegracie po swojemu a nie będziecie czekać na Wherla